Dees schreef:Los van de vraag of het zonde is om er zo vroeg al op te willen zitten...
WAAROM wil Suzanne F. er zo vroeg al op zitten?
Suzanne, wat is er op tegen dat dier nog een maand of 6 de tijd te gunnen?
Nou hier dan het antwoord.
Waarom ik er al mee rijd. Jullie weten niet hoe dit dier was in de omgang en bij het eerste longeren en dat ga ik hier ook niet neerzetten. Ik kan jullie alleen verzekeren dat het allerminst een makkelijk dier was met rare reacties. Op het moment dat ik dan gedacht had van goh ik laat m nog maar even had ik gegarandeerd een heel vervelend en onhandelbaar paard gekregen en dus ben ik er mee aan t werk gegaan. Zodat ze dr ei kwijt kon en zodat ze wat regeltjes ging leren. (Ja ik weet t, kan ook met grondwerk, natural horsemanship bla bla, energie kan ook in de wei bla bla)
Ik heb ´s winters geen wei tot mijn bschikking (ja ik weet t, dan had ik geen jonge paarden moeten houden bla bla) en dat dier wilde gewoon meer kunnen lopen dan alleen in een paddockje en staat nu een stuk tevredener op stal dan eerst (ja ik weet het het dier is hartstikke moe en overbelast bla bla).
Ze gaat van de zomer gewoon de hele dag de wei in met haar moeder en Raja maar of ik haar wegzet denk ik niet. Ik denk niet dat ik daar vestandig aan doe gezien haar dominantie en practical jokes. Maar jullie kunnen die inschatting niet maken omdat jullie haar niet kennen en jullie zullen er vast andere meningen over hebben.
En een jaar langer wachten hoezo? Keuring voor de boeg, eind dit jaar VSN. Ze is geen baby in de ontwikkeling en kan t werk makkelijk aan. Ik heb dit dier niet voor de recreatie en daar zal ze ook absoluut niet voor geschikt zijn. Ze wordt waarschijnlijk volgend jaar gedekt dus dan heeft ze alsnog wt verdiende rust in jullie ogen. (En ze maakt zichzelf nog nuttig)