stap, draf of toch liever galop??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DiamondDaan

Re: stap, draf of toch liever galop??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 20:02

Ik vind met m'n verzorgknollie galop het fijnste omdat hij zo lekker constant gallopeerd en zelfs in het bos kan je hem nog houden! maar inderdaad per paard verschillend. Ik vind zelf galop het moeilijkste omdat ik dan heel erg op m'n houding moet letten !!

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 20:04

Ik vind draf doorzitten het makkelijkst. Heb ik mijn eigen houding het beste onder controle en krijg ik het paard ook beter aan het lopen.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 20:13

Mijn vorige paard had een heerlijke draf om door te zitten. Haar galop was wat minder.
Mijn huidige paard heeft heel veel beweging in zijn rug. Draf is zowel met doorzitten als lichtrijden vermoeiend. Daarintegen kan je er heerlijk op galoperen als hij zijn rug goed loslaat.

Ninthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 00:27

Stap of galop, ik kan niet kiezen .. beide vind ik het heerlijk ontspannen Ja

robjeHL93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:41

makkelijkst: galop
moeilijkst: draf

_Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 16:36

Zelf vind ik de draf het fijnst (lichtrijden) en galop het moeilijkst Tong uitsteken (zit nog niet lang op paardrijden!)

maaikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 16:40

stappen en een lekker rustig ontspannen drafje vind ik lekker.
Galop vind ik persoonlijk niet zo geweldig.

Fake

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 17:33

Galop of draf vind ik persoonlijk het meest fijn Ja

JuulMacmoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 17:39

Stap is voor mij het makkelijkst. Het gaat langzaam dus ik hoef minder tegelijk te doen.
Draf is iets moeilijker, maar gaat goed.
Gallop is wat moeilijker want het gaat erg snel, moet alles tegelijk doen en als hij veel energie heeft schier hij onder me uit en moet ik hem terug nemen om het nog een keer te proberen. je kan ook niet te lang galloperen anders is je paard veel te moe xD

Kus Pling

angelalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 17:40

haha draf doorzitten

I_Love_Kyara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 19:16

De moeilijkste om te leren toen ik klein was vond ik draf-lichtrijden.
Nu vind ik alles erop en eraan (hakken naar beneden rug recht enz.) vind ik als ik moet kiezen toch wel de moeilijkste.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 19:20

Zelf vind ik niks lekkerder om door te zitten op een pony/paard die echt lekker los in zijn lijf is. Dan kan je beter bij elkaar rijden, ik heb altijd veel meer controle-gevoel als ik lekker doorzit. Wel vind ik het moeilijker om stil te zitten, dus geen benengezwaai. Maar dat is een goede uitdaging Duivel Natuurlijk is stap ook lekker rustig, en galop is ook heerlijk. Het lekkerste in het bos, met een flink tempo.

xchanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 19:54

ik vind toch wel de galop Lachen. vooral zonder zadel.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 12:04

De galop vind ik het makkelijkst, het zit lekkerder (vind ik) en ik vind het in galop makkelijker om mijn figuren strakker te rijden, misschien vanwege de snelheid. Draf vind ik het 'moeilijkst' omdat ik dan nogal snel de neiging heb minder op mijn houding te letten en mijn tenen naar buiten te draaien.

Jamie_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 09:43

ff een wat andere vraag maar mijn haflinger wilt apsoluut niet in galop links en rechts niet wat moet ik doen hij is best wel sterk voor mij, of hij reest op je af en op het laatst nipperje scheurt hij de andere kant op WIE WEET WAT IK MOET DOEN!!!

ayla

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 10:23

Jamie_S schreef:
ff een wat andere vraag maar mijn haflinger wilt apsoluut niet in galop links en rechts niet wat moet ik doen hij is best wel sterk voor mij, of hij reest op je af en op het laatst nipperje scheurt hij de andere kant op WIE WEET WAT IK MOET DOEN!!!

ayla

Dat kan zo ontzettend veel oorzaken hebben, dat is op bokt zo niet te zeggen, je geeft ook niet veel informatie.
- hoe probeer je hem in galop te krijgen?
- hoe lang is hij onder het zadel?
- wat zegt je instructeur/trice?
- past je zadel wel?
- heb je een DA naar zn rug laten kijken?

