Buiten heb ik me teugels in stap altijd lang, in de bak een rondje met lange teugel instappen en dan oppakken. (wel nog in stap)
aNoa
Geplaatst: 19-08-14 17:04
Voor mij werkt t het beste om eerst even met een lossere teugel voorwaards te stappen draven en galloperen. Even alleen op t voorwaarts letten en dan loopt ie daarna vaak veel fijner aan de teugel
mokzalf
Geplaatst: 25-08-14 11:29
Hangt van het paard af, meestal stap ik wel gewoon met losse teugel in. In ieder geval de eerste paar rondjes.
Heb ook een fjord gehad die het soms vertikte een stap harder te zetten. Als dan de maat vol is liet ik hem vaak ook van voren los en schopte ik hem 1x even goed vooruit, dus geen beloning, maar even een waarschuwing.
Daarnaast kan draven met lange teugel heel goed zijn voor het op eigen benen lopen.
Lange teugel rijden geeft meerdere opties, niet slechts als enkel een beloning
CalvinenGino
Geplaatst: 25-08-14 11:35
ik doe altijd 2 rondjes met helemaal een loss teugel, daarna singel ik nog een keer aan en ga ik met hem lang laag rond aan de slag
Instappen met losse teugel zit er eigenlijk niet in. Dat zou betekenen dat ik nog niet eens de volte voorin de bak kan rijden. Mevrouw ziet spoken, en vind de achterkant van de bak keer op keer dood eng. Soms ook ineens middenin te training terwijl er niets veranderd. Wat daarbij ook niet werkt is dat ik maar een keer per week rij als bijrijder zijnde en er ook drie anderen personen op rijden in een week tijd.
Maar negen van de tien keer loop ik eerst aan de hand een rondje door de bak of heb ik haar eerst even aan de longe gehad voor training.
LaLotte
Geplaatst: 30-08-14 08:17
Ik stap altijd in met de teugels op maat, wel ietsje langer dan bij het echte rijden maar ik vind dat dat bij inrijden hoort en lange teugel bij uitstappen
Veel verschillende reacties wel hier, maar ook veel verschillende paarden Ik reed vooral buiten, stap altijd in en uit aan losse teugel. Daarna pakte ik hem er langzaam bij om goed contact te krijgen. Dan nog even stappen in contact en dan het echte rijden
Ik kan niet echt met een lange teugel instappen, daar is mijn paard in het begin veel te druk voor. Uistappen doe ik wel aan een lange teugel. Wel contact houden uiteraard.
Ik rij op de manege, en daar stappen we in met lange teugel, ik hou ze wel altijd in contact. Uit stappen doe ik ook altijd met een lange teugel. Meestal is iedereen aan het dollen en lachen etc, dus dat contact is bij de meeste (bij mij eigenlijk ook wel) soms weg XD.
ik stap ook ongeveer altijd in met lange teugel, en draven soms met buitenritten rijd ik meestal van te voren in de bak ook eventjes los met lange teugels
Jumpingnick
Geplaatst: 04-09-14 17:12
Lange teugel instappen vind ik heel tof. echt goed. de spiertjes daar moeten ook warm worden. this vast niet lekker als je er direct aan gaat lopen trekken
Ik stap altijd met lange teugel is zo ver dat lukt. Tenzij het paard te druk is. Dan doe ik het niet. Meestal duurt het dan 5 minuten voordat hij wat rustiger is en dan kan ik ze weer langer laten worden.
Ayasha
Blogger
Geplaatst: 04-09-14 18:43
Anouk_E schreef:
Lange teugel instappen vind ik heel tof. echt goed. de spiertjes daar moeten ook warm worden. this vast niet lekker als je er direct aan gaat lopen trekken