"ZZ" M1 wedstrijd (filmpjes)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fox1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 10:30

Maar dan ga je 'm nu toch niet belonen als ie maar 1 of 2 keer bokt? :+ Gelijk doorrijden, geef m een keer een schop als ie dat doet, hij moet z'n aandacht erbij houden...

MissBambi

Re: "ZZ" M1 wedstrijd (filmpjes)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 11:00

TS: Had je mijn berichtje nog gelezen?

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-11 11:04

MissBambi schreef:
Ik zou eens voor jezelf proberen te kijken of je ook daadwerkelijk met je kuiten rijd!

Ik heb namelijk zelf het probleem gehad dat ik mijn bovenbenen gebruik, wat er dan gebeurt is het volgende: Je kunt niet meer op je beugels staan en je benen gaan als het ware een eigen leven leiden.
Mijn benen deden dit door naar voren te gaan, waardoor het leek dat ik in een stoelzit zat terwijl mijn beugels echt lang genoeg zijn!
Let eens op of je daadwerkelijk goed door je knieën buigt en er vering in je enkels zit. Wat bij mij ook hielp was beter op mijn kont te gaan zitten (soms zelfs wat overdreven) hierdoor kon ik makkelijker gaan staan! :j

Succes!

nu wel :o
Ik doe inderdaad hetzelfde als jou volgens mij :j

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 11:05

Ik zou zeggen: probeer daar eens op te letten, en wanneer je twijfelt leg dit dat eens voor aan je instructrice! Ook ik ben er nog niet helemaal, maar we zijn al goed op weg! :j

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-11 11:09

Volgende les gaan we ook eerst de filmpjes bespreken, dat heb ik mij al voorgenomen. :))
En nog een keer een goed gesprek over mijn houding. :j

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 11:16

Wat ik al heel raar vind is dat jij de ring in komt Zonder sporen in het M!

Ik werd eruit gestuurd omdat ik ze niet om had. Ik wist dit niet en het is verplicht in het M met sporen zonder zweep.

Sorry als het al eerder vernoemt is, heb niet hele topic doorgelezen

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 11:18

Dan loop je helaas al een jaartje achter Rienne. Je bent niet meer verplicht om vanaf de M sporen te dragen.

@ MM: Commentaar heb ik al in het HK topic gegeven, maar meis, respect voor je :j

maradhja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 11:19

Sporen zijn toch niet meer verplicht in de klasse M ?

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 11:19

Ow oke sorry dan

Waarom hebben ze het dan voor 1 jaar verplicht??

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 11:28

Nee, het was altijd verplicht, maar vorig? jaar (of daarvoor al) afgeschaft.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-11 11:30

De regel verplicht met sporen is vorig jaar afgeschaft :j

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 11:32

Hee Mir,
Ik kan geen goede tips geven denk ik omdat ik momenteel helemaal niet rijd en ook geen wedstrijdervaring heb.
Wel vroeg mijn instructrice toen ik nog reed om op te letten dat ik niet 'kneep' met mijn knieën, want als ik dat deed sloegen mijn onderbenen in de ontspanning (zenuwprobleempje) en begonnen ze te zwabberen. Ik ben op het gegeven moment heel overdreven mijn knieën af gaan houden, zodat ik het contact met mijn onderbenen behield en dus niet begon te zwabberen.

De blauwe enkels herken ik :J heb ik ook gehad, als ik sommige tips hier lees krijg ik prompt zin om een paard te regelen en alles uit te proberen en toe te passen.

Jullie komen er samen wel, heel veel succes met trainen!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 11:44

mirjamalvaro schreef:
Achter de teugel, wat dieper instellen doen we expres. Omdat die zijn rug heel snel wegdrukt, dus dat klopt.
Verder is zijn rug juist veeeeel sterker geworden de afgelopen maanden/weken.
Ik hang niet aan de teugels, heb zelfs wel een de teugels los i.p.v. netjes op maat.

Maar dat heeft daar in elk geval niet het bedoelde effect, ik vind ook dat hij zich wat vasthoud in zijn schoft en nek en hij maakt daar zijn passen minder mooi af dan op dat filmpje met de andere ruiter.
Je hangt niet aan de teugels, ben ik het mee eens maar je handhouding is wel erg onrustig en ook voeten leiden hier nog steeds een eigen leven, niet zo erg als bij dat doorzitten maar goed.

