Dressuurtechniek

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Shariff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 08:46

Hall0w!! Lachen
Dit ben ik met mijn Lieve NRPS p0ny Shariff!!
Hij is van Afstammeling Vader: Sjap0er! Schijnheilig
N0uja ik Ho0p veel tips te krijgen Knipoog
Zijn altijd handig.. Willen jullie anders een PBtje Sturen?

Shariff is 6 Jaar en Loopt L niveau..

Afbeelding

En n0g eentje..

Afbeelding

Liefs, Lovers
Shar0n & Shariff!

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 09:02

Shariff: moeilijk te beoordelen in vrijetijdskleding en gympies.
Wel is duidelijk te zien dat je te ver voorover zit (nadeel is dat je het paard dan op zijn voorhand drukt) en je rug moet je rechter houden. Als kanttekening zie ik dat je niet optimaal gebruik maakt van je zadel. Je knieen zitten op een andere plek dan waar de wrongen van het zadel zitten. Je lijkt met dressuurmaat op een springzadel te zitten.

INkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 14:19

Ethelate: Ziet er netjes uit! probeer wel handen niet naar beneden te drukken!

jantina: Plaats je handen wat meet voor je uit. Je paard lijkt ook niet echt actief Lachen

shariff97: Het ziet er nogal vreemd uit: je zit lang en de wrongen van je zadel zitten veel hoger. Het zadel lijkt mij niet echt optimaal te liggen... Te ver op de schouders van shariff
probeer je hande recht op te houden en voor je uit te kijken en wat rechter op te zitten Lachen

KazimirOrryS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 15:34

Ok laat ik maar een poging doen tot commentaar geven, wat ik dus niet kan, maar wel probeer! Ik geef wel commentaar op de mensen waarbij ik dat nog een beetje kan. Daarna zal ik ook eens wat foto's plaatsen ofzo!

Nathalietjuh: vind het er een beetje gespannen uit zien (die tanden Knipoog) , probeer bij het losrijden eerst laag en rond te rijden en vanuit die ontspannenheid je paard meer op te richten. Handen wat meer rechtop houden en je tenen naar binnen draaien.

Naz: Ironique, probeer je paard iets actiever aan je been te maken zodat ie ook wat meer zijn achterhand eronder zet. (geen id hoe ik moet uitleggen hoe)
Fries: Probeer wat meer rechtop te zitten! Laat zien dat je er bent. Schouders naar achter, hoofd rechtop. Benen wat langer maken en op hun plaats houden. Voor de rest vind ik je paard netjes lopen! Haha!

Jantina: Meer voor je uit kijken, benen langer maken. 1e foto: Teugels wat korter nemen.
2e foto: teugels al veel beter op maat! Het lijkt alsof je erg ver uit het zadel komt met lichtrijden waardoor je je benen ook afsteekt. Probeer wat dichter bij je zadel te blijven met lichtrijden. 2e foto vind ik er al veel beter uitzien trouwens!

Ethelate: Ik vind je pony wat op de voorhand lopen, probeer z'n achterhand er meer onder te zetten door veel overgangen te maken en 'm iets hoger in te stellen en meer 'm op te sluiten.

Shariff97: Meer rechtop zitten schouders naar achteren houden en tja inderdaad gaat je pony dan meer op z'n voorhand lopen. Ik vind ook zoals al eerder gezegd je benen een beetje raar liggen op je zadel! Verward Vind je het trouwens fijn rijden zonder laarzen of chaps?? Lijkt me pijnlijk!

Ok dit was mijn commentaar, het zal wel niet helemaal goed zijn maar ik heb het tenminste geprobeerd! Het is trouwens ook overal een momentopname dus moeilijker te beoordelen!

KazimirOrryS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 16:33

Dan zal ik mezelf er ook maar even opzetten!

Geef maar lekker commentaar! Ik heb alleen maar galopfoto's en deze waren gemaakt op wedstrijd, oja en hij was toen echt sloom... Haha!

Dit is Orry-S. Hij is 7 jaar en ik heb hem 3 maanden nou. Hiervoor is hij wel Z1 geweest maar nog nooit op stang en trens gereden en nu dus wel.

