Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Ann schreef:Wordt hier niet gewoon een dressuurstang mee bedoelt?
Citaat:maar het heeft een aantal voordelen die een gewoon gebroken bit bv niet heeft. Zo´n gewoon gebroken bit is wegens notekrakers werking ook niet zo vriendelijk als het lijkt en kan bovendien de punt in het verhemelte drukken. Maar dat is dan even off-topic.
Die dressuurt trouwens Z op een trensje
Lusitana schreef:Ik denk dat een gebroken bit in stang uitvoering een martelwerktuig is.
!
.. Lielle schreef:pessoa bestaat ook in ongebroken variant
Maar hij wordt nogal heel vaak gebruikt in de gebroken variant, niet? Citaat:Maar eens je goed op mekaar afgestemd bent kan je communiceren met hele lichte vingerbewegingen.
runningkawa schreef:Citaat:Maar eens je goed op mekaar afgestemd bent kan je communiceren met hele lichte vingerbewegingen.
nog beter afgestemd en het kan met een bit zonder hefboom
miranda1983 schreef:ik heb niet alle reacties doorgelezen. maar ik ben van mening dat niet iedereen met zo´n bit kan rijden. je moet echt weten hoe je met zo´n bit moet omgaan. me vriending heeft ook een pelham alleen voor als ze buitenrijd. omdat haar pony nogal raare sprongen kan maken. en haar pony reageert er wel goed op.
maar mijn vriendin rijd er ook gewoon zo ontspannen mee en laat haar paard dan ook niet aan de teugel lopen. loopt dus ook niet in de mond te trekken. als haar paard aand e teugel loopt met een buitenrit doet ze dat dus uit haar zelf. ze heeft dat bitje alleen in mocht er wat gebeuren dat ze haar dus beter kan houden. en zij weet echt hoe je ermee om moet gaan.
een beginer of iemand van 12 vind ik kan niet met zo´n bit of iets met hefboom werking rijden. omdat de meeste niet weten wat de inwerking is van zo´n bitje. maar je moet wel weten wat je doet. anders kan je een paarden mond erg verpesten