dressuur met nikki in de sneeuw

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 13:51

zaralover schreef:
5 minute is ook echt altijd. ik maak zo ff nieuwe foto's oke? want dit is zo irritant

doe je beugels dan gelijk 3 a 4 gaten langer, kunnen we zien of je te groot bent of niet .. is die discussie ook weer uit te wereld!

Air

Re: dressuur met nikki in de sneeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 13:53

Hooo Enniee dat kan niet hoor! Dat stond in het slechte lijstje!

TS als je er mee gaat gooien dat je bijna 20 wordt, gedraag je er dan ook naar en doe wat met de reacties.
Iemand uitschelden heeft geen zin, maar als ik jou was en deze kritiek op mij kreeg zag ik in dat dit niet goe is voor het welzijn van de pony en veranderde ik een hele boel!

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 13:55

Air schreef:
Hooo Enniee dat kan niet hoor! Dat stond in het slechte lijstje!

TS als je er mee gaat gooien dat je bijna 20 wordt, gedraag je er dan ook naar en doe wat met de reacties.
Iemand uitschelden heeft geen zin, maar als ik jou was en deze kritiek op mij kreeg zag ik in dat dit niet goe is voor het welzijn van de pony en veranderde ik een hele boel!

Mee eens, voel me heel volwassen :+

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 13:58

Ik vindt de pony er nog erg jong uit zien om die reden alleen al zou het mij persoonlijk verstandiger lijken om een bijrijder de pony te laten inrijden/door rijden en stel dat het dier nog zoveel cm groeit, goed ingereden is en een goede conditie heeft dan zou ik zeggen okey dan zou het wel kunnen om erop te gaan zitten. Bedoel je geeft nu ook les met dit paard waarom ga je daar de komende jaar niet mee door en stop zelf en kijk dan over een jaar als het paard gegroeit is zowel in de hoogte als in de breedte en dus ook meer conditie en alles heeft.
Ik snap dat je deze gekocht hebt met je bedoeling voor de verkoop, nu vindt je hem toch wel erg leuk en wil je hem niet meer weg doen heel begrijpelijk maar je kan het paard ook nu nog op de grond trainen en stap er dan op als die een stuk ouder is en veel verder uit gegroeit het oogt nu nog echt als een pup. Lijkt me dat er genoeg andere dingen te doen zijn met deze pony dan alleen het rijden. Daar zou ik me eerst op gaan concentreren en laat ze af en toe wat lesjes lopen met kleinere kinderen en voila wie weet pas je er dan strakt wel goed op.

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 14:01

En ik heb het Ebook van Air gedownload, en als ik jou was zou ik dat ook eens doen :)

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 15:47

Oef, TS word een beetje gepikeerd, gedraag je alstublieft naar je leeftijd en loop niet zo te schelden, dat siert je niet.. ;)

zaralover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 16:26

de bak is veel te nat , dus geen foto's.
maar kijk even naar de reactie's die jullie geven op mijn reactie's , ook beetje zielig, hoe oud ben je dan??

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 16:29

Onze reactie's zijn mischien hard maar wij lopen niet te schelden, ben zo niet opgevoed.

zaralover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 16:33

is kijken hoe jij zou doen als je grond in getrapt word, heb je toevallig een topic?
iedereen hier trouwns , stuur maar foto's , kijk of jullie wel perfect zijn

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 16:40

Ik zal binnenkort inderdaad een HAW topic openen, ik weet inidergeval 1 ding, ik ben NIET te groot voor mijn paard. Paard is 1,67 en ik ben zelf 1,66. En dat is bij jou het probleem, je bent te groot, maar dat wil je niet zien en niet horen want volgens jezelf ben je super goed bezig.

En nee ik ben geen Edward Gal of Anky van Grunsven, maar de maten en het hanarchement kloppen bij mij tenminste wel. Dat ik nog veel te leren heb en mijn rijstijl kan verbeteren, dat is iets anders. We zeggen ook niet dat je slecht rijdt, maar jou verhoudingen en hanarchement kloppen niet, en dat is zeer treurig want dit hoort ten alle tijde te kloppen!

