De training op weg naar de Z-ZZ

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Whitepanther

Re: De training op weg naar de Z-ZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 12:40

hoe kun je nou in hemelsnaam een opleiding paardeninstructeur gaan geven als je daar iedereen maar aan neemt zonder dat ze ook maar enig niveau hebben gereden.... Dan zou ik dus straks les van iemand kunnen krijgen (opleiding is in 2 jaar af te ronden) die net 2 jaar ervaring heeft na misschien een jaartje les op een manege en die heeft dan gewoon ee diploma om les te mogen geven Verward

virgin_lady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 12:41

de gene waar ik les van heb ik niet via de opleiding. ik ga de foto's eens laten zien aan en dan ben ik benieuwd naar het antwoord. weet eigenlijk niet of deze gediplomeerd is.
de gene van de vos ben ik wel tevreden mee Lachen

ik rijd deze paarden voor andere de schimmel eerder gereden maar toen gestopt wegens problemen

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 12:43

Haha!

mooie schimmel en vos Knipoog

mare binnen jaar Z springen? Knipoog succes!!het is mogelijk, maar als je geen ervaring hebt lijkt dat me heel sterk Knipoog rijdt je dan bij de pony's of bij de paarden? Haha!
heb je ook meer springfoto's? Ja

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 12:43

bedankt voor je antwoord..

virgin_lady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 12:43

Op deurne nemen ze ook iedereen aan. wilde dat ook doen maar die is behoorlijk duur. en dat je daar moet blijven de hele week zag ik niet zitten

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 12:44

Inmiddels is ze al niet meer zo zeker van haar rijkunst, wat een stap in de goede richting is.
Het inzien is 1, eraan werken komt daarna.

Ik hoop idd dat je op zoek wilt gaan naar een andere instructie, want deze helpt je alleen de verkeerde kant op.

En; als je nieuwe pogingen doet, die je bereidheid tot het werken aan de basis tonen, willen wij die graag weer zien, want hoe dan ook zal het er beter uitzien dan nu. Tip; probeer dan uit te leggen wat je doet, en hoe je er zelf tegenaan kijkt. Dan krijg je zeker weten bruikbare tips.

slimmerik

Ach virgin_lady weer. Rolleyes
Ik vind de foto's er niet vriendelijk uitzien. Ik vraag me ook ernstig af of die van jezelf zijn of gewoon van internet afgehaald. Sorry maar ik kan je echt niet serieus nemen.

(zie eerdere topics van je)

virgin_lady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 12:44

Bij de pony's Lachen heb alleen nog wazige spring foto's waar hij niet echt helemaal op staat Clown zal eens kijken of er iemand weer mee kan om nieuwe ervan te maken.

opgeheven

maar dan bedoeld ze een basis opleiding instructeur? ok.. eigenlijk de visvijver opleiding om te zien of je bijvoorbeeld instructeur 2 kan doen, dan moet je minimaal L hebben toch? ok..duidelijk

Zam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 12:45

virgin_lady schreef:
ik rijd deze paarden voor andere de schimmel eerder gereden maar toen gestopt wegens problemen

En inmiddels rij je wel weer op de schimmel ?

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 12:45

je hebt dus onderlinge manegewedstrijden gereden en denkt nu t z aan te kunnen?
Denk liever eerst aan de gezondheid en welzijn van de paarden!
En indd stalschoenen zijn niet ideaal, draag fatsoenlijk schoeisel en neem fatsoenlijk les.
Rijd die schimmel eerst op zijn eigen benen ipv zijn kin op zijn borst te trekken, dit ziet er gewoon uit als pure dierenmishandeling, sorry dak t zeg.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 12:47

Ik denk dat het meeste rijcommentaar al gegeven is (hoewel ik het idee heb dat er vooral veel afgezeikt wordt???), het enige wat ik wil zeggen is dat ik de bak erg zwaar vindt en dat je mooie paarden hebt. Ik hoop dat je je Z-ZZ dromen waar kunt maken, zou super zijn natuurlijk. Veel succes. Lachen

