(Bijna) 1e écht aanwinst, Uckfield (Landino x Jackson)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_88

Re: (Bijna) 1e écht aanwinst, Uckfield (Landino x Jackson)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 17:32

Ik ben het eens met alle voorgaande tips, laat deze merrie aub GOED doorlichten voordat je tot koop overgaat, want ik ben bang dat dit beestje toch wat mankeert.

En voor de rest vind ik je denk manier over 'het verhandelen' van dit paard over een paar jaar niet slim, ik zou het in ieder geval anders aan hebben gepakt. Lachen
Je eerst paardje hoor je toch zo lang mogelijk bij je te houden? En niet voor de koop al gaan bedenken dat je het over 3 jaar alweer door verkoopt? Scheve mond

Philadelphia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 17:42

leuk paard...ze loopt soms wat te diep op de borst
voor de rest ziet leuk uit
blijf voor je uit kijken

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 18:01

Altijd keuren. Klinisch en rontgenologisch. Bespaart je misschien op korte termijn geen geld maar wel op lange termijn. En bespaart je veel ellende.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 19:45

Adviezen hebben duidelijk geen zin, pattypaard en haar vriendin esmir wimpelen alle tips weg ..

Want heus, ze zijn goed bedoeld deze tips.
Maar pattypaard wil een beetje stoer praten door te zeggen dat dit paard een project is.
Nou in deze merrie zie ik geen project.
Wel een leuk paard om mee te beginnen als eerste paard.
Geen supertalent, en waarschijnlijk iets atactisch.
Geen apart papier , en geen echt aparte verschijning, gewoon een leuk paard, leuk om te zien en leuk om mee te rijden.
Niet meer niet minder.

Ik snap niet waarom je dan zegt dat het om een project gaat??
Als je een paard wil kopen, wil trainen en later weer wil verkopen met winst, moet je wel even wat meer ervaring hebben.
En kijk op paarden hebben!
En veel ervaring in het rijden.
Je rijd netjes hoor,maar niks aparts,
Zie deze merrie als een leerpaard, een maatje die jou wegwijs gaat maken in de paardenwereld.
Maar niet als een project,
Als je echt de nodige ervaring had, zag je de minpunten van deze merrie, en had je ook niet hoeven twijfelen over een rontchenologische keuring

als je toch perse een project-paard wil kopen, spaar dan lekker even door, zoek een paard met meer potentie , en laat m 100 % keuren Knipoog

En dit zeg ik niet omdat ik jou het paard niet gun, nee dit zeg ik vanuit mijn ervaring met paarden, paardenhandel en zogenaamde paardenmensen Knipoog
Kijk maar wat je ermee doet

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 19:50

crossmonster schreef:
Adviezen hebben duidelijk geen zin, pattypaard en haar vriendin esmir wimpelen alle tips weg ..

Maar pattypaard wil een beetje stoer praten door te zeggen dat dit paard een project is.
Geen apart papier , en geen echt aparte verschijning, gewoon een leuk paard, leuk om te zien en leuk om mee te rijden.
Niet meer niet minder.

Als je een paard wil kopen, wil trainen en later weer wil verkopen met winst, moet je wel even wat meer ervaring hebben.
Zie deze merrie als een leerpaard, een maatje die jou wegwijs gaat maken in de paardenwereld.
Als je echt de nodige ervaring had, zag je de minpunten van deze merrie, en had je ook niet hoeven twijfelen over een rontchenologische keuring

als je toch perse een project-paard wil kopen, spaar dan lekker even door, zoek een paard met meer potentie , en laat m 100 % keuren Knipoog

En dit zeg ik niet omdat ik jou het paard niet gun, nee dit zeg ik vanuit mijn ervaring met paarden, paardenhandel en zogenaamde paardenmensen Knipoog

hier ben ik het volledig mee eens.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 19:53

mooi gezegd inderdaad Lachen

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 19:57

sammy1 schreef:
crossmonster schreef:

Niet meer niet minder.

hier ben ik het volledig mee eens.

idd... al onze adviesen in 1 bundel Haha!

