losrijden in Hong-kong

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

asjemenou

Re: losrijden in Hong-kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 14:25

Jou paarden zweten niet in de winter?

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 17:02

Wat hebben we toch weer een gezeur hier.

Deze mensen rijden miss wel niet op een volgens andere niet vriendelijke manier, maar zij hebben wel mooi even de top bereikt.

T zal wel aan mij liggen, maar ik vind het absoluut niet erg.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 17:05

Het echte probleem blijft dat mensen dit kopieren.
En dat is niet goed.
Dit is geen geschikt systeem voor basisruiters. (misschien een hele enkele uitzondering uitgezonderd)
Helaas denken veel basisruiters daar anders over.

pinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 17:10

P_A_R_Love schreef:
Anky dei heeft 3 kwartier losgereden in griekenland met 40Gr En toen nog anderhalf uur intensief gereden om Sallinero te laten wennen aan de hitte

Maar wat betreft de foto's ik schrik hier niet meer van hoor

niet normaal dat dat beest zoveel moet lopen in die hitte..
Ik schrik wel van de foto's en zal er altijd van blijven schrikken, aan zoiets wen ik gewoon niet.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 17:20

pinos schreef:
P_A_R_Love schreef:
Anky dei heeft 3 kwartier losgereden in griekenland met 40Gr En toen nog anderhalf uur intensief gereden om Sallinero te laten wennen aan de hitte

Ik schrik wel van de foto's en zal er altijd van blijven schrikken, aan zoiets wen ik gewoon niet.

als je paard in goede conditie is maakt de tijd en temperatuur niet veel uit, liever hier aan laten wennen dan ineens op de wedstrijd dit van ze vragen, dat is vragen om blessures

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 17:56

asjemenou schreef:
Het echte probleem blijft dat mensen dit kopieren.
En dat is niet goed.
Dit is geen geschikt systeem voor basisruiters. (misschien een hele enkele uitzondering uitgezonderd)
Helaas denken veel basisruiters daar anders over.

Wát versta je onder basisruiters?

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 18:44

Mensen die die in de basis rijden... en zelfs (denk ik) heel veel sub-top ruiters.

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 19:08

Ik begrijp je standpunt van dit topic niet echt als je het aan mij vraagt. Slapen

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 19:19

amondi schreef:
Mensen die die in de basis rijden... en zelfs (denk ik) heel veel sub-top ruiters.

Idd.

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 19:21

pinos schreef:
P_A_R_Love schreef:

Mensen maak je niet druk die tempratuur van die paarden wordt echt heel goed in de gaten gehouden. Zeker in dat vreemde klimaat.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 19:25

denk je nou echt dat dierenartsen hier niet 24 uur bij die paarden rond lopen. Kom op zeg. Je ziet toch dat hij afgekoeld word. Nou ik zie ook niet wat er mis is. En het zijn momentopnames.

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 19:30

en dan nog, zoals op www.paardensport.tv te zien is rijden ze eerst buiten om te trainen in de hitte, om vervolgens verder te gaan in de airco hal!

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 19:35

tjah dat moet ze zelf weten. Ze zal heus wel weten wat ze doet

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 19:53

Charlottte schreef:
en dan nog, zoals op http://www.paardensport.tv te zien is rijden ze eerst buiten om te trainen in de hitte, om vervolgens verder te gaan in de airco hal!

Na mijn idee is het dat het zelfde om in de zon te rijden en dan een plensbui over je heen krijgen

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 19:54

ja dat kan ook gebeuren als je buiten rijd.

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 12:20

Iedereen zit Anky af te zeiken maar zie dat gezicht van Isabell Nors opkijken ? Dat paard loopt ook met een scheefgetrokken hoofd.??? Is dat wel normaal dan?

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 15:00

webster543 schreef:
SCROLL DOOR NAAR BENEDEN, DEZE FOTO'S ZIJN EEN PAK ERGER.......

http://www.eurodressage.com/reports/sho ... photo.html

Tja, als je foto's maakt waar iemands hoofd niet op staat, en de ruiter dus niet herkenbaar is, dan doe je dat dus niet met de beste intenties. Dan ben je al foto's aan het maken op het meest slechte moment.

Zo kan je dus van iedereen op een slecht moment dramatische foto's maken. Natuurlijk moeten dingen wel eerst gebeuren, om er een foto van te kunnen maken. Maar hoe er de rest van de tijd gereden wordt, is niet duidelijk.

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 15:03

wat doet het er ook toe wie of wat het is, eigenlijk zou het niet moeten hoeven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 15:24

Vraagje aan degenen die zo erg erover in zitten: Waarom zitten jullie niet in China dan op dit moment? Tja, als jullie het allemaal beter en diervriendelijker kunnen snap ik niet waarom jullie op dit moment niet met de OS meedoen hoor... Want wees nou eerlijk, Anky en ál die andere 'dierenmishandelaars' staan daar wel mooi! Jullie kunnen allemaal veel zeggen maar deze mensen zijn wel op de OS met hun paarden en daar kan niemand omheen. Anky heeft al 2 gouden plakken op zak, ik wil jullie dat nog wel eens zien nadoen. En als er een paardvriendelijkere methode is zou ik die graag zien, maar alle toppers op de OS staan bekend om hun zware en fanatieke trainingen. En de mensen die denken met kusjes en knuffels naar de top te komen, die komen er niet momenteel. Waarom niet? Omdat het niet werkt misschien? Ik snap dat mensen het zielig vinden wat er met deze paarden gebeurd, ik ben er ook geen fan van. Daarom heb ik er ook voor gekozen om niet eens de wedstrijdsport in te willen, mijn ambities liggen er ook niet. Maar je zal mij ook niet horen zeuren over dat het zielig is, want wát heeft het voor toegevoegde waarde? Want zij zijn op de OS om ons land te vertegenwoordigen, wij niet.

