2e keer los op 3 jarige (v. Gribaldi)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

WinBinChes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 22:26

De onderlinge is meestal op donderdag. Maar ik hoop wel de oficiele te rijden van bergen. Kweet alleen niet wanneer die is. Zal wel weer op zaterdag en dan moet ik wel vrij vragen. Zodra ze weer wat onder het zadel loopt zal ik foto's maken.

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-06 22:42

ooo ja

ben benieuwd hoe ze het op wedstrijdjes gaat doen, ik ga eerst wel wat onderlinge doen puur voor de ervaring enz en dan volgend jaar maar eens kijken

rampstamp

Re: 2e keer los op 3 jarige (v. Gribaldi)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 16:43

hey hallo,

Ziet er inderdaad goed uit hoor, laat je niet gek maken door mensen die toch alleen maar onzin uitkramen, je moet maar zo denken ze zijn gewoon jaloers!!

Ik heb zelf ook een 3 jarige, een Wtje en die heb ik zadelmak gekocht bij een goede aangeschreven stal dus die weten wel wat ze doen. Ik ben ook bezig met grondwerk en 2 a 3 x in de week ga ik erop en dan maar 15 min. Ik heb hem nog niet laten galoperen onder het zadel maar dat is omdat ik personelijk vind dat ik daar nog niet aan toe ben met hem. Binnenkort zal ik een topic plaatsen hoe het bij mij gaat dan kan je misschien vergelijken als je dat interessant zou vinden!!

Ga in ieder geval zo door het ziet er goed uit!!

Groetjes van Antoinette...

Kaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 18:02

Heey!
Wat een leuke foto's zeg! Ziet er super uit! Ik ben ook bezig om een paardje in te rijden (een V'tje wel ), maar daar zijn we mee bezig vanaf december. En sinds januari kunnen we er echt op rijden.

Ik vind dat jullie het super doen... paard zoekt lekker de hand op! Is alleen maar goed, gelijk goed de rug gebruiken! En wij gebruiken er ook een zweepje bij.... wat moet je dan. Been snappen ze vaak toch nog niet helemaal. Gewoon tikje, ipv van honderd keer been geven!

Wel fijn dat je paardje zo lief is. De "mijn'' is niet zo braaf en kan verschrikkelijk bokken (vandaar dat ik er al een paar keer goed hard vanaf gevallen ben).. maar het gaat gelukkig wel steeds beter!

Lekker zo doortrainen!

Veel plezier nog met je paardje

botje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 18:37

Ja, ik dacht ook dat het de bedoeling was dat je met 3 begon met inrijden, en niet dat hij dan al ingereden is.

Maar...Het ziet er inderdaad ontspannen en niet overhaast uit, en jij weet natuurlijk het beste wat je met je eigen paard kan doen.
Je overbelast haar toch niet, dus ik denk dat het met de slijtage ook wel mee zal vallen hoor...

Suc6 met je paard

Enneh @ TJT-lover: Op jouw topic (shet inrijden) vond jij het ook niet leuk om afgekraakt te worden, en nu doe je het zelf??
Ik denk dat als jij je kritiek op zo'n manier blijft geven, dat niemand je ooit nog serieus gaat nemen...

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 18:46

rampstamp:
leuk!

ben erg nieuwsgierig naar foto's van de jouwe

Kaia:
dank je wel

Dat is niet zo mooi dat ie heel de tijd gaat bokken, hopelijk doet ie het straks niet meer
Ik rij liever met zweepje want been reageert ze helemaal niet op en ze moet toch vooruit dus dan been en tikje en eventueel stem idd 100x been geven en dan nog niks opschieten is ook niks

botje:
Dank je wel

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 19:28

Ziet er goed uit hoor. Nog wel een jong paard. Maar het paard lijkt het leuk te vinden.
Zelf heb ik ook een 3-jarige. Die ziet er ong. net zo uit, ook nog jong.

En ze zoeken inderdaad de hand vrij snel op als je een stille zachte hand hebt.

Hennutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 20:50

Haha wat een coolerd!! mijn Gribaldi lijkt helemaal niet op de jouwe:P maar er zijn zoooo veel verschillenden,, maybe lijkt het karakter wel op elkaar,, suc66 er mee!!!

