Rydar en Guusje trainen voor "Norges Gold"

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 13:06

ik heb dit bit niet omdat ie een harde mond heeft!! hoe komen jullie daarbij?

Rydar kan ik op mijn pinken rijden met een trensje....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 13:08

waarom moet je dan trekken (ja trekken) met een stang

maar goed tot straks, ben er nu van tussen
veel plezier nog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 13:08

ik ben er ook van tussen

ga rydar even flink afmartelen.. straks foto's....

Skitter

Berichten: 3952
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 13:15

Misschien is Rydar gewoon heel sterk op een halster. Mijn pony is ook zo dat ik niet kan longeeren zonder een bit in.. Ze is heel sterk en weet dat donders goed (Ik heb haar maar 2 jaar dus dat leerde ze niet aan mij!) Ik moet vaak genoeg uit ruzien wie de baas is en het gaat nou veel beter maar dat ze sterk is blijft ze altijd onthouden hoor.... Scheve mond

Ik 'bedoel' er niks mee, ik zeg alleen dat dat soort paarden ook bestaan.....Ik moet ook met een pessoa rijden omdat ze de andere vast pakken..als het aan mij lag kon ik ook gewoon met een dubbel gebroken trens rijden maar dat kan ik niet. .en dat is echt haar karakter..als het aan haar tanden lag denk ik dat ik nog een probleem zou hebben, zelfs met een pessoa bit.

Maar verder denk ik ook dat als Rydar daar echt een probleem mee had dat hij juist NIKS voor Debo zou doen hoor...Bit of geen bit. Paarden weten goed van protest als ze iets niet leuk vinden hoor!

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 14:02

mijn bescheiden mening; als rydar alles zo graag zo goed voor je zou willen doen lukt het je ook wel met een halstertje.
Hij heeft vaak zijn oren naar achter en zijn mond open, bepaald geen tevredenheidsuitingen (Guusje overigens ook niet..)
VRIJHEIDSdressuur ziet er pas spectaculair uit als het er ook echt vrij zou zijn...

Maargoed, ze hebben hier de p*k op je.. beetje jammer.. want vele van hun zijn gaan volgens mij niet veel beter te werk Lips are sealed

En Skitter: jij kan het hem wel niet aangeleerd hebben, maar iets wat aangeleerd is kan ook weer afgeleerd worden en dat het haar karakter is, is een slecht excuus.

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 14:03

runningkawa schreef:
En Dinkeygirl, zit gaat hier niet op
maar hij is niet goed aan de stemcomandos. dus word er maar in zijn bek getrokken om baast te kunnen zijn, en zo hoort het niet.
Enm ze zegt dat ze weet hoe je met het bit om moet gaan, maar dat blijkt uit jou verhaal dan ook weer duidelijk van niet.


Hihi nee ik weet ook dat zit hier niet op gaat, maar daar is zo'n bit dus wel voor bedoelt, en veel anda's zijn dan ook supergevoelig op de zit- en beenhulpen omdat DAT de manier van RIJDEN is icm zo'n bit. Ik zeg toch al dat ik geen mening over de manier van Debo ga geven want zoals je wel merkt heeft dat dus weinig zin Knipoog Haha! Schijnheilig

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 14:30

Debo"]
ik heb dit bit niet omdat ie een harde mond heeft!! hoe komen jullie daarbij?

Rydar kan ik op mijn pinken rijden met een trensje....
[/quote]

[quote="Debo"]
[quote="flair schreef:
Waar je kennelijk niets van opsteekt, de scharen van dat bit staan duidelijk naar achter, dat betekend dus dat je eraan trekt.



Of zie het zo... Rydar heeft dus blijkbaar geen "supergevoelig" mondje en wil gewoon niet rustig lopen waardoor ik hem tegen moet houden.. En tja als dat bit echt zo scherp was geweest had ie echt niet zo doorgedramt...
[/quote]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 15:00

Citaat:
Ik zeg toch al dat ik geen mening over de manier van Debo ga geven want zoals je wel merkt heeft dat dus weinig zin

Nee, het ergste is dat ik weet dat het geen zin heeft
Maar het is mijn natuur om er toch tegenin te blijven gaan, voor haar paardje, misschien moet ik ook eens een dunne stang in mijn bek, luister ik misschien ook wat beter Lachen

Want als je die foto's nu bekijkt, en dan kijk ik niet naar het bit, zie ik geen paard dat blij zijn oefeningen doet.
En dat blijf ik zielig vinden.

Zijn oren en ogen spreken voor zich
Dat is de paardentaal waar wij mensen op moeten letten, dacht dat dat met vrijheidsdresuur ook gedaan werd...

En van hogeschool oefeningen is ook geen sprake, want dat gaat vanuit verzameling, dit niet

Verder zeg ik niet dat ik het niet knap vind om al deze trucjes aan te leren, integendeel zelfs, maar dan wel op een andere manier.

