Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Rizette schreef:Denk dat vrijwel iedereen goed paardrijden kan leren. Mits een redelijk lichaam, redelijke gezondheid, redelijke motoriek. Een goede instructeur en een gedreven gezonde ruiter komen erg ver. Het niet gaan leren kan hem in de instructeur zitten die alleen maar voor eigen geld staat en de ruiter dus niet echt wat wil leren (met de bijbehorende confrontatie) maar naar de mond praat . Of in de ruiter die vindt dat ze het al heel goed doet maar de rest van de wereld daar een oog voor heeft dus geen vooruitgang gaat boeken.Daar loopt het vaak vast. Gretig zijn in het willen leren en vooral veel tijd steken in het opnemen van informatie en het eigen maken daarvan lijkt iets uit vervlogen tijden. En ja er zijn er die alles op een presenteerblaadje krijgen en soms ten koste van het paard nog aardige proeven laten zien maar dat is echt niet het grootste gros.De rest moet er gewoon voor knokken.,
Waidida schreef:Over de 5 en 6jes jury's heb ik wel wat te zeggen. Met 5 of 6 heb ik totaal geen problemen, zolang dat daar niet in blijft gehangen worden. Ik kreeg vroeger weleens protocollen mee naar huis met allemaal 5en en 6en terwijl de ene overgang echt wel beduidend beter was dan de andere, maar ze kregen dan wel hetzelfde punt. Daar had ik het moeilijk mee.
koend schreef:Het is toch eenvoudig.
Maak een NK kampioenschap prof en een NK kampioenschap amateur.
Een prof met een beetje naam zal niet eens in de amateurreeks durven uitkomen want dat zou geen reclame zijn.
De amateur die tussen de profs wil gaan rijden, moet zich dan maar bewijzen.
MyWishMax schreef:Maar jij reageert over geen discriminatie en Fries die kampioen werd. Dus niet alleen over de slalom.
Dat zitten is niet het enige wat ze moeten doen en dan kan een kwpner soms in verhouding net zoveel gaan zitten of op uiterste van kunnen. Moeten die dan hoger cijfer krijgen omdat ze voor hun bouw juist wel meer doen? Ik zie ze idd gaan zitten maar vaak op andere elementen slechter worden.
Ook een korte hals kan lengte en ruimte hebben of kort gereden worden.
Dorine92 schreef:Rizette schreef:Denk dat vrijwel iedereen goed paardrijden kan leren. Mits een redelijk lichaam, redelijke gezondheid, redelijke motoriek. Een goede instructeur en een gedreven gezonde ruiter komen erg ver. Het niet gaan leren kan hem in de instructeur zitten die alleen maar voor eigen geld staat en de ruiter dus niet echt wat wil leren (met de bijbehorende confrontatie) maar naar de mond praat . Of in de ruiter die vindt dat ze het al heel goed doet maar de rest van de wereld daar een oog voor heeft dus geen vooruitgang gaat boeken.Daar loopt het vaak vast. Gretig zijn in het willen leren en vooral veel tijd steken in het opnemen van informatie en het eigen maken daarvan lijkt iets uit vervlogen tijden. En ja er zijn er die alles op een presenteerblaadje krijgen en soms ten koste van het paard nog aardige proeven laten zien maar dat is echt niet het grootste gros.De rest moet er gewoon voor knokken.,
Hier ben ik het niet mee eens. Er zijn ontzettend veel mensen die echt het gevoel niet hebben
Dorine92 schreef:Rizette schreef:Denk dat vrijwel iedereen goed paardrijden kan leren. Mits een redelijk lichaam, redelijke gezondheid, redelijke motoriek. Een goede instructeur en een gedreven gezonde ruiter komen erg ver. Het niet gaan leren kan hem in de instructeur zitten die alleen maar voor eigen geld staat en de ruiter dus niet echt wat wil leren (met de bijbehorende confrontatie) maar naar de mond praat . Of in de ruiter die vindt dat ze het al heel goed doet maar de rest van de wereld daar een oog voor heeft dus geen vooruitgang gaat boeken.Daar loopt het vaak vast. Gretig zijn in het willen leren en vooral veel tijd steken in het opnemen van informatie en het eigen maken daarvan lijkt iets uit vervlogen tijden. En ja er zijn er die alles op een presenteerblaadje krijgen en soms ten koste van het paard nog aardige proeven laten zien maar dat is echt niet het grootste gros.De rest moet er gewoon voor knokken.,
Hier ben ik het niet mee eens. Er zijn ontzettend veel mensen die echt het gevoel niet hebben
Dorine92 schreef:koend schreef:Het is toch eenvoudig.
Maak een NK kampioenschap prof en een NK kampioenschap amateur.
Een prof met een beetje naam zal niet eens in de amateurreeks durven uitkomen want dat zou geen reclame zijn.
De amateur die tussen de profs wil gaan rijden, moet zich dan maar bewijzen.
Dat lijkt me geen goed idee. Dan wordt het super ingewikkeld en onduidelijk. Je kunt beter gewoon accepteren dat je niet de beste bent als er een prof meerijdt. Niemand belet je om er evenveel tijd, geld en moeite in te steken, en zelfs als je dan niet wint, is het eerlijk want dan heb je blijkbaar minder talent dan die ander
koend schreef:Ik kan er ook niet evenveel tijd, geld en moeite in steken. Geld zal afhangen van persoon tot persoon. Maar tijd en moeite? De amateur heeft wel nog een (meestal veeleisende) hoofdjob waar het geld moet vandaan komen. De prof rijdt dikwijls evenveel uren per dag als de amateur op een hele week kan.