Painted Black @ work

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

stalleke

Re: Painted Black @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 20:07

Als ze zoveel minder zou rijden als jij zegt dan zou ze echt niet 2x goud halen op de olympische spelen.. En w aarschijnlijk ook het komende EK!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 20:25

ja,ze is veel minder professioneel als de anderen,maar wel 2x olympisch kampioene(dus het beste van de wereld)

Ik moet zeggen,ik was laatst op een wedstrijd,en dat was gewoon B/L niveau,en zat eens te kijken naar al die mensen die aan het losrijden waen,en je hoeft niet lang te kijken om te zien hoe mensen schoppen,slaan en trekken,en dat vooral door heel veel rijtechnische fouten wat hun rotknollen dus niet begrijpen...

laat mij dan maar kijken naar een anky hoor,die weet best wat ze doet,en die mag best een keer een DEKhengst aan zijn bek trekken!!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 20:37

Citaat:
En geloof me als er GEEN harmonie is wordt er ook niet zulke prestaties geleverd.

ben ik het mee eens!

Dickie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 20:56

De foto´s liegen niet maar blijven wel momentopnames. Wie weet hoe PB op dat moment aanvoelde. Ik heb geen tijd om het topic helemaal door te spitten, maar ik ben het eens met de reactie van Zep op p1 in de zin dat ie vast thuis nog 100x beter moet zijn, anders zou ze er niet zoveel tijd en moeite in stoppen. Hij zal niet zo makkelijk zijn maar dat zijn ze van Anky geloof ik geen van alle echt en ze gelooft duidelijk sinds het begin al in dat paard, ondanks dat ik hem in de ring ook steeds zuur over vind komen (lange stukken keihard tandeknarsen etc).

Over Anky´s rijkunst ga ik het nieteens hebben, dat lijkt me redelijk buiten kijf staan gezien de resultaten die ze nu al zolang steeds weer boekt!

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 21:07

Geen zin om heel dit topic door te lezen, maar is dit niet juist waarom Anky wel op dat niveau rijdt en wij met z'n allen nog niet?

Zij heeft ook gewoon het 'lef' om op een losrijterrein van een internationaal concours, met massa's mensen en fototoestellen in de buurt, een paard op z'n nummer te zetten, en dat zal zeker niet zonder reden geweest zijn. Wij kunnen die reden misschien niet ontdekken, maar dat is puur omdat wij niet zo'n gevoel hebben als Anky en dat haar gevoel ons oog voor is. Als ik op een paard zit trek ik 'm ook gerust een keer op de rem als hij doordramt, maar Anky had 'm misschien 50m eerder al stop gezet

Een paard voorstellen tijdens een proef hoort er uit te zien als 'rozengeur en maneschijn', en het zou ideaal zijn als dat tijdens de training ook zo kon, maar ik denk dat de meeste mensen die alleen maar 'mooi' willen rijden de B nog niet uit komen.

Suzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 21:49

Ziet er niet erg fijn uit op de foto's, een off-day zo te zien. Maar Anky weet dondersgoed wat ze doet, dus wie ben ik om daar over te oordelen.

Wat ik wel erg jammer vind, is dat je zo te zien een prima camera hebt. Er lopen op zo'n evenement waanzinnig mooie paarden rond, met de beste ruiters ter wereld erop.
Jammer dat we zo'n uitgebreide serie foto's te zien krijgen van een combinatie die blijkbaar niet z'n beste trainingssessie had op dat moment. En dat je zo weinig foto's hebt laten zien van al die geweldige paarden, die ongetwijfeld vele goede momenten hebben gehad.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 22:05

inderdaad, want je paard weet dat je hem niet tussen volk 'durft' te straffen en gaat net dáár de leiding nemen.
Ik heb haar op de geheimen van dressuur of zo iets gezien (video) en daar vond ik haar heel netjes rijden op painted black, heel rustig ook

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 22:25

och als ik op zo'n manier op dat niveau zou kunnen rijden deed ik het ook zo :D:D

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 23:51

Opvallend hoor Als mijn paard aan het drammen is ga ik ook wat achterover zitten en zet haar dan op haar nummer .
Ik geef het je te doen zo'n paard rijden, voor mij is het niet weggelegd maar voor velen hiermet kritiek denk ik ook niet .

