Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
_lalala_ schreef:Bij sommige paarden kan het wel nuttig zijn, met een slof springen, maar best niet TE hoog, het kan je wel helpen om hem rustiger naar de sprong toe te krijgen, maar een slecht gebruik van je slof kan tegen werking hebben, daar kan je je paardje mee naar de tut doen..
Professor schreef:_lalala_ schreef:Bij sommige paarden kan het wel nuttig zijn, met een slof springen, maar best niet TE hoog, het kan je wel helpen om hem rustiger naar de sprong toe te krijgen, maar een slecht gebruik van je slof kan tegen werking hebben, daar kan je je paardje mee naar de tut doen..
Hoe werkt een slofteugel dan volgens u????
Lijkt net of het een remteugel is, zo komt dat bij mij over.
vera_pino schreef:Het kan een hulpsteuntje zijn om het paard beter over de rug te rijden maar dan zou de slof op dat moment ontspannen/losjes moeten zijn waardoor hij ook niet als rem fungeert. Als het paard over de rug loopt kun je hem vaak ook beter controleren maar dat vergt iets meer rijkunst dan het gros van de ruiters beheerst. En dan praat ik in sommige gevallen ook wel over mijzelf.
M_D_H schreef:zeg proffesor, ik wacht eigenlijk nog steeds op de documenten/regelementen die u zou opzoekn...
u weet wel, die warop staat dat met slof rijden/springen thuis verboden is
M_D_H schreef:ik weet wel wat er geschreven is hoor...
ik weet ook dat meerdere mensen benieuwd waren naar die documenten/regelmenten...
maar als u ze niet te voorschijn kunt toveren...
vraag ik me af of er uberhaubt wel documenten/regelementen zijn waarin staat dat thuis gebruik verboden is
Professor schreef:_lalala_ schreef:Bij sommige paarden kan het wel nuttig zijn, met een slof springen, maar best niet TE hoog, het kan je wel helpen om hem rustiger naar de sprong toe te krijgen, maar een slecht gebruik van je slof kan tegen werking hebben, daar kan je je paardje mee naar de tut doen..
Hoe werkt een slofteugel dan volgens u????
Lijkt net of het een remteugel is, zo komt dat bij mij over.

M_D_H schreef:lees eens een bladzijde terug
daar wordt de volledige werking van een slof uitgelegd inclusief wat het voordeel van een slof is ten overstaande van andere hulpteugels

M_D_H schreef:als u zich nou eens eerst bezig ging houden met het vinden van dat document/regelement...
want ik krijg toch aardig het vermoeden dat u uit uw nek kletst
M_D_H schreef:verder had ik het over de werking van de slof, en niet de werking van de slof bij het springen
zou fijn zijn als u ook eens beter ging lezen in plaats van over anderen te mopperen dat ze niet goed lezen
Professor schreef:M_D_H schreef:lees eens een bladzijde terug
daar wordt de volledige werking van een slof uitgelegd inclusief wat het voordeel van een slof is ten overstaande van andere hulpteugels
Dat staat er nog steeds niet, een slofteugel is een onding bij het springen een martelwerktuig.
En ruiters die denken het paard te dwingen naar beneden te kijken voor de sprong hebben geen kaas gegeten wat betreft het aanrijden voor de sprong.
Denk dat de ruiters eens meer zelfkritiek moeten hebben en niet zo maar een hoe ze dat noemen een slofje erbij nemen, die zo denken beseffen niet waarmee zij bezig zijn.
Citaat:Dus een heleboel internationale springruiters zijn volgens jou ook heel slecht bezig, want er zijn er een hele boel die tijdens te trainingen soms met een slof springen, ze springen dan wel geen 1m40, maar ze gebruiken ook een slof..
Professor schreef:Citaat:Dus een heleboel internationale springruiters zijn volgens jou ook heel slecht bezig, want er zijn er een hele boel die tijdens te trainingen soms met een slof springen, ze springen dan wel geen 1m40, maar ze gebruiken ook een slof..
Juist, prestatie wil nog niet zeggen dat het goed voor het paard is, bovendien waarom zou men alles goed vinden van hun????