Draaide ik net voor een volte..
Afbeelding

nog een keer in middengalop
Afbeelding

foto paste niet meer in de scanner... Scheve mond
Afbeelding

Hier nog mijn andere paard Kazimir die bijna verkocht is. Hij is 11 jaar en loopt nou Z2 bij de paarden en hiervoor heb ik hem ook nog Z2 bij de pony's gereden. Hij was toen nog niet zo groot en nou nog steeds niet eigenlijk (1.63 m ongeveer)

Dit is op me laatste juniorenwedstrijd waar ik 63,58% had! Haha! Beetje vage lijn moest ik hier rijden...
Afbeelding

Afbeelding

Kom maar op met dat commentaar!! Haha!

INkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 17:26

Echt mooi paarden! Ik vind dat je op het 2e paard nogal lang bent Lachen 1e paard is erug mooi Lachen maar het lijkt dat je er nogal gespannen op zit? op het 2e paard zit je veel meer onspannen vind ik Lachen op het 1e paard zit je ook wat kort??? je zit met je knieen wat hoog maar niet je hakken opgetrokken... dus vandaar. verder Je tenen niet afsteken.

KazimirOrryS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 17:42

INkie schreef:
Echt mooi paarden! Ik vind dat je op het 2e paard nogal lang bent Lachen 1e paard is erug mooi Lachen maar het lijkt dat je er nogal gespannen op zit? op het 2e paard zit je veel meer onspannen vind ik Lachen op het 1e paard zit je ook wat kort??? je zit met je knieen wat hoog maar niet je hakken opgetrokken... dus vandaar. verder Je tenen niet afsteken.

Hihi ja me 2e paard is te klein voor mij helaas daarom wordt ie ook verkocht Boos! . Ennuh tja laat ik zeggen dat ik met me 1e paard nog totaal geen combinatie ben Scheve mond Ik was ook niet echt blij, kijk hoe boos ik kijk Haha!, ging echt slecht toen maaja. En van die beugels klopt denk ik ook wel...ik probeerde ze niet te lang te doen voor me 2e paard, hingen me benen er nog meer onderuit Scheve mond, haha tja ik heb hem ook al zo lang dus vandaar dat ik meer ontspannen was Haha!. Bedankt voor je aanwijzingen!!! Haha!

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 18:22

KazimirOrryS: Bij het tweede paard is de afstand tussen de achterbenen niet gelijk aan de afstand van de voorbenen (de ruimte ertussen dan hè? Knipoog) *geleerd op pagina 2 van dit topic Haha!* Weet alleen niet wat het betekend.
Die eerste foto's van het eerste paard vind ik wel heel erg mooi, ziet er goed uit.

KazimirOrryS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 18:29

Kan best kloppen jah was ook een supervage lijn die ik moest rijden Verward Dankjewel!

INkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 18:53

KazimirOrryS"]
[quote="INkie schreef:

Hihi ja me 2e paard is te klein voor mij helaas daarom wordt ie ook verkocht Boos! . Ennuh tja laat ik zeggen dat ik met me 1e paard nog totaal geen combinatie ben Scheve mond Ik was ook niet echt blij, kijk hoe boos ik kijk Haha!, ging echt slecht toen maaja. En van die beugels klopt denk ik ook wel...ik probeerde ze niet te lang te doen voor me 2e paard, hingen me benen er nog meer onderuit Scheve mond, haha tja ik heb hem ook al zo lang dus vandaar dat ik meer ontspannen was Haha!. Bedankt voor je aanwijzingen!!! Haha!
[/quote]

Dan vind ik het super knap dat je met dat dier Z rijd! OK dan! de meeste mensen die geen combi met hun paard zijn kunnen niet eens een B proef uit rijden! Betekend wel dat je een handige amazone bent Lachen Tong uitsteken

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 19:53

Oke, we gaan weer een poging wagen Knipoog Haha!

Randy: je maakt t moeilijk om 'fouten/verbeteringen' te vinden bij een Z2 paard Knipoog Op de eerste foto mag jij je wel wat langer maken, je lijkt je benen wat op te trekken waardoor je knieën voor de wrong komen en je beugels niet aan de tenen. Al lijkt hij me niet erg makkelijk zitten in een uitgestrekte draf.. Het paardje dat je op L2 niveau rijdt mag wat meer voorwaarts/actiever zijn (hij sloft nog net niet z'n rechter achterbeen bij). Met wat meer activiteit zal hij z'n achterhand dan ook wat meer gebruiken.

