Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Geryon schreef:Nou ik weet zeker dat er paarden zijn die het enger vinden, zo ook de mijne. Spiegel was kapot en dus afgedekt en dat vonden ze heel erg eng.
. ligt het aan het paard of aan de ruiter.
( gebeurt meestal toch wel
) Lusitana schreef:Geryon schreef:Nou ik weet zeker dat er paarden zijn die het enger vinden, zo ook de mijne. Spiegel was kapot en dus afgedekt en dat vonden ze heel erg eng.
Dat is de verandering op zich van wat ze gewend zijn wat ze verdacht dus eng vinden, niet zo zeer dat er geen spiegel is.
Dit zie je ook als deuren plots open zijn of juist dicht als ze het anders gewend zijn.
Paarden merken de kleinste veranderingen op waar we soms niet eens bij stil staan.
Ik had vandaag bv een zoutblok in de stal van de hengst gelegd. Hoewel hij zoutblokken gewend is, had hij er al een paar maanden geen, en hij schrok bij het binnentreden en het ding werd met grote achterdocht benaderd...
Het is dus op zich heel terecht dat je naar voren brengt dat dingen die ze gewend zijn eng kunnen vinden.
Niet alle ruiters snappen dit van hun paarden en beschuldigen ze van aanstellerij.
' en dan denk ik: 'misschien ligt het ook gewoon aan mezelf.' En soms gebeurd er iets waar ik gewoon niets aan kan doen en dan kijk ik heel erg geirriteerd naar m'n paardje
ikenindi schreef:tsja, ik weet dat ik naar mezelf moet kijken en probeer dat ook wel altijd te doen, maar soms...
ik denk dat ik niet de enige ben als ik eerlijk zeg dat ik soms ook mijn paard wel even vervloek
iedereen zegt wel dat ze hun paard nooit de schuld geven..