Maar wanneer het doorzitten zo slecht gaat, waarom oefen je dat niet wat meer dan?
En als je hem niet in training wilt zetten, kun je dan niet een paar weken alleen longeren en zelf meerdere keren per week zitles krijgen, liefst dagelijks?

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 11:58

JannekeW schreef:
Maar dan ga je 'm nu toch niet belonen als ie maar 1 of 2 keer bokt? :+ Gelijk doorrijden, geef m een keer een schop als ie dat doet, hij moet z'n aandacht erbij houden...

Amen.

Ik moet je eerlijk zeggen, dat als dit de bokjes zijn die hij geeft, deze nog heilig zijn.
Je had die van mij wel even mogen lenen vorig jaar. Ging iets heftiger te keer dan dit.

Achterover op je gat en schop hem naar voren.
Misschien eng in het begin, want je wil blijven zitten en je bent een paar keer lelijk gevallen heb ik begrepen, maar dit mag hij niet!

Nog even een vraag: let je instructrice op je houding?
Zegt ze wat over je benen? En idd ook erg onrustig met je handen. Je hebt geen zelfstandig zit.
Je moet bedenken dat een paard alles voelt.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 12:01

ik vind je ook met lichtrijden soms nog wat onrustig/streng met je been. Daar loopt hij wel veel beter dan in de proef en vind ik het een leuk en aansprekend paard! :)
Heb je al eens geprobeerd om met beweeglijke beugels te rijden, of zou dat juist de onrust in je been verergeren? Heb je dit op ieder zadel trouwens, misschien is hij qua lengte niet zo geschikt voor jouw korte benen? En ik ben ook benieuwd naar een rijfilmpje op een ander paard als je die hebt, om te kijken hoe je daarop doorzit?
Compliment voor je hoe je met de kritiek omgaat, nog steeds na zoveel pagina's!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 12:07

opisop_shop schreef:
Compliment voor je hoe je met de kritiek omgaat, nog steeds na zoveel pagina's!

vind ik ook echt heel knap

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 12:11

eowyn04 schreef:
Je hebt geen zelfstandig zit.

Onafhankelijke zit bedoel je.
Als je zulke ronde bovenbenen hebt dat kan dat ook eigenlijk helemaal niet. Daardoor beweeg je vanzelf te veel.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 12:22

Ik vind het jammer dat de TS in dit topic op deze manier benaderd wordt door een aantal bokker. Kritiek is goed, maar hoe dat het er hier aan toe gaat niet. TS rijdt waarschijnlijk voor haar plezier en dat snappen een aantal bokker niet lijkt het wel.

Ik vind het ook erg vreemd dat er reacties geplaatst worden over dat het paard zo braaf is. Je kunt niet voor een ander bepalen of een paard echt braaf is. Misschien is het paard meestal gewoon goed onder controle en lijkt hij daarom braaf.

TS, je weet zelf ondertussen waar je aan moet werken, veel succes :)

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 12:25

CleovG schreef:
Ik vind het jammer dat de TS in dit topic op deze manier benaderd wordt door een aantal bokker. Kritiek is goed, maar hoe dat het er hier aan toe gaat niet. TS rijdt waarschijnlijk voor haar plezier en dat snappen een aantal bokker niet lijkt het wel.

Ik vind het ook erg vreemd dat er reacties geplaatst worden over dat het paard zo braaf is. Je kunt niet voor een ander bepalen of een paard echt braaf is. Misschien is het paard meestal gewoon goed onder controle en lijkt hij daarom braaf.

Voor het paard moet het ook plezierig zijn toch????!

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 12:26

The_Stig schreef:
CleovG schreef:

Voor het paard moet het ook plezierig zijn toch????!

Daar is TS toch ook al voor aan het werken? Ik vind het nogal vreemd dat TS afgekeurd wordt op o.a. haar gewicht terwijl andere bokkers met het zelfde gewicht de hemel in geprezen worden.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 12:29

Ik vind het wel mooi dat iedereen zijn paard erger en moeilijker is in dit topic en dat ze iedereens paard mag 'lenen' of uitproberen. Zijn jullie zelf al te rade gegaan waarom jullie paard dan achterlijker zou reageren dan ZZ?

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 12:38

CleovG schreef:

Ik reageer normaal nooit op dit soort topics, maar heb met verbazing de volle 9 pagina's gelezen.
Ik ben het eens met bovenstaande. Ik heb een paard gereden die precies hetzelfde deed als ZZ, nou dat soort paarden moet je niet 'naar voren trappen' daar werd die van mij alleen maar gekker van. Ik reed gewoon door alsof er niks gebeurt was, en doormiddel van meer controle, door rijtechnisch beter te leren rijden, worden dit soort dingen vanzelf minder. Dit soort paarden zijn moeilijk te rijden als je niet alle wijsheid in pacht hebt, en natuurlijk ziet het er beter uit als haar instructeur erop rijd, waarom zou ze anders les van hem hebben? Als die man op mijn paard stapt loopt hij vast ook veel beter als onder mijzelf. Wij zijn lerende en daarom hebben wij les, als zo iemand beter rijd op je paard is dat eigenlijk alleen maar normaal, van zo'n iemand kun je dus veel leren.

Ik snap niet dat iemand durft te zeggen dat ze niet in de M1 thuis hoort :? Ik zie een net opgeleid paard (anders kan zelfs een topruiter er niet zo makkelijk op weg rijden) wat echt zijn dingen wel beheerst, maar net als iedereen op wedstrijd nog dingen tegen komt die beter kunnen. Ik vind het wel onverstandig van hem dat hij er zonder cap opstapt als hij er al een paar keer bijna vanaf gevallen is, ik vind het sowieso onverstandig maar dat is een ander discussiepunt :+ En ja, ik moet wel bekennnen dat ik nog nooit zulke storende benen heb gezien := Maar dat is TS druk mee bezig, ik vind het erg knap hoe je met de kritiek omgaat!

maradhja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 12:38

AmyII schreef:
Ik vind het wel mooi dat iedereen zijn paard erger en moeilijker is in dit topic en dat ze iedereens paard mag 'lenen' of uitproberen. Zijn jullie zelf al te rade gegaan waarom jullie paard dan achterlijker zou reageren dan ZZ?

_/-\o_ Die van mij is ook zeker niet bomproof, maar er komt gewoon niemand anders op.
Hoeft ze niet gevaarlijk voor te zijn, zal dan ook niet te koop gaan lopen met ''probeer het zelf dan maar eens''.
Ieder paard heeft zijn/ haar moeilijke en makkelijke kant. De ene ruiter heeft meer inzicht om het goed op te lossen dan de andere.
Dat laatste is denk ik het belangrijkste, inzicht hebben als ruiter en jou fout willen inzien.
TS denkt namelijk ook als een ruiter, ze ziet in dat haar houding niet goed is en wil er iets aan doen(is hier al enorm veel mee doende). Vaak krijgt gewoon het paard de schuld, luisterde niet?!

Respect voor TS en ik hoop dat je uiteindelijk een oplossing zult vinden.
PS. heb je dat filmpje gezien over het vrouwen en mannen zadel wat hier ergens op bokt rondzwerft :P?
Misschien kun je daar wat mee? Ik heb geen flauw idee of er echt verschil in zit maar je kunt je erin verdiepen.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 12:40

Kan me hier alleen maar bij aansluiten. Uit dit topic blijkt dat de TS gewoon op een leuke manier met haar paard bezig wil zijn, ze aandachtspuntjes heeft waar ze zichzelf heel bewust van is en TIPS zoekt om daar mischien iets mee te doen. Dat ze zwabberbenen heeft, een mischien niet helemaal onafhankelijke zit, zelf net niet snel genoeg is om het stuiteren van het paard te voorkomen, etc weten we inmiddels wel... Dat kan toch alleen maar beter worden met oefenen?

Er zitten hier genoeg ruiters die ook nog een hoop moeten leren horen en sommige mensen hebben nu eenmaal meer gevoel en daar gaat dat leren mischien sneller, of makkelijker... Maar kom op zeg, mag een mens nog wat leren in zijn leven of moeten we allemaal perfect op het paard geboren worden?

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 12:43

waarom drijf je zoveel aan? als je elke pas loopt te schoppen dan reageerd hij strax niet meer goed op een hulp en krijg je een afgestompt paard. ;)
Laatst bijgewerkt door Vanilla02 op 15-03-11 12:50, in het totaal 2 keer bewerkt