basculeren - springtechniek

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 23:27

http://members.lycos.nl/orionneke/riel1.jpg
Code
IMG verwijderd ivm te groot formaat.
Mickey

tjonge wat dom.

hier is de andere, dit is idd een paard met een iets mindere voorbeen techniek maar op welke hoogte ik hem ook rijd hij houd altijd zo een stuk over.

wat vind je van deze foto?

dank je voor de reactie,

Mizz_mol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 23:38

Die vorige vond ik beter daar bracht ie zen hoofd meer naar beneden... Voor de rest echt een top paard zo te zien... Waarom heb je hem verkocht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 23:43

de 2de foto is net iets of wat eerder gemaakt ik denk dat dat het grootste verschil maakt.

ik wilde graag weer een nieuwe en heb momenteel geen tijd voor meerdere paarden.
en och hij heeft altijd super zijn best gedaan en ik vond het nu tijd voor hem om het rustiger aan te gaan doen.

groetjes [naam]

smiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 00:21

Ik heb er van Marko een gevonden waar hij volgens mij z'n voorbenen netjes 'gebruikt' (niet onder z'n lichaam)

Voor de rest is de foto niet veel maar oké Schijnheilig
Afbeelding

En wat dit voor moment is, kwam hij hier verkeerd uit....?
Afbeelding

Mause

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 12:41

Afbeelding

Afbeelding

hallo deskundigen... Knipoog

wat zijn jullie bemerkingen op de foto´s van mijn merrie?? Ze is 6 jaar oud, 1 jaar onder het zadel en heeft nog maar enkele keren gesprongen onder de man. Haar vader is de Oldenburger Silvio 1.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 14:44

Mijn bemerkingen heb ik op de voorbeentechniek. Ze laat ze ontzettend hangen, waardoor ze onvoorzichtig is en de balk eraf kan stoten. Op de eerste foto zou ze nog iets meer mogen basculeren, maar dat is op de 2e foto al beter.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 16:40

vonneke:
idd deze foto is iets minder,hij had iets meer halsvrijheid mogen hebben, voorbeen techniek vind ik niet perfect, maar is ook lang niet slecht hoor!
er zijn maar weinig paarden die het been 100 % perfect opvouwen

marco : vouwt idd zijn benen niet verkeerd op ! OK dan!
alleen springt wel nogal zonder ruggebruik, hij houd zijn rug teveel vast
tweede foto lijkt idd een noodsprong,is ook niet goed te beoordelen, ook is te zien dat ie helemaal scheef in de lucht hangt
toch denk ik dat als je alleen de eerste foto ziet, hij niet verkeerd kan springen voor een haf, jij hebt een nette houdeing op de sprong en geeft hem genoeg vrijheid in hals( maar zet je handen niet op de hals vast!) en rug
alleen jammer dat je (volgensmij) een dressuurzadel op hebt ?
don't shoot me if I'm wrong Haha!

mause : hier zie ik een paard dat zich met veel moeite over de hindernis heen tilt , misschien omdat het te laag voor hem was?sommige paarden beginnen pas boven 1.10 echt te springen
hij houd zijn rug vast en laat de benen vreselijk hangen
op de eerste foto krult ie hals ook teveel op, daar zou ie meer hals vrijheid moeten hebben (handen naar voren )
ik denk wel dat je dit paard met in-uitjes iets flitsender kan krijgen , of veel uit draf springen met een drafbalk ervoor, om reactievermogen en kracht te verbeteren ( een hangend been is oa ook een slecht reactie vermogen Knipoog )

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 17:22

Mg je hier ook bemerkingen op de ruiter hebben? Knipoog Tong uitsteken Ik vind namelijk dat Vonneke er een beetje raar opzit boven de sprong. Op alle foto's is duidelijk te zien dat je met je knieën vóór het zadel zit, dus of je hebt een zadel waar je niet fijn inpast, of je zit te ver naar voren. Daarbij trek je je hakken ook erg op... Het paard springt wel heel leuk!

