Renate en ik aan het werk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pubelia

Re: Renate en ik aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-08 18:00

@ LaFunkyJazz , dat doe ik zo wie zo al, omdat ik veel schakel, van draf naar stap, maar ook in de draf. Maar lang kan ik het idd niet. thnx voor de tip Knipoog

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 18:03

Ik vind het goed dat je nu reageert opd e tips die wel normaal gegeven worden. Probeer derest te negeren, en als het echt respectloos is. TeM.
Niet heel bokt probeerd je de grond in te boren Knipoog

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 18:04

LaFunkyJazz schreef:
Ik vind het goed dat je nu reageert opd e tips die wel normaal gegeven worden. Probeer derest te negeren, en als het echt respectloos is. TeM.

ook mee eens veel mensen bedoelen het goed en die mensen die je de grond in boren denken meestal dat ze zelf alles zijn ik heb hier tussen veel leuke en positieve reacties gezien en hun bedoelen het wel allemaal goed

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 18:05

LaFunkyJazz schreef:

Eerlijk je mening geven hoeft echt niet respectloos te zijn. Je mag niet zeggen dat ze te zwaar is, dat lijkt mij meer respectloos naar het paard toe!
Als je aangeeft waarom en het niet persoonlijk bedoelt is er niets respectloos aan de hand. Het gaat om de situatie (te zware amazone op een pony) en daar wordt op gereageerd.
En natuurlijk zijn er reacties die heel anders geformuleerd mogen worden, maar dat hou je op internet.,

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 18:06

Zwaar is niet erg............... paard tegenwerken wel.......

kan een poppetje van 50 kilo ook Lachen

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 18:06

Gedurfd dat je deze foto's hier plaatst, je zegt dat je inmiddels bent afgevallen maar je bent echt gewoon nog te zwaar voor dit paard, op elke foto loopt ie met een ingezakte weggedrukte rug, hij kan simpel weg gewoon niet over de rug lopen, dus ontspannen word dan ook erg moeilijk, niet onaardig bedoeld maar voor het paard is het beter als je er pas weer op gaat als je een heel stuk lichter bent, hier maak je de rug van je paard mee kapot. Kan je niet met hem gaan mennen of vrijedressuur doen todat je lichter bent dan kan je wel gewoon met je paard bezig blijven.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 18:07

Je mening geven en iemand de grond in boren is wat anders hoor!
Jij kan mij niet vertellen dat je vindt dat iedereen respectvol reageerd op een (te) zware amazone. Ik heb reacties er tussen zien staan die respecvol waren en toch de boodschap overkregen. Maar ook respectloze reacties.

geerke

als er een volwassen vent op een haflinger zit mag het wel,en hier krijgt TS veel kommentaar over haar gewicht.....wat volgens mij minder is dan een volwassen man.
Ik vind die pony helemaal zo slecht nog niet lopen....ik heb in mijn(instructrice)leven wel erger gezien.....

Anoniem

KiWiKo schreef:
Zwaar is niet erg............... paard tegenwerken wel.......

kan een poppetje van 50 kilo ook Lachen

Idd. Haha! Ik ben een 'poppetje' van 48 kilo en merk het direct. Als ik lomp ga zitten of m'n dag niet heb qua zitten (spierpijn, moe oid) gaat de pony minder lopen. Zit ik ontspannen en netjes, lopen ze veel fijner. Dat ligt dus zeker niet direct aan je gewicht.

flamejessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 18:09

wat een topic zeg, vol met gezeur.
meid ik wil alleen even wat kwijt. het is toch erg dat je een dierenarts moet laten kijken of je paard je wel kan houden?
ik snap dat je graag paardrijd en met je paard bezig bent. maar je moet ook onder ogen kunnen zien. dat je op dit moment tezwaar bent voor je pony. je wilt toch niet dat hij letsel op loopt omdat jij er op bent gaan rijden terwel je eigelijk tezwaar voor hem/haar was. ik weet niet wat de oorzaak is dat je overgewicht hebt ik heb zelf vroeg ook last gehad van overgewicht. ik weet hoe kwetsend het kan zijn als iemand tegen je zegt dat je te zwaar bent. maar ik zou eerst flink me best doen om aftevallen als ik jou was. en daarna weer lekker op je paardje stappen. zo dat jullie dan dubbel zo veel plezier hebben en waarscheinlijk langer van elkaar kunnen genieten. want overgewicht is niet gezond voor jou zelf, maar ook niet voor de rug van jou pony.

toch vind ik het knap dat je de fotos durft te plaatsen. maar ik hoop dat je wat met de boodschap die hier op bokt wordt verteld doet.

