agnes en indi vandaag voor het eerst gegalopeerd!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CaPrIoLe`79

Re: agnes en indi vandaag voor het eerst gegalopeerd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 16:06

Ik reageer niet vaak op HAW, maar dit vond ik toch wel echt bijzonder! Heel knap om dat paardje zo zelf aan te rijden! Wow!
Met een beetje extra stemhulpen erbij ga je nog heel ver komen.
Ik zag niks ernstigs op dat filmpje hoor, gewoon een onbeleerd paard dat nog even wat extra hulp nodig heeft voor iets wat ie nog niet begrijpt. Waarschijnlijk houdt hij zich ook extra in, omdat hij voorzichtig is met zijn berijder, dat heb ik al vaker gezien.
Zou je niet liever in een dressuurzadel met dikke bovenbeenwrongen rijden voor extra steun?
Nogmaals: Heel veel respect voor wat je hier even laat zien! Ik ben echt benieuwd hoe het gaat als hij wat verder doorbeleerd is!

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 18:03

veel plezier samen!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 18:31

dank jullie:)

over dressuurzadel: dit zadel bevalt me prima eigenlijk. vind die knop wel een prettig idee, maar heb je een voorbeeld foto van wat jij bedoeld?

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 20:02

Als je zo fijn op dat zadel zit zou ik niet veranderen, maar je hebt op zo`n zadel zelf wel veel balans nodig! Dat doe ik je niet zomaar na.
Op een dressuurzadel leunen je bovenbenen tegen wrongen aan, waardoor je heel makkelijk stil kunt blijven zitten.
Voorbeeld: Ik rijd altijd met springzadels, wat meer in de buurt van de jouwe komt. Maar als het lastig wordt zoals een kijkerig paard op buitenrit, dan zit ik liever in een dressuurzadel, omdat je daar veel vaster in zit.
Een willekeurig voorbeeld:
http://www.wepahorseproducts.com/images ... romeda.jpg

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 20:50

Ziet er goed uit oneilltje79, dat zadel.
Echt een gaaf filmpje, vind het dapper dat je het zo durft!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 03:47

Haha! Geweldige foto's...vooral degene waarbij je half over je paardje hangt Ja
Ik heb niet alles doorgelezen dus als ik een opmerking maak die al -tig keer geplaatst is... Clown forgive me Bloos

Die korfbeugels lijken mij wel wat,je voet kan er niet doorheen schieten en met een beetje handigheid kun je er lekker een stuk schapen vacht in maken (of een crea-bea even lief aankijken en paaien met een lekker stukje taart Vingers aflikken Haha! ).Zo zit je voet lekker warm...ik weet niet hoe de doorbloeding in je voet is maar kan mij voorstellen dat die niet optimaal is,dan is een schapenvachtje wel lekker.Druk verdeling is perfect,zacht en vooral lekker warm Knipoog

Verder...over het galop-filmpje zeg ik niets want daar zijn al genoeg meningen over en je hebt zelf al aangegeven dat het geen schoonheidsprijs verdient.
Ik weet niet of het mogelijk is om Indie in een ronde,eventueelgesloten,longeerbak te trainen.Die zijn doorgaans wat groter dan de cirkel die ik op het filmpje zat,bovendien moeten ze wel rondgaan en kunnen ze niet uitbreken.
Eerst aan de longe met zadel en daarna meteen jezelf erop hijsen en proberen.Al is het maar voor een klein stukje galop en dan de hemel inprijzen zoals je nog nooit gedaan hebt Knipoog

Het inrijden waar ook al zoveel over gezegt is...ik ben zeker ook van mening dat je dat zelf moet doen.Niemand kan de commando's aanleren zoals jij ze kunt geven.Zo raakt Indy niet in de war en weet wat er van hem wordt verlangt Knipoog

Verder begint het wel eens tijd te worden dat er een compilatiefilmpje van je komt... Haha!

Groetjes,Tinky

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 08:21

wat is een compilatiefilmpje???

longeercirkel hebben ze daar wel, maar die ondergrond vind ik niks. veel te oneffen en heel mul. denk niet dat dat goed is voor indi...

gister heeft ze trouwens aan de longe gewoon gegaloppeerd zonder slingeren of verzet. maarja, toen had ze niks op haar rug Knipoog

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 11:33

geweldig!
Doe wat je hart je ingeeft wat goed is!

Je hebt een vriendje voor het leven met Indi, veel plezier met hem!

groetjes Madeleine

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 11:34

geweldig!
Doe wat je hart je ingeeft wat goed is!

Je hebt een vriendje voor het leven met Indi, veel plezier met hem!

groetjes Madeleine

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 09:46

indi is een haar;)

maar dankjewel!

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 14:58

Zo ik heb alle 8 pagina's door gelezen Nagelbijten / Gniffelen

Ik zat ookal te kijken, met een dressuurzadel met dikke wrongen heb je idd misschien meer steun?

Verder vind ik het er goed uitzien Ja
Ben benieuwd naar nieuwe foto's!

