uk en ik in een dipje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Raggel

Re: uk en ik in een dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 10:49

Nou zal ik dan maar de oplossing brengen voor dit hele probleem:

Open geen HAW topic meer... Is volgens mij het aller verstandigste.

Ok, je bent wat groot, misschien wat zwaar.
Voor zover ik kan beoordelen op deze foto's ben je een goede amazone. Met een groter paard zou je best nog ver kunnen komen, maar die mogelijkheid is er helaas niet altijd.
Maar ik heb meerdere topics van jou gevolgd en altijd komt het op het zelfde neer: te groot en te zwaar
Waarom open je dan nog een topic? Je weet toch hoe bokt reageert..

Meid ga lekker rijden, let goed op je pony, merk het optijd op als hij ergens last van krijgt.

Succes

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 10:56

Ik vind het er goed uitzien, ik vind het werkelijk belachelijk dat als je 55 kilo weegt dat je gelijk als een tientonner word gezien jeetje moeten we dan allemaal een spriet zijn? een tientonner is een walrus die in de zee zwemt, niet zij Haha!

Het is dat je pony wat "slanker" gebouwd is, daardoor lijk je al groter, als ik met mijn 1.50 op een slanke gebouwde pony stap van 1.30 lijk ik ook al veel te groot, maar zet mij op een pony van 1.30 met wat spekkies en ik kom net onder het zadel uit Haha!

ik denk dat dat ook dus vertekend, en ik vind je absoluut niet te groot, heb ook je andere foto's gezien en ik zie een pony die het naar zijn zin heeft met jou.

ik zeg maar altijd, liever 100kilo meebewegend gewicht, dan 50 kilo tegengewicht.

ga zo door, vind het er goed uitzien!

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 11:12

Je bent echt niet te zwaar hoor meid.
En zeker niet te lang.
Ik vind het er echt leuk uit zien, Lovers
En ik lees net dat Dav uitlegt waarom je geen bijrijdertje heb. Dan vind ik het nog logischer worden.
Als hij hun er af bokt? Zal hij het maar moeten doen met iets langer. Want veel zwaarder zal het echt niet wezen. Knipoog

Veel succes nog en ik vind julie echt een hele leuke combi Haha!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 12:43

Apart...ik lees hier opmerkingen van bokkers die in andere topics waar het 'te zwaar zijn voor het paard' veel heftiger aan de orde het bikkelhard opnemen voor de TS, en hier beginnen ze te zeiken...Zeer apart....

Goed, mijn commentaar: Ik vind dat je hem absoluut geweldig rijdt en ik vind het een PRACHTbeest!
Ik vind echt ook dat je moet inzien dat je voor je pony aan de grote kant aan het worden bent. Je bent echt niet VEEEL te groot en VEEL te zwaar als sommige mensen hier beweren, maar je ziet vooral me je lengte aan de grens...En ach, wanneer ben je te zwaar? Ik heb veeeeel dikkere mensen op paarden gezien. En het gewicht stoort me dan ook nog niet direct maar indirect: zulke mensen zijn vaak trager in beweging en reactie door hun overtollige lischaamsvet en daarmee hinderen ze een paard. Dat is bij jou ABSOLUUT NIET het geval (het zadel is daarentegen weer een andere discussie).

Het is inderdaad niet voor iedereen mogelijk om zo maar even een nieuw paard aan te schaffen, maar misschien kun je ergens een verzorgpaard krijgen en met je knullie fijn verder mennen (wat er ook toppie uitziet!!!!). En weet je hoe gaaf het is een jong meisje te kunnen begeleiden met jouw pony? Heel veel mensen geloven dat niet, maar het geeft echt een heerlijk gevoel hoor! Misschien kan je pony dan nog wel de sport in, want hij is zeker niet mis!

En natuurlijk kun je je dan voor de lol er nog eens opzetten, maar ik denk dat intensief trainen voor deze combi niet meer is weggelegd...Helaas, want jullie zijn wel een hele goede combi!!!!