Anoniem

geerke schreef:
als er een volwassen vent op een haflinger zit mag het wel,en hier krijgt TS veel kommentaar over haar gewicht.....wat volgens mij minder is dan een volwassen man.
Ik vind die pony helemaal zo slecht nog niet lopen....ik heb in mijn(instructrice)leven wel erger gezien.....

Zeggen we niet. Een volwassen man van 1,80m en 100 kilo kan veel minder belastend voor een paard zijn dan iemand van 1,50m en 100 kilo.

The_Stig

LaFunkyJazz schreef:
Jij kan mij niet vertellen dat je vindt dat iedereen respectvol reageerd op een (te) zware amazone. Ik heb reacties er tussen zien staan die respecvol waren en toch de boodschap overkregen. Maar ook respectloze reacties.

De enige respectloze reacties die ik hier gezien heb zijn van de TS zelf........... Waarom zou de pony niet in bescherming genomen mogen worden??????? Het beestje kan zelf zijn mond niet los trekken om te vertellen dat hij er last van heeft en misschien over een paar jaar met een versleten rug moet leven!

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 18:10

geerke schreef:

ben ik met je eens mijn vriend weegt 80 kilo is ook erg lang en gespierd.
maar die rijd nooit op mijn pony hoor vind ik te zwaar mischien af en toe een stukje maar echte ritten doe ik niet aan. ik vidn dat er voor mannen en vrouwen 1 lijn moet komen als ik een man te zwaar vind voor een paard zeg ik er ook wat van.

sasjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 18:11

leuk paardje..
probeer je handen meer naar vooren te geven. en je beenen meer uit tedrukken.
verder leuke foto's Knipoog

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 18:13

Juul schreef:
geerke schreef:

Zeggen we niet. Een volwassen man van 1,80m en 100 kilo kan veel minder belastend voor een paard zijn dan iemand van 1,50m en 100 kilo.

Mannen wegen niet allemaal 100 kilo. Het gaat ook om verhoudingen en een man van 100 kilo kan ook echt niet op deze pony rijden!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 18:15

AnnemiekvM schreef:
[naam] schreef:

Mannen wegen niet allemaal 100 kilo. Het gaat ook om verhoudingen en een man van 100 kilo kan ook echt niet op deze pony rijden!!

Zeg ik toch? Zeg niet dat alle mannen 100 kilo wegen.. Clown Ging mij om die verhouding.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 18:16

@ Juul

Sorry, ik quote verkeerd Clown

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 18:17

weetergeen schreef:
LaFunkyJazz schreef:

De enige respectloze reacties die ik hier gezien heb zijn van de TS zelf........... Waarom zou de pony niet in bescherming genomen mogen worden??????? Het beestje kan zelf zijn mond niet los trekken om te vertellen dat hij er last van heeft en misschien over een paar jaar met een versleten rug moet leven!

Dat praat ik toch ook niet goed! Zo heb ik daan de TS gevraagd om ook de andere tips in haar op te nemen en daar gewone reacties op te geven. En het in bescherming nemen, tuurlijk is het goed dat het gezegd word. Maar dat kan met RESPECT. Dit komt van beide kanten, dus niet alleen van de TS. Als ze Pb's met allerlei verwijten krijgt snap ik dat ze er ook een beetje kriegel van wordt.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 18:18

@ AnnemiekvM : het gaat om de TS hier, niet om éen man

volgens mij heeft TS ruim een jaar gelden ook een topic met foto's gehad en ook toen viel iedereen over het gewicht, dat lijkt me geen toeval, TS wil het denk ik gewoon niet horen, dan moet TS geen foto's plaatsen dan kan je dit verwachten
Laatst bijgewerkt door sjorsie op 13-07-08 18:20, in het totaal 1 keer bewerkt

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 18:19

Dat bedoelde ik ook... Maar zette het niet goed neer.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-08 18:20

LaFunkyJazz schreef:
Dat praat ik toch ook niet goed! Zo heb ik daan de TS gevraagd om ook de andere tips in haar op te nemen en daar gewone reacties op te geven. En het in bescherming nemen, tuurlijk is het goed dat het gezegd word. Maar dat kan met RESPECT. Dit komt van beide kanten, dus niet alleen van de TS. Als ze Pb's met allerlei verwijten krijgt snap ik dat ze er ook een beetje kriegel van wordt.
Jij begrijpt me! Ik wil gerust er op in gaan. In sommige dingen. maar als ik via pb of via dit topic te horen krijg dat ik maar een andere instructrice moet pakken, en dat ik mijn paard mishandel enzo, dan denk je toch in jezelf laat maar allemaal...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 18:21

pubelia schreef:
Sorry hoor maar als ik van iemand een pb krijg dat ik mijn paard mishandel en dat als ze de DB op me af stuurt mijn paard afpakken vinden jullie dat dan normaal.

