Mijn nieuwe aanwinst

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Mijn nieuwe aanwinst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 12:49

Weet je dan niet wat ze voor die keuring met de hengsten doen???
De meesten zijn al compleet beleerd... ik denk dat ook deze al een gedegen opleiding heeft gehad. Goed, hij was nog niet onder het zadel, maar deze pony in kwestie is meer getraind dan men hier aanneemt.

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 12:52

hoe weet jij dat? niet iedere hengstenhouder klimt er meteen op hoor Lachen
Ik weet uit ervaring dat de bij ijsselvliedt rustig en lichtjes wat worden gelongeerd met een bijzetje oma wat spieren te ontwikkelen.. dat word ook opgebouwd.. Mijn pony komt er nl ook vandaan en is ook naar de hengstenkeuring geweest met hun Knipoog

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 13:10

suleilitha schreef:
Weet je dan niet wat ze voor die keuring met de hengsten doen???
De meesten zijn al compleet beleerd... ik denk dat ook deze al een gedegen opleiding heeft gehad. Goed, hij was nog niet onder het zadel, maar deze pony in kwestie is meer getraind dan men hier aanneemt.

tuurlijk is deze pony al getraind,, maar dan aan een longeerlijntje en niet zo op wedstrijden enzo. Ik vind trouwens een keuring heel wat anders dan onder het zadel. op een keuring lopen ze aan de hand en lange rechte lijnen door een bak. Met een proefje is dat wel een ander verhaal veel oefeningen enzo en ook nog eens onder het zadel. Niet iedere hengst die hengstenkeuringen loopt is al getraint en al

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 13:37

Dream on, zeker nog nooit goed de gemiddelde hengst op een HK bewonderd??? Moet je eens kijken naar de bespiering, die is echt niet aangeboren!!!

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 13:39

Bij mijn pony was het alleen maar eten Huilen van het lachen dat was niks spieren.. ROFL ze hebben zoiezo al wat meer dan een doornee merrie/ruin en dan is het ook nogeens een welsh Huilen van het lachen

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 13:50

amaze schreef:
Toch zouden jullie je als eigenaren ,na het lezen van alle reacties ,je onderhand eens achter de oren moeten krabben ....
Er reageren niet alleen ''pennys'' hoor Knipoog maar ook mensen die echt weten waar ze het over hebben....

Tja, ik heb al sinds de penny bestaat een abo daarop, en in de strips doen hun het ook zo ..... Clown
Denk je nu werkelijk dat je aan de hand van 1 filmpje van een apar minuten ook maar 1 oordeel kunt vellen over de training en begeleiding van een paard????

Miaschien een tip om de film nog eens goed te bekijken, spanning is er amper te zien net als weerstand, kijk maar naar zijn staart houding...
Als je dan verder heel goed kjkt (lijkt me dat mensen die negatief zijn en het allemaal zooooo goed weten dat zouden moeten doen) dat op de momenten dat hij zijn staart tussen de benen knijpt hij een tik met de zweep krijgt JAZEKER een tik met de zweep, die maar dan moet je nog beter kijken, en vragen mag ook Haha! , net op het dekje terecht komt...
De galop, ja die is nog niet helemaal bevestigd, wat zich dan ook uit in de extra volte bij de eerste galop...
De rechterhand, dat hadden de experts ook kunnen constateren, vind hij minder gemakkelijk (ja hoor wordt aan gewerkt) en zo ook de galop rechts...

De hengsten die nu in de verrichtinglopen, die springen al onder de man, hebben net hun eerste tussentijds beoordeling achter de rug..

vwb zijn ervaring... hij heeft MAAR 1 onderlinge op de stal waar hij tijdelijk verblijft mee gelopen, dus GEEN wedstrijdEN....

tot zover weer een toelichting...
het huiswerk voor vandaag: nogmaals het filmpje bekijken en nu goed opletten Clown

@Jiill_ de eerste foto in het profiel van mijn dochter is van net voor de HK... hij had zeker weten ook een goede vetreserve Haha! maar was zekerweten keurig en goed getraint met ruim tot zeer veel uithoudingsvermogen Ja

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 13:52

suleilitha schreef:
Dream on, zeker nog nooit goed de gemiddelde hengst op een HK bewonderd??? Moet je eens kijken naar de bespiering, die is echt niet aangeboren!!!

