Ik ben altijd verbaast als mensen na tien minuten doorzitten al niet meer weten waar ze het hebben.... Dan heb ik altijd zo iets van "joh... wat moet die knol dan denken, die is daadwerkelijk aan't lopen!"

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Yvette81 schreef:Als ruiter zul je wel enigszins fit moeten zijn om je paard goed te kunnen rijden.
Maar zoals ik al eerder gelezen heb zijn spierkracht coördinatie en rij gevoel ook belangrijke factoren.
Qua doorzitten is het wel zo dat het ene paard het andere niet is. Sommige drafbewegingen zijn heel moeilijk uit te zitten. Zelfs voor een ver gevorderde ruiter. Als het paard zich over de rug gaat ontspannen en zijn buikspieren in zet gast het iets beter. Maar het blijft intensief rijden. Mijn vriendin rent de halve marathon, maar haar paardrijden conditie is toch wat minder.
Riel schreef:Persoonlijk vind ik dat een ruiter zelf fit moet zijn. Naast een gezond gewicht vind ik het ook belangrijk dat een ruiter in staat is om minstens 15 minuten te gaan hardlopen zonder helemaal buiten adem te zijn. In de tijd dat ik nog reed, ging ik voordat ik opzadelde 5 a 10 minuten lopen, dan ging het rijden heel wat beter.
Tevens vind ik het belangrijk dat een ruiter op een gezond gewicht is. Indien iemand (licht) overgewicht heeft, vind ik het extra belangrijk dat die persoon aan zijn/haar conditie werkt.
Adelinde vind ik een goed voorbeeld hierin.
Riel schreef:Persoonlijk vind ik dat een ruiter zelf fit moet zijn. Naast een gezond gewicht vind ik het ook belangrijk dat een ruiter in staat is om minstens 15 minuten te gaan hardlopen zonder helemaal buiten adem te zijn. In de tijd dat ik nog reed, ging ik voordat ik opzadelde 5 a 10 minuten lopen, dan ging het rijden heel wat beter.
Tevens vind ik het belangrijk dat een ruiter op een gezond gewicht is. Indien iemand (licht) overgewicht heeft, vind ik het extra belangrijk dat die persoon aan zijn/haar conditie werkt.
Adelinde vind ik een goed voorbeeld hierin.
Ayasha schreef:Dus para-sport maar afschaffen?