Bokken tot je eraf ligt...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BonaFide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-11 21:41

Update: Paard is opgehaald, mankeert niks, er is ook nog even naar het zadel gekeken, no-problemo.
In de kliniek zeiden ze dat hij maar aangepakt moest worden, op een harde manier als hij dit uithaalt, aangezien er niets aan de hand is...

Heb meneer vandaag opgehaald, en in de wei gegooid, hij bokte alles bij elkaar ..
In de avond heb ik hem gelongeerd, en tot mijn verbazing staakte hij de hele boel bij rechts, en ging bokken als een gek.. Heb hem een flinke tik gegeven op zijn billen.. Dit accepteerde hij ook niet, bokte door, nog een tik.. en uiteindelijk liep hij nog door ook!

Paard heeft inderdaad verkeerd gedrag aangeleerd. Wat voorafgaande berichten ook is verteld, bokken is vertaald naar galop. en galop is vertaald naar bokken.

BonaFide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-11 21:42

_lalala_ schreef:
Probeer hem goed voorwaarts te rijde, ook de teugel niet te strak, misschien helpt dit?
X

Dit doe ik inderdaad ook, voorwaarts rijden zodat hij zo min mogelijk streken uit kan halen...

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 21:50

Als je zeker weet dat het geen pijn is, en je bent er al een paar keer vanaf gekieperd, dan zou ik hem heel snel ergens naar toe brengen. Degene die ik persoonlijk erg geschikt vind voor dit soort paarden is Gert van de Hof.

Anjaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 23:26

BonaFide schreef:
Update: Paard is opgehaald, mankeert niks, er is ook nog even naar het zadel gekeken, no-problemo.
In de kliniek zeiden ze dat hij maar aangepakt moest worden, op een harde manier als hij dit uithaalt, aangezien er niets aan de hand is...

Heb meneer vandaag opgehaald, en in de wei gegooid, hij bokte alles bij elkaar ..
In de avond heb ik hem gelongeerd, en tot mijn verbazing staakte hij de hele boel bij rechts, en ging bokken als een gek.. Heb hem een flinke tik gegeven op zijn billen.. Dit accepteerde hij ook niet, bokte door, nog een tik.. en uiteindelijk liep hij nog door ook!

Paard heeft inderdaad verkeerd gedrag aangeleerd. Wat voorafgaande berichten ook is verteld, bokken is vertaald naar galop. en galop is vertaald naar bokken.

Woow, ik heb eens het hele topic gelezen, wat een discussie toch weer allemaal. (Maar daar zijn bokkers voor gemaakt :+)
Ben in ieder geval blij dat er niets medisch met je paard aan de hand is! Ik hoop dat je er later nog veel plezier (En misschien wel succes, als hij daadwerkelijk over het talent beschikt dat je zei) met je paard!

Casca

Re: Bokken tot je eraf ligt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 23:31

Mijn complimenten dat je eerst hem toch naar de kliniek hebt gebracht!

Nu zou je zelf moeten kiezen denk ik, tussen of hem wegbrengen naar iemand die lijm aan de billen heeft (zijn er meer van dan Gert van den Hof). Óf het speels zelf oplossen door middel van buitenritten en leuke afleidingsdingen in de baan.

Dat is denk ik meer je eigen gevoel volgen. Wat ik wel zou aanraden is, als je hem laat uitzitten door iemand, hem een paar keer op eigen bodem nog door die ruiter te laten rijden. Je hebt grote kans dat hij het op zijn eigen plek meteen weer probeerd.