tiggeriedoo schreef:Allereerst wil ik even kwijt dat wanneer je wat voor topic dan ook op een forum plaatst, je dat niet zonder reden doet. Je hoopt op reactie. Dat dit niet de reactie is die je als ts had verwacht....dat is het risico dat je neemt.
Daarnaast tonen de eerste foto's geen ontspannen beeld van jou en je paard. Vanaf een foto kan ik niet oordelen waardoor dit komt, kan wel gissen maar daar moet je toch bij zijn.
Ik heb 0,0 verstand van de "echte" dressuur en ben zelf bezig met het goed krijgen van de basis. Wat voor niveau je paard ook heeft mogen rijden in het verleden, jij als ruiter rijd je paard, je paard rijd niet zichzelf. Is je basis niet goed, moet je daaraan werken.
Vanaf een foto kan ik daar niet over oordelen want dat zijn nu eenmaal momentopname's. Echter weet je van te voren dat wanneer je dergelijke foto's krijgt je commentaar kunt verwachten.
Ik heb vrijwel alle pagina's doorgenomen uit nieuwgierigheid. Kan alleen maar concluderen dat eea redelijk hoog oploopt omdat je in de ogen van enkele bokkers je paard geen plezier doet.
Persoonlijk ben ik van mening dat een paard helemaal gezond moet zijn wil je er mee kunnen rijden. Zeker met wedstrijd-intentie. Recreatief ligt weer anders, er zijn genoeg paarden met "gebreken" die goed meekunnen.
Dat een paard veranderd na behandelingen kan ik me goed voorstellen!!! Als een paard verrekt van de pijn en die pijn wordt minder lijkt het me dat het paard meer zichzelf wordt.
Na de eerste keer kraken ging hij steigeren gaf je aan, dus hij werd wat wilder dan nu. Kan duiden op verzet en meer pijn, kan ook duiden op verbetering wellicht? Als dhr Gal erop heeft gezeten maar hij kon hem niet aan...dat is niet voor niets misschien?
Jij en je paard horen plezier te hebben samen, je paard moet geen pijn hebben. Als een paard wel pijn heeft omdat de nekwervels vergroeid zijn.....zou ik wel bij mezelf te raden gaan of ik goed bezig was met het vele rijden. Ook al komt ie los na allerlei kunstjes, is het wel goed voor hem? Is ie goed nagekeken, van mijn part door meerdere mensen?
Paardrijden hoort plezierig te zijn voor ruiter EN paard. Je eerste paar foto's tonen een paard dat hevig in verzet is. Dit lijkt me niet de bedoeling. Leuk dat ie de kunstjes kan, maar een paard met pijn rijd ik persoonlijk liever niet door. Die zou ik goed na laten kijken voor ik ook maar ging denken aan wedstrijden!
amen _/-o_