Nou ja, rijtechnisch commentaar: Ik vind het knap dat mensen durven te beweren dat je een harde hand hebt, ik moet daarvoor altijd eerst de combi 'live' bewonderen zeg ik altijd maar. Je hebt een fantastische zit en je houding algemeen vind ik erg goed!

Nu, je moet maar kijken wat je met het commentaar gat doen. Ik wens je super veel succes met alles!!!

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 18:11

Ik ben het helemaal met de opmerking van Adil18 eens!! Afgod Niks aan toe te voegen OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:49

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-10-22 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:51

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-10-22 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt

mdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 20:35

Ik snap het ook niet helemaal, ik zeg niet dat dit het ideale plaatje is om te zien. Maar als ik die topics bekijk met shetlanders die in de M starten met een volwassen persoon erop vind ik dat toch een stuk minder prettig om te zien. Maar daar is iedereen laaiend enthousiast over en dat is allemaal oke Verward

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 11:38

Raggel, ik plaats nog foto's omdat ik van sommige mensen zeer nuttige tips krijg,
Net als de tip over spierpijn, daar was ik zelf namelijk nog niet opgekomen.

Nogmaals bedankt allemaal Lachen

Nousa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 12:18

tita schreef:
Waar moet ik beginnne

ten eerste ben je veels en veels te groot.
ten tweede ben je behoorlijk te zwaar voor deze pony
ten derde is het zadel te groot voor de pony.

Op de 3e foto van onderen lijkt het wel of je achter in het zadel hangt.

Je hebt harde handen, draagt ze te hoog nen nog pianohandjes ook.

Ik kan zo nog wel even doorgaan.

maar kort gezegd het geeft geen fijn beeld neer

HAHAHAHA mag ik even *kruipt weer op dr stoel*

Ja, de ts is misschien wat aan de grote kant. Maar kan een pony die zoooo verschrikkelijk gehinderd word, zo lopen? Ik zie een pony met fijne ruime gangen en een gefocust koppie. (in een slechte bui Vork )
Ik heb de ts en haar pony gevolgd, je zou eens moeten zien waar ze vandaag zijn gekomen qua rijden!
Maar agh, als je het zelf zo goed weet pak dan gewoon je potje nivea Z en ga vooral verder met je eigen paard naar GP te rijden Knipoog toppieeeeeeee

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 12:41

Ik heb alleen de eerste en de laatste pagina gelezen...weer typisch bokt.... Clown
Ik vind het algemene beeld niet mooi: je bent wat inderdaad wat aan de grote kant voor hem. Maar ik vind niet dat je hem slecht rijd en ook zeker niet dat hij er hinder van ondervind.
Leuk dat je hem nu voor de kar zet...heb je ook gelijk minder kommentaar... Nagelbijten / Gniffelen

_Celien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 13:07

mdh schreef:
Ik snap het ook niet helemaal, ik zeg niet dat dit het ideale plaatje is om te zien. Maar als ik die topics bekijk met shetlanders die in de M starten met een volwassen persoon erop vind ik dat toch een stuk minder prettig om te zien. Maar daar is iedereen laaiend enthousiast over en dat is allemaal oke Verward

Haha, ik moest even lachen. Zie je het al voor je, een shetlander tussen de paarden in het M.
Nee sorry, een persoon boven de 18 heb ik de never nooit op een wedstrijd zien verschijnen met een shet.
Moet ik er wel bij zeggen, dat waar jij op doelt, denk ik, vaak dames zijn van een jaar of 12, 13, 14 die net een groeispurt genieten en dus de lucht in schieten. Geloof mij dan ook dat die personen misschien 40 kilo wegen.............
Uitzonderingen zijn er altijd/!!!

_Celien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 13:10

NonaWen schreef:
geerke schreef:
als hij last van je zou hebben zou hij echt niet zo super bewegen hoor!!!ik vind het er helemaal niet verkeerd uitzien...