Nathalie: hou je handen rechtop, verder zou ze wat meer om het binnenbeen mogen en zo wat meer (ronde) buiging in dr lijf/hals, ze lijkt me daar wat 'strak in' (in dr hals dan).

Inkie: voor dat slome effect: probeer dus ook in de training meer zonder zweep te rijden. In het begin anders even, en daarna, net zoals in de proef, zonder. In het Z moet je pony al echt consequent op het been reageren, dus ook in de training!

Ymke: zoals je zegt is je paardje achter wat overbouwd, hierdoor zal hij wat moeilijker z'n achterhand eronder zetten (en ook te zien voor de kijker). Probeer je handen niet vast te zetten op de 1e foto, maar meer te dragen. Hou je buitenteugel (en been) er wel goed aan, dat hij niet door je hand kan vallen. 2e foto mogen je teugels wat korter, jijzelf meer rechtop (naar voren) en je paardje meer om je binnenbeen buigen (ze schiet hier volgens mij onder je vandaan?). Op de laatste foto mag hij/zij wat meer nageven op 2 teugels en wat actiever met de achterhand (ze sloft wat?)

Naz: (Ironique): op de 1e foto mag ze veeel meer voorwaarts/actiever, ze lijkt heel traag te lopen waardoor ze wat uit elkaar valt. Op de fries is je houding een heel stuk minder, draag je handen meer, ellebogen aangesloten en drijven met je kuiten, niet met je hakken. Verder loopt de fries wat kort in de hals, probeer er wat meer lengte ontspanning in te krijgen..

Jantina: probeer je paard ten eerste wat actiever te laten worden, wat meer attent aan het been. (achterhand meer gebruiken). Ook mag hij wat meer buiging in z'n/d'r lijf krijgen.. Volgens mij houdt ze zichzelf erg 'recht'. Op de 1e foto mogen je teugels wat korter, dan kun je je handen wat beter voor je zetten. verder schouders naar achteren en naar voren kijken Knipoog De 2e foto opletten dat de stelling naar rechts is, niet naar links.. meer om het binnen been zou een wat mooier beeld geven.

Ethelate: teugels wat korter, meer van achteren naar voren rijden, zodat ze achter actiever wordt en meer onder zal zetten en dan voor wat 'hoger' ingesteld komt (en minder hangt). De laatste foto ziet er al beter uit!

Shariff: ten eerste is het niet erg bevorderlijk voor je houding/rijden om zonder dergerlijke rijkleding te rijden. Verder zit je te ver naar achteren op het zadel en zijn je beugels te lang voor het springzadel. Zadel lijkt me ook wat ver op de schouder te zitten met het zweetblad. rijtechninsch mag je pony wat meer buiging om je binnenbeen krijgen, dat zie je goed op de 2e foto dat hij de verkeerde stelling aanneemt..

KazimirOrryS: 1e paard staat je idd veel beter.. Op de 1e foto mag hij wat meer verzameling laten zien (wel met de drang naar voren), hij neemt z;n achterhand nog niet lekker mee. Dat heb je op de 2e foto weer goed gemaakt Knipoog Pas daar wel op dat hij er voor niet 'uitpiept' . De 1e foto met je oude paard is idd wat vaag hij laat lv ra heel lang staan en lv komt zo naar voren alsof ie sb of een appuyement aan het maken is (dat laatste spoort iets meer met z'n stelling. 2e foto is wel een mooie foto maar daar mag jij je schouders iets naar achteren houden en misschien mag hij zn achterhand nog wat meer meenemen (maar de passen zijn nog niet af, dus ik weet niet hoe ver hij gaat stappen).

KazimirOrryS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 22:03

INkie"]
[quote="KazimirOrryS"][quote="INkie schreef:

[/quote]

Dan vind ik het super knap dat je met dat dier Z rijd! OK dan! de meeste mensen die geen combi met hun paard zijn kunnen niet eens een B proef uit rijden! Betekend wel dat je een handige amazone bent Lachen Tong uitsteken
[/quote]

Dankjewel! Bloos Haha! Het gaat ook niet echt goed nog hoor Tong uitsteken. Vanavond heb ik dan les gehad en ging al wel veel beter! Maar zeker wel bedankt!! Haha!