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 17:28

Jamy hier dan ook maar, vind zelf haar spring techniek niet echt goed want ze vind er zelf weinig aan geloof ik. Je moet haar echt aanmoedigen om er over heen te SPRINGEN ipv te vallen of doorheen te lopen Tong uitsteken Knipoog Lage sprongetjes vind ze dan ook helemaal de moeite niet dus ze springt pas vanaf een cm of 60 en meestal pas met een oxertje. Ze heeft ooit es 1.20 gesprongen over een hek en met mij erop 90 (zonder het raken van de balk, JEUJ Tong uitsteken) Dus ze kan het wel, als ze zin heb.
Maar goed genoeg gelul hier foto's:
Van de zomer, ong 60 cm dit geloof ik...
Afbeelding
Afbeelding

Dit was iets later in de zomer,
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0VwDPApMavKDoUdicZmeV8qMFgckR0xebm2I2mA9CJOobOfRXf60Rz!4KNptMkRH!ZbGMjvAdRMTheEsqCU!FvrGgQHI1yLeux1WqZnqtjCtaQvYPpRjhGM!w8h3!8rC0/Ponykamp%20foto's%20189.jpg?dc=4675433665719195757[/img]
Over dit zulk dingen springt ze beter omdat ze dat volgens mij ook leuker vind Lachen

Nou vertel het maar. Mijn zit vind ik niet echt super, hij is namelijk elke keer anders, de ene keer kom ik veel meer het zadel uit dan anders. Maar dat ligt er net aan hoe Jamy springt, als ze erover heen valt dan ga ik zeg maar voor haar uit (ja ik bedoel iig het tegenovergestelde van erachter aan komen Knipoog en andere keren gaat het weer wel goed Lachen Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 17:58

daar ligt er echt een ontzettend '#*#*' ben altijd gewend geweest met een prestige springzadel te rijden met zeer korte beugels, maar aangezien dat op dit paard niet paste ben ik met mijn vaders zadel gaan rijden een kieffer garmisch. in principe geen verkeerd zadel maar in de verste verte niet te vergelijken met een prestige spring.

doordat mijn knieen voor het zadel komen kanteld mijn onderbeen zo enrom ver door.

nu op mijn 3 jarige ligt ook dit zadel maar met haar ben ik toch nog niet aan het springen, ik hoop rond maart voor haar weer een prestige zadel te kopen als haar rug een klein beetje gevormd is.

maar je hebt helemaal gelijk hoor marieke, dit ziet er echt niet uit

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 18:16

jamy :
hij springt zonder rug,hoofd-hals brengt ie net niet voldoende naar voren, voorbeen techniek is erg wisselend zoals je op de foto's ziet
ook aan het oren werk is te zien dat ie er niet zoveel aan vind, als ie het zelf leuk hadgevonden was er echt nog wel wat van te maken, en hij zal met deze techniek ook wel hoogte halen hoor, alleen niet van harte vrees ik

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 18:22

crossmonster schreef:
jamy :
hij springt zonder rug,hoofd-hals brengt ie net niet voldoende naar voren, voorbeen techniek is erg wisselend zoals je op de foto's ziet
ook aan het oren werk is te zien dat ie er niet zoveel aan vind, als ie het zelf leuk hadgevonden was er echt nog wel wat van te maken, en hij zal met deze techniek ook wel hoogte halen hoor, alleen niet van harte vrees ik

Haha wat leuk Tong uitsteken Ik geef je helemaal gelijk!
Ze zou het prima kunnen denk ik Maar de zin is er niet (erg jammer ik hou super van springen) maar gekke dingen vind ze wel leuker en springt ze meestal beter, ze maakt dat zelf ook meestal exrta snelheid (is erg zeldzaam Tong uitsteken)
maar bedankt Knipoog

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 18:25

Jamy"]
[quote="crossmonster schreef:
jamy :

Haha wat leuk Tong uitsteken Ik geef je helemaal gelijk!
Ze zou het prima kunnen denk ik Maar de zin is er niet (erg jammer ik hou super van springen) maar gekke dingen vind ze wel leuker en springt ze meestal beter, ze maakt dat zelf ook meestal exrta snelheid (is erg zeldzaam Tong uitsteken)
maar bedankt Knipoog
[/quote]

misschien vind ze een (oefen)cross dan wel leuk? dan moet je over veel "gekke" dingen springen Tong uitsteken
en de techniek hoeft voor de cross niet supernetjes te zijn,zeker niet bij de pony's

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 18:29

Ja aan zoiets dacht ik ook, maar dan ben ik toch een beetje bang dat ze niet goed dr benen optilt en dat we vallen Schijnheilig Ook al denk ik eigenlijk dat ze dat wel goed zou doen dan, maar ja echte cross zit er niet echt in denk ik Jamy houd ervan om rustig aan te doen... Knipoog Het is denk echt een dressuurpony...