Skitter

Berichten: 3952
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 15:38

Oke ik denk dat Debo wel allemaal nou in de gaten heeft wat we/jullie dr van vinden maar denk niet dat ze haar trainings methoden gaat aanpassen..Of dat jullie wat aan kunnen doen......Ze is blij met wat ze doen en heeft ook hetzelfde gevoel van haar pony..dus ja jullie vinden het niet leuk..jammer dan denk ik.

Verder *HOE* eigenlijk wil je zoiets afleren van mijn pony? Ze is nou 8 en heeft ik-weet-niet-hoeveel-jaren de baas gespeeld over veel mensen. Ze gaat dus echt niet in 2 jaar veranderen..Zoals ik het zei ze was 10 x erger, schoppen,rollen onder het rijden etc, dat doet ze nou niet meer maar dat ze sterker dan mij (en veel anderen) is blijft ze ECHT wel onthouden hoor....Ik kan ook BETER (niet ALLEEN MAAR BETER) met haar werken als ze een bit in heeft. Dan heb ik veel meer controle over haar. Ik ben een keer door de bak gesleept tijdens het longeeren omdat ze alleen een halster om had en het gevoel had dat ze klaar was..Sorry hoor maar dan kun je echt weinig!! En dat wil ik niet weer meemaken.

Verder, over het bit vast pakken *IS* er misschien wat aan te doen, bvb paarden tandenarts..maar tot nou toe rij ik 'recratie'(geen wedstrijden) en heb wel eens les van de eigenaar van stal. Dus rij ik maar lekker op mn pessoa bitje. Gaat hartstikke goed en ik ben er blij mee. *Als* ik wedstrijden wil rijden moet ik wel met een andere bit rijden dus uitfiguleren waarom ze dat doet.

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 15:53

Ik ben pas tevreden als ik de foto`s heb gezien van Rydar aan een halstertje met lange lijnen. Maakt me niks uit dat je hem dan niet kan houden, want dan ben je dus niet goed de baas over hem...en dat is eigenlijk wel de basis van VD Knipoog

En buigen met een halster kan iedereen wel, zelfs zonder halster. Bij wijze van spreken is t alleen maar het snoepje volgen en klaar Lachen

Jupiter
Berichten: 3199
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Sevilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 15:55

haay wat een mooie pony is rydar, en een heel erg mooi hoofdstel heb je!


Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 16:38

leentje"]
[quote="Debo"]ik heb dit bit niet omdat ie een harde mond heeft!! hoe komen jullie daarbij?

Rydar kan ik op mijn pinken rijden met een trensje....
[/quote]

[quote="Debo"]
[quote="flair schreef:
Waar je kennelijk niets van opsteekt, de scharen van dat bit staan duidelijk naar achter, dat betekend dus dat je eraan trekt.



Of zie het zo... Rydar heeft dus blijkbaar geen "supergevoelig" mondje en wil gewoon niet rustig lopen waardoor ik hem tegen moet houden.. En tja als dat bit echt zo scherp was geweest had ie echt niet zo doorgedramt...
[/quote][/quote]

Die wilde ik juist ook gaan quoten....

Debo, je spreekt jezelf hoe langer hoe meer tegen. Lips are sealed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 16:40

ikke niet jullie begrijpen mij gewoon niet.. Ry heeft een hel soepel halsje endaardoro kan ikm op mijn pinken rijden daarom hoeft zijn mond niet super gevoelig te zijn... aan een soepel paard heb je meer als aan 1 met een gevoelig bekkie hoor ....

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 16:44

Hoe komt het dat hij een harde mond heeft? Juist ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 16:45

flair schreef:
Hoe komt het dat hij een harde mond heeft? Juist ja


doordat t een fjord is... en ik hem de eerste 2 jaar verkeerd gereden heb....

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 16:47

Debo schreef:
ikke niet jullie begrijpen mij gewoon niet.. Ry heeft een hel soepel halsje endaardoro kan ikm op mijn pinken rijden daarom hoeft zijn mond niet super gevoelig te zijn... aan een soepel paard heb je meer als aan 1 met een gevoelig bekkie hoor ....


Volgens mij heb je het zelf nog niet echt door, maar hier even verduidelijking: Het 1 houdt met het ander verband!
Is je paard ongevoelig in de mond, is het ook minder flexibel in hals en rug. En als je je paard gevoeliger maakt in de mond, heeft hij beter de feeling om na te geven en DAARDOOR krijg je een mooi rond paard. Niet door het trekken in de mond, want dan trek je hem in de krul, ipv dat je hem op het been rond rijdt.....

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 16:49

Debo"]
[quote="flair schreef:
Hoe komt het dat hij een harde mond heeft? Juist ja


doordat t een fjord is...
[/quote]

Het heeft er niks mee te maken hoor, dat het een fjord is. Het hangt helemaal aan jezelf af...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 16:50

imker"]
[quote="Debo schreef:
ikke niet jullie begrijpen mij gewoon niet.. Ry heeft een hel soepel halsje endaardoro kan ikm op mijn pinken rijden daarom hoeft zijn mond niet super gevoelig te zijn... aan een soepel paard heb je meer als aan 1 met een gevoelig bekkie hoor ....


Volgens mij heb je het zelf nog niet echt door, maar hier even verduidelijking: Het 1 houdt met het ander verband!
Is je paard ongevoelig in de mond, is het ook minder flexibel in hals en rug. En als je je paard gevoeliger maakt in de mond, heeft hij beter de feeling om na te geven en DAARDOOR krijg je een mooi rond paard. Niet door het trekken in de mond, want dan trek je hem in de krul, ipv dat je hem op het been rond rijdt.....
[/quote]

Vertel mij nou niet hoe je een paard nagevelijk moet rijden.. Slapen Ben niet helemaal gehandicapt hoor.. Rydar is verschrikkelijk soepel.. ik heb eerlijk toegegeven dat ik hem de eerste 2 jaar niet goed gereden heb.. Daarna ben ik overgestapt op western heb verschrikkelijk goed les gehad en nu is ry super soepel...

Ach ik ga hier niet langer over in discussie ik weet hoe ry is jhullie niet..

Vreemd dat deze mensen met de grootste bek niet even naar het andere toppic kijken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 16:50

Evy"]
[quote="Debo"][quote="flair schreef:
Hoe komt het dat hij een harde mond heeft? Juist ja


doordat t een fjord is...
[/quote]

Het heeft er niks mee te maken hoor, dat het een fjord is. Het hangt helemaal aan jezelf af...
[/quote]

makkelijk he de helft van een quote weggummen....

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 16:50

hallo wil de hele kleuterklas zich nu weer even gaan gedragen!!!!!!!!!!!!!!!!!
sjonge jonge zeg wat een ge-emmer en een gezeik op 1 topic
hier had naar mijn mening eingelijk allang een slotje op moeten zitten.

sorry als ik nu mensen tegen mij in het harnas jaag maar ik kan hier best wel pissig om worden
en dan bedoel ik niet op de inhoud van de reacties maar wel hoe de reacties gebracht worden, een beetje tact is misschien wel zo sociaal
en niet elkaar ronduit gaan zitten afzeiken en steken onder water blijven geven
geen oude koeien uit de sloot blijven halen
en goed lezen voor je een reactie plaats , zou een hoop schelen

laten we gewoon normaal met elkaar omgaan, zeg wat je zeggen wilt maar zeg het wel met een beetje tact
het moet toch mogelijk zijn het hier op bokt gezellig te houden met elkaar
en al heb je het gevoel dat iemand je advies toch niet gebruikt dan geef je het toch niet scheelt een boel ergernis

groeten sonja

ps. als je guusje in het echt ziet lopen zie je dat hij er absoluut niet bijloopt als een onderdrukt, zielig, met martelwerktuigen bewerkt paard is, gewoon een paa5rd met vuur en wat met plezier en pit loopt

over rydar kan ik niets zeggen , ik ken debo en ry helemaal niet en foto's zijn een moment opname,

ik oordeel pas als ik in het echt gezien heb hoe iets gedaan word

zouden meer mensen doen , zou een hoop schelen

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 16:52

Debo"]
[quote="flair schreef:
Hoe komt het dat hij een harde mond heeft? Juist ja

... en ik hem de eerste 2 jaar verkeerd gereden heb....
[/quote]

Goed van je dat je dat toegeeft.

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 16:55

Debo"]
[quote="Evy"][quote="Debo"]
[quote="flair schreef:
Hoe komt het dat hij een harde mond heeft? Juist ja


doordat t een fjord is...
[/quote]

Het heeft er niks mee te maken hoor, dat het een fjord is. Het hangt helemaal aan jezelf af...
[/quote]

makkelijk he de helft van een quote weggummen....
[/quote]

Dat deed ik omdat ik daarop niks te zeggen had.
Je had namelijk 2 redenen gegeven en ik wou alleen op die eerste reageren. Zo goed?

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 16:58

om even toch kinderachtig te gaan doen, ik heb wel gereageerd in je andere topic, dus niet zielig gaan lopen doen!

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 16:59

Ik heb een vraagje, ik ken er zelf heel weinig van dus schiet me nu niet af.

Maar als dat echt zo martelwerktuigen zijn, gaat 500kg fjord dan nog "iets" doen? Zou die dan niet gewoon iets doen als "kill baasje"?

Ik ben iemand die niet echt gelooft dat een paard nog mee gaat werken op welke manier dan ook, als je hem echt PIJN enz gaat doen.
Misschien heel idiote idee van mij, maar een paard of pony hou je volgens mij niet met een bitje, welk bit dan ook. Als het echt tegen zijn zin was en hij er echt pijn van ondervond, kon je debo van de grond schrapen ofzoiets ... (volgens mij)

Denk ik Koe