KazimirOrryS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 22:12

MacavityL schreef:
Oke, we gaan weer een poging wagen Knipoog Haha!

KazimirOrryS: 1e paard staat je idd veel beter.. Op de 1e foto mag hij wat meer verzameling laten zien (wel met de drang naar voren), hij neemt z;n achterhand nog niet lekker mee. Dat heb je op de 2e foto weer goed gemaakt Knipoog Pas daar wel op dat hij er voor niet 'uitpiept' . De 1e foto met je oude paard is idd wat vaag hij laat lv ra heel lang staan en lv komt zo naar voren alsof ie sb of een appuyement aan het maken is (dat laatste spoort iets meer met z'n stelling. 2e foto is wel een mooie foto maar daar mag jij je schouders iets naar achteren houden en misschien mag hij zn achterhand nog wat meer meenemen (maar de passen zijn nog niet af, dus ik weet niet hoe ver hij gaat stappen).

Het 1e paard is dan ook meer als 10 centimer groter Bloos Haha!. Was wel nodig hè! Bedankt voor je opmerkingen!
Bij mijn 2e paard moest ik middendraf rijden en dan eerst een stukje op de hoefslag en dan afwenden op de diagonaal en dan weer een stukje op de hoefslag! Was echt moeilijk! Je hebt zeker wel gelijk en ook dat ik meer recht op moet zitten ! Dankjewel!

Hier nog even een betere foto van me 2e paard, deze vind ik zelf mooier hij mag misschien wat langer in zijn hals maar voor de rest vind ik 'm wel leuk, en hier zit mijn instructrice er ook op Tong uitsteken en die es ten 1e kleiner als mij en kan ook veeeeel beter rijden!

Afbeelding

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 22:26

Qua verhoudingen vind ik dit een betere combinatie ja, ook het paard komt hier beter tot zijn recht en toont groter.
Alleen vind ik de foto een gespannen beeld, heel kort (opgekropt) in de hals lopen. In zijn beenwerk vind ik wel veel actie zitten! (ook bij jouw foto)..

KazimirOrryS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 22:30

Dat opgekropte vind ik ook jah. Is ook wel een probleem vaak bij mij bij het rijden en was ik wel steeds mee bezig maar nu gaat ie weg Boos! jammer genoeg.....

INkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 23:03

Tis idd een erg leuk paard ook leuk bloed ( ferro x zeoliet ) ( ik hoorde op een keuring dat het niet zo'n mooie combi was maar okey, qua karajkter schijnen allebei de hengsten kwallerige veulens te geven) maar goed! Jammer dat ie zo klein is! k ben langzamer hand ook op zok naar een paard maar die moet ook wel richting de 1,70 zijn Tong uitsteken

Nou mensen kom maar weer op met de foto's! Kan ik weer lekker commentaar geven Tong uitsteken

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 23:35

Heee Anke, welkom op bokt. Ik heb net je profiel zitten bekijken. Leuk he, wij hebben nu ook een paard uit de stam van Wim. Caronia is ook de oma van onze Marfique. Sheila hier op bokt heeft de moeder van de zwarte Lancelot van Niels!

INkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 11:06

MacavityL schreef:

Inkie: voor dat slome effect: probeer dus ook in de training meer zonder zweep te rijden. In het begin anders even, en daarna, net zoals in de proef, zonder. In het Z moet je pony al echt consequent op het been reageren, dus ook in de training!

Thuis reageert ie eigenlijk altijd wel redelijk op mn been want dan weet ie dat ik er altijd een zweep bij kan pakken... in de proef weet ie dat ik geen zweep heb en er ook niet bij kan pakken dus gaat ie lekker sloom doen! Hij kan ook wel heel erg vlug zijn dan danst die echt door de baan maar dat is echt heel af en toe!
Ik ben hem gewoon aan het trainen op mn kuit en als ie daar op niet reageert krijgt ie een schop met mn sporen reageert ie daar ook niet op dan krijgt ie egt een flinke mep met de zweep dus meestal reageert die wel Lachen ik heb al heel lang geen wedstrijd meer gereden en heb hem alleen doorop getraint en heb nu ook aan ander spoortje voor wedstrijden dus ik hoop dat het nu beter gaat Tong uitsteken

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 12:10

INkie schreef:
Dimple: Je mag je handen wat bij elkaar zetten en wat meer op je kont blijven zitten ( wat rechter opzitten) Je kan ook beter je paard wat voor je uit hebben lopen dan dat jij voor hem uit zit. ( laat je paard lopen en niet naar voren duwen) Mooi paard trouwens!!!!!