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 21:01

Bedankt Knipoog

Kamy; Ja dit zou mijn eerste eigen paard worden. Ik denk zo over het paard, omdat ik vind, dat als we samen niet meer vooruit komen, ik beter weer kan beginnen met een ander paard, en dan zal het paard wat ik dan heb weg moeten.
Wedstrijdervaring heb ik alleen met onderlinge wedstrijden. Manegewedstrijden, FNRS-wedstrijden en oefenwedstrijden.
Ik zie het paard zelf ook meer als opstapje dan als project. Lachen
Zoals ik gezegd had word ze vrijdag gekeurd. Als ze goedgekeurd word komt ze zaterdag.
2e reactie; Vind je me op deze foto's/filmpjes ook raar zitten dan?
Iets wat ik zeker weet is dat ik niet met steun op mijn handen rij.
Waardoor ik o.a. 'raar' zit bij Mariska was omdat dat écht lolhobbelen was en ik totaal niet lette op mijn houding. Bij Nike kantelt het zadel wat naar achteren waardoor ik automatisch naar achteren in het zadel glij, en mijn onderbenen naar voren komen.
3e reactie; Geldprobleem?? Weet er niks van??
4e reactie; Ook bij de mensen die geen, of minder commentaar gehad hebben zijn mensen die geen connectie met mij hebben.

Carolalisa; Mijn hand ontspan ik zeker wel. Zie bijv. de 2e foto, daar kan je goed zien dat ik mijn hand 'open' heb. Te diep klopt idd.

Zoe_Iris; De rontgenlogische keurin zou ik zowiezow zelf moeten betalen.

ShannaY; Als ik het advies echt in de wind zou slaan zou ik er niets mee doen/gedaan hebben. Wat ik wel gedaan heb.
3e reactie; Dus van mijn profiel maak je op dat ik 'de pennyfase' nog niet voorbij ben?
Profiel is ook al een hele tijd geleden gemaakt toen ik melig was. Knipoog
4e reactie; Vandaar dat ik ook filmpjes heb laten zien aan mensen die er totaal niets mee te maken hebben verder, en de eigenaar niet kennen.

Frisiangirl; Hoe wil jij weten hoeveel geld ik heb?!! Het geld ervoor heb ik zeker wel.
2e reactie; Een maand op proef zal helaas niet gaan. Dat wil de eigenaar niet. (Mag haar wel een maand daar rijden als ik zou willen.
Alleen is dat niet mogelijk i.v.m. andere dingen.)

Rana; Ik ben niet verliefd op dit beestje. Lachen Nee ik heb niet meerdere bekeken, de rest klopt.
En ook jij gaat er al vanuit dat ik geen geld heb voor foto's te laten maken..

Arabian_Girl; Ik noem het dan ook niet een 'projectje', daar is iemand anders mee begonnen.
Jij meent zo te lezen ook al te weten dat ik te weinig geld zou hebben voor foto's.
Ieder zijn/haar eigen mening over het rijden.

Marleen_88; Zo zie ik het niet, over het je eerste paard zo lang mogelijk bij je te houden.
Ik bedenk liever al voor de koop dat het paard weer weg gaat uiteindelijk dan dat ik er als ik het paard al bijv. 2 jaar heb, dan eraan moet gaan denken van oeh, zal haar toch moeten verkopen eigenlijk.
I.v.m. het gaan hechten aan het paard.

Crossmonster; Als je nu eens goed leest zie je dat ik niet alle tips wegwimpel. Knipoog
Daarbij wil ik hélemaal niet stoer praten, en heb ikzelf niet eens gezegd dat ik het paard als een project zie.
Laatst bijgewerkt door Pattypaard op 28-02-08 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Krullenpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 21:07

leuk paard Haha! ziet er goed uit

c_alsemgeest

Pattypaard schreef:
Zoe_Iris; De rontgenlogische keurin zou ik zowiezow zelf moeten betalen.
.

Aangezien de verkopende partij er erg zeker van is je een gezond paard te verkopen... zou ik gaan voor de veel gebruikte regeling:
Goed gekeurd: kosten voor jou
Af gekeurd: kosten voor de verkoper

maikeltje

Als geld geen rol speelt bij je, waarom twijfel je dan nog aan die rontgenologische keuring als ik zo vrij mag zijn?
Daar ben ik wel benieuwd naar. Vooral omdat je door die keuring een aantal dingen al kunt uitsluiten zoals slechte straalbeentjes, hoefkanteling, spat etc. Allemaal dingen die je enorm veel geld gaan kosten alleen al vanwege het speciale beslag wat je voor zulke aandoeningen moet betalen. En vergis je niet, zoiets loopt in de papieren hoor. Knipoog

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 21:11

Ja daar ben ik ook echt benieuwd naar...
Wat is je echte argument om haar NIET rontgen te laten keuren?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 21:21

als je zo zeker van jezelf bent, waarom moet je dan alles wat iedereen zegt "excuseren" ?
dat noem ik afwimpelen Knipoog

anyway, ik wens je veel sterkte, hopelijk mankeerd dit dier niks op de foto's
en hopelijk zie je in dat een paard gewoon een maatje moet zijn, en dat je wakker word uit de droom dat een paard winst kan opleveren op deze manier.

