Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
daar heb ik ook meerdere malen reacties op gegeven .Kendra schreef:Een paard neemt helemaal niks over ...hij reageert op de fysieke signalen van de ruiter. Als je dus verkrampt, je spieren te veel aanspant, nét met wat meer druk rijdt, wat hectischer in je bewegingen bent, reageert je paard daarop - als vluchtdier. Hij zal dus extra alert zijn (er is gevaar...). Dat kan zich uiten in schrikachtig gedrag (wegspringen) maar ook in hard weglopen of gaan bokken.
Als je relaxed op je paard zit, zal je paard zich sneller ook zo voelen....
De reactie verschilt natuurlijk per paard, de één is meer relaxed, de ander is wat sneller van slag of wat sneller wantrouwig. En het verschilt ook per ruiter - sommige ruiters zijn veel koelbloediger en uiten zich wat minder, andere reageren bij het minste of geringste.
YelaBrenda11 schreef:ik ga er niet meer op reageren .
je slaat ineens erg over van toon , terwijl ik naar mijn weten alleen mijn best doe mijn verhaal te vertellen en niets kwaads bedoel . En ik heb meerdere malen gezegd dat ik ook jou standpunt begrijp grietje. en ja ik heb je voorbeelden gelezendaar heb ik ook meerdere malen reacties op gegeven .
maar jou reactie als'' slaat nergens op'' vind ik wat raar , ik leg iets uit dat je misschien voor jou niet te begrijpen is.dat kan gebeuren natuurlijk. maar dan kun je dat zeggen , dan zal ik het op een andere manier uit proberen te leggen .
ik vind je toon dus een beetje apart.. sorry.