Over het klimaat: Paarden kunnen er wel aan wennen. Zolang er maar naar het paard gekeken word. En ik weet zéker dat de ruiters dat doen want als hun paard nu door de hitte bevangen raakt kunnen ze de wedstrijd voor morgen wel op hun buik schrijven. Denken jullie nou echt dat ze vrijwillig hun paard tot het randje drijven en het risico nemen dat het paard onwel word? Denk toch eens na joh! En het gezeur over zweet moet ook ophouden, zweten is voor mens en dier. Zweet is een overtollig vocht (dus afval) dat uit je lichaam moet, zweten tijdens het sporten is dus heel erg gezond!

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 15:31

Miss_Montana schreef:
Vraagje aan degenen die zo erg erover in zitten: Waarom zitten jullie niet in China dan op dit moment? Tja, als jullie het allemaal beter en diervriendelijker kunnen snap ik niet waarom jullie op dit moment niet met de OS meedoen hoor... Want wees nou eerlijk, Anky en ál die andere 'dierenmishandelaars' staan daar wel mooi! Jullie kunnen allemaal veel zeggen maar deze mensen zijn wel op de OS met hun paarden en daar kan niemand omheen. Anky heeft al 2 gouden plakken op zak, ik wil jullie dat nog wel eens zien nadoen. En als er een paardvriendelijkere methode is zou ik die graag zien, maar alle toppers op de OS staan bekend om hun zware en fanatieke trainingen. En de mensen die denken met kusjes en knuffels naar de top te komen, die komen er niet momenteel. Waarom niet? Omdat het niet werkt misschien? Ik snap dat mensen het zielig vinden wat er met deze paarden gebeurd, ik ben er ook geen fan van. Daarom heb ik er ook voor gekozen om niet eens de wedstrijdsport in te willen, mijn ambities liggen er ook niet. Maar je zal mij ook niet horen zeuren over dat het zielig is, want wát heeft het voor toegevoegde waarde? Want zij zijn op de OS om ons land te vertegenwoordigen, wij niet.

Over het klimaat: Paarden kunnen er wel aan wennen. Zolang er maar naar het paard gekeken word. En ik weet zéker dat de ruiters dat doen want als hun paard nu door de hitte bevangen raakt kunnen ze de wedstrijd voor morgen wel op hun buik schrijven. Denken jullie nou echt dat ze vrijwillig hun paard tot het randje drijven en het risico nemen dat het paard onwel word? Denk toch eens na joh! En het gezeur over zweet moet ook ophouden, zweten is voor mens en dier. Zweet is een overtollig vocht (dus afval) dat uit je lichaam moet, zweten tijdens het sporten is dus heel erg gezond!

en zo is dat!!! Afgod

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 15:37

Even compleet buiten goed of fout om....
Er roepen er hier een aantal: Hun rijden aan de top.

betekend aan de top rijden (of wat dan ook aan de top) automatisch dat je het goed doet? Dat je denkt aan je eigen welzijn en aan die van je mede sporter? Dat je de juiste regels naleeft?
vergelijk eens met die tunstertjes... is IMO echt niet gezond, maar wel de top...
Dus wat is er zo heilig aan die top?

Sandka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 15:39

Anoeska schreef:
webster543 schreef:
SCROLL DOOR NAAR BENEDEN, DEZE FOTO'S ZIJN EEN PAK ERGER.......

http://www.eurodressage.com/reports/sho ... photo.html

Tja, als je foto's maakt waar iemands hoofd niet op staat, en de ruiter dus niet herkenbaar is, dan doe je dat dus niet met de beste intenties. Dan ben je al foto's aan het maken op het meest slechte moment.

Zo kan je dus van iedereen op een slecht moment dramatische foto's maken. Natuurlijk moeten dingen wel eerst gebeuren, om er een foto van te kunnen maken. Maar hoe er de rest van de tijd gereden wordt, is niet duidelijk.

Helemaal mee eens. 20 mooie foto's en dan 6 mindere. Ik denk niet dat het de bedoeling is van die ruiters om zo voor de dag te komen en dus ook niet om zo constant hun paarden te rijden.
Als mijn paard wegschrikt en je maakt op dat moment 20 foto's dan zullen minstens 15 daarvan geen 'fijn' beeld geven.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 15:45

stef schreef:

betekend aan de top rijden (of wat dan ook aan de top) automatisch dat je het goed doet? Dat je denkt aan je eigen welzijn en aan die van je mede sporter? Dat je de juiste regels naleeft?
vergelijk eens met die tunstertjes... is IMO echt niet gezond, maar wel de top...

als je aan de top staat,dan kan je wel zeggen dat je de beste bent,wat voor soort sport je ook beoefend.

Sandka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 15:47

amazone77 schreef:
stef schreef:

als je aan de top staat,dan kan je wel zeggen dat je de beste bent,wat voor soort sport je ook beoefend.

Precies hoe wil je anders de top bereiken?

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 17:34

amazone77 schreef:
stef schreef:

Maar dat wil niet zeggen dat je ook persé het diervriendelijkst bent. Tuurlijk, Anky kan supergoed rijden. Volgens velen de beste van Nl. Maar dat wil niet zeggen dat alles ook GOED is wat ze doet. Ik vind persoonlijk, als het er al niet fijn uit ziet, vind ik het een punt om aan te kaarten. Maar ieder zijn mening Lachen Dat neemt niet weg, dat ik Anky verder (buiten haar Rollkur methode waar ik niet voor ben) een goede amazone vind, want dat is ze!