Dat word niet gezegd ik hebgezegd dat zij best wel getraind worden aan de longe enzo ik beweer niet dat het zomaar ineens aan kwam waaien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 13:59

Citaat:
De hengsten die nu in de verrichtinglopen, die springen al onder de man, hebben net hun eerste tussentijds beoordeling achter de rug..

En wederom beken ik eerlijk dat ik wel had gewild dat ik vorig jaar mijn driejarige alvast een paar maal had gestart!!!

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 14:02

suleilitha schreef:
Citaat:

En wederom beken ik eerlijk dat ik wel had gewild dat ik vorig jaar mijn driejarige alvast een paar maal had gestart!!!

waarom dat dan Huilen van het lachen ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 14:12

Waarom ik wel zou willen dat ik hem vorig jaar al een paar keer had gestart? Omdat hij nu echt een (gecastreerde) macho aan het worden is die alles aangrijpt om de boel op stelten te zetten. Je kunt met een jong paard ook té voorzichtig zijn.

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 14:15

haha ja oke dat begrijp ik.. maar dat hoeft niet alleen met '' op wedstrijd'' te maken te hebben toch Nagelbijten / Gniffelen ?
Misschien ben je wel gewoon te lief voor 'm Nagelbijten / Gniffelen !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 14:19

Ik ben niet te lief voor hem, zeker niet. Maar ik zeg niks teveel als ik vertel dat hij met een (onderlinge)wedstrijd de meest verschrikkelijke draak is die ik me op dit moment kan bedenken.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 14:20

ik heb niks tegen die wedstrijd, maar wel tegen dat hij al zo opgericht loopt.

hij is pas 4 weekjes onder het zadel!

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 14:27

Citaat:
Denk je nu werkelijk dat je aan de hand van 1 filmpje van een apar minuten ook maar 1 oordeel kunt vellen over de training en begeleiding van een paard????

Yep !...en kennelijk velen met mij ! Pling Maa ehh... heb ik het over training en begeleiding gehad ? Ik dacht het niet
Het is gewoon niet wenselijk om met een 3 jarigen die je amper fatsoenlijk rond kunt sturen een proefje te rijden met als gevolg veel spanning en gepluk.( al ben je het vast niet met me eens Tong uitsteken )

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 14:36

okee een 3 jarige starten heb ik geen problemen mee echt niet,, maar ik heb wel problemen met een 3 jarig paard dat pas 3 weken onde rhet zadel is zo opgericht en zo wordt gereden. Ik heb met mijn 3 jarige ook onderlinge wedstrijdjes gereden echt waar maar niet zo opgericht en gericht op de wedstrijd ik heb hem lang en laaag laten lopen en op zijn eigen beentjes.

Cupcake_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 16:51

Blue_Eyes schreef:
Biebz95 schreef:
Oja.. Blue_Eyes een manege kan hartstikke goed zijn om te leren rijden, en ik zie dat jij ook op een manege begonnen bent.
Intussen heb ik niet alleen op manegepony's gereden, en ookal rij ik op een manege, betekent dat dan meteen dat ik mijn mening niet mag geven?

Je mag gerust je mening geven, maar ik vind wel dat dat op een iets meer respectvolle manier mag, in plaats van meteen van 'blablabla' gaan roepen. Je komt net om de hoek kijken, zeg. Je doet net of je de wijsheid in pacht hebt. En daarom roep ik '12-jarige manegeruiter' - maneges zijn prima, maar je leert er niet meteen genoeg om op je 12e al precies te weten hoe het zit met wedstrijden en wat het beste is voor welk paard.

Oke, dat zie ik nu ook wel in, blablabla was misschien te veel.. Maargoed die 'wijsheid' is gewoon mijn mening..

