Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Citaat:En geloof me als er GEEN harmonie is wordt er ook niet zulke prestaties geleverd.

:D:D
Als mijn paard aan het drammen is ga ik ook wat achterover zitten en zet haar dan op haar nummer
.
. Mireille1970 schreef:Mik_beer schreef:Ik stond toen zo verbouwereerd te kijken. Ik zag haar rijden op een paard, maar ik moet je eerlijk zeggen dat ik het paard niet herkende. Ik vroeg toen aan een vriend van mij: Is dat nou Salinero? Ze reed in de losrijring, en het zag er nou niet echt uit van je-weet-wel. Maar toen ze in de ring kwam was het plaatje om te kwijlen. Ik: is dat HETZELFDE paard
? Mooi opgericht, keurige houding, keurig aan de hulpen etc. etc. En bij het losrijden zag het er zooo anders uit.
Maar niet vergeten, ze krijgt het wél voor me kaar om te winnen... Want in de ring loopt ie ook de sterren van de hemel.
What you see is what you get bij Anky...
Geloof me maar dat een hoop paarden er thuis veel slechter aan toe zijn bij ruiters die ze de hele week aanpakken en dan op concours mooi weer spelen...
Topsport is keihard.
Ik heb vroeger de fanclub van Yvonne van gennip gehad, dat was een andere sport maar ook topsport, nou zij werd slechter behandeld dan de paarden van onze dressuurtop hoor.
Als je over de grens wilt moet je tot het uiterste gaan en iedere spier in je lijf of het lijf van het paard beroeren... Dat is topsport. Alles geven in 7 minuten zonder dat men ziet dat je hulpen geeft, in harmonie. Jullie begrijpen toch zelf ook wel dat het half uur ernaartoe werken dus opperste concentratie vraagt en er wel eens moet worden ingegrepen.
Get real, ooit een Grand Prix Special zien rijden met een los teugeltje en zonder sporen, in ontspanning lekker om zich heen kijkend omdat hij zo blij is met het zonnetje op zijn bast.
Wel eens foto's gezien van topsporters? Ooit iemand ontspannen aan de finish zien komen of met een glimlach een tenniswedstrijd zien winnen.
We hebben het hier over TOPsport... geen gezellig samenzijn op de vereniging voor een onderlinge wedstrijd....
Ga er dan eens op stal kijken als je het zo goed weet. DAAR staan ze allemaal blij naar buiten te kijken, oortjes naar voren en hinnikend als Anky aan komt lopen. DAAR krijgen ze 20 suikerklontjes per les of training... DAAR wel... maar op concours MOET het gebeuren.
En geloof me als er GEEN harmonie is wordt er ook niet zulke prestaties geleverd.
runningkawa schreef:die momenten zullen er vat ook wel bij gezeten hebbn, maar zijn minde rleuk om te plaatsen, die krijgen niet zoveel pagina's

Kafue schreef:Natuurlijk weet anky wat ze doet en ze reed onder het toeziend oog van sjef die haar via zon oortje bijvoorbeeld bij het van hand veranderen op de lange zijde met lange teugel ineens heel komisch liet trekken (ga staan en trek de teugels naar je toe).
En ontzettend natuurlijk dat niemand van ons zo als anky kan rijden of ooit haar niveau kan evenaren, de meesten hebben niet de mogelijkheden nog de capaciteiten.
Maar wat ik absoluut niet begrijp is dat jullie haar allemaal zo enorm moeten verdedigen.
En ja als ik met haar zou hebben gepraat zou ik ook hebben gevraagd waarom ze zo reed. want eerlijk is eerlijk ik stond bij de ring om ook eens de beroemde rollkur te zien. Die heb ik niet gezien maar dit wel. Ik zag een paard dat heel fijn en los liep, en hulpen die daar niet bij pasten. Maar ja dat is wat je ziet.
Ik kon bijvoorbeeld op gewraakte fotos ook niet lekker zitten vanwege de leverontsteking van het paard, is maar goeddat ik hem dus niet aangepakt heb.
Ik weet absoluut niet hoe je met een stang moet rijden dus dat die verkeerd was dat heb ik niet gezein.
Echter ik weet wel dat je met je 60 kilo best aan je paard mag hangen maar als die wil houd je hem daar ook niet mee tegen. En een drammer dramt dan nog meer door.
Wij hebben hier (spring)paarden op stal daar lig je er direct naast als je dit wil doen.
mencis schreef:Nog even over dat duitse blad wat sjef en anky aanklagen.
Ze hebben het kort geding gewonnen en hebben geloof ik 25000 euro schadevergoeding gekregen en het blad moet een Rectificatie plaatsen.