Over een rijstijl daar gelaten, dat is discussiepunt 2, maar als de verhoudingen en het hanarchement niet deugd voor de pony in kwestie dan schort er iets aan de ruiter, aangezien de ruiter verantwoordelijk is voor de spullen voor de pony. Eerst zorgen dat je spullen kloppen (en dan bedoel ik inclusief pony/paard) en er dan maar eens opstappen.

Jij bent veel te groot of de pony is te klein voor jou, net hoe je het bekijkt. Dat is al 1 ding dat niet 'in orde is'. En dan ook nog een slecht passend zadel, want een zadel kan verschuiven als een ruiter teveel één kant ophangt (dan schuift het zadel dus naar links of rechts) en dit kan dus een rijtechnisch probleem zijn bij een ruiter, maar een zadel wat naar voren schuift? Dat is gewoon een slecht passend zadel, want ookal zit/hang jij te ver naar voren, je zadel hoort niet mee te schuiven naar voren!

Dus hoe kunnen we jou rijtechnisch kritiek gaan geven als deze dingen al niet in orde zijn?
Je vraagt er gewoon om, en dan wetende dat je bijna 20 bent, je moet je schamen, je toont het eigenwijze gedrag van iemand van 12.
Laatst bijgewerkt door Wiwabalia op 01-01-11 16:51, in het totaal 1 keer bewerkt

sannnnee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 16:43

uhhm, ik wilde nar je foto's kijken. die doen het niet ;)
dus keek ik even naar de reacties. uhhhm voorzichtig aangezegd vind ik het een beetje raar dat je foto's op ''horse at work'' zet en vervolgens commentaar krijgt (wat meestal de bedoeling is omdat je van ''horse at work'' wat wilt leren) en dat je daar niet tegen kan..
kijk ik heb zo vaak commentaar gekregen op wat ik deed. nouja so be it. ben je het er mee eens; gebruik je het. zo niet dan gebruik je het niet.
enne.. je wordt echt niet de grond in getrapt zoals je zelf zegt, het is gewoon commentaar die je kunt verwachten op horse at work als je rijfoto's plaatst.
nou verder wens ik je succes met je paardje hoop dat je iets van het commentaar in je training kunt verwerken :D!

zaralover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 16:47

xx_Kelly_xx schreef:
Ik zal binnenkort inderdaad een HAW topic openen, ik weet inidergeval 1 ding, ik ben NIET te groot voor mijn paard. Paard is 1,67 en ik ben zelf 1,66. En dat is bij jou het probleem, je bent te groot, maar dat wil je niet zien en niet horen want volgens jezelf ben je super goed bezig.

oke ik ben benieuwd, ik hoop wel dat die foto van je profiel al heel oud is, anders weet ik niet wat jij te zeggen heb tegen mij. misschien ben je niet te groot maar dan kun je nog wel je paard in de wegzitten, en je kan ook te groot zijn en je pony/paard niet in de weg zitten ;)

zaralover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 16:51

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 16:53

zaralover schreef:
xx_Kelly_xx schreef:

oke ik ben benieuwd, ik hoop wel dat die foto van je profiel al heel oud is, anders weet ik niet wat jij te zeggen heb tegen mij. misschien ben je niet te groot maar dan kun je nog wel je paard in de wegzitten, en je kan ook te groot zijn en je pony/paard niet in de weg zitten ;)

Mag ik vragen waarom je hoopt dat deze foto al heel oud is?

En als je past op je pony/paard en je zit hem/haar in de weg, is dit vaak een rijtechnisch probleem en dit valt op te lossen door goede begeleiding.

zaralover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 17:00

daarom neem ik ook les, hoe leuk nikki het ook vind als ik der rij. Ik kan wel over jou foto van je profiel beginnen maar dat heeft eigelijk ook weer niks te maken met deze topic , maak er zelf maar 1 en dan zul je het zien waar ik er op te zeggen heb ;)