Ik heb een paard van mezelf, is echt mijn maatje, no way dat ik haar destijds voor de handel had gekocht ... het was gewoon het paard dat ik wilde hebben!
Wel heb ik ook handelspaarden gehad, maar ik mag bestz eggen dat ik er oog voor heb , en kunde om een paard op te leiden,
zodoende heb ik met "winst" (quitte spelen is eerder aan de orde, denk aan stalling etc) paarden weer verkocht.

Maar dit paard zou ik voor die handel voorbij lopen.
Net als min schimmel die ik nu nog heb, dat is geen handelspaard, te simpel van type en beweging, maar voor mij is ze perfect.

ik hoop dus dat je inziet dat een hoge bieder echt niet zal komen,.
Het is jammer dat je niet rontchenologisch keurt, want hoe betrouwbaar mensen ook zijn/lijken, ook zij kunnen niet in het paard kijken. En wist je dat 1 op de 3 kwpners afwijkingen heeft in de botten? ze krijgen er niet allemaal last van,maar is wel funest voor fok en verkoop.
Ik wil je dus echt alleen maar behoeden voor die fout...

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 21:36

Pattypaard schreef:
Marleen_88; Zo zie ik het niet, over het je eerste paard zo lang mogelijk bij je te houden.
Ik bedenk liever al voor de koop dat het paard weer weg gaat uiteindelijk dan dat ik er als ik het paard al bijv. 2 jaar heb, dan eraan moet gaan denken van oeh, zal haar toch moeten verkopen eigenlijk.
I.v.m. het gaan hechten aan het paard.

Naar mijn idee koop je een paard (huisdier) zodat je je eraan kan gaan hechten, een vriend voor het leven.
Maar blijkbaar zie jij dat anders. Lachen

Ik vind de opmerking die hier eerder staat wel goed,
goedkeuring jou kosten
afkeuring kosten van de verkoper.

NTuinenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 21:43

Met deze leeftijd en ervaring al zo denken over paarden vind ik een beetje raar..

Een paard is een maatje die je idd zo lang mogelijk bij je wilt hebben, niet iets dat je voor de winst weer wil gaan verkopen, en dus de klik achterwege laten, en je niet willen hechten aan een paard.
Het is een grappig ding, maar als je opzoek bent naar paarden voor de handel, moet je idd je kijk op paarden iets gaan veranderen, want dit is geen paard waar je winst op kunt gaan krijgen, maar een leuk leerpaard voor jou. Geniet van het beestje, en zorg dat je haar helemaal binnenstebuiten keert met keuren.

Maargoed, dit is al de zoveelste reactie hierover, en wat Crossmonster al zegt, het is goed bedoeld voor jou en je paardje!

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 21:45

c_alsemgeest; De verkopende partij is er in zoverre zeker van dat ze gezond is van wat ze zelf weten. Knipoog (Ze is nog nooit rontgenlogisch gekeurd.) Antwoord in je vraag staat in een van mijn eerdere reactie's.
Maikeltje; I.v.m met ouders die het niet willen. En doordat ze gehoord hebben van verschillende mensen dit niet te doen. (Zoals ik overigens ook al gezegd had.)
Crossmonster; Lees mijn reactie's maar eens goed door. Dan zie je vanzelf wel dat ik niet alles 'excuseer'.
Dat een hoge bieder echt niet zal komen ben ik niet met je eens. Ik zeg zeker niet dat het wel gebeurd. Maar de kans is er altijd.
Denk dat jullie me ook wat verkeerd begrijpen over de winst. Ik hoef er niet winst uit te halen. Wel meegenomen natuurlijk. (Winst bedoel ik met als ze eerder verkocht zou worden, dan dat ik uitgeleerd ben met haar samen.)
Winst heb ik er áltijd al aan door de ervaring.
Dat laatste wist ik niet.
LoveRomeo; Hoezo vind je dat raar als ik vragen mag? Lachen

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 21:50

Misschien moet je je ouders eens adviseren contact op te nemen met de DA. Die kan ze uitleggen wat het nut er van is. Desnoods een willekeurige DA die de keuring sowieso niet gaat uitvoeren zodat hij niet bevooroordeeld is.

Maar je schreef dat als je het paard op de foto wilde hebben dat je het dan zelf moest betalen. Waarom doe je DAT niet dan?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 21:53

Pattypaard schreef:
c_alsemgeest; De verkopende partij is er in zoverre zeker van dat ze gezond is van wat ze zelf weten. Knipoog (Ze is nog nooit rontgenlogisch gekeurd.)