Anne14061993

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 15:42

Ik vind het super van Agnes ik ben zelf vrijwilleger in een gehandicapten les als jullie dit niet normaal vinden nou dan vind je dat denk ik ook niet ik vind het gewoon super dat die mensen dit nog kunnen en het durven. en als je ziet hoe blij ze er mee zijn en dan zulke reacties gezien en gelezen te hebben dat is echt triest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 16:59

ikenindi schreef:
maar ik denk dus dat die dingen bij mij totaal geen effect hebben omdat ik daar waarschijnlijk niet eens contact mee kan houden :s

iemand hier in de buurt die ze een keer uit wil lenen? Knipoog

Ik heb een stel western-veiligheidsbeugels; die zijn aan de buitenkant open. Je moet echter wel aardig druk op de beugels kunnen houden om ze goed aan je voeten te houden.
Ik had je topic al eerder gezien en ook al aan mijn beugels gedacht, maar nog geen kans gehad om even wat uit te proberen. Vanmiddag even gedaan. Als ik mijn voeten wat optrek (dus geen constante druk in de beugels hou) ben ik ze veel eerder kwijt dan gewone westernbeugels.
Aan de ene kant dus veiliger voor het geval je een keer een duikeling maakt. Maar aan de andere kant heb je d'r misschien minder steun aan, of mis je de veiligere gedachte erachter.

Ik zal ff kijken of ik een foto van m'n beugels kan vinden. Dan moet je maar ff kijken of het je wat lijkt. Anders kun je ze voorlopig wel van me lenen tot je lekker zonder beugels kunt rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 17:02

yep, gevonden. Knip/plak uit de advertentie van degene waar ik ze van gekocht heb:

Zware kwaliteit metalen beugels.
Deze veiligheidsbeugels worden niet meer gemaakt en is waarschijnlijk het enigste paar in Nederland van deze uitvoering.
Zeer aan te raden bij het inrijden van paarden of als extra veiligheid 'buiten'. Je kunt er iig niet in blijven hangen.
Zeer geschikt voor ook de bredere voet. Je fenders moeten wel voldoende verstel mogelijkheid hebben vanwege de hoogte.
Voetbed: platte gedeelte 12 cm, leren gedeelte 14 cm, diep 5 cm
Hoogte totaal: 21 cm
Fenderbreedte max 8,5 cm (3.1/4")
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 17:04

Je moet er wel rekening mee houden dat deze beugels heel zwaar zijn, en ook groter (hoger) dan standaardbeugels. Mijn fenders moeten 2 hele gaten korter als ik deze beugels gebruik ipv gewone beugels.

Als je ze wilt proberen dan pb je maar. Ik woon niet bij je in de buurt overigens dus kan niet ff keertje langskomen om ze met je te passen. Dus dat zou opsturen worden.

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 17:36

Super wat je al met je paardje hebt bereikt! Volgens mij heb je behoorlijk wat doorzettingsvermogen en ga je nog ver komen! Respect hoor!!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 08:49

Sonja schreef:
Je moet er wel rekening mee houden dat deze beugels heel zwaar zijn, en ook groter (hoger) dan standaardbeugels. Mijn fenders moeten 2 hele gaten korter als ik deze beugels gebruik ipv gewone beugels.

Als je ze wilt proberen dan pb je maar. Ik woon niet bij je in de buurt overigens dus kan niet ff keertje langskomen om ze met je te passen. Dus dat zou opsturen worden.

heel erg bedankt voor je aanbod, maar aangezien ik totaal geen druk kan houden met mijn voeten heeft het ben ik bang geen nut ze uit te proberen.

en ach, als ik er af donder heb ik zo`n heel mooi sos ding om mijn arm. kunnen ze me afvoeren naar t ziekenhuis Knipoog

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 08:49

Klijn schreef:
Super wat je al met je paardje hebt bereikt! Volgens mij heb je behoorlijk wat doorzettingsvermogen en ga je nog ver komen! Respect hoor!!

Bloos

TaanStippel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 10:02

Ik heb wel de moeite genomen het hele topic door te lezen en vind het heel erg knap wat jullie samen tot nu toe al bereikt hebben. Misschien ziet het er niet ideaal uit in het filmpje aan de longe, maargoed het paardje is ook nog jong en samen leren ze weer verder.
Ik vind het echt heel erg knap, zeker je doorzettingsvermogen om ook door te gaan nadat je ziek bent geworden.
Fijn dat je een lichtpuntje hebt in je leven.
Helaas bestaat niet iedereen zijn leven uit rozengeur en manenschijn, ze doen hun best en ik ga er vanuit dat de mensen die dit duo helpen dat ook doen.

Ik wens je verder nog veel succes en hoop nog meer topics te zien van je Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 12:06

Als je geen druk kunt houden heb je d'r inderdaad niks aan, dan floept je voet door het open deel uit de beugel. Zou te voorkomen zijn door er een elastiek tussen te spannen zoals bij Engelse beugels, maar daar zit bij deze beugels geen voorziening voor.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 13:01

ik weet ook niet of ik een elastiek kan hebben aan mijn voeten. of bedoel je niet dat je je voeten als het ware vastbind aan de beugels?

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 13:12

als je met elastiek doet kun je net zo goed je eigen beugels houden. ging toch om een opening aan de buitenkant?
nee nooit je voeten vast binden aan de beugels!!! als je er dan afvalt.....
hoe gaat het rijden verder, alweer in galop geweest?:-)

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 13:14

ja ze heeft gister een paar pasjes zelf gegaloppeerd met mij er op, maar ze viel al vrij snal terug in draf. maar dat maakt niet uit. ik vond het al heel knap van haar dat ze het deed!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 13:18

er was trouwens nog iemand die foto`s had gemaakt vorige week. dit gaat dus om dezelfde les. hetzelfde commentaar geven heeft geen nut, dat weet ik nu wel, maar hier nog 4 wazige fotootjes:

Afbeelding

Afbeelding
kun je zien hoe snel ze kon, fototoestel kon haar niet bijhouden Knipoog

Afbeelding
mooi voetjes optillen, maar ook weer erg wazig Boos!

Afbeelding

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 14:04

Mooie foto's!
héhé Knipoog