Dat soort dingen kunnen allemaal meespelen, ik zou in ieder geval begeleiding zoeken voor zover je die nog niet hebt en niet zelf aan blijven klungelen. Daar worden jij en je paard uiteindelijk niet beter van.

Jamie_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 11:38

oke ja want hij is nog niet zo lang onder het zadel maar er is niks mt zijn rug en hij heeft een speciaal haflinger zadel.
ik heb het eers een hele lange tijd aan de longeer lijn geprobeerd en eindelijk lukte het en toe probeerde we het als ik er op zat en dan springt hij verkeert aan en dan proberen we het aan de longeer lijn als ik er op zit en dan gooit hij zijn hoof heel erg naar binnen en probeert hij zit omtekeren lijkt wel. Maar kan het ook aan mij liggen want ik vin het heel moeilijk om door te zitten om dat hij hoog op geeft en dat vindt ik het heel moeilijk om goed te blijfen zitten en mijn buiten been achter de singer te doen enz.
en ik heb begeleiding want op stal zeggen ze gewoon blijven overen aan de long ook om hem in galop te brengen.
of kan het aan zijn verleden liggen want hij was hengst toen hij op een smerige boerderij stond tussen 7 hengstige merrie's en hij had 3jr lang op een wei gestaan en toen werd hij bij zijn moeder weggepluk en in een stal gezet die eigelijk te klein was 5 weken lang niet uitgemest en niet er uitgeweest omdat die mensen bang voor hem waren en mager was hij ook, en ik liep ook zo zijn stal in (wel gevaarlijk weet ik) maar hij was best bang van mij en hij wist niet eens wat hij met een snoepje moest doen.!!
ik hoop dat je hier wat mee kan ayla.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 11:40

Ik vind draf en galop het makkelijkste. Ja In stap vind ik het het moeilijkste om tempo te houden en figuren te rijden. Dat gaat in draf en galop beter, dat voel ik ook beter aan.

xLinsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 21:33

galop is de fijnste gang! mijn vz paardje heeft hier geen problemen mee, loopt netjes aan de teugel.
In stap ook maar in draf is die een ontzettende eigenwijs XD we zijn hier druk mee aan het oefenen.

_Gabriellexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 21:37

Galop:D ik kan zo wel uren door de bossen heenrijden maar ook met dresuur de makkelijkste gang. Draf vindt ik de moeilijkste gang om constante aanluining te krijgen en een vast tempo te vinden.

Veertjeveer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 22:44

Het is even geleden stap vond ik makkelijk maar ik had ook een pony die altijd alles deed, galop vond ik geweldig om te doen en draf vond ik het lastigst. omdat ik daar toch wel heel erg bij moest nadenken over hoe en wat, maar dat heb je eigenlijk bij iedere overgang.
De eerste les begin je met stap en daarna wil je zo snel mogelijk weten hoe je over gaat in galop, dat is althans mijn ervaring.

boekenworm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 19:44

Galop Haha!
Opzich heb ik geen problemen met de gangen alleen het doorzitten op bepaalde pony´s van de manege is toch wel erg moeilijk Clown

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 16:30

Draf Ja

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 16:32

Geen van deze drie, tolten vind ik het makkelijkst.
Op andere paarden vind ik galloperen het fijnst.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 16:48

Ligt echt aan het paard; maar stap vind ik altijd wel fijn zitten, zolang er maar een beetje tempo in zit en het niet sjokken wordt! Verder vind ik bij paarden met wat vlakkere gangen de galop ook heel erg fijn.

Ik moet zeggen dat ik draf over het algemeen wat minder vind, het maakt niet uit of ik nu aan het lichtrijden of doorzitten ben. In draf vind ik doorzitten ook minder fijn als een paard hoog opgooit; ik rijd dan liever licht. En lichtrijden vind ik weer minder fijn als een paard (of pony) kleine pasjes neemt.