inrijfoto's van Rachell op C-pony Hypos

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

YMJArabians

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 20:28

Woow! Dit is echt een voorbeeld, van slecht gebruik van hulptuig !

En je zei iets over lekker ontspannen, en lekker naar beneden gereden ? Nou het is gwoon verschrikkelijk gedwongen, en naar beneden getrokken !
Jeey! Doe je pony dit niet aan ! Als je nog een paar jaartjes zo door blijft rijden, heb je je pony zo kapot !

Verder wel leuk paardje....

Quidou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 20:28

Mencis: de ts is niet het meisje op de foto's hè...

Miepp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 20:31

pff dit is toch geen rijden meer te noemen. Slof opzich heb ik niets tegen, mits die goed gebruikt wordt. Nou kan je hoog of laag springen en zeggen dat dr mammie GP rijdt maar ik denk toch dat iemand die geen ruk met een paard te maken heeft zelfs inziet dat dit toch echt geen rijden is.

Ik heb meerdere keren tegen dit meisje op wedstrijd gereden, ze heeft het ook wel redelijk vaak moeten hebben van, hoe ik dat dan noem, de schattigheidsfactor. Een klein lief meisje op een grote pony die een proefje rijdt, allemaal leuk en aardig maar de travers die ze toen reed waren minstens 2 1/2 meter van de hoefslag af en de pony liep niet constant aan de teugel. Wat naar mijn idee toch wel moet in de M2. Prachtige pony, en heeft ook in de middendraf geweldige "Flappootjes" maar het zag er ook niet ontspannen uit ofzo.

Met losrijden op wedstrijden heb ik haar nog nooit laag over de rug zien rijden. Wat toch wel naar mijn idee heel goed is en ook lekker voor de pony. Zo wordt zijn rug goed los en daar is nu ook niets van te zien.

Sorry maar ik kan dit toch niet goed rijden noemen

frunnik

Re: inrijfoto's van Rachell op C-pony Hypos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 20:36

paardje2005 schreef:
laat dat meisje toch lekker aanhobbelen en plezier hebben met haar pony.
ik heb menig meisje verpest zien worden omdat de ouders zo enthousiast zijn.
arm kind

Ja maar als ze dan gewoon lekker aan het hobbelen is en wat probeert te springen enz. zoals in het andere topic dan komen er weer bergen commentaar omdat ze niet perfect hobbelt, of een zweepje in haar handen heeft.

Vind het ook wel een beetje krom om gelijk te stellen dat dit meisje Z rijd omdat haar moeder dat wil en haar alleen maar pusht. Tuurlijk is dit een mogelijkheid, maar je (en de meeste hier) kennen het meisje en haar moeder persoonlijk helemaal niet. Misschien heeft dit meisje wel gewoon een heleboel plezier in het rijden, het zou zomaar eens kunnen Dus wees voorzichtig met de conclusies die je trekt ( in het algemeen bedoeld)

Evaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 20:36

mymymy schreef:
En daarbij loopt de pony ook niet ontspannen. Hij/zij loopt met de oren in de nek! Stop hier ajb mee

ik heb niet alles gelezen, maar tot pagina 4, mij teveel gezeik ,
maar de oren zijn niet in de nek, zover ik kan zien
ze staan naar achter,en bij mij betekend dat, dat het meisje tegen hem praat, of geluid achter zig hoort!
maar volgensmij is dit niet boos oren in de nek of licht het aan mij ? >;)

orban

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 20:38

Echt een voorbeeld van hoe een slof zeker niet moet gebruikt worden!!!! Het is wel een mooi pony vind ik maar het is echt spijtig dat hij zo word gereden. En dan die oren in zijn nek en dat noemen ze dan ontspanning.

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 20:39

Na 9 pagina's kan ik me niet meer inhouden ! Dus hier komt mijn zegje !

Iedereen kan hoog en laag springen, of haar moeder nou GP is of niet, of ze nou les van een goede ruiter krijgt of niet, dit ziet er gewoon niet uit. Het is alles behalve ontspannen. Die pony is gék dat hij dat kind nog op zijn rug rond laat rijden.

Dus meid, haal de slof er af en ga leren rijden. Neem eens les van een echte goede instructeur/instructrise, die weet waar hij/zij over praat, en het vooral op een hele vriendelijke manier, dus zonder een hele strakker slof, oplost.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 20:39

[quote="Renate12"]
jeetje zeg als haar moeder op zown hoog nivo rijdt dan weet ze heus wel wat ze doet hoor.
quote]

Oh dus als mijn moeder een een of andere chirurg is, mag ik ook operaties uitvoeren. nee slecht excuus!

Ik vind het er erg onvriendelijk uitzien!

Ik rij mijn paard volgens de klassieke manier, dus niks met NH ofzo, maar mij is geleerd vragen, geeft je paard na dan ontspannen (belonen dus) mijn paarden liepen allemaal stuk voor stuk prima op deze manier. had geen slof nodig. ok, bij mijn jonge merrie doe ik er zo idd langer over, maar dit ziet eruit als geen gelul, in de krul!