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 21:37

ziet er lekker braaf uit.. die van mij is bijna 4 en stuitert nog steeds

Peperkroket

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 21:41

Oei! koliek wat zielig!
en ook beetje eng dattie zo afgevallen was!
maarja, dat komt allemaal denk ik wel goed ik heb (ook hier) geen verstand van..maarja.. ze komt er wel bovenop
succes!

sanzon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 23:20

het rijden ziet er netjes uit.
alleen vind ik haar nog te jong om er op te gaan. kwa bouw.
en tip. door meer te longeren met touwtjes gaat een paard makkelijker aan de teugel lopen.

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 23:22

sanzon schreef:
het rijden ziet er netjes uit.
alleen vind ik haar nog te jong om er op te gaan. kwa bouw.
en tip. door meer te longeren met touwtjes gaat een paard makkelijker aan de teugel lopen.

dank je

maar ze hoeft niet gelijk aan de teugel te lopen komt vanzelf wel

ErasLover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 16:08

Mooie fotos

sanzon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 21:02

het is niet alleen bedoelt om aan de teugel te lopen.
het paard onspant dan ook in de rug.
en dat is wel belangrijk.
succes verder.

BuleroFrank

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 00:20

heee laat je niet gek maken hoor van wat ze zeggen!! laat ze eerst maar es ff naar hun zelf kijken!! sommige mensen hier hebben er gewoon de balle verstand van! ik vond het er goed uit zien!! gah zoow door!! bij mij begonnen ze ook vet te zeuren toen ik op de bonte van rieta reed!! ___ik ben trouwens die jongen die je laatst bij de kassa had geholpen bij buiter roden whahaahahha

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 00:57

Buiter roden? Zijn wij daar gisteren niet geweest Angela?
Sorry was offtopic

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-06 00:59

ja dat klopt en je was ook bij divoza geloof ik

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 00:59

Wie ik?

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-06 01:01

gohh was jij daar ook ?

nee Frank(BuleroFrank)

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 01:01

Ik niet hoor

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 01:13

Laat je niet gek maken. Jullie bouwen het rustig op en het ziet er goed uit op de foto's! Heel veel plezier met je paard Afbeelding

testebeest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 09:06

Ik heb niet alles gelezen,
maar ik wil 1 ding zeggen uit officieel onderzoek is gebleken dat als je een paard voor! 3 (dus niet officieel is ie al 3) beleerd en inrijd is de kans op later atrose veel groter, echter als je met beleren wacht tot een paard 3,5/4 jaar is is de kans op atrose voor 90% ! kleiner.
Wat ik ook heb gelezen mijn paard heb ik bij een officiele stal vandaan daar werd ie ook al met 2,5 jaar gedaan, tuurlijk dit zijn handelaren die willen zo snel mogelijk een paard verkopen maken ze meer winst.

Ik val je niet aan het is alleen een tip het is je eigen keuze wat je doet wat langer wachten met erop en langer plezier van je paard of al eerder erop en de kans groter laten worden op sneller mankementen in de toekomst.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 09:11

Ik vind het er supernetjes uit zien

En de mensen die commentaar hebben.......... ach die kunnen niet eens zien dat dit dier gewoon lekker op eigen beentjes zn dingetje doet, dat er een ruiter opzit die er verder niks van vraagt, die niet tegen zit en die gewoon lekker sturend meelift. Die zien niet dat dit nul belasting is voor het paard.

Nee hoor, gewoon zo lekker uitbouwen

BuleroFrank

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 09:42

jah klopt ik was ook bij divoza!! maar heb jou niet gezien whahaha

Leelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 12:50

Misschien is het al gezegd, maar ik had geen zin om 9 pag. door te lezen.

Op de foto's lijk je nogal zwaar in het zadel te zitten. Bij een jong paard kun je in het begin beter iets naar voren leunen. Dan krijgen ze meer kans om hun achterhand goed bij te zetten en dan hebben ze ook minder moeite met je gewicht. Zeker als je paard nog niet zo voorwaarts is, helpt het echt. (Bij mij iig wel.) Succes met het verdere inrijden en doe maar lekker rustig aan met je paard.