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 18:32

een oefencross is erg laag gebouwd,en ik vind dat en ruiter en paard veel leren van een paar oefencrossjes,hij zal echt niet vallen hoor !
een keer zijn benen goed aan een boomstam stoten is genoeg om hem voor eventjes zijn benen wat meer te laten optillen Tong uitsteken
ach en dressuur is toch ook leuk als je paard daar goed in is? Lachen

GillyZidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 21:53

heyy eerst even complimentje voor topic starter Knipoog
erg leerzaam topic
ik zou ook graag even mee willen doen hoewel ik niet vele fotos heb aangezien mn pc doorgebrand is en ik ze van internet moet gebruiken...

Afbeelding
Afbeelding
dit is allebij onder het zadel de 2e winter vorig jaar de 1e deze herfst

hier nog een los:
Afbeelding

zeg maar wat jullie er van vinden Haha! [/img]

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 23:03

nou nou gilly,dat beestje heeft een heel erg mooi voorbeen !!! OK dan! ook brengt ie hoofd hals goed naar voren, basculeren doet ie weinig,volgensmij springt ie ook erg vlak,klopt dat?

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 23:46

crossmonster schreef:
een oefencross is erg laag gebouwd,en ik vind dat en ruiter en paard veel leren van een paar oefencrossjes,hij zal echt niet vallen hoor !
een keer zijn benen goed aan een boomstam stoten is genoeg om hem voor eventjes zijn benen wat meer te laten optillen Tong uitsteken
ach en dressuur is toch ook leuk als je paard daar goed in is? Lachen

Ja idd, maar ja ik wil ook supergraag springen en crossen eigenlijk Schijnheilig
Maar ik ga een keertje kijken bij een oefencross en als het me wat lijkt ga ik eens kijken of ik dat een keer kan doen Lachen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-03 23:59

GillyZidane schreef:
heyy eerst even complimentje voor topic starter Knipoog
erg leerzaam topic

graag gedaan. Jammer dat ik te weinig tijd vrijmaak om te reageren, meelezen is wel erg leuk

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 00:00

Nadat ik door Lielle op dit topic ben gewezen, wil ik ook van jullie weten wat jullie van deze twee foto's vinden. Ze zijn genomen tijdens onze tweede springles.
Afbeelding

Afbeelding
Voor de rest van de foto's van het topic zie [HAW] De tweede springles van Laiser en Mickey

GillyZidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 09:12

crossmonster schreef:
nou nou gilly,dat beestje heeft een heel erg mooi voorbeen !!! OK dan! ook brengt ie hoofd hals goed naar voren, basculeren doet ie weinig,volgensmij springt ie ook erg vlak,klopt dat?

idd dat voorbeen word vaak gecomplimenteerd Lovers
ze springt idd heel erg snel vlak, vooral los, ze vind het zo geweldig om te springen dus dan snelt ze er vandoor ze staat helemaal heet als ze los mag springen Clown

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 10:52

mickey: voorbeen bregnt het paard zeer goed naar voren, been zou wel iets meer opgevouwen mogen zijn .
hij houd wel teveel zijn rug vast en heeft daardoor te weinig bascule en brengt hoofd hals te weinig naar voren
volgens mij springt ie een beetje in twee delen, hij knikt een beetje in de rug heb ik het idee, kan ik mis hebben hoor, maar dat lijkt zo
is het misschien een fokmerrie? of heeft ie een ietwat hol neigende rug?
(niet om te beledigen oid hoor Bloos maar merries die verschillende veulens hebben gehad springen vaak ook met een iets holle rug omdat alles een beetje naar beneden is gezakt...
maar als je de lappen lucht ziet, dan springt ie iig nog niet verkeerd, en at ruggebruik kun je met training beter maken !

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 13:32

Laiser is een ruin Haha!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 13:35

Mickey schreef:
Laiser is een ruin Haha!

Bloos! Bloos! Bloos
*oeps*

mijn paard heet laser en is een merrie Tong uitsteken

maar heeft ie dan een ietwat holle rug misschien? of misschien beetje ouderwets gebouwd?
hoeft natuurlijk niet,maar hij gebruikt zijn rug te weinig met springen, vaakligt dit aan de bouw of aan de rijkunsten van de ruiter (neem aan dat dat bij jou niet het geval is )

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 23:54

Ik vroeg me af wat jullie van Jordy vinden?

Afbeelding

Afbeelding