Idd, de verkopende partij beweert je een gezond paard te verkopen... en op de filmpjes is duidelijk een paard te zien wat niet rad (atactisch/kramperig... oid) loopt.
Dus hieruit blijkt al de tekortkoming van de verkopende partij Knipoog Ik zou daarom nooit een risico durven nemen met dit paard.
Ik weet niet wat de preciese vraagprijs is... maar voor 5500 weet ik zeker dat je een rad lopend leuk dier kan vinden Lachen

Alke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 22:39

Pattypaard schreef:
Bedankt Knipoog

Ik denk zo over het paard, omdat ik vind, dat als we samen niet meer vooruit komen, ik beter weer kan beginnen met een ander paard, en dan zal het paard wat ik dan heb weg moeten.

Eerlijk gezegd vraag ik me af hoe je dit ziet. Is je doel bijvoorbeeld zo hoog mogelijk te komen in de dressuur/springsport? Zo te lezen wel. Maar wat als (ik schrijf ALS) jijzelf niet over het talent blijkt te beschikken om bijvoorbeeld hoger dan, ik noem maar wat, M2 te komen, dressuurmatig. Zelfs niet met een paard dat het met 2 hoeven in de neus loopt (mocht je dat kunnen betalen). Hoelang ga je het dan vol houden om paarden te blijven kopen en verkopen en elke keer weer op hetzelfde punt te stranden? Heb je daar wel eens over nagedacht?

Is niet vervelend bedoeld hoor (dat schijn je er tegenwoordig bij te moeten schrijven), maar ik vraag het me gewoon echt af.

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 23:34

[quote="Pattypaard"]Bedankt Knipoog

Kamy; Ja dit zou mijn eerste eigen paard worden. Ik denk zo over het paard, omdat ik vind, dat als we samen niet meer vooruit komen, ik beter weer kan beginnen met een ander paard, en dan zal het paard wat ik dan heb weg moeten.
Wedstrijdervaring heb ik alleen met onderlinge wedstrijden. Manegewedstrijden, FNRS-wedstrijden en oefenwedstrijden.
Ik zie het paard zelf ook meer als opstapje dan als project. Lachen
Zoals ik gezegd had word ze vrijdag gekeurd. Als ze goedgekeurd word komt ze zaterdag.
2e reactie; Vind je me op deze foto's/filmpjes ook raar zitten dan?
Iets wat ik zeker weet is dat ik niet met steun op mijn handen rij.
Waardoor ik o.a. 'raar' zit bij Mariska was omdat dat écht lolhobbelen was en ik totaal niet lette op mijn houding. Bij Nike kantelt het zadel wat naar achteren waardoor ik automatisch naar achteren in het zadel glij, en mijn onderbenen naar voren komen.
3e reactie; Geldprobleem?? Weet er niks van??
4e reactie; Ook bij de mensen die geen, of minder commentaar gehad hebben zijn mensen die geen connectie met mij hebben.

Oke, ik zei "toedeloe" maar deze keer benader je me zelf Knipoog Ik durf haast niet meer te typen, want ik schijn nogal grof over te komen, al bedoel ik het inderdaad niet zo.... Bloos

Ik kan zo even niet zeggen welke foto's het waren want dan moet ik ze terug zoeken, maar er waren er een aantal waarop je zo zat (probeer het goed te omschrijven):
Benen te ver naar voren, kont iets uit het zadel, je lijkt je rug recht te houden maar kantel je vanuit je bekken naar voren waardoor je naar voren helt. Als je dat doet, dan haal je (onbewust?) je handen naar je toe. Op andere foto's zit je wel iets beter hoor! Maar dan heb je vaak je benen nog te ver naar voren en hang je juist weer te ver naar achter. Het ziet er allemaal soms nogal "krampachtig" uit. Sommige mensen zitten zo mooi, dat het lijkt alsof het ze geen moeite kost, bij jou is dat net even andersom. Al zie je op de betere foto's wel, dat je je handen dan niet naar je toehaalt.

