Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
en een bitlooshoofdstel rijden ...helemaal top !!! paard vriendelijk
super..en dan ineens een scherp bitje inhangen bij allebei de pony's ???
vind dat erg jammer..dit soort bitjes horen kinderen niet mee te rijden vind ik persoonlijk...MarissaM schreef:ik vind het verschil heel groot,,je laat je kleintjes ook met een barepad??(als ik het goed schrijf)en een bitlooshoofdstel rijden ...helemaal top !!! paard vriendelijk
super..en dan ineens een scherp bitje inhangen bij allebei de pony's ???
vind dat erg jammer..dit soort bitjes horen kinderen niet mee te rijden vind ik persoonlijk...je zou er ook een gewoon bitje in kunnen hangen en trainen/oefenen zodat ze niet onder de kont van die kleintjes vandaan lopen...een scheper bitje inhangen heeft vaak geen zin..
ik vind het net zoals andere bokkers het verschrikkelijk om aan te zien de foto's..
Jeanine84 schreef:Ik vind het er echt verschrikkelijk uitzien!! Die kinderen kunnen amper rijden en dan leg je die pony's zo'n bit in de mond? Leer ze eerst maar eens rijden en ga er dan mee naar buiten of hou de pony vast! Ik vind dit echt verschrikkelijk om aan te zien!
En dan kun je wel zeggen: ze trekken niet hoor, nee die pony's lopen zo met dr hoofd in de lucht omdat ze het fijn vindt..en een keer express op de noodrem zetten, nou nou nou
sevke schreef:Onze kinderen gaan al meer dan een jaar mee buiten rijden en dat gaat heel goed. Tot nu hebben ze altijd met een gewoon gebroken bitje gereden (of zonder bit), maar verleden week is Gaspar (die altijd vrij fel is buiten tijdens de galop) ervandoor gestoven. (had hij daarvoor nog nooit gedaan, maar ik vond het wel gevaarlijk) En ja, daarom heb ik express gevraagd om de rem eens aan te trekken. Gaspar is er trouwens niet van doodgegaan. Zoals ik al schrijf rijden ze bijna altijd op sidepull of touwhalster thuis en ze krijgen 3X per week les. Ook zonder zadel. Sophie kan met haar Gaspar voltes galopperen zonder zadel en hoofdstel. Ik zou dus niet zo boud durven beweren dat ze niet kunnen rijden... Silke heeft een hele zachte hand. Haar pony loopt totaal niet met haar hoofd in de lucht.
over de teugelopmerking : is waar, maar er zat geen kettinkje aan. (pony had ook nog nooit een ongebroken bit in gehad, denk dat hij daar ook op reageerde)
Trouwens : hoeveel kracht denken jullie dat een kind van 9 kan zetten ?
@Wendy : dat zijn ze nog aan het leren. Op de twee laatste foto's (waar ze met het schaapvel rijdt) zie je dat.
@Tine : de les begint heus niet altijd zo, ben je mal ? We hebben dit één keer geprobeerd en daarna over en uit. Het moet leuk blijven voor ze. Gisteren en vandaag hebben ze met touwhalster gereden. Heb haar trouwens een martingaal besteld. Ik vond het pelhambitje ook niet erg geslaagd...
@Ilsje : ze zijn hun pony's perfect meester, de pony's zijn ook heel erg braaf, (Belle enkel de eerste 5 minuten een beetje fel) maar ik ben zelf een ongeruste moeder en wil liever wat zekerheid voor "in geval"
@al de rest : Zal ook eens foto's plaatsen van bitloos rijden. Zijn jullie weer een beetje gerust !
x_Irisje_x schreef:Jeetje ik schrok gewoon van de foto's. Arme pony's! Dat getrek doet hartstikke pijn natuurlijk. Geen wonder dat hij zo reageerd! Noodrem? Je moest je schamen als je dat op zo'n manier wilt oplossen
Leer je kinderen aub eerst rijden! Voordat je zulke bitten erin hangt!
sannekeee schreef:Verschrikkelijk hoe die pony in hun mond worden getrokken !
En dan ook niet met een gewoon gebroken bitje als ik het goed heb , maar met een scherper bit !
Ik heb medelijden met die pony's !
Als ik jouw was zou ik de teugels voor taan niet aan het bit vast maken , maar aan de neus riem.
En ik vind de pony's er hele maal niet goed en gezond er uit zien , en zijn ze wel gepoest's ?
De trem rem , zeg trouwens al genoeg over alles foto's. !!
En dan moeten we dus iemand geoven die zelf dr pony's afbeuld omdat ze er nog op rijdt terwijl ze te groot is? 
Je mishandeld je pony niet als hij een keer vieze benen heeft
Kir_Ples schreef:Je snapt toch wel dat dressuur de basis is en dat je dochters eens maar eens dressuur moeten leren rijden, voordat je aan western begint en je er zo'n bit in hangt.
Paardrijden is paardrijden, of je dat nu op de engelse of western manier doet. Dat maakt echt niets uit hoor. Het bit echter wel, maar TS heeft al aangegeven dat ze deze bitten niet meer gaan gebruiken. arian_wolf schreef:Vind het er ook niet echt vriendelijk uitzien
Ik vrees dat dit weer een lang topic gaat worden
x_Marr schreef:sannekeee schreef:Verschrikkelijk hoe die pony in hun mond worden getrokken !
En dan ook niet met een gewoon gebroken bitje als ik het goed heb , maar met een scherper bit !
Ik heb medelijden met die pony's !
Als ik jouw was zou ik de teugels voor taan niet aan het bit vast maken , maar aan de neus riem.
En ik vind de pony's er hele maal niet goed en gezond er uit zien , en zijn ze wel gepoest's ?
De trem rem , zeg trouwens al genoeg over alles foto's. !!En dan moeten we dus iemand geoven die zelf dr pony's afbeuld omdat ze er nog op rijdt terwijl ze te groot is?
Niet goed en gezond heeft niks te maken met wel of niet gepoetst zijn overigensJe mishandeld je pony niet als hij een keer vieze benen heeft
Miss_Montana schreef:Kir_Ples schreef:Je snapt toch wel dat dressuur de basis is en dat je dochters eens maar eens dressuur moeten leren rijden, voordat je aan western begint en je er zo'n bit in hangt.
Dressuur basis? Waarom zouden je dressuur moeten kunnen voordat je western gaat rijdenPaardrijden is paardrijden, of je dat nu op de engelse of western manier doet. Dat maakt echt niets uit hoor. Het bit echter wel, maar TS heeft al aangegeven dat ze deze bitten niet meer gaan gebruiken.

steeff2 schreef:jee dit ziet er echt erg uit
Kir_Ples schreef:Miss_Montana schreef:
Dressuur basis? Waarom zouden je dressuur moeten kunnen voordat je western gaat rijdenPaardrijden is paardrijden, of je dat nu op de engelse of western manier doet. Dat maakt echt niets uit hoor. Het bit echter wel, maar TS heeft al aangegeven dat ze deze bitten niet meer gaan gebruiken.
Ga jij maar eens naar een western stal, waar ze western rijden op hogere niveau.
Al die mensen kunnen toch echt ook dressuren hoor!
Citaat:Ga jij maar eens naar een western stal, waar ze western rijden op hogere niveau.
Ik rijd bij meermaals Nederlands Kampioene reining en bij een van de grondleggers van de westernsport in Nederland
Dus ja we rijden op hoog niveau. Wij rijden onze paarden ook naar ontspanning toe, maar je hoeft echt geen dressuur te kunnen voordat je gaat westernrijden. Je kan ook meteen westernrijden en leren je paard ontspannen en nageeflijk te laten lopen. Er zijn bij ons op stal zat mensen die geen engels zadel van dichtbij hebben gezien en toch hun paard netjes kunnen laten lopen. steeff2 schreef:jee dit ziet er echt erg uit

)
Miss_Montana schreef:Citaat:Ga jij maar eens naar een western stal, waar ze western rijden op hogere niveau.
Jij bent grappigIk rijd bij meermaals Nederlands Kampioene reining en bij een van de grondleggers van de westernsport in Nederland
Dus ja we rijden op hoog niveau. Wij rijden onze paarden ook naar ontspanning toe, maar je hoeft echt geen dressuur te kunnen voordat je gaat westernrijden. Je kan ook meteen westernrijden en leren je paard ontspannen en nageeflijk te laten lopen. Er zijn bij ons op stal zat mensen die geen engels zadel van dichtbij hebben gezien en toch hun paard netjes kunnen laten lopen.
Juist ja