Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
P_A_R_Love schreef:Anky dei heeft 3 kwartier losgereden in griekenland met 40Gr En toen nog anderhalf uur intensief gereden om Sallinero te laten wennen aan de hitte
Maar wat betreft de foto's ik schrik hier niet meer van hoor
pinos schreef:P_A_R_Love schreef:Anky dei heeft 3 kwartier losgereden in griekenland met 40Gr En toen nog anderhalf uur intensief gereden om Sallinero te laten wennen aan de hitte
niet normaal dat dat beest zoveel moet lopen in die hitte..
Ik schrik wel van de foto's en zal er altijd van blijven schrikken, aan zoiets wen ik gewoon niet.
asjemenou schreef:Het echte probleem blijft dat mensen dit kopieren.
En dat is niet goed.
Dit is geen geschikt systeem voor basisruiters. (misschien een hele enkele uitzondering uitgezonderd)
Helaas denken veel basisruiters daar anders over.
amondi schreef:Mensen die die in de basis rijden... en zelfs (denk ik) heel veel sub-top ruiters.
pinos schreef:P_A_R_Love schreef:Anky dei heeft 3 kwartier losgereden in griekenland met 40Gr En toen nog anderhalf uur intensief gereden om Sallinero te laten wennen aan de hitte
niet normaal dat dat beest zoveel moet lopen in die hitte..
Ik schrik wel van de foto's en zal er altijd van blijven schrikken, aan zoiets wen ik gewoon niet.
Charlottte schreef:en dan nog, zoals op http://www.paardensport.tv te zien is rijden ze eerst buiten om te trainen in de hitte, om vervolgens verder te gaan in de airco hal!
? Dat paard loopt ook met een scheefgetrokken hoofd.??? Is dat wel normaal dan? webster543 schreef:SCROLL DOOR NAAR BENEDEN, DEZE FOTO'S ZIJN EEN PAK ERGER.......
http://www.eurodressage.com/reports/sho ... photo.html
Miss_Montana schreef:Vraagje aan degenen die zo erg erover in zitten: Waarom zitten jullie niet in China dan op dit moment? Tja, als jullie het allemaal beter en diervriendelijker kunnen snap ik niet waarom jullie op dit moment niet met de OS meedoen hoor... Want wees nou eerlijk, Anky en ál die andere 'dierenmishandelaars' staan daar wel mooi! Jullie kunnen allemaal veel zeggen maar deze mensen zijn wel op de OS met hun paarden en daar kan niemand omheen. Anky heeft al 2 gouden plakken op zak, ik wil jullie dat nog wel eens zien nadoen. En als er een paardvriendelijkere methode is zou ik die graag zien, maar alle toppers op de OS staan bekend om hun zware en fanatieke trainingen. En de mensen die denken met kusjes en knuffels naar de top te komen, die komen er niet momenteel. Waarom niet? Omdat het niet werkt misschien? Ik snap dat mensen het zielig vinden wat er met deze paarden gebeurd, ik ben er ook geen fan van. Daarom heb ik er ook voor gekozen om niet eens de wedstrijdsport in te willen, mijn ambities liggen er ook niet. Maar je zal mij ook niet horen zeuren over dat het zielig is, want wát heeft het voor toegevoegde waarde? Want zij zijn op de OS om ons land te vertegenwoordigen, wij niet.
Over het klimaat: Paarden kunnen er wel aan wennen. Zolang er maar naar het paard gekeken word. En ik weet zéker dat de ruiters dat doen want als hun paard nu door de hitte bevangen raakt kunnen ze de wedstrijd voor morgen wel op hun buik schrijven. Denken jullie nou echt dat ze vrijwillig hun paard tot het randje drijven en het risico nemen dat het paard onwel word? Denk toch eens na joh! En het gezeur over zweet moet ook ophouden, zweten is voor mens en dier. Zweet is een overtollig vocht (dus afval) dat uit je lichaam moet, zweten tijdens het sporten is dus heel erg gezond!
Anoeska schreef:webster543 schreef:SCROLL DOOR NAAR BENEDEN, DEZE FOTO'S ZIJN EEN PAK ERGER.......
http://www.eurodressage.com/reports/sho ... photo.html
Tja, als je foto's maakt waar iemands hoofd niet op staat, en de ruiter dus niet herkenbaar is, dan doe je dat dus niet met de beste intenties. Dan ben je al foto's aan het maken op het meest slechte moment.
Zo kan je dus van iedereen op een slecht moment dramatische foto's maken. Natuurlijk moeten dingen wel eerst gebeuren, om er een foto van te kunnen maken. Maar hoe er de rest van de tijd gereden wordt, is niet duidelijk.
stef schreef:Even compleet buiten goed of fout om....
Er roepen er hier een aantal: Hun rijden aan de top.
betekend aan de top rijden (of wat dan ook aan de top) automatisch dat je het goed doet? Dat je denkt aan je eigen welzijn en aan die van je mede sporter? Dat je de juiste regels naleeft?
vergelijk eens met die tunstertjes... is IMO echt niet gezond, maar wel de top...
Dus wat is er zo heilig aan die top?
amazone77 schreef:stef schreef:Even compleet buiten goed of fout om....
betekend aan de top rijden (of wat dan ook aan de top) automatisch dat je het goed doet? Dat je denkt aan je eigen welzijn en aan die van je mede sporter? Dat je de juiste regels naleeft?
vergelijk eens met die tunstertjes... is IMO echt niet gezond, maar wel de top...
als je aan de top staat,dan kan je wel zeggen dat je de beste bent,wat voor soort sport je ook beoefend.
amazone77 schreef:stef schreef:Even compleet buiten goed of fout om....
als je aan de top staat,dan kan je wel zeggen dat je de beste bent,wat voor soort sport je ook beoefend.
Dat neemt niet weg, dat ik Anky verder (buiten haar Rollkur methode waar ik niet voor ben) een goede amazone vind, want dat is ze!