Over die wedstrijden. Ik had mijn oude paardje jaren recreatief gereden en soms een onderling wedstrijdje. Maar kan je zeggen dat het er op de "officiele" KNHS wedstrijden er anders aan toe gaat. Het viel toch even vies tegen.... Je zegt zelf in deze reactie dat je het paard meer als opstapje ziet dan als projectje. En dat vond ik persoonlijk wel prettig om te horen, want zo zou ik het ook zien als ik in jou schoenen stond! Projectje vind ik te hoog gegrepen voor het nivo van ervaring (op alle gebieden, rijden, handel etc). Zou het voor mij ook zijn hoor, daar niet van....Maar je zit op "paardenschool"? God weet waar je nog terecht komt, voor stage of zo? Waar een wil is, is een weg. Maar het moet wel reeel blijven...
Dat je het paard weg wil doen, als je niet meer verder komt kan ik ook nog wel begrijpen. Alleen moet je op dat moment wel even bij jezelf te rade gaan WAAROM je niet verder komt. Ligt het aan jou als ruiter, of heeft het paard de capaciteiten niet? Ik zou die stap dan ook zeker niet te snel nemen, maar juist als een spons zoveel mogelijk opnemen en leren!

Over geld, geen idee. Er waren verdedigende mensen die ineens gingen zeggen dat je daar het geld niet voor had etc. Omdat dat met zoveel overtuiging geplaatst werd, ging ik er automatisch vanuit dat het mensen waren met meer info, of dat ze jou situatie kenden.. Net zoals er ineens het bedrag van 5500 euro opduikt...

Ik veroordeel jou niet, en de mensen op het forum niet. Maar ik kreeg ineens de wind van voren van een bepaald iemand. Kreeg even sterk de neiging dat het iemand moest zijn die je kende.... Ik was nl toch echt in de veronderstelling dat ik niet grof was, of lelijke dingen tegen/over je had gezegd.

Nou, veel succes morgen met de keuring! Pling

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 23:37

crossmonster schreef:

Niet meer niet minder.

eens!

ik meen niet dat je er geen geld voor zou hebben ik vind het gewoon zonde als je het er niet voor gebruikt1 en indien je het niet hebt was mijn advies ga er een zomertje voor werken..... ik ga me hier niet voor verantwoorden jij wil advies je krijgt het in een woord accepteren of slotje

succes ermee

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 23:56

Mensen mensen...wat maken jullie je toch druk....
Laat het kind...als er iets achteraf niet blijkt te kloppen is dat een hele dure en pijnlijke leerschool voor haar en zal ze zich voortaan wel 2x bedenken om niet rontgen te laten keuren.
Jullie hebben uit ervaring allerlei tips gegeven (waar ik mij overigens volledig bij aansluit) maar uiteindelijk blijft het haar beslissing en ook evt. haar probleem als er straks iets niet goed blijkt te zijn.

O ja even uit eigen ervaring:
Een paard beleren is een heel stuk moeilijker dan je denkt hoor...
Ik dacht ook wel aardig te kunnen rijden, tot ik vorig jaar een 5 jarige kocht die nog redelijk groen was....Poehh dan leer je pas echt rijden. Staar je er dus niet blind op dat je varkentje wel even zal wassen en binnen een paar jaartjes naar het M of Z rijdt. Zeker als je onervaren bent op dit gebied....

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 00:20

Ik heb de fílmpjes nog niet eens gekeken, zag al aan de foto's dat er iets niet helemaal lekker zit bij of aan dit paard.
Kijk maar naar het hoge kruis en de hele lichaamshouding en dat voor nog zo n jong dier...

Heb de rest van het topic niet gedetailleerd gelezen, enige opmerkingen etc. wel.

Hoop voor de TS dat je niet te overhaast te werk gaat en dat mocht het dier wat mankeren, het er met de klinische keuring al direct uit komt zodat je verder niet jezelf in het eventuele ongeluk hoeft te storten.
Bovendien, als je een paard koopt, waarvan je op voorhand weet dat het niet goed is, dan zal dit over een tijdje zéér lastig te verkopen zijn en dan ben je én voor jezelf én voor het paard niet eerlijk bezig.
Diertje zou dan beter bij iemand terecht kunnen komen die het evt. interessant vindt om met haar te gaan fokken...(mits ze natuurlijk niets erfelijks blijkt te hebben... Knipoog ).

Veel succes ermee en ik help het je hopen dat er niets aan het handje is...

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 00:24

waar maken jullie je druk over ?

Het spijt me zeer, maar dit meisje slaat jullie goede bedoelde adviezen in de wind,

en jullie blijfen je druk maken.... laat haar gaan, ze luisterd toch niet..

maak je ergens anders druk over

Dromen

ManimeminaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 00:40

leuk paard en leuke combinatie.
khoop voor je dat het wat wordt.

p.s. over dat te diep lopen, ik vind het best meevallen en sommige paarden vinden het prettig om zo te lopen. zo'n probleem is het niet.