Wie durft er voor uit te komen?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wie durft er voor uit te komen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 14:55

Laat het bij: ze kijkt rond.
Zoeken is alweer een invulling, dat weet je niet.

Om te bedenken waarvan jij zou kunnen schrikken, móet het paard zich in jou verplaatsen, en dat is iets, wat paarden helemaal niet kunnen.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 17:58

Yamcha schreef:
Je zit een eind in de goede richting, maar je denkt nog teveel als een mens. Jouw paard gaat namelijk niet voor jou invullen waar jij bang voor zou kunnen zijn, zij reageert slechts op jou. Dat paaltje is jouw eigen invulling.
Vervolgens maak je een van de meest gemaakte ruiterfouten ooit: je straft je paard voor iets wat je zelf veroorzaakt. Vind het wel een compliment waatd dat je dat zelf inziet. Daarmee ben je al een bewuster ruiter.

Zo zijn er mensen die verstrakken wanneer er zoiets als een trekker voorbij komt. Die verpesten hun paard zo.

Sanco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 18:44

Nouja misschien niet zoeken maar wel duidelijk kijken dan... Cody kijkt dan bijvoorbeeld naar een lantaarnpaal *snuif* dan weer naar een auto *snuif* en dan naar een paaltje *SNUIFFFFFFF* en dan draait ze om... beetje moeilijk om dat uit te leggen, dat zou je eigenlijk moeten zien haha.
Ze doet het in ieder geval dusdanig overtuigend dat ik er met open ogen intrap haha :P

Echt verstrakken doe ik niet, misschien wel heel licht onbewust (want er moet immers IETS zijn waardoor ze me aanvoelt) maar als ik echt een situatie zie aankomen die lastig is stap ik liever van tevoren even af, weet je zeker dat je er in ieder geval op tijd naast staat.

kirstenOscar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 20:42

ik heb een merrie die af en toe was koppig is en doorgevraagd moet worden, ik vind dat dat gewoon moet kunnen ;)

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 21:01

2005 schreef:
nicky_rilana schreef:
klink heel arogant maar dat is niet want mijn moeder staat gewoon er bij te kijken en ziet wat er gebeurt. maar ik zou even een voorbeeld geven:
ik kan mijn pony thuis aan een halster in de wei zetten zonder touw of zo. nou ga ik in de vakantie bij iemand werken en dan mag mijn pony mee. maar dat word ze door iemand anders buiten gezet. vaak rent ze kei hard door de gang heen, ik zeg dan tegen hun, pak haar een keer met keting dan is het over, maar dat doen ze niet, maar die pony loopt gewoon door als je wil. als ik haar daar een keer buiten zet doet ze dan ook. maar als ze weer thuis is is het vaak weer over.
afgelopen jaar heeft ze daar langer gestaan dan normaal, en nu rent ze thuis ook heel hard de wei uit. dus ik haar met kettig gepakt, maar ik heb het er niet meer af kunnen leren, leuk pony verpest omdat ze haar niet een keer met ketting pakken.

Nou heb ik toch behoorlijk wat vervelende paarden (naar het schijnt dan, zelf nooit zo gemerkt) buiten gezet, allemaal zonder ketting en erg sterk ben ik ook niet. Als mensen mij bezig zien met paarden geloven ze er geen snars van dat ik een druk paard buiten kan zetten.
Je pony is trouwens niet verpest omdat ze haar niet met ketting gepakt hebben. Dat is echt onzin.

nee als je haar gewoon de 1e keer dat ze damt al aan het touwtje zou trekken zou het ook over zijn, maar dan zijn ze al te laat en als je dan aan het touwtje trekt komt het gewoon niet door, en ik zeg dan pak haar gewoon met ketting want ze sleepje je gewoon mee. maar dan zeggen ze , nee het lukt wel

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 21:59

kirstenOscar schreef:
ik heb een merrie die af en toe was koppig is en doorgevraagd moet worden, ik vind dat dat gewoon moet kunnen ;)

Maar dit is precies wat we bedoelen. Dat 'koppige' wat de mens verzint wordt hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt door de ruiter.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 22:17

Kinke schreef:
kirstenOscar schreef:

Maar dit is precies wat we bedoelen. Dat 'koppige' wat de mens verzint wordt hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt door de ruiter.

Dat denk ik niet. Ik denk dat paarden wel degelijk koppig kunnen zijn. Zich gemakkelijk afsluiten voor de ruiter zodra ze denken dat het te moeilijk word. En vooral merries hebben daar een aardje van. Die zijn snel beledigd, mag je bijna niet aankomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 00:49

Langcara schreef:
Dat denk ik niet. Ik denk dat paarden wel degelijk koppig kunnen zijn. Zich gemakkelijk afsluiten voor de ruiter zodra ze denken dat het te moeilijk word. En vooral merries hebben daar een aardje van. Die zijn snel beledigd, mag je bijna niet aankomen.

Sommige fjorden ook :j :')

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 17:33

Ik geloof dat het een eigenschap is die je vaker bij koudbloeden ziet hoor. Het zijn wel nuchtere paarden, maar ook erg eigenwijs.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 17:37

koppig of geen vertrouwen in de begeleider??

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 17:40

minikatje schreef:
koppig of geen vertrouwen in de begeleider??