Mee eens..

iedereen moet s stoppen met die bitcherige antwoorden

Als hij niet meer zo super beweegt, omdat hij last van haar heb ben je dus duidelijk al te laat!!!
Voor tijdig stoppen om blessures en dergelijke te voorkomen

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 13:33

_Celien schreef:
Als hij niet meer zo super beweegt, omdat hij last van haar heb ben je dus duidelijk al te laat!!!

En dan komen we bij de discussie: Kunnen mensen hier op Bokt die nog nooit deze combi in het echt hebben gezien hier over oordelen?

Wie zegt mij dat dit diertje niet meer super beweegt of dat op den duur niet meer zal doen? Halen jullie deze wijsheid allemaal uit een paar foto's?
Damn, dan ben ik wel een ongelooflijk belabberde ruiter...Want ik zie dit alles niet aan hand van een paar foto's....

_Celien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 13:46

Adil18 schreef:
_Celien schreef:

En dan komen we bij de discussie: Kunnen mensen hier op Bokt die nog nooit deze combi in het echt hebben gezien hier over oordelen?

Wie zegt mij dat dit diertje niet meer super beweegt of dat op den duur niet meer zal doen? Halen jullie deze wijsheid allemaal uit een paar foto's?
Damn, dan ben ik wel een ongelooflijk belabberde ruiter...Want ik zie dit alles niet aan hand van een paar foto's....

Zeg ik in deze topic iets over het gewicht of de lengte? Iets over het beeld dat het vormt?
Ik val alleen telkens over die vreselijke onoverdachte opmerkingen van een aantal personen.
Daarop was mijn antwoord dus, als het paard niet meer loopt ben je dus al te laat.
En daar kan je het volgens mij niet mee oneens zijn!!!!!!!!!!! De schade is dan al toegericht.
Verder vind ik dat iedereen voor zichzelf moet beslissen wanneer hij of zij niet meer verder rijdt wegens gewicht of lengte.
Maar de mensen die zeggen dat ze VEEEEEEEEEEL te groot is, zijn dan ook vast van mening dat ik ook te groot was voor mijn oude pony.( zie profiel )
Uiteindelijk beslist de persoon zelf wanneer hij het genoeg vind, dat proces kunnen de bokkers misschien iets versnellen, maar dan nog denk ik niet dat wij de aangewezen personen zijn om te zeggen dat iemand er af moet.........

en dan verwacht ik de volgende opmerking: zet dan geen foto's op bokt, want je weet hoe bokkers zijn!!! Daar heb ik ook nog een prachtig antwoord op. Het meisje vraagt om advies voor het protest, het protest komt niet vanuit het gewicht of lengte. Simpele conclusie want het meisje is in de tijd dat hij voor de kar stond niet opeens 10 kilo zwaarder of 10cm langer geworden en voor de karre tijd gedroeg hij zich ook fatsoenlijk. Dus de bokkers mentaliteit over het gezeur moet dus wijzigen, dat kan simpel opgelost worden door middel van de moderators die aanwezig zijn. Meteen de haak erop als het deze kant op nijgt te lopen.
En als het meisje zelf heel eerlijk is en ze kijkt naar de foto's dan weet ze diep in haar hart ook wel dat vele van jullie ook wel een beetje gelijk hebben en dat tijdig toch de beslissing moet nemen, maar wie zijn wij om haar daar 8 pagina's lang op te wijzen????????????????????????????????????????????????????????????

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 13:49

Ik heb al dat gewauwel in een hoop reacties maar overgeslagen.

Je hebt een mooie pony en hij loopt mooi voor de koets. Wie weet kom ik je een keer tegen in de dressuurring met het mennen.

Het kan best zijn dat je pony last heeft van zijn spieren. Voor de koets belast hij andere spieren dan onder het zadel.
Mijn pony loopt M dressuur mennen en B onder het zadel. Dat geeft helemaal geen problemen, maar ze moeten er wel eerst aan wennen.
Ik zou zeggen, geef het een beetje tijd.