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 23:56

Mireille1970 schreef:
Mik_beer schreef:
Ik stond toen zo verbouwereerd te kijken. Ik zag haar rijden op een paard, maar ik moet je eerlijk zeggen dat ik het paard niet herkende. Ik vroeg toen aan een vriend van mij: Is dat nou Salinero ? Ze reed in de losrijring, en het zag er nou niet echt uit van je-weet-wel. Maar toen ze in de ring kwam was het plaatje om te kwijlen. Ik: is dat HETZELFDE paard ? Mooi opgericht, keurige houding, keurig aan de hulpen etc. etc. En bij het losrijden zag het er zooo anders uit.

Maar niet vergeten, ze krijgt het wél voor me kaar om te winnen... Want in de ring loopt ie ook de sterren van de hemel.

What you see is what you get bij Anky...

Geloof me maar dat een hoop paarden er thuis veel slechter aan toe zijn bij ruiters die ze de hele week aanpakken en dan op concours mooi weer spelen...

Topsport is keihard.

Ik heb vroeger de fanclub van Yvonne van gennip gehad, dat was een andere sport maar ook topsport, nou zij werd slechter behandeld dan de paarden van onze dressuurtop hoor.

Als je over de grens wilt moet je tot het uiterste gaan en iedere spier in je lijf of het lijf van het paard beroeren... Dat is topsport. Alles geven in 7 minuten zonder dat men ziet dat je hulpen geeft, in harmonie. Jullie begrijpen toch zelf ook wel dat het half uur ernaartoe werken dus opperste concentratie vraagt en er wel eens moet worden ingegrepen.

Get real, ooit een Grand Prix Special zien rijden met een los teugeltje en zonder sporen, in ontspanning lekker om zich heen kijkend omdat hij zo blij is met het zonnetje op zijn bast.

Wel eens foto's gezien van topsporters? Ooit iemand ontspannen aan de finish zien komen of met een glimlach een tenniswedstrijd zien winnen.

We hebben het hier over TOPsport... geen gezellig samenzijn op de vereniging voor een onderlinge wedstrijd....

Ga er dan eens op stal kijken als je het zo goed weet. DAAR staan ze allemaal blij naar buiten te kijken, oortjes naar voren en hinnikend als Anky aan komt lopen. DAAR krijgen ze 20 suikerklontjes per les of training... DAAR wel... maar op concours MOET het gebeuren.

En geloof me als er GEEN harmonie is wordt er ook niet zulke prestaties geleverd.

Amen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 07:33

Vanaf pagina 6 gezever.

Nu voor allen die in dit topic zo keiharde kritiek hadden. Graag even volledig uitleggen hoe zij dit dan hadden opgelost, want ze roepen steeds dat het anders opgelost had moeten worden.

Laat het duidelijk zijn dat Anky met zachte hand en lichte hulpen rijdt, anders kan ze natuurlijk nooit dat niveau halen.

Dus daar gaat ie: Je zit op een denkhengst die die dag iets heeft, van "vandaag niet, doe ik wat ik wil en ho is voor mij geen ho, ik weeg lekker 600 kg waavan 200 kg alleen spieren en jij lekker maar 60 kg en als je gaat zitten doe ik net of ik je niet voel en zet ik lekker even de kracht in mijn nek".

Nou kom maar op bokkertjes die het zo goed weten, want ik ben nl ook niet lief als mijn knol niet wil stoppen (ga maar eens voor een drukke weg staan!)

marije86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 07:48

jeetje gaan we weer,dis echt de laatste keer dak mijn menig over zon topic geef!
any weet wat ze doet anders wint ze niet zoveel,hoe rijden julle op je knol als tie stront vervelend is niet wil halthouden en je hulpen negeerd,blijf je dan ne'tje's aldoor herhalen?nou ik niet ik vraag het drie keer netje's en dan is de maat vol!denk je nou echt dat anky op dat nivo het drie vraaagt of rustig bljft vragen nou nee,want das kan nou eenmaal niet!ik vind het juist goed da zij der paard zo goed op der nummer kan zetten,wou da ik da soms eerst meer de ballen voor had!dus hou je commentaar voor je en denk der zelf ff aan als je op zon dikke hengst(of merrie of ruin)zit want ik kan je vertellen daar word je niet gelukkig van als die zijn massa in de strijd gooit!

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 08:32

Weet je wat me verbaasd?
Als je naast een hengst loopt en hij loopt dwars over je heen vinden mensen het normaal als je hem op zijn plaats zet.
Maar zo gauw iemand erop zit is het niet rijtechnisch.....

En wat doen de meeste mensen als hun paard echt niet luisterd:....
hem op zijn nr. zetten!
En degene die dat niet doen hebben van die verwende knollen!

