Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
jeetje moeten we dan allemaal een spriet zijn? een tientonner is een walrus die in de zee zwemt, niet zij

Niks aan toe te voegen
tita schreef:Waar moet ik beginnne
ten eerste ben je veels en veels te groot.
ten tweede ben je behoorlijk te zwaar voor deze pony
ten derde is het zadel te groot voor de pony.
Op de 3e foto van onderen lijkt het wel of je achter in het zadel hangt.
Je hebt harde handen, draagt ze te hoog nen nog pianohandjes ook.
Ik kan zo nog wel even doorgaan.
maar kort gezegd het geeft geen fijn beeld neer
)
toppieeeeeeee 
mdh schreef:Ik snap het ook niet helemaal, ik zeg niet dat dit het ideale plaatje is om te zien. Maar als ik die topics bekijk met shetlanders die in de M starten met een volwassen persoon erop vind ik dat toch een stuk minder prettig om te zien. Maar daar is iedereen laaiend enthousiast over en dat is allemaal oke
NonaWen schreef:geerke schreef:als hij last van je zou hebben zou hij echt niet zo super bewegen hoor!!!ik vind het er helemaal niet verkeerd uitzien...
Mee eens..
iedereen moet s stoppen met die bitcherige antwoorden
_Celien schreef:Als hij niet meer zo super beweegt, omdat hij last van haar heb ben je dus duidelijk al te laat!!!
Voor tijdig stoppen om blessures en dergelijke te voorkomen
Adil18 schreef:_Celien schreef:Als hij niet meer zo super beweegt, omdat hij last van haar heb ben je dus duidelijk al te laat!!!
Voor tijdig stoppen om blessures en dergelijke te voorkomen
En dan komen we bij de discussie: Kunnen mensen hier op Bokt die nog nooit deze combi in het echt hebben gezien hier over oordelen?
Wie zegt mij dat dit diertje niet meer super beweegt of dat op den duur niet meer zal doen? Halen jullie deze wijsheid allemaal uit een paar foto's?
Damn, dan ben ik wel een ongelooflijk belabberde ruiter...Want ik zie dit alles niet aan hand van een paar foto's....
_Celien schreef:Zeg ik in deze topic iets over het gewicht of de lengte? Iets over het beeld dat het vormt?
Ik val alleen telkens over die vreselijke onoverdachte opmerkingen van een aantal personen.
Daarop was mijn antwoord dus, als het paard niet meer loopt ben je dus al te laat.
En daar kan je het volgens mij niet mee oneens zijn!!!!!!!!!!! De schade is dan al toegericht.
Verder vind ik dat iedereen voor zichzelf moet beslissen wanneer hij of zij niet meer verder rijdt wegens gewicht of lengte.
Maar de mensen die zeggen dat ze VEEEEEEEEEEL te groot is, zijn dan ook vast van mening dat ik ook te groot was voor mijn oude pony.( zie profiel )
Uiteindelijk beslist de persoon zelf wanneer hij het genoeg vind, dat proces kunnen de bokkers misschien iets versnellen, maar dan nog denk ik niet dat wij de aangewezen personen zijn om te zeggen dat iemand er af moet.........
en dan verwacht ik de volgende opmerking: zet dan geen foto's op bokt, want je weet hoe bokkers zijn!!! Daar heb ik ook nog een prachtig antwoord op. Het meisje vraagt om advies voor het protest, het protest komt niet vanuit het gewicht of lengte. Simpele conclusie want het meisje is in de tijd dat hij voor de kar stond niet opeens 10 kilo zwaarder of 10cm langer geworden en voor de karre tijd gedroeg hij zich ook fatsoenlijk. Dus de bokkers mentaliteit over het gezeur moet dus wijzigen, dat kan simpel opgelost worden door middel van de moderators die aanwezig zijn. Meteen de haak erop als het deze kant op nijgt te lopen.
En als het meisje zelf heel eerlijk is en ze kijkt naar de foto's dan weet ze diep in haar hart ook wel dat vele van jullie ook wel een beetje gelijk hebben en dat tijdig toch de beslissing moet nemen, maar wie zijn wij om haar daar 8 pagina's lang op te wijzen????????????????????????????????????????????????????????????
_Celien schreef:mdh schreef:Ik snap het ook niet helemaal, ik zeg niet dat dit het ideale plaatje is om te zien. Maar als ik die topics bekijk met shetlanders die in de M starten met een volwassen persoon erop vind ik dat toch een stuk minder prettig om te zien. Maar daar is iedereen laaiend enthousiast over en dat is allemaal oke
Haha, ik moest even lachen. Zie je het al voor je, een shetlander tussen de paarden in het M.
Nee sorry, een persoon boven de 18 heb ik de never nooit op een wedstrijd zien verschijnen met een shet.
Moet ik er wel bij zeggen, dat waar jij op doelt, denk ik, vaak dames zijn van een jaar of 12, 13, 14 die net een groeispurt genieten en dus de lucht in schieten. Geloof mij dan ook dat die personen misschien 40 kilo wegen.............
Uitzonderingen zijn er altijd/!!!
[/quote]_Celien schreef:Haha, ik moest even lachen. Zie je het al voor je, een shetlander tussen de paarden in het M.
Nee sorry, een persoon boven de 18 heb ik de never nooit op een wedstrijd zien verschijnen met een shet.
Moet ik er wel bij zeggen, dat waar jij op doelt, denk ik, vaak dames zijn van een jaar of 12, 13, 14 die net een groeispurt genieten en dus de lucht in schieten. Geloof mij dan ook dat die personen misschien 40 kilo wegen.............
Uitzonderingen zijn er altijd/!!!
[/quote]
maar ik moet toch toegeven dat je wel wat aan de zware kant bent voor je pony, al ziet het er idd niet echt naar uit dat de pony er veel last van heeft maar, dat is ook moelijk te zien uit foto's ik vind dat je idd beter met hem kunt gaan mennen dat lijkt me igv leuket en leuker voor je pony
, geef toe dat kan toch echt niet!!!
kristianneb schreef:Je hebt een super mooie pony die je netjes kunt laten lopenmaar ik moet toch toegeven dat je wel wat aan de zware kant bent voor je pony, al ziet het er idd niet echt naar uit dat de pony er veel last van heeft maar, dat is ook moelijk te zien uit foto's ik vind dat je idd beter met hem kunt gaan mennen dat lijkt me igv leuket en leuker voor je pony
![]()
Veel suc6 er mee!
P.S. ik weet niet wie het zij maar ik vind het echt onzin dat een pony/paar 80% van zijn eigen gewicht kan houden
ooit iemand van 400kg op een paard (van ong 600kg) gezien?, geef toe dat kan toch echt niet!!!