Veel fijne men- en rijkilometers.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 13:52

_Celien schreef:
Zeg ik in deze topic iets over het gewicht of de lengte? Iets over het beeld dat het vormt?
Ik val alleen telkens over die vreselijke onoverdachte opmerkingen van een aantal personen.
Daarop was mijn antwoord dus, als het paard niet meer loopt ben je dus al te laat.
En daar kan je het volgens mij niet mee oneens zijn!!!!!!!!!!! De schade is dan al toegericht.
Verder vind ik dat iedereen voor zichzelf moet beslissen wanneer hij of zij niet meer verder rijdt wegens gewicht of lengte.
Maar de mensen die zeggen dat ze VEEEEEEEEEEL te groot is, zijn dan ook vast van mening dat ik ook te groot was voor mijn oude pony.( zie profiel )
Uiteindelijk beslist de persoon zelf wanneer hij het genoeg vind, dat proces kunnen de bokkers misschien iets versnellen, maar dan nog denk ik niet dat wij de aangewezen personen zijn om te zeggen dat iemand er af moet.........

en dan verwacht ik de volgende opmerking: zet dan geen foto's op bokt, want je weet hoe bokkers zijn!!! Daar heb ik ook nog een prachtig antwoord op. Het meisje vraagt om advies voor het protest, het protest komt niet vanuit het gewicht of lengte. Simpele conclusie want het meisje is in de tijd dat hij voor de kar stond niet opeens 10 kilo zwaarder of 10cm langer geworden en voor de karre tijd gedroeg hij zich ook fatsoenlijk. Dus de bokkers mentaliteit over het gezeur moet dus wijzigen, dat kan simpel opgelost worden door middel van de moderators die aanwezig zijn. Meteen de haak erop als het deze kant op nijgt te lopen.
En als het meisje zelf heel eerlijk is en ze kijkt naar de foto's dan weet ze diep in haar hart ook wel dat vele van jullie ook wel een beetje gelijk hebben en dat tijdig toch de beslissing moet nemen, maar wie zijn wij om haar daar 8 pagina's lang op te wijzen????????????????????????????????????????????????????????????

Sja, daar kan ik idd niet veel tegen inbrengen zie ook mijn commentaar hierboven ergens). Maar met 'jullie' bedoelde ik de mensen die het oordeel al klaar hebben liggen voordat ze verder kijken dan hun neus lang is bij wijze van.

Maar je hebt gelijk, gedane schade kun je niet weer ongedaan maken...

mdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 14:16

_Celien schreef:
mdh schreef:

Haha, ik moest even lachen. Zie je het al voor je, een shetlander tussen de paarden in het M.
Nee sorry, een persoon boven de 18 heb ik de never nooit op een wedstrijd zien verschijnen met een shet.
Moet ik er wel bij zeggen, dat waar jij op doelt, denk ik, vaak dames zijn van een jaar of 12, 13, 14 die net een groeispurt genieten en dus de lucht in schieten. Geloof mij dan ook dat die personen misschien 40 kilo wegen.............

Op dit forum heb ik er genoeg voorbij zien komen, en geloof mij nou die mensen wegen wel meer dan 40 kg en die starten ook tussen de paarden in het M. Spit het HAW maar eens door dan kom je ze zo tegen. Ik verzin dit soort verhalen niet hoor. Based on a true story Haha!

claudia_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 14:20

hahahaha o wat een lol ik moest ook echt inderdaad aan die shetlander denken die M loopt toen ik dat zag dacht ik o nee hier krijgt ze comentaar op ..... maar nee hoor ze werd de hemel ingeprezen! Pf ik zeg niet dat ze slecht rijd maar vind deze combi toch heel wat mooier dat dat met die shetlander! Gewoon veel lol hebben met je pony hoor ( als je maar oplet dat i er geen last van krijgt komt alles goed!)

