Tong vastbinden met pantykous?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Woogy

Re: Tong vastbinden met pantykous?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 22:50

Noah2006 schreef:
Nog nooit van gehoord dat deze methode weleens gebruikt wordt in de draf/ rensport. Dit vind ik inderdaad een beetje ver gaan, vooral als je van dieren houdt doe je het een dier niet aan om een tong vast te binden.
Hoezo is het hypocriet, ik berijd paarden op een manier waardoor het paard zich het meest comfortabel voelt door mijn eigen zit zo optimaal te maken en de teugels zo min mogelijk te gebruiken.

owww hier is er weer eentje. Als je echt van je paard houdt doe je er helemaal niks mee. Meid weet je wat is iets voor jou NHE(de wat?) Nevzorov Haute Ecole. De mensen die voornamelijk vanaf de grond werken...alles heeft z'n voor en z'n na. Als iedereen met een tongebandje rijdt is de sperriem taboe!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 23:05

runningkawa schreef:
Dat er een scherper bit inhangt bij een paard in het tuig kan ik me ook voorstellen..gewichtshulpen gaan nu eenmaal niet.

Niet in de drafsport hoor, daar wordt het gros nog altijd op een enkel of dubbelgebroken trensje gereden.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 23:07

Woogy schreef:
Noah2006 schreef:
Nog nooit van gehoord dat deze methode weleens gebruikt wordt in de draf/ rensport. Dit vind ik inderdaad een beetje ver gaan, vooral als je van dieren houdt doe je het een dier niet aan om een tong vast te binden.
Hoezo is het hypocriet, ik berijd paarden op een manier waardoor het paard zich het meest comfortabel voelt door mijn eigen zit zo optimaal te maken en de teugels zo min mogelijk te gebruiken.

owww hier is er weer eentje. Als je echt van je paard houdt doe je er helemaal niks mee. Meid weet je wat is iets voor jou NHE(de wat?) Nevzorov Haute Ecole. De mensen die voornamelijk vanaf de grond werken...alles heeft z'n voor en z'n na. Als iedereen met een tongebandje rijdt is de sperriem taboe!

Dat bedoelde ik dus.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 23:11

Krijgen we dat weer, met daar heb je er weer 1tje. Bindt jij lekker een kous om je tong en een sperriem om je neus, en dan praat ik met je verder goed!?

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 23:16

Noah2006 schreef:
Krijgen we dat weer, met daar heb je er weer 1tje. Bindt jij lekker een kous om je tong en een sperriem om je neus, en dan praat ik met je verder goed!?

Leg jij dan een zadel op je rug en doe jij dan een bit in je mond? Dan praat ik met jóu verder.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 23:19

hoezo, ik rij bitloos, en ik ben niet gebouwd voor een zadel. Stel je aub niet zo aan ik ben vrij om mijn mening te geven

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 23:20

Noah2006 schreef:
hoezo, ik rij bitloos, en ik ben niet gebouwd voor een zadel. Stel je aub niet zo aan ik ben vrij om mijn mening te geven

Wij toch ook? Rijden an sich is toch al onnatuurlijk.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 23:21

Daar hoor je mij toch niet over, ik heb het alleen over een pantykous die niet erg lekker smaakt.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 23:22

En ik heb het over een bit, wat vast niet erg lekker zit.

Wat ik dan niet begrijp, waarom is een bit dan wel goed?

Edit
Oh, wacht, jij reed natuurlijk bitloos. Dan stel ik de vraag anders. Jij vindt een kous onnatuurlijk, is rijden dan wel natuurlijk?

Ninthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 23:23

Joepju schreef:
is het een goede en verstandige oplossing door de tong vast te binden met een pantykous?

Goede oplossing? Nee
Verstandige oplossing? Nee

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 23:23

Whoa jongens, laten we het gezellig houden Lachen

Er zullen vast en zeker redenen zijn om de tong vast te binden, maar ik denk dat er altijd nog betere oplossingen zijn.

Als er geen medische problemen zijn; er zijn speciale bitten, en daarnaast kan je in de meeste gevallen ook bitloos rijden.

Maar goed, ik ben dan misschien weer 'één van die' die het graag voor het paard ook zo aangenaam mogelijk houdt Haha!

EDIT: bijgelezen over het gebruik bij renpaarden: ik kan me indenken dat het dan een goede extra veiligheid is.
Laatst bijgewerkt door khirshanta op 21-02-08 23:34, in het totaal 1 keer bewerkt

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 23:26

Zit het ook niet gok ik, maar het hangt ook van het gebruik af. De een rijdt met bit en oefent er nauwelijks druk op uit en de ander rijdt met een bit en schaart. En een kous lijkt mij helemaal geen verlichting Koe Vork

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 23:27

De discussie is van mijn kant gesloten. Jullie zal ik toch niet begrijpen. Ikzelf zou ook nooit een kous gebruiken, maar niet omdat het onaangenaam is voor mijn paard, want waarschijnlijk zijn mijn zadel met mij en mijn hoofdstel dat ook. Net als het feit dat hij de halve dag op stal staat en wordt gepoetst enz. enz.

De enige reden dat ik het niet zou doen, is dat ik het nut er niet van inzie. En ik ga nu niet nog vaker uitleggen waarom ik het hypocriet vind.

En dat is mijn mening.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 23:30

Nou ieder luistert naar elkaars mening en ik snap die van jou heel goed, en geef daarbij aan dat ik een kous te ver vindt gaan. Een zadel e.d. zijn ook niet aangenaam maar ik probeer er wel het beste uit te halen voor een paard wat erin zit.

ElSalvador

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 23:34

HannahFrouk schreef:
Ik vind het een geweldige oplossing hoor.
Als ik jou was zou ik ook z'n staart vastnieten aan z'n billen (dat zwiept soms zo hinderlijk he) en als je dan toch bezig bent tape dan meteen z'n ogen ook even dicht, zodat hij niks meer ziet, anders schrikt een paard zo snel.

OK dan! ben ik helemaal mee eens

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 23:35

Ik wil niet de nieuwe verveler uit gaan hangen, maar het is een beetje off-topic qua 'rijden wel of niet natuurlijk'. Misschien een idee om even een nieuw topic aan te maken? Het lijkt me een heel interessante discussie met jullie!

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 23:38

Nagelbijten / Gniffelen

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 23:39

*heeft ook geen zin meer om offtopic te gaan dus gaat maar weg*

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 08:20

Het is jammer dat er niet met wat meer respect mbt mekaars mening gediscussieerd kan worden. Bij deze dan maar een slotje hier.