[Shet]Maya @ dressuurwork

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: [Shet]Maya @ dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 22:20

Miss_maya als je merrieveulen haar tekst leest kan je er nog altijd niet inkomen dat hij eventueel te zwaar zou zijn (zeker bij een onbespierd paard), plus het in de weg zitten van de benen

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 22:26

Citaat:
Trouwens is hier toch een volwassen vrouw op bokt wat op haar shetlanders rijdt(en neem nu zorro of die gevlekte) , dat vind ik dan 'erger' dan zo een jongetje op een pony van 85 wat af en toe er eens op huppelt om te kijken hoe ze het oppakt en wat aan de teugeln te lopen. En NEE in de krul lopen is niet het belangerijkste voor mij maar ik wil gewoon dat ze die spieren ook eens gebruikt en het helpt bij LL als ze het al eens eerder heeft gedaan.

Die zorro word op een corecte manier gereden, netjes over de rug, geheel ontspannen, een goed passende zaddel, met een passende ruiter. die niet zijn of haar voeten over de grond sleept Knipoog
en als je het filmpje van zorro weleens gezien heb, heb je ook vast wel gehoort, dat ze hem maar een paar dagen doet, ivm zijn beperkingen Knipoog

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 22:27

Nee heb ik idd niet gelezen.
Dit is inderdaad iets wat ik niet wust en zo iets neem ik ook wel aan maar voor die keer dat eens iemand op haar zit.
Maar zolang het nu goed blijft gaan met LL komt er toch niemand op haar rug. Ik ben eigenlijk er nooit zó voorstander van geweest om op haar te rijden daarom dat het maar heel af en toe is.

Dan maar te zwijgen dat mensen mij aanraden wedstrijdjes te gaan rijden met haar en die jongen.
En ik haal haar regelmatig naar mijn thuis in de tuin & hoeveel kindjes dan op haar willen zitten.
Kan je echt niet voorstellen maar ik zei altijd dat ze te jong was (omdat ik maar al te goed weet hoe slecht het kan zijn , dus de naar dierenmishandelaar vind ik echt niet terecht)

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 22:28

just_kiki schreef:
Citaat:
Trouwens is hier toch een volwassen vrouw op bokt wat op haar shetlanders rijdt(en neem nu zorro of die gevlekte) , dat vind ik dan 'erger' dan zo een jongetje op een pony van 85 wat af en toe er eens op huppelt om te kijken hoe ze het oppakt en wat aan de teugeln te lopen. En NEE in de krul lopen is niet het belangerijkste voor mij maar ik wil gewoon dat ze die spieren ook eens gebruikt en het helpt bij LL als ze het al eens eerder heeft gedaan.

Die zorro word op een corecte manier gereden, netjes over de rug, geheel ontspannen, een goed passende zaddel, met een passende ruiter. die niet zijn of haar voeten over de grond sleept Knipoog
en als je het filmpje van zorro weleens gezien heb, heb je ook vast wel gehoort, dat ze hem maar een paar dagen doet, ivm zijn beperkingen Knipoog

Passende ruiter ? Die ruiter weegt volgens mij wel wat meer als 30kg maarja het plaatje ziet uit & dan gaan de mensen niet zeuren.
Maar zo is bokt nu eenmaal..

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 22:28

als dit de 3e keer pas is dat er op gereden werd weet ik wel zeker dat je niet weet waar je mee bezig bent. Bij de 3e keer trek je hem niet zo over de loodlijn aan de teugel. Dat is dan ook helemaal niet 'lekker die spieren gebruiken' dat is gewoon gedwongen die spieren gebruiken waardoor je het forceerd. Ik zeg niks over de lengte van die jongen of het gewicht. Maar zeker wel over het rij gedrag.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 22:28

Gaat weer lekker hier
Een topicstarter die een topic op HAW opent maar totaal niet openstaat voor tips, en vervolgens bijna 200 bokkers die zo ongeveer hetzelfde verkondigen.
Hier een slotje, de reden zal vast wel duidelijk zijn.