Nee dat vindt ik niet normaal, want ik ken je niet, maar kan me voorstellen dat je het beste met je paard voorhebt. En dat iemand dan zo'n pb stuurt.. dat vind ik triest, zeer laag en erg achterbaks.
Dat is nergens voor nodig. Iedereen kan hier zijn zegje doen en overdrijven zoals die persoon is ook een vak apart.

Wel denk ik dat de mensen in jou omgeving er met andere ogen tegenaan kijken dan wij (of in dit geval ik). Die kennen jou, weten hoe jij bent, je ideeën etc.. en die willen jou niet kwetsen, aangezien ze je kennen. Ik ken jou totaal niet. Zie alleen de foto's en de beelden van een persoon en een paard. En daar kan ik over zeggen wat ik wil zeggen, als jij mijn vriendin was geweest, zou ik het misschien wel zien, maar niet iets over zeggen. Want ik wil geen vriendinnen kwetsen en ik weet dat gewicht altijd erg gevoelig ligt bij mensen. En dat is logisch.. niemand wil te dik zijn, net als dat niemand te dun wil zijn, maar je eigen ideale, gezonde gewicht hebben, vinden en/of behouden is lastig.. en moeilijk en om dan datgene te moeten stoppen wat je graag doet, is helemaal lastig.

En je instructrice zal vast goed zijn, maar die zal misschien ook niet zeggen dat je tijdelijk moet stoppen, want dan mist zij een inkomen (sja het is en blijft ook een baan he.. niet voor de fun)

Maar het is niet alleen je paardje die minder problemen zou ondervinden als je wat gewicht kwijt raakt.. voor jezelf is het ook een stuk fijner met rijden. Je zit jezelf nu simpelweg gewoon wat in de weg. Het gaat misschien allemaal wel redelijk, maar val je wat af.. dan gaat het allemaal veel makkelijker, fijner, beter en sneller.

Maar ik ben niet degene die jou kan dwingen te stoppen of te minderen met rijden totdat je bent afgevallen... dat kan niemand en jij bent de enige hier die jou eigen ogen kan openen, hoe moeilijk dat misschien ook is. Maar tegenwoordig hoeft afvallen echt niet heel vervelend te zijn, je mag zoveel wel ipv helemaal niks.

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 18:23

[/quote]

De enige respectloze reacties die ik hier gezien heb zijn van de TS zelf........... Waarom zou de pony niet in bescherming genomen mogen worden??????? Het beestje kan zelf zijn mond niet los trekken om te vertellen dat hij er last van heeft en misschien over een paar jaar met een versleten rug moet leven![/quote]

Dat praat ik toch ook niet goed! Zo heb ik daan de TS gevraagd om ook de andere tips in haar op te nemen en daar gewone reacties op te geven. En het in bescherming nemen, tuurlijk is het goed dat het gezegd word. Maar dat kan met RESPECT. Dit komt van beide kanten, dus niet alleen van de TS. Als ze Pb's met allerlei verwijten krijgt snap ik dat ze er ook een beetje kriegel van wordt.[/quote]

Die ene PB over de DB is ook niet echt nodig dat kan eerst op een normale manier hier in het topic besproken worden.

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 18:26

Het gaat erom dat de TS hier op een paardje zit en dat er commentaar wordt geleverd die kwetsend kan zijn voor haar. Dat ze dit niet leuk vind is normaal. Als ze 30x gehoord heeft dat ze te zwaar is voor het paard dan kan het ook niet anders dan dat ze het niet meer leuk vind. Misschien is het beter om haar niet te veroordelen maar om haar te helpen. Geef haar tips om af te vallen en ga de 20 kilometer met haar lopen als je haar te zwaar vind, hebben jullie er allemaal wat aan! Vork

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 18:29

Pubelia, mensen als Kiwiko zeggen echt niet zomaar dat je een andere instructrice moet zoeken als je niet verder komt. Dat jezelf een plaat voor je hoofd hebt en dat niet begrijpt dat is een ding, maar zo veeg je wel meerdere dingen van de tafel af.