Wannabe-welsh-hengst Pharaon ook!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wannabe-welsh-hengst Pharaon ook!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 18:17

pharagirlke schreef:
Even voor de mensen die denken dat wij een dominantie probleem hebben, de laatste foto is een foto waarop hij me volgt. Hier is geen filmpje van Lachen Mijn camera stond nl vol Lachen

http://www.youtube.com/watch?v=lgH1wVYwROI

Phara wild? kom op Clown kinderpownie!
Oh ik weet dat het liedje te lang is btw Clown

Sssst, dat wilt bokt toch helemaal niet zien joh Boos!
Dan is er niets meer te zeuren! Haha!

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 18:20

Tsja de pony loopt achter je aan.. dus? Ken wel meer paarden die dat doen hoor.
En idd ik lees de pagina's vluchtig door, het belangrijkste deel lijkt mij de begin post, daar staat