*bloos* dank je!

Ik weet dat ik beter op mijn gat moet zitten Knipoog maar Nic maakt zich (zeker in galop) redelijk sterk omdat hij dat nog moeilijk vindt. Hij trekt me dan echt uit mijn zadel. Maar dat gaat telkens beter. Je had me eens moeten zien zitten toen we vorig jaar begonnen Schijnheilig

En over dat lopen, Nic die loopt wel die heeft ontzettend veel looplust soms iets teveel Tong uitsteken ) het is dus echt mijn houding! Daar zijn we druk mee aan het werk!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 12:49

Barb schreef:
deze foto is een paar uur geleden gemaakt, iemand nog iets op te merken behalve mijn handen die ik te veel naar voren kantel (dit zijn geen pianohandjes maar dat is niet duidelijk te zien)

Ja, ik heb nog wel een opmerking! Haha! Je bent veeeeeeel te lang voor die kleine Fries. Dat is gewoon bijna zielig Schijnheilig Kan je geen groter paard betalen of zo?

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 15:14

Ok, ik probeer het gewoon nog een keer..
Eerst een foto van mij en mijn ex-pony Salvador.

Afbeelding

En twee foto's van mij en mijn paard Padaula, heb ik net een week of 6.

Afbeelding

Afbeelding

Nou brand maar los, ik weet dat er een hoop aan moet gebeuren..

Ik hoop dat de foto's nu wel te zien zijn...

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 15:23

Sall: op de eerste foto lijk je (= momentopname) wat verkrampt te zitten in je hele bovenlijf. (Was zeker tijdens Tyrza clinic; volgens mij reed ik bij jou in de groep).
Tweede foto: je valt met je billen naar rechts (dus zit scheef)
Derde foto: voor zover ik het kan zien, ellebogen in je zij houden en tenen naar binnen draaien (nu wijzen je bovenbenen als het ware naar buiten).

KazimirOrryS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 17:58

INkie schreef:
Tis idd een erg leuk paard ook leuk bloed ( ferro x zeoliet ) ( ik hoorde op een keuring dat het niet zo'n mooie combi was maar okey, qua karajkter schijnen allebei de hengsten kwallerige veulens te geven) maar goed! Jammer dat ie zo klein is! k ben langzamer hand ook op zok naar een paard maar die moet ook wel richting de 1,70 zijn Tong uitsteken

Dankjewel Bloos Haha! !

Wel jammer hoor want hij is echt superfijn! Tja dat vind ik dan! En zijn karakter is ook heel leuk! Ik heb dit ook weleens gehoord over Ferro en Zeoliet dat die paarden weleens lastig zijn ofzo maar daar heb ik dus echt geen last van! Hij is echt superbraaf en ik kan echt alles met hem doen en hij wil ook alles voor je doen!

KazimirOrryS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 18:05

Dimple"]
[quote="Barb schreef:
deze foto is een paar uur geleden gemaakt, iemand nog iets op te merken behalve mijn handen die ik te veel naar voren kantel (dit zijn geen pianohandjes maar dat is niet duidelijk te zien)

Ja, ik heb nog wel een opmerking! Haha! Je bent veeeeeeel te lang voor die kleine Fries. Dat is gewoon bijna zielig Schijnheilig Kan je geen groter paard betalen of zo?
[/quote]

Zeg dat dan ook maar tegen mij!! Ja ik vind deze opmerking echt niet normaal hoor!! Kun je toch ook gewoon zeggen?? Of niet dan?? Scheve mond

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 18:43

KazimirOrryS"]
[quote="Dimple"][quote="Barb schreef:

[/quote]

Zeg dat dan ook maar tegen mij!! Ja ik vind deze opmerking echt niet normaal hoor!! Kun je toch ook gewoon zeggen?? Of niet dan?? Scheve mond
[/quote]

Dat was een grapje. Kun je aan de smilie zien...