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 17:03

Is goed, als er weer gereden kan worden laat ik mijn moeder goede zij foto's maken en zet ik ze op Bokt. Zal het topic naar je PBen en dan mag je mij gerust vertellen wat jij vind dat er schort. Als ik daar van leer, is dat alleen maar mooi meegenomen.

zaralover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 17:05

jep vind ik nu ook

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 17:23

zaralover schreef:
is kijken hoe jij zou doen als je grond in getrapt word, heb je toevallig een topic?
iedereen hier trouwns , stuur maar foto's , kijk of jullie wel perfect zijn

Wij beweren nergens dat wij perfect zijn, waar zie jij dat staan?
Maar wij staan wel open om te leren, en DAT is het grote verschil.

zaralover schreef:
xx_Kelly_xx schreef:

No offence, maar waarom geef je haar nou commentaar?
Je kan ook te groot zijn EN je paard in de weg zitten. Zolang je dat doet heb je niks te zeggen over een foto waar niks op te zien is. Ja een foto van de zomer waar iemand net het sta moment heeft, sta moment mag lager maar verder zie ik er niks geks aan en dat valt er ook niet te zien aangezien ie van voren genomen is.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 17:32

TS ik vind je reacties niet netjes, zeker de persoonlijke aanval naar Air is echt nergens voor nodig en TEM-waardig.
Ook heeft het geen enkele zin om af te geven op profiel-foto's van andere bokkers.

Je noemt voorbeelden van paardenwelzijn die gewoon nog slechter zijn, dat maakt jouw manier van doen niet de goede manier natuurlijk he.
Ze zullen ongetwijfeld lekker gestald staan bij jou, maar dat is niet het hele deel van het paardenwelzijn; ook het welzijn tijdens het rijden is erg belangrijk en daarover kun jij nog een en ander leren.
Ik krijg meer en meer het idee dat je zelf te weinig (rijtechnische) kennis hebt, ook je verhaaltje over je ervaringen komen op mij over als een pennymeisje van 15 die wel even die grote zwarte hengst gaat temmen. Je geeft zelf aan dat je jaren op een slechte manege hebt gereden en bij Deurne 1x per week (het niveau daarvan heb ik mijn vraagtekens bij), dus wanneer heb jij dan goed leren rijden?

Een zadel wat schuift ligt niet goed, punt.
Heb je er een zadelmaker bij gehad? Wie zegt dan dat het zadel goed ligt? Zoals ik al zei; haal liever een boomloos zadel, dan zit je meer safe qua pasvorm.
Overigens heb ik mijn vraagtekens bij al die paarden van je; je bent 19 maar jij koopt even al die paarden en pony's? Beetje een rare situatie voor iemand van jouw leeftijd.

Echt, zet je roze bril af en kijk eens serieus en met een open mind de wereld in dan kun je nog een boel leren! Ga eens kijken bij een GOEDE dressuurstal en zeg dan nog eens dat dit goed is.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 17:52

Jemig wat een topic is dit geworden.
Ik had hier een reactie neer willen zetten op de foto's en op wat verder geschreven is.
Ik ga dit niet doen. Helaas, we kunnen zoveel leren van elkaar. Daar zou juist HAW zo geschikt voor moeten zijn.

zaralover schreef:
hou gewoon je bek als je niks beter weet en zoek een leven
zaralover schreef:
ik word verdomme deze maand 20 dus gewoon je bek houden ja

Nav deze quotes heb ik een Tem gestuurd. Ik hoop dat deze gauw in behandeling genomen wordt.

Edit: ik zie dat je je foto's verwijderd hebt. Er staat: deze foto is reeds verwijderd of bestaat niet. :n :n Ik zal mijn Tem even gaan aanvullen.
Jeetje.....
Laatst bijgewerkt door Akecheta op 01-01-11 18:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 17:53

vond het zowieso al snel onzinnig aan het worden...

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 18:15

Zaralover; wat zie jij voor geks bij de foto van xx_Kelly_xx ?? zie namelijk niks wat me stoort... ?

voor foto's kijk maar in m'n profiel als je zo nodig moet kijken hoe wij dan wel niet rijden. en nee ik ben ook geen Edward of Anky!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 18:35

Slotje voor overleg