Maar goed ieder zijn eigen manier, ik geef even mijn visie op het gebruik van een slof. met de slof zelf is niks mis. Op deze manier owrdt de slof verkeerd GEBRUIKT!

groetjes,

Angela

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 20:40

veraA schreef:
Na 9 pagina's kan ik me niet meer inhouden ! Dus hier komt mijn zegje !

Iedereen kan hoog en laag springen, of haar moeder nou GP is of niet, of ze nou les van een goede ruiter krijgt of niet, dit ziet er gewoon niet uit. Het is alles behalve ontspannen. Die pony is gék dat hij dat kind nog op zijn rug rond laat rijden.

Dus meid, haal de slof er af en ga leren rijden. Neem eens les van een echte goede instructeur/instructrise, die weet waar hij/zij over praat, en het vooral op een hele vriendelijke manier, dus zonder een hele strakker slof, oplost.

AMEN

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 20:41

Not my cup of thea deze manier van rijden...

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 20:46

Evaa_Jolie schreef:
ik heb niet alles gelezen, maar tot pagina 4, mij teveel gezeik ,
maar de oren zijn niet in de nek, zover ik kan zien
ze staan naar achter,en bij mij betekend dat, dat het meisje tegen hem praat, of geluid achter zig hoort!
maar volgensmij is dit niet boos oren in de nek of licht het aan mij ? >;)

De pony heeft inderdaad zijn oren niet plat in de nek, maar ook naar achter gerichte oren kunnen een teken van spanning zijn. Inderdaad kan een pony ook zijn oren naar achteren richten als hij achter zich iets hoort, maar hierbij houd hij zijn oren dan wel ontspannen. Op de foto's is te zien dat de pony zijn oren en nek spant, dit is dus een teken van spanning/verzet en niet omdat hij geluiden achter zich hoort

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 20:50

paardje2005 schreef:

hmm ik rijd ook wel eens met een slof, maar niet op deze manier+ dat ik vind dat je het probleem ook zonder slof moet kunnen oplossen, maar bij zo'n klein meisje snap ik dan dat ie er voor de veiligheid om zit, daar kan ik dan met mn gedachte wel bij
[/quote]

slof veilig?als ie zo strak loopt en struikeld, breekt ie zijn nek, en die van het meisje. op wedstrijd rijd ie zonder.dus dat zou betekenen dat ie op wedtsrijd braver is dan thuis.lijkt mijook wel

Nikki_jimmy ik vind jou behoorlijk lef hebben om te zeggen dat een l ruiter niet weet waar hij het over heeft.
ik rij uberhaupt geen wedstrijden.en ik weet echt wel waar ik het over heb.
op bepaalde paardengebieden heb ik heel wat meer verstand dan een zz ruiter, dan heb ik het niet over oefeningen maar wel over hoe je rechtvaardig en eerlijk met je paard/pony om gaat..ik gebruik mijn paard als en dier met gevoelens niet als een gebruiksvoorwerp.zoals mening bokker. dan weet ik dat er een erg gedreven moeder achter staat, die natuurlijk wil dat het meisje zo snel mogelijk naar de z rijd.want wat is er nou niet lekker als je lieve dochtertje van 8 in de z rijd.
laat dat meisje toch lekker aanhobbelen en plezier hebben met haar pony.
ik heb menig meisje verpest zien worden omdat de ouders zo enthousiast zijn.
arm kind
[/quote]

Nee ik zeg niet dat ze niet weten waar ze 't over hebben, maar de helft van wie hier reageert, loopt niet hoger dan de L dus niet dat ze er geen verstand van hebben maar dat ze gewoon te vel reageren.. vat 't toch niet zo letterlijk op joh gatver

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 20:53

@ Nikky_Jimmy,dus als je niet hoger dan L rijd mag je niet neerzetten dat het er niet uitziet ?

#Ymke#

Ik snap niet waarom dit topic op slot moet? Okeej, alles word 10 keer herhaald, maar waarschijnlijk meer dan terecht. Misschien dat de mensen die stiekem meelezen achter de schermen ook gaan inzien dat dit niet diervriendelijk is.

Verder maar 1 opmerking

WholieShit

ladylay

Re:

ik wist bij de eerste foto al dat iedereen ging zeuren over de slof....
maar dat iedereen er zo over ging blijven door zeiken...nee dat had ik niet verwacht........
ik ben het ermee eens...maar sommige puberale opmerkingen....haha te sneu!!!!

verder leuk mooi beestje....anders post je even een topic zonder slof
Laatst bijgewerkt door ladylay op 30-11-05 21:07, in het totaal 1 keer bewerkt

N_fotografie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 20:56

veraA schreef:
@ Nikky_Jimmy,dus als je niet hoger dan L rijd mag je niet neerzetten dat het er niet uitziet ?