Gewoon koppig.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 17:43

koudbloeden hebben vaak meer karakter dan de meeste mensen denken.
om het nou koppig te noemen, ze hebben wel meer kracht om je tegen te werken.
en sommigen hebben meer overtuigingskracht nodig.

zou koppig eerder omschrijven als eigenwijs :P

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 16:43

Sja, sommigen zien koppig hetzelfde als eigenwijs. Maar inderdaad, je kunt ook spreken van eigenwijs.

kirstenOscar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 17:07

Kinke schreef:
kirstenOscar schreef:

daar ben ik het niet mee eens, paarden hebben ook verschillende karakters net als mensen ;)
Als ze ergens geen zin in heeft moet je haar er wat meer door heen vragen.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 17:15

Inderdaad. En de houding van het paard t.a.v. het werk dat je van hem vraagt altijd afschuiven op de ruiter, komt eigenlijk neer op ontkennen dat een paard uberhaupt een eigen karakter heeft.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 17:24

En stellen dat een paard koppig is houdt in dat je ontkent dat het ook aan de ruiter kan liggen.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 17:29

Kinke schreef:
En stellen dat een paard koppig is houdt in dat je ontkent dat het ook aan de ruiter kan liggen.

Hoeft niet. Hangt er van af wie het zegt en wat er aan vooraf is gegaan.

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 14:18

we doen alles op de keurige bokt/penny manier _/-\o_

totdat m'n pennypony niet meer luisterd ~~}>

raatje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 18:16

Ik probeer alles natuurlijk goed te doen ;)
Maar wanneer ze zolang aan het treuzelen is, en aan het afwachten is, dan vraag ik gewoon wat strenger door !

snoopydogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 19:46

hoi hoi
ik weet van me zelfdat ik soms nog wat fouten maak met rijden en zo
heb er nu ook maar iemand bij gehaald om me te helpen ivm ik nog een vrij jonge pony heb
waar ik op mag rijden en haar niet wil verpesten door mijn foutjes

Cremoris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 12:09

Ik denk dat meerdere ruiters dat wel doen, ik ook maar ben er zelf niet altijd even vrolijk om. :o

xMerleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:46

Toen ik 11 was, moest ik een pony inrijden.. Beest kende alleen een zadel en stap, en stukjes draf van 10 meter.
In het begin was ik nog niet zo heel zeker, ik reed wel al lang paard en was nooit bang, maar eenmaal op deze pony moest ik wel even slikken.
Ik ben er 3 keer heel hard afgedenderd en heb 1 keer op het moment dat ze opzij zou springen en weer zou gaan rennen toch een uitbarsting gehad..
"NEE, JE BLIJFT POEDERSUIKER HIER! JIJ VUILE (...), IK DOE DIT VOOR JOU, OM JOU GELUKKIG TE MAKEN!"
Ik heb een kwartier getierd omdat ik zoveel opgekropte woede had.
Beest heeft nooit meer vervelend gedaan en is veilig uitgebracht in de B (:

Soms MOET je gewoon even doorpakken..

Ik heb nu een haf, en die is ontzettend sterk voor een meid van 14, met zijn lengte van 1.49
En ja, soms moet ik een keertje aan een teugel trekken als hij op buitenrit te hard wil op paden dat het niet kan, jammerdan, ik hoef niet onder de trekker :')

_Kaira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 16:21

Nee. Bij mijn paardje moet je de regels wel eens overtreden want door lief vragen ga je alleen maar achteruit ..

Ponylief heeft echt wel een paar keer de longeerzweep gevoelt, een tik op dr neus en een schop onder dr kont.. (1 x kwamen er mensen kijken voor andere pony, ik mijn ponylief uit de bak halen springt zowat letterlijk in mn nek, voelde dr hoeven op mn kont, dus ik draai me om geef dr een keer een schop onder dr kont komen net die mensen aanlopen :') konden er gelukkig wel om lachen toen ik uitlegde hoe en wat). Maar we zijn de beste vriendinnetjes en als ze alles goed doet ben ik poeslief voor dr. :) Wil gewoon geen gezeik en dat weet ze (:

Ik denk eerlijk gezegd dat wanneer je alles volgens het boekje doet en alles extreem diervriendelijk dat je niet echt de baas meer bent en je uitgelachen wordt door je eigen paard :')

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 16:28

(Heb alleen de openingspost gelezen.) Ik denk niet dat als je alleen maar lief bent tegen je paard dat je dan een goed leiderschap hebt. In een kudde zijn de leiders ook niet altijd lief tegen de rest, deze geven ook duidelijk grenzen aan. Dit doe ik ook bij mijn bijrijdpaard. Zodra paard lief is ben ik lief, zodra hij begint rare fratsen uit te halen zet ik daar een stop op. En dat betekend dat hij soms eens een schop onder zn kont krijgt. Paard weet heel goed waar de grenzen liggen, hoef vaak ook maar een keer NEE te zeggen en hij weet weer precies hoe of wat, dus nee met altijd lief zijn bereik je niet veel, paard zal uiteindelijk zijn grenzen gaan verleggen en over die van jou heen gaan lopen.

schwieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 20:39

Ik ben ook niet altijd even lief hoor.
Soms is het even nodig, liever kort maar krachtig ipv. de hele tijd lief doorvragen.