Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
( Ik spreek uit ervaring
)
Hermelientje schreef:@dolores
Het is tegenwoordig lastiger om een puppycursus te vinden waar men niet met de clicker werkt dan eentje waar men wel op deze wijze traint. Zo revolutionair is dit alles echt niet hoor!
, maar een hond is geen paard en de training is toch iets anders, niet het clickeren is het doel, maar wel datgene wat ik wil aanleren met de clicker of bridge. Een stappenplan dus om een paard op te leren (zoals Parelli dat ook heeft, alleen vind ik Inge Teblick beter, er wordt aan elk aspect van de training aandacht geschonken zonder touwgeklets).
(ik snap trouwens niet waarom deze manier van aanleren niet meer aanhangers heeft dan Parelli, het is toch wel effectiever als je het correct aanpakt).
paarden van! Dat is toch het bijzonderste? Appelmoes_11 schreef:Wat ik me een beetje afvraag, hoe scherp werkt een touwhalster nou echt in? Iedereen roept atijd wel dat het zulke dunne snijdende touwtjes zijn, maar ik heb hem eens om mijn scheenbeen gedaan en een paar keer een flinke ruk gegeven, en het lijkt me ontzettend meevallen. Toen ik het met een bit probeerde was dat heel wat pijnlijker, daarbij is de mond natuurlijk gevoeliger dan de neus.
Ik ben natuurlijk niet van plan om dan maar flink aan mijn touwhalster te gaan sjorren als-ie om m'n pony hangt
), aangezien mijn paard er echt niet enorm van onder de indruk is. Het voelt juist heel relaxt, helemaal niet heftig en scherp. Ik vraag me dan maar af wat voor touwhalster je dan hebt? Ze zijn natuurlijk wel sterk, in die zin, dat ze niet breken. Maar hoe scherp is het nou echt??? Dolores08 schreef:Je moet naast de spieren, vooral de hersenen trainen van een paard en daar heb je helemaal geen bit voor nodig
worden, ingesnoerd, enzoverder.
, dan zou deze manier van aanleren niet zover doorgedrongen zijn tot de topsport, waar bij sommige ook een
is gaan branden:
,
eten weten
)
). Tendance schreef:Dolores08 schreef:Je moet naast de spieren, vooral de hersenen trainen van een paard en daar heb je helemaal geen bit voor nodig
Wat wil je trainen dan? Paarden zijn dom!
Ze kunnen niet nadenken over de dingen die gebeuren, ze gebeuren gewoon.
Het zijn geen intelligente wezens, waarmee je aan braintraining kan doen.
:
in Amerika worden daar soms miniatuurpaardjes voor gebruikt. Lijkt me toch niet zo fijn, een vluchtdier als blindenbegeleider...
Zipsy schreef:Ik heb eens een tv programma gezien van een moslima die een mini begeleider pony had. Aangezien een hond not done is in de moslimwereld... Zo dom zullen ze dus niet zijn denk ik lol

Electra63 schreef:Hier een lijstje met meest intelligente diersoorten, helaas staan daar hond en paard niet op
http://www.xead.nl/de-top-10-van-meest- ... nte-dieren