Ook dat zeg ik niet
Ik snap ook wel dat 't er niet uitziet..
Maar ik bedoel ze is al wat hoger dan menig andere bokker op zijn/haar 15e is/was.. Maar hoe sommige reacties overkomen, dat is toch gewoon té :s ? 't ziet er niet vriendleijk uit(lees: 't is verschrikkelijk) Maar dat betekent niet dat je met zijn allen in een paar uur dat meisje helemaal de grond in moet trappen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 20:57

[quote="Nikki_jimmy

Nee ik zeg niet dat ze niet weten waar ze 't over hebben, maar de helft van wie hier reageert, loopt niet hoger dan de L dus niet dat ze er geen verstand van hebben maar dat ze gewoon te vel reageren.. vat 't toch niet zo letterlijk op joh gatver [/quote]

Wat heeft het ermee te maken welk niveau je rijdt, ik rijdt nu B met mijn merrie. dus dan mag ik niet mijn mening geven, hoe ik er tegen aan kijk? tuurlijk dat mensen Fel reageren, doe ik ook! als je zoiets ziet, meisje heeft dringend iemand nodig die haar van die pony afstampt, die slof afneemt en haar leert RIJDEN!

en ja nu ben ik OOK fel..

Authentic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 20:58

ladylay schreef:
ik wist bij de eerste foto al dat iedereen ging k*nker*n over de slof....
maar dat iedereen er zo over ging blijven door zeiken...nee dat had ik niet verwacht........
ik ben het ermee eens...maar sommige puberale opmerkingen....haha te sneu!!!!

Ik vind het heel erg onbeschoft dat je perse die ziekte moet gebruiken om je gevoelens te uiten, bah. Sommige overdrijven wel, het paard valt niet dood neer, maar het is zeker geen prettige houding voor het paard! En als je wat weet van bokt, weet je dat als iedereen het met elkaar eens is over bepaalde dingen, de meeste dat ook uiten.

N_fotografie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 20:59

sjonge ga even een boksbal kopen hej

Ook dat zeg ik niet
Ik snap ook wel dat 't er niet uitziet..
Maar ik bedoel ze is al wat hoger dan menig andere bokker op zijn/haar 15e is/was.. Maar hoe sommige reacties overkomen, dat is toch gewoon té :s ? 't ziet er niet vriendleijk uit(lees: 't is verschrikkelijk) Maar dat betekent niet dat je met zijn allen in een paar uur dat meisje helemaal de grond in moet trappen

*opgekropte frustratie*

frunnik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 21:00

Ja ik ben ook wel nieuwsgierig naar foto's van jou en je pony zonder slof. Want op de dresuur foto in het andere topic zag het er echt niet verkeerd uit. Denk dat als je die foto had gepost er heel ander commentaar was gekomen.

En ik ben het met Nikki eens. Het ziet er absoluut niet vriendelijk uit, maar daaroim kan er nog wel geprobeerd worden om normaal te posten. Daar heeft iedereen veel meer aan. Want als er alleen maar weer dom gelult gaat worden en er te felle reacties komen gaat er geheid een slotje op.
Ik hoop dat dat niet nodig is omdat ik toch wel geïntereseerd ben in eht verweer van Rachell, haar moeder en/of de topicstarter.

_Nancy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 21:01

Ja inderdaad, als je een topic plaatst zonder slof kunnen mensen zien hoe het er dán uitziet. Een heel ander beeld geeft dat volgens mij (Positief bedoelt).En ik denk inderdaad dat het commentaar nu wel over gekomen is -mag ik hopen, na zoveel reacties -, en ik hoop dat ze er iets mee gaan doen, maarja het is en blijft hun eigen keus he!

Gimli_

#Ymke# schreef:
Ik snap niet waarom dit topic op slot moet? Okeej, alles word 10 keer herhaald, maar waarschijnlijk meer dan terecht. Misschien dat de mensen die stiekem meelezen achter de schermen ook gaan inzien dat dit niet diervriendelijk is.

Verder maar 1 opmerking

WholieShit

Dat was ronduit komisch Ymke.
Lieverd, het meisje dat op die pony zit heeft het braafste paardje van de wereld onder haar kont.
De overgrote meerderheid had haar er terecht (en dat klinkt hard) allang afgegooid.

N_fotografie

Re:

frunnik schreef:
Ja ik ben ook wel nieuwsgierig naar foto's van jou en je pony zonder slof. Want op de dresuur foto in het andere topic zag het er echt niet verkeerd uit. Denk dat als je die foto had gepost er heel ander commentaar was gekomen.

En ik ben het met Nikki eens. Het ziet er absoluut niet vriendelijk uit, maar daaroim kan er nog wel geprobeerd worden om normaal te posten. Daar heeft iedereen veel meer aan. Want als er alleen maar weer dom gelult gaat worden en er te felle reacties komen gaat er geheid een slotje op.
Ik hoop dat dat niet nodig is omdat ik toch wel geïntereseerd ben in eht verweer van Rachell, haar moeder en/of de topicstarter.

Dank je wel

Mick_G

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 21:02

OMG wat zit die slof strak! Die pony is veel te leuk voor die slof!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 21:03

nee wij uiten ons liever hier.. Maar weer on topic. De pony is leuk en de houding van de ruiter is zeker niet verkeerd.

ook ik wil graag een reactie horen van een van deze personen, frunnik