_San_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 08:34

Hier een paar foto's van PB en Anky in harmonie:p

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes...

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 09:32

anky weet echt wel wat ze doet hoor..
en als jouwn paard echt heel vervelend doet, doe je dan nog steeds heel lief en aardig voor hem? Nee dus

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-05 09:38

runningkawa schreef:
die momenten zullen er vat ook wel bij gezeten hebbn, maar zijn minde rleuk om te plaatsen, die krijgen niet zoveel pagina's

Nou mischien in die binnenrijhal waar niemand mocht kijken maar op de buitenrijplaats waren dit de dingen die ze heeft laten zien.

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 09:40

Precies, helemaal mee eens.
Heb ook totaal geen zin dit allemaal door te lezen.
Het komt toch steeds op hetzelfde neer.
Ze weet echt wel wat ze doet, en zonder band met je paard red je ook niet veel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 09:42

tuurlijk, echt helemaal het enige dingen die ze heeft laten zien
als je erop uit bent dit te fotograferen zal dat wel kloppen ja

en nogmaals, beter dit, dan 600 kg dekgengst in grote galop over het terein zien galoperen

Laten we eerst zelf maar eens leren rijden, voordat we dit aan gaan vallen.
Denk dat wij het nog geen 10 sec uithouden op PB.
Dus wie zijn wij om daar over te oordelen?
helemaal niemand, maar het is zo makkelijk aan de zijkant hè ;j

bleh!

Guuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 09:58

Nog even over dat duitse blad wat sjef en anky aanklagen.
Ze hebben het kort geding gewonnen en hebben geloof ik 25000 euro schadevergoeding gekregen en het blad moet een Rectificatie plaatsen.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-05 09:58

Natuurlijk weet anky wat ze doet en ze reed onder het toeziend oog van sjef die haar via zon oortje bijvoorbeeld bij het van hand veranderen op de lange zijde met lange teugel ineens heel komisch liet trekken (ga staan en trek de teugels naar je toe).

En ontzettend natuurlijk dat niemand van ons zo als anky kan rijden of ooit haar niveau kan evenaren, de meesten hebben niet de mogelijkheden nog de capaciteiten.

Maar wat ik absoluut niet begrijp is dat jullie haar allemaal zo enorm moeten verdedigen.

En ja als ik met haar zou hebben gepraat zou ik ook hebben gevraagd waarom ze zo reed. want eerlijk is eerlijk ik stond bij de ring om ook eens de beroemde rollkur te zien. Die heb ik niet gezien maar dit wel. Ik zag een paard dat heel fijn en los liep, en hulpen die daar niet bij pasten. Maar ja dat is wat je ziet.
Ik kon bijvoorbeeld op gewraakte fotos ook niet lekker zitten vanwege de leverontsteking van het paard, is maar goeddat ik hem dus niet aangepakt heb.
Ik weet absoluut niet hoe je met een stang moet rijden dus dat die verkeerd was dat heb ik niet gezein.
Echter ik weet wel dat je met je 60 kilo best aan je paard mag hangen maar als die wil houd je hem daar ook niet mee tegen. En een drammer dramt dan nog meer door.
Wij hebben hier (spring)paarden op stal daar lig je er direct naast als je dit wil doen.

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 10:01

Kafue schreef:
Natuurlijk weet anky wat ze doet en ze reed onder het toeziend oog van sjef die haar via zon oortje bijvoorbeeld bij het van hand veranderen op de lange zijde met lange teugel ineens heel komisch liet trekken (ga staan en trek de teugels naar je toe).

En ontzettend natuurlijk dat niemand van ons zo als anky kan rijden of ooit haar niveau kan evenaren, de meesten hebben niet de mogelijkheden nog de capaciteiten.

Maar wat ik absoluut niet begrijp is dat jullie haar allemaal zo enorm moeten verdedigen.

En ja als ik met haar zou hebben gepraat zou ik ook hebben gevraagd waarom ze zo reed. want eerlijk is eerlijk ik stond bij de ring om ook eens de beroemde rollkur te zien. Die heb ik niet gezien maar dit wel. Ik zag een paard dat heel fijn en los liep, en hulpen die daar niet bij pasten. Maar ja dat is wat je ziet.
Ik kon bijvoorbeeld op gewraakte fotos ook niet lekker zitten vanwege de leverontsteking van het paard, is maar goeddat ik hem dus niet aangepakt heb.
Ik weet absoluut niet hoe je met een stang moet rijden dus dat die verkeerd was dat heb ik niet gezein.
Echter ik weet wel dat je met je 60 kilo best aan je paard mag hangen maar als die wil houd je hem daar ook niet mee tegen. En een drammer dramt dan nog meer door.
Wij hebben hier (spring)paarden op stal daar lig je er direct naast als je dit wil doen.

