Utica(Polansky) en ik@wedstrijd Z1!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 13:23

ts; heb het filmpje op de vorige pagina ook gezien. (had nog niet eerder gereageerd ;)) maar je hebt een paard met goede gangen, en je hebt zelf een mooie stille hand. probeer in de appuyementen wat beter mee te zitten. :) verder zit je mooi in het zadel en vind ik je beenhouding ook prima :j wat eerder niet zo netjes is is de houding van je schouders. verder de onderdelen in de proef. het zijn een beetje de onderdelen die ook niet helemaal super gingen in de 1e filmpjes, zoals het halthouden (-> groeten) en de keertwendingen. maar volgens mij weten jullie precies waar je aan moet werken.

probeer je niet van alle reacties wat aan te trekken ;) sommige vind ik ook een beetje té, maarja dat is bokt. :z
respect hoor, hoe netjes je blijft etc. :))

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 14:18

Nou TS, je hebt wel eer van je harde werken! Een groot verschil tussen het eerste en het laatste filmpje. Ik ben zelf geen dressuurruiter maar een westernruiter en het viel mij op dat jouw rijden er qua zit wel uitziet alsof je western rijdt, je zit echt op je billen. ;) Probeer je bekken te kantelen, dat helpt. (je weet wel, borsten naar voren en billen in) Mijn ervaring is dat je dan makkelijker kunt reageren op hetgeen je paard doet doordat je hele romp flexibeler is. Verder lijkt het mij alsof voor jouw paard de hulpen soms wat onverwacht, of wellicht "groot" komen. In het laatste filmpje vond ik dat toen jullie stopten, achteruit en daarna aansprongen in de linkergalop.
Verder alle complimenten voor je doorzettingsvermogen, ik doe het je niet na! Veel succes.

jackie1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 20:44

oeeee groot-ammers daar woon ik :)
erg mooi paard!
misschien kun je je handen iets meer proberen te dragen?
iniedergaval nog veeel succes! :D

Toveren

Re: Utica(Polansky) en ik@wedstrijd Z1!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 15:29

super paard..! Heel veel kwaliteit, maar je mag zelf ook naar de kwaliteit gaan rijden!
Ga er eens wat trotser opzitten, maar je benen lang en houd je schouders recht! Je paard is op het eerste filmpje erg heet, maar je gaat dit zelf ook niet tegen! Door zwar te gaan zitten en je benen aan je paard te houden kan je haar wel rijden, nu laat je haar zelf lopen!
daarbij vind ik dat je handhouding vrij storend is...!
Ben eens wat trotser!

Britt20099

Re: Utica(Polansky) en ik@wedstrijd Z1!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 15:42

Jeetje, 2 maanden verder en nog steeds zelfde commentaar. Jammer, na 2 reacties had jij ook wel al begrepen wat er opviel.

Leuk te zien je nieuwe filmpje! Ziet er goed uit! Lijkt zeker verbeteringen zichtbaar!
Ga lekker door, geniet vooral en jullie zijn een mooi team!

edmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 15:49

Heb je nieuwe filmpje bekeken en ook de andere uiteraard :D
Vind wel dat er een groot verschil is het filmpje op blz 8 geeft een veel fijner beeld.
Hoewel je erg je elleboog afsteekt zeker met SB, travers en appuyement. Maar is allemaal al gezegd.
Wat mij heeft geholpen ik deed het ook om heel bewust mijn ellebogen echt tegen mijn lijf te houden en die dan ook te voelen, en continue dus met instappen uitstappen etc. Als ik me ellebogen niet meer voelde dan er echt bij nadenken maar is vrij lastig hoor allemaal.

Wat me verder opviel in het filmpje op blz8 is dat Utica in de uitgestrekte galop haar kont naar binnen gooit. Probeer haar recht te houden. Ze deed dat zowel linksom als rechtsom

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 23:00

Britt20099 schreef:
Jeetje, 2 maanden verder en nog steeds zelfde commentaar. Jammer, na 2 reacties had jij ook wel al begrepen wat er opviel.

Leuk te zien je nieuwe filmpje! Ziet er goed uit! Lijkt zeker verbeteringen zichtbaar!

Sorry hoor, maar aan haar houding is weinig tot niets veranderd?
Het paard loopt in de proef een stuk minder opgefokt, dat moet gezegd worden... Maar dat zal niet door haar houding komen!

Naar mijn idee staan de ellebogen misschien nog wel verder van het lichaam af dan voorheen!
De handen staan nog steeds horizontaal en de amazone zit *sorry* als een aardappelzak!

De schouders achterover, en borst naar voren en je mee laten voeren door de bewegingen van het paard....! Dit kan voor het paard ook niet erg fijn zijn!
Handen rechtop, hakken uitdrukken en de ellebogen langs het lijf houden...

Misschien een zitles aan de longe waar je echt eens puur en alleen aan je zit gaat werken? Want je houding en zit vind ik niet erg bij het niveau van je rijden passen.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 14:59

Je ziet inderdaad veel verschil, maar vind haar in het tweede filmpje niet lichtvoetig maar meer krabbelend.
Je kan heel goed zien dat je er niet aan rijd, wat jammer is van zo'n paard
Ik heb zelf ook een hele hete merrie, maar probeer er wel aan te blijven rijden.
Er gaan dan soms dingen fout, maar voor de dingen die goed gaan heb je dan wel een 7 of een 8.
Gewoon veel proeven rijden, ook thuis. Dsn wordt het vanzelf beter
succes!!

rocksyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 18:24

faye1995 schreef:
Britt20099 schreef:

Sorry hoor, maar aan haar houding is weinig tot niets veranderd?
Het paard loopt in de proef een stuk minder opgefokt, dat moet gezegd worden... Maar dat zal niet door haar houding komen!

Naar mijn idee staan de ellebogen misschien nog wel verder van het lichaam af dan voorheen!
De handen staan nog steeds horizontaal en de amazone zit *sorry* als een aardappelzak!

De schouders achterover, en borst naar voren en je mee laten voeren door de bewegingen van het paard....! Dit kan voor het paard ook niet erg fijn zijn!
Handen rechtop, hakken uitdrukken en de ellebogen langs het lijf houden...

Misschien een zitles aan de longe waar je echt eens puur en alleen aan je zit gaat werken? Want je houding en zit vind ik niet erg bij het niveau van je rijden passen.

Wow wow wow.. Heb jij hier ook ergens een HAW faye1995?? Ben benieuwd naar jou zit! Kunnen we blijkbaar nog wat van leren. Verder ben ik het met 'Jury' eens van de vorige pagina.
Winstpunten krijg je niet cadeau, en ik vind dat deze combinatie zeker Z waardig is.
Verbetering is overal te vinden, anders hoeven Anky en Edward ook niet meer te trainen.

Verder, dit wordt wel een erg welles-nietes topic. Heb al meerdere keren gepost, maar zie elke keer dezelfde gekke (aanvallende) reacties. Gezellig hoor!!!

TS wees er maar trots op dat je al zover bent gekomen!!