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 12:48

laten we het daarbij maar laten

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 12:49

virgin_lady schreef:
de gene waar ik les van heb ik niet via de opleiding. ik ga de foto's eens laten zien aan en dan ben ik benieuwd naar het antwoord. weet eigenlijk niet of deze gediplomeerd is.
de gene van de vos ben ik wel tevreden mee Lachen

In welke stad doe je je paardenhouderij opleiding ? Ik ken namelijk geen ROCs die dit geven

virgin_lady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 12:49

Zam schreef:
virgin_lady schreef:

En inmiddels rij je wel weer op de schimmel ?

Jah zal kijken of van de week een vriendin meekan voor foto's al verwacht ik ze niet super omdat het misschien met halster gaat worden als hij zijn bit niet in kan

virgin_lady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 12:51

Ik heb onderlinge gereden op de manege en daarna de B mocht L starten maar was te groot voor de pony dus niet gedaan.

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 12:55

virgin_lady schreef:
Ik heb onderlinge gereden op de manege en daarna de B mocht L starten maar was te groot voor de pony dus niet gedaan.

Kan me een discussie herinneren dat jij een meisje helemaal zwart aan het maken was omdat ze zogenaamd niet kon rijden en jij gaf aan net zo als anky te rijden..... En dan plaats jij wel foto's... En uhmmm je deed een kappers opleiding en nu een paardenopleiding? Was kappers opleiding toch niet zo leuk?
Sorry hoor ik ben een beetje achterdochtig geworden!!! Jij hebt altijd van die aparte merkwaardige verhalen!!!

SUcces met je opleiding.. Jij komt er wel... Clown

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 12:56

Heb je niet een gewoon hoofdstel?
Heb ook wel eens gezien (als absolute noodoplossing) dat de teugels aan de neusriem van een normaal hoofdstel werden gezet. Dat is in ieder geval een stúk beter dan dit onvriendelijk gebruik van de hackamore en als deze pony langer zonder bit moet, is een echt bitloos hoofdstel dan geen idee?
Zag trouwens een oud HAW topic van jou, ook met Hackamore en veel negatief commentaar, kan alleen de foto's niet zien.
Vanwaar de voorliefde voor de hackamore als ik vragen mag?

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 12:56

Je zou de schimmel ook bijgezet kunnen longeren totdat de mond heel is. Is ook goed omdat er geen belasting op de rug (ruiter) zit, en motiveert (mits goed bijgezet) het ruggebruik.
Heb je alleen maar baat bij.

virgin_lady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 12:56

Ik ben inmiddels met deze opleiding begonnen heb ik er toch gezet.Heb van de zomer op de manege gewerkt en dit bevalt me erg goed Lachen
Vandaar dat ik in de paardenwereld verder ga Lachen

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 12:58

Als je kijkt naar de benen van de ruiter op de schimmel en vergelijkt met die op de vos. Dat scheelt wel een paar maten, of niet?

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 12:58

je breekt zn neus serieus met die hack

virgin_lady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 12:59

de hackamore omdat hun daar hem vaker mee rijden omdat hij dus een tijd geen bit inkon.
maar ik ben aan t kijken hoe ik t anders op kan lossen.

over de bijzet kan dat aan zijn halster dan ? of gaat die schuiven dan omdat dat nogal los zit

Zam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 12:59

Maflinger schreef:
Als je kijkt naar de benen van de ruiter op de schimmel en vergelijkt met die op de vos. Dat scheelt wel een paar maten, of niet?

Nou dat dacht ik dus ook.. maar ook de houding en zit van de ruiter ..

virgin_lady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 13:00

Maflinger schreef:

De schimmel is kleiner en smaller dan de vos scheel best en stukje en het vosje is een stuk forser + ander zadel.