En ik snap niet dat jullie haar allemaal zo enorm de grond in moeten boren!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 10:02

Bij kawa klap je achterover als je dit doet
maar Kawa is ook geen Pb
en je ziet dat Pb niet over het terein vliegt, je ziet dat niet achterover klapt, dus AnkY wist wat ze deed.

en verdedigen.
je kan het ook noemen schijtziek worden van de grote mond aan de kant.

En toen er opmerkingen over jou geplaatste foto's kwamen, voelde je je de gebeten hond, maar jij mag wel foto's plaatsen en hetzelfde doen?

(over iemand die de foto''s niet zelf plaatst en zich niet zelf kan verdedigen over het hoe en wat)

heb je dan niet door dat dat heeel erg laag en laf is?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 31-07-05 10:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 10:03

Ik heb PB al vaak op het losrijterrein gezien en nog nooit heb ik een fijn beeld gezien. ALtijd de bek open en tandenknarsend. En Anky die eraan hangt.

Het is gewoon een verschrikkelijk taai traag paard. Zo zie je maar weer, hoe fijner in het achterbeen, hoe fijner het paard in de mond en aan de voorkant.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-05 10:07

mencis schreef:
Nog even over dat duitse blad wat sjef en anky aanklagen.
Ze hebben het kort geding gewonnen en hebben geloof ik 25000 euro schadevergoeding gekregen en het blad moet een Rectificatie plaatsen.

Maar ondertussen heeft wel half paardrijdend duitsland het artikel gelezen. Jammer dat ze zoveel moeten betalen, voor iets dat eigelijk niet eens zo erg over hun ging.
Het ging namelijk over harde aanpak, rollkur, marionettenpassage, strak rijden, overrekken en dergelijke. Naam van grunsven viel wel een paar keer alsmede een stukje over Enfant terrible war der langharige Niederlander schon immer aber seine Fan's fuhren nur so gerne an das....... Verhaal ging dus over dat ze dan ook zo anders in de arena rijden dan in het losrijviereck.
En als dat je zo lang bestudeerde methode is moet je daar niet zon punt van maken. de fans zijn er niet minder fan om en de podiumplaats krijg je toch wel vanwege wat je laat zien.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-05 10:15

Mijn openingstekst was deze:

Even een paar fotos geschoten in het duitse haagen van Anky met naar ik geloof Panited Black. Paard liep eigenlijk best wel goed, alleen vond ik het trek gehalte behoorlijk hoog vooral tijdens het halthouden dat was echt bagger.
Voorbereiding was ronduit komisch eerst in de binnenrijhal waar geen mens mocht kijken naar hun training, vele fluisterden weer over de manier van trainen dat ze geen toeschouwers wilden vanwege al het gezeur er om heen vanwege die rolkur manier.
Nou ja als je een bepaalde methode hebt moet je lak hebben aan het gezeur van anderen denk ik dan maar. Ik was al bang helemaal geen fotos te kunnen maken maar ineens kwam ze toch verder rijden in de buitenrijbaan.
De fotos zijn genomen in sportstsand en vaak vier achter elkaar, om een mooi beeld te krijgen.

Dat de topic verder is gegaan is dank jullie die allemaal reageren.
Jammer dat ik niet zo knap ben met een computer en het zo duidelijk te zien is dt het anky is. Was het bijvoorbeeld Janneke met blacky @ work ofzo dan waren jullie heel anders geweest met je kommentaar.
Maar nu staat er Paninted Black en is het oh en ah niet van de lucht.
Iedereen mag iets van mij zeggen en nee ik vond het ook niet leuk, maar dat is bokt en dat tekent bokt.

Anky kan zichzelf wel verdedigen hoor. ze hebben al een website gesloten, een magazine een proces aan de broek gedaan. Ach en allemaal omdat hun extreme traininsmethode vraagtekens plaatst.
Alos je beroemd bent dan zit de paparzzi achter je aan hoor. dat is een nadeel maar beroemd zijn heeft ook zijn voordelen zoals nu weer 25000 extra in de portomonee of euhhh een leuke vrachwagen.

Sommige duitsers kwamen ook beroerd in beeld in dat blad maar die spannen geen rechtzaak aan.