Dors04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 14:22

hij loopt redelijk netjes voor wat jij opnoemt

maar waarom zet je hem voor de kar als hij tijdens het rijden nu elke keer zo vervelend gaat doen ??
( gewoon een vraagje dat kwam eigenlijk in me naar boven )
ik vindt jullie niet de mooiste combinatie omdat je voor het mooie toch iets te fors bent voor deze pony
het zou leuker staan als hij groter had geweest

voor de rest ga zo door met trainen het is wel een leuke pony

_Celien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 16:56

Uitzonderingen zijn er altijd/!!![/quote]

Op dit forum heb ik er genoeg voorbij zien komen, en geloof mij nou die mensen wegen wel meer dan 40 kg en die starten ook tussen de paarden in het M. Spit het HAW maar eens door dan kom je ze zo tegen. Ik verzin dit soort verhalen niet hoor. Based on a true story Haha![/quote]

ach ik moest zo lachen om je stukje, ik had helemaal die voorstelling van een volwassen vrouw ( jaartje of 20 ) op een shet tussen de paarden in het M. Want jij heb het over volwassen ( dus boven de 18 ) en in de M..... Dus was dat mijn conclusie:D

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 17:15

_Celien schreef:

Op dit forum heb ik er genoeg voorbij zien komen, en geloof mij nou die mensen wegen wel meer dan 40 kg en die starten ook tussen de paarden in het M. Spit het HAW maar eens door dan kom je ze zo tegen. Ik verzin dit soort verhalen niet hoor. Based on a true story Haha![/quote]

ach ik moest zo lachen om je stukje, ik had helemaal die voorstelling van een volwassen vrouw ( jaartje of 20 ) op een shet tussen de paarden in het M. Want jij heb het over volwassen ( dus boven de 18 ) en in de M..... Dus was dat mijn conclusie:D[/quote]

Nou...en die conclusie klopt dus . Kijk maar eens in dit topic:

[HAW] Zorro@wedstrijd 13-01-2008 en deze:

[HAW] Mijn nieuwe dressuurshet aan het werk

De foto's zijn weg, maar kijk dan maar in het profiel van Ukkiepuk.

Dan weet je wat er bedoeld wordt.

kristianneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 17:27

Je hebt een super mooie pony die je netjes kunt laten lopen Bloos maar ik moet toch toegeven dat je wel wat aan de zware kant bent voor je pony, al ziet het er idd niet echt naar uit dat de pony er veel last van heeft maar, dat is ook moelijk te zien uit foto's ik vind dat je idd beter met hem kunt gaan mennen dat lijkt me igv leuket en leuker voor je pony Haha!

Veel suc6 er mee!

P.S. ik weet niet wie het zij maar ik vind het echt onzin dat een pony/paar 80% van zijn eigen gewicht kan houden
ooit iemand van 400kg op een paard (van ong 600kg) gezien? Nagelbijten / Gniffelen , geef toe dat kan toch echt niet!!! ROFL

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 17:28

kristianneb schreef:
Je hebt een super mooie pony die je netjes kunt laten lopen Bloos maar ik moet toch toegeven dat je wel wat aan de zware kant bent voor je pony, al ziet het er idd niet echt naar uit dat de pony er veel last van heeft maar, dat is ook moelijk te zien uit foto's ik vind dat je idd beter met hem kunt gaan mennen dat lijkt me igv leuket en leuker voor je pony Haha!

Veel suc6 er mee!

P.S. ik weet niet wie het zij maar ik vind het echt onzin dat een pony/paar 80% van zijn eigen gewicht kan houden
ooit iemand van 400kg op een paard (van ong 600kg) gezien? Nagelbijten / Gniffelen , geef toe dat kan toch echt niet!!! ROFL

20 % max...

Iriz_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 17:34

Heee,
Ik vind dat je niet te groot en te zwaar bent.
Ziet er erg leuk uit Knipoog
Jammer dat het nu niet allemaal zo even goed gaat, komt vanzelf wel weer hopen we dan maar.
Leuk dat hij/zij nu ook voor de kar kan lopen, is ook lekker ontspannen als je een keertje niet wilt rijden.
Verder veel succes en doe vooral wat je zelf wilt Knipoog

xx Samantha