Gelijk doorrijden, geef m een keer een schop als ie dat doet, hij moet z'n aandacht erbij houden... Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
MissBambi schreef:Ik zou eens voor jezelf proberen te kijken of je ook daadwerkelijk met je kuiten rijd!
Ik heb namelijk zelf het probleem gehad dat ik mijn bovenbenen gebruik, wat er dan gebeurt is het volgende: Je kunt niet meer op je beugels staan en je benen gaan als het ware een eigen leven leiden.
Mijn benen deden dit door naar voren te gaan, waardoor het leek dat ik in een stoelzit zat terwijl mijn beugels echt lang genoeg zijn!
Let eens op of je daadwerkelijk goed door je knieën buigt en er vering in je enkels zit. Wat bij mij ook hielp was beter op mijn kont te gaan zitten (soms zelfs wat overdreven) hierdoor kon ik makkelijker gaan staan!
Succes!

mirjamalvaro schreef:Achter de teugel, wat dieper instellen doen we expres. Omdat die zijn rug heel snel wegdrukt, dus dat klopt.
Verder is zijn rug juist veeeeel sterker geworden de afgelopen maanden/weken.
Ik hang niet aan de teugels, heb zelfs wel een de teugels los i.p.v. netjes op maat.
JannekeW schreef:Maar dan ga je 'm nu toch niet belonen als ie maar 1 of 2 keer bokt?Gelijk doorrijden, geef m een keer een schop als ie dat doet, hij moet z'n aandacht erbij houden...

CleovG schreef:Ik vind het jammer dat de TS in dit topic op deze manier benaderd wordt door een aantal bokker. Kritiek is goed, maar hoe dat het er hier aan toe gaat niet. TS rijdt waarschijnlijk voor haar plezier en dat snappen een aantal bokker niet lijkt het wel.
Ik vind het ook erg vreemd dat er reacties geplaatst worden over dat het paard zo braaf is. Je kunt niet voor een ander bepalen of een paard echt braaf is. Misschien is het paard meestal gewoon goed onder controle en lijkt hij daarom braaf.
TS, je weet zelf ondertussen waar je aan moet werken, veel succes
The_Stig schreef:CleovG schreef:Ik vind het jammer dat de TS in dit topic op deze manier benaderd wordt door een aantal bokker. Kritiek is goed, maar hoe dat het er hier aan toe gaat niet. TS rijdt waarschijnlijk voor haar plezier en dat snappen een aantal bokker niet lijkt het wel.
Ik vind het ook erg vreemd dat er reacties geplaatst worden over dat het paard zo braaf is. Je kunt niet voor een ander bepalen of een paard echt braaf is. Misschien is het paard meestal gewoon goed onder controle en lijkt hij daarom braaf.
Voor het paard moet het ook plezierig zijn toch????!
CleovG schreef:Ik vind het jammer dat de TS in dit topic op deze manier benaderd wordt door een aantal bokker. Kritiek is goed, maar hoe dat het er hier aan toe gaat niet. TS rijdt waarschijnlijk voor haar plezier en dat snappen een aantal bokker niet lijkt het wel.
Ik zie een net opgeleid paard (anders kan zelfs een topruiter er niet zo makkelijk op weg rijden) wat echt zijn dingen wel beheerst, maar net als iedereen op wedstrijd nog dingen tegen komt die beter kunnen. Ik vind het wel onverstandig van hem dat hij er zonder cap opstapt als hij er al een paar keer bijna vanaf gevallen is, ik vind het sowieso onverstandig maar dat is een ander discussiepunt
En ja, ik moet wel bekennnen dat ik nog nooit zulke storende benen heb gezien
Maar dat is TS druk mee bezig, ik vind het erg knap hoe je met de kritiek omgaat! AmyII schreef:Ik vind het wel mooi dat iedereen zijn paard erger en moeilijker is in dit topic en dat ze iedereens paard mag 'lenen' of uitproberen. Zijn jullie zelf al te rade gegaan waarom jullie paard dan achterlijker zou reageren dan ZZ?
Die van mij is ook zeker niet bomproof, maar er komt gewoon niemand anders op.
?