indymo schreef:Haha jah, maar als je voldoende ervaring hebt, je kan altijd bijleren, maarja.
Natuurlijk kun je altijd wat bijleren... Maar ik zie het nut niet in van drie volle dagen op cursus gaan om mijn paard te leren wijken voor 'FYSIEKE' druk.... Wat schiet ik daar mee op? (zie mijn eerdere post...)
indymo schreef:Maar wat vind jij van de Emiel Voest methode? is dat wat? of denk je waar gaat dat heen?
jasmijn78 schreef:Voor mijzelf zie ik geen enkele toegevoegde waarde in zo'n traject...
Ik vind 'grondwerk' maar een hoop getrut om niks... En volgens mij vinden paarden er ook niks an. Mijn (destijds jonge) paarden werden al opgevoed in de dagelijkse omgang. Binnen-buiten zetten, af een toe een borstel er over, hoefsmid etc. Die basis was voldoende voor het zadelmakmaken.
indymo schreef:Hij kent nou alles wat we op die cursus hebben geleerd, hij wil ook graag leren maar is al snel flauw van iets. En dan gaat hij er proberen onderuit te komen, en in het begin lukte dat wel maar nou zetten we gewoon door totdat meneer doet wat ik wil en dan is het klaar.
Dabedoelik... Volgens mij is dat getrut dodelijk saai voor paarden, en worden ze er alleen maar vervelend van. Ik ga niet knoeien met een jong paard tot hij zich gaat vervelen of het zelf bedenken. Dan heb ik er namelijk nog een klus bij. Ik doe er een zadel op, ga er op zitten, laat hem 10 minuten draven/galloperen linksom en rechtsom, belonen en hup weer het land in....

En kan nu al met gemak een B-proefje lopen op wedstrijd.