Cer schreef:….ik weet t niet helemaal zeker maar ten tijde van bv de heksenjacht was er geen social media..
Een koe heeft 4 poten maar niet alles met 4 poten is een koe.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Shadow0 schreef:Cer schreef:….ik weet t niet helemaal zeker maar ten tijde van bv de heksenjacht was er geen social media..
Een koe heeft 4 poten maar niet alles met 4 poten is een koe.
Shadow0 schreef:Kuggur schreef:Echt, als je denkt dat je met opvoeding/omgang mannen wat betreft fysiek geweld op het nivo van de gemiddelde vrouw kunt krijgen, dan leef je in een sprookjeswereld.
Ik heb geen idee wat het 'nivo van geweld van de gemiddelde vrouw' is, maar het is in elk geval wel duidelijk dat geweld enorm wordt aangewakkerd en gecreeerd door omgevingen die dat aanvaarden. De enorme hoeveelheid geweld in bv fascistische en extremistische kringen is opvallend, maar ook hoe snel mensen daarin kunnen veranderen: volwassenen die zich als een 3-jarige staan te misdragen in het volle zicht van andere volwassenen, en op manieren die mensen een aantal jaar geleden echt niet normaal hadden gevonden.
Dat gaat dus niet om biologische verschillen, puur om sociale/maatschappelijke.
Elisa2 schreef:Ja over vrouwen haat gesproken, die heksen verbrandingen vanuit de kerk waren echt heftig. De kerk begon al met zo,n patroon van vrouwen onderdrukking. Zo hebben ze Lilith ook uit de bijbel geschreven. Maar goed, dat is een andere discussie maar wel iets wat hiermee te maken heeft.
Elisa2 schreef:Ik ken wel veel paarden die tussen de leeftijd van 4 en 6 pubergedrag vertonen. Vaak is het een periode dat ze wat meer uitproberen en nog niet helemaal bevestigd zijn. Maar het is natuurlijk wel belangrijk om lichamelijke ongemakken uit te sluiten.
Elisa2 schreef:Mwah het is gewoon een gedragsterm en imo wel een vorm van pubergedrag want het is kijken waar de grenzen liggen. Iets waar pubers ook heel goed in zijn. En het komt altijd in fases.
Wil niet zeggen dat er niet gekeken moet worden of er niet iets anders onderliggends aan de hand is. Maar meestal is dat niet zo.