Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) en hij krijgt conditie en regelmaat.. PhiaBink schreef:Daarom vroeg ik ook of je je aangesproken voelde. Lees eens een aantal berichten, is toch niet normaal hoe er gereageert wordt. Dan wordt ik nog aangesproken omdat ik het woord gezeik gebruik, het is toch gezeik om helemaal niks. Er wordt gereageert alsof ze haar paard mishandeld, de meeste lezen niet goed. Een aantal hebben een aantal gecorrigeerd met quotes. Lezen de belangrijkste info niet of half. Tsja, dan krijg je zo topic.
Sorry hoor, normaal reageren is er voor sommige (noem geen namen) erg moeilijk.
. Vandaar dat ik tegen jou zeg dat je wel iets rustiger en normaler mag reageren. Maar ik zie dat de moddie dat ook al heeft gedaan
.
Typisch Bokt! PhiaBink schreef:Tuurlijk Anoukie!
De uitspraken van mij zijn natuurlijk niet normaal en van andere die alles half hebben gelezen en dingen beweren die niet waar zijn, zijn natuurlijk heel normaal.Typisch Bokt!

Wow wat een dicussie.
, maar die gaat lekker tot haar 2.5 het land op. Dan komt ze weer op stal en ga ik met haar bezig, maar dan alleen met GROND werk. Vast staan, voetjes geven (kan ze nu ook maar goed, toch ff erin rammen
) fatsoenlijk aan een touw lopen, aan beenbescherming wennen, verkeersmak maken, aan dekens wennen, dat soort dingen. Zo wordt het inrijden denk ik ook een stuk makkelijker
Af en toe eens een keertje aan de longe in een halster, tuurlijk, maar ook maar heel even. Nou en dan ben ik ook nog geen half uur per dag met haar bezig denk ik, voor de rest van de dag staat ze in het land, lekker groot worden.
en die gaan heus niet meer op het land :een deel moet verder getraind worden naar de volgende ronde ,de rest wordt al dan niet gecastreerd aangereden en verkocht en laten we niet vergeten dat ze dan nog de competitie /vsn in gaan .
wat leren ze daarvan,kan je ze evengoed losgooien 
Kris25 schreef:@Libke, die van jou worden met drie zadelmak gemaakt en daarna in het land gegooid, op vier jarige leeftijd klimt er iemand op. Dan weer een tijdje het land op. Dat is toch super.
Dit paard is met 2.5 zadelmak gemaakt en als hij drie is wil ze erop... Dat is toch een heel verschil met die van jou? Tussendoor mag hij vier maanden op het land, al betwijfel ik dat...

karoliena schreef:Quellian: Jij ziet het verkeerd. Ik koop met een rede jonge paarden en wacht ook met werken totdat ze eraan toe zijn. Mijn oudste was met 2.5 jaar klaar voor licht longeerwerk en met 3 zijn we erop gestapt. Dat heeft niks met ongeduld te maken.