ik in jockey training

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 10:56

Ik plaats even een foto van toen ik de allereerste keer van mijn leven op een renpaard zat (pony trouwens Was 1m45 geloof ik).
Je ziet dat ik hier nog best lang zit, al was het voor mijn gevoel ontzettend kort. Na 2 rondjes draven kon ik al niet meer. Kun je nagaan wat het van je beenspieren vergt. Toch stopte ik niet, ik wilde zo graag vol gas over die baan heen.
Ook mijn houding is hier niet super, maar hij is wel verbeterd. Dus ook ik heb van die blunders gehad, maar je leert er wel van.
Ik vind het knap van TS dat ze zo kort kan zitten, aangezien ik weet hoe het voelt
Meid ga gewoon door met waar je mee bezig bent... LEREN om als een jockey te kunnen rijden. Pik de tips uit dit gemene topic, en doe er je voordeel mee. Over een tijdje mag je van mij weer foto's plaatsen om te vergelijken.

Afbeelding

SeesJarig

Re: ik in jockey training

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 11:03

Albertine_N schreef:
Sorane schreef:
Ik vind het er niet uitzien. Maar zolang het kind EN haar pony er lol in hebben waarom niet...

Maar even terug komen op de dressuurmuts-met-paard-in-pensionstalling opmerking.

Een dressuurmuts rijdt haar paard niet op zijn 1e of 2e jaar al de vernieling in.
Dan maar een dressuurmuts op een pensionstalling maar wel een zuiver geweten.

Ik ben niet tegen dressuur, integendeel. Ik bedoelde hiermee dat een paard dat in pension staat, 23 uur per dag op stal en 1 uur dr uit niet echt diervriendelijk overkomt.

Dat jij je paard niet als twee-jarige naar de vernieling helpt, heb je groot gelijk in. Maar een volbloed is sneller volwassen dan een KWPN-er en kan dus eerder worden bereden. bovendien komt er maar een vlieggewicht op van zo'n 50 kilo.

Maar kijk eens naar de andere kant van de dressuurwereld: hoe worden jonge (4 en 5 jarige) paarden getraind op de jonge paarden proeven? En hoeveel zien we daar later nog van terug in de reguliere dressuursport?

En wat te zeggen over de mensen die perse hun paard in de krul willen hebben en laag en diep rijden, omdat anky dat toevallig doet?

Anky is en vakvrouw en weet waar ze mee bezig is,maar al die onverlaten die haar "na willen doen" sorry,maar dat doet mij pijn in de ogen

Ik wil geen welles nietes spelletje beginnen hoor maar ik wil hier toh even op reageren. Een dressuur/spring/western-whatever-muts die haar paard 23 uur per dag op stal heeft staan, verdient in mijn ogen geen paard. Ieder paard, ongeacht zijn trainingsschema, hoort naar buiten te gaan, zoveel mogelijk! En ik weet niet waar jij woont maar hier staan de paarden buiten, iedere dag!

Mensen die paarden houden moeten niet proberen het paard teveel de 'vermenselijken' om het zo maar te noemen. Eigenlijk zou je bij zo'n beetje alles wat je met/bij je paard doet af moeten vragen: "is dit wel goed/natuurlijk voor het paard?" En niet bandages om doen bij je paard als je niet eens weet hoe dat moet alleen omdat het zo leuk staat of een slof er aan hangen omdat het buurmeisje dat ook doet. De helft van de mensen denkt niet genoeg na bij wat ze doen.

Dat het ene paard sneller volgroeid is dan het ander vind ik echt kul! Spier -en bottechnisch misschien wel maar in het hoofd? En daarbij, waarom een paard al inrijden met twee als een paard 20 jaar oud kan worden, met gemak? Je hebt nog zo veel jaar om er op te zitten, later inrijden is nooit verkeerd. Kan dat beest ook lekker ongestoord jong zijn. Geef mij eens één goede reden waarom die paarden zo jong al moeten worden ingereden, waarom niet wachten tot ze drie zijn, of vier?

Toen ik in Amerika was, gingen de paarden daar met 1 1/2 jaar in training op de baan (!) en met twee waren ze startklaar, met 6 - 7 uitgerangeerd...En niet meer dan 50 kg my ass misschien alleen tijdens de race ja maar anders niet. Ik woog toen toch echt meer dan 50 kg (niet heel veel ) maar ze wilden toch dat mijn vriendin en ik al die paardjes reden (allebei boven de 50 kg, paarden allemaal onder de drie).

Ik ben niet voor of tegen de rensport net als dat ik niet voor of tegen wat voor tak van de sport dan ook ben. Zolang dit maar diervriendelijk gaat. Ik kijk naar de rennen en ik kan ook van een spring -of dressuurwedstrijd genieten terwijl dat ook niet altijd even diervriendelijk is maar dan vind ik het ook niet leuk.

Er zitten altijd twee kanten aan de medaille..helaas. Een meisje dat haar paard volhangt met sloffen en bandages en pramen of sedasan te pas en te onpas gebruikt maar haar paard wel veel aandacht en liefde geeft en lekker buiten laat lopen of een renpaard wat met twee wordt ingereden om met zijn 7e niet meer te kunnen racen wat wel heel goed verzorgd wordt buiten de races om. Rechtvaardigt het een het ander...?.

On-topic, TS ik ben eigenlijk wel benieuwd naar je eerste race straks, krijgen we daar ook foto's van te zien? Ik vind je op de springfoto's trouwens een betere jockey-houding hebben dan op je jockey-foto's. Veel plezier nog!!

lindavd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 11:43

vort = inderdaad vortaan, brabants!!!!
@classic_life, ik vind het een apart wereldje en dressuur en springen
blijven bij mij wel bovenaan staan. misschien dat ik het volgend jaar
wil gaan halen, moet ik nog even kijken. ik vind het wel echt heel leuk
wat kan iedereen hier toch zeuren op bokt. als we alles uit de kast
moeten halen wat allemaal slecht is voor de paarden dan is alles wat
we doen slecht en onnatuurlijk. laten we daar nu niet over gaan door
zeuren. de een vind het zielig, de ander niet. de een vind anderhalf jaar
te vroeg om ze zadelmak te maken, de ander niet.
kom op laten we het gezellig houden.
iedereen heeft zijn eigen mening en iedereen denkt het beste er van
te maken.
kom op mensen. we hebben in ieder geval met z'n allen iets gemeen
en dat is dat we gek van paarden zijn. laten we daar aan denken!!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 12:02

Blijf vooral zo doorgaan iedereen
Heb je weer wat te doen....

Laat dat meisje toch. Ze is zo slim dat ze niet meer reageert.

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 12:34

Annemiek: Ze heeft gister nog gereageerd, maar ze is 13 dus zit nu nog op school

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 12:36

Albertine_N schreef:
Annemiek: Ze heeft gister nog gereageerd, maar ze is 13 dus zit nu nog op school

des te triester dat sommigen (waaronder ook volwassenen) zo kunnen reageren op een kind!!! als ik even terug denk aan mijn kinderjaren dan deed ik ook wel eens gek op mijn pony's....goh en die leven nog steeds!?!?

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 12:43

leuk joh, een kind afzeiken die lol heeft met der pony.

ipv opbouwende tips te geven waar ze iets aan heeft haar gewoon afzeiken en uitlachten. goed bezig hoor

Mickey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 13:09

DIt topic gaat voorlopig even op slot.
Kan ik het even verder bekijken zonder dat er verder gereageerd kan worden.