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 17:12

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 17:45

Volgens mij is dat de verkeerde link..
Ik zie hem bij deze link:
http://nl.youtube.com/watch?v=bsGV__mNuZg
Dit beeld vind ik al veel beter Lachen
Zelf ben ik ook niet weg van een proefje rijden met een dier wat zo kort onder het zadel is.
Nu rijdt ze ook in een grotere bak en kan je veel meer rust inbouwen.
Ik vind het een mooi aansprekend dier Lachen Hopen dat je niet te hard meer groeit! Maar anders verkoop je hem volgens mij ook zo

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 21:32

LoveLeandro schreef:
Volgens mij is dat de verkeerde link..
Ik zie hem bij deze link:
http://nl.youtube.com/watch?v=bsGV__mNuZg
Blond blondt he? Clown

LoveLeandro schreef:
Dit beeld vind ik al veel beter Lachen
Zelf ben ik ook niet weg van een proefje rijden met een dier wat zo kort onder het zadel is.
Nu rijdt ze ook in een grotere bak en kan je veel meer rust inbouwen.
Ik vind het een mooi aansprekend dier Lachen Hopen dat je niet te hard meer groeit! Maar anders verkoop je hem volgens mij ook zo

Ik normaliter ook niet, behalve als we denken dat hij het aan kan..
Het verschil zit hem echt in het feit dat er toen zoveel toschouwers waren en meerdere paarden aanwezig in de bak... Maar hij heeft er van geleerd, anderen deren hem nu minder...

vwb verkoop, al diverse vragen gehad naar hem Haha!
en qua groei van Britt, laten we haar gewoon inkorten Clown

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 15:21

Laat ik nog maar even mijn collega-mod quoten:

Oscar schreef:
Moderatoropmerking:
Het valt mij op dat er ondertussen al tig keer gesproken is over de leeftijd van de pony en het uitbrengen van de pony op een onderling wedstrijdje.
Iedereen is vrij om z'n eigen mening te hebben, maar het is ook de bedoeling dat de discussie hier gaat over de getoonde foto's en dat er niet tig keer in herhaling gevallen wordt.
Een discussie over het uitbrengen van een jonge pony op een wedstrijdje mag gerust elders gevoerd worden, maar hier is het wel genoeg geweest Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 15:24

Je hebt helemaal gelijk, Neonlight.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 21:29

en dat heeft slechts 8 pagina's gekost Clown

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 22:05

Hey Brittje,

Wou je toch nog even zeggen dat ik het woensdag op de clubles echt super vond gaan. En dat voor de eerste keer. En ook nog dat je direct alles met iedereen meedeed.

Helemaal top en je komt er wel met casper!!!!!

lienet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 22:40

Mooie pony, prima karakter lijkt me ook en dat is nou precies zoals wij ze als (NWR)fokker willen hebben, werkwillig, looplust en eerlijk. Koel in het hoofd en daarom goed te rijden.

Succes met je pony en rustig aan opbouwen, het kan nog wel eens te hard gaan met deze... lekker beginnen in de B of langer doorrijden en dan in de L
Gaat vast goed komen.

Heel veel plezier ermee hoor!

Om het er nog even in te wrijven bij al die commentaar leveraars, deze, door ons gefokte Aester El Nino merrie was 3 weken onder het zadel en dan ook echt pas 3 weken, waarvan de eerste 1,5 week uitsluitend in het bos gereden, rechte lijnen dus!

http://video.google.nl/videoplay?docid= ... pr=goog-sl

Ik bedoel maar, er zijn getalenteerde pony's genoeg, maar zoals ik al noemde, het kan inderdaad te snel gaan en dat is iets waar je goed op moet letten,

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 23:11

erg mooi aansprekende pony

vind het filmpje (van de wedstrijd) er erg plukkerig en onrustig uitzien, hij loopt ook wat kort van voor maar dit kan zo lijken door het wat onrustige beeld.
Zou persoonlijk wat rustiger aan doen met zo'n jong dier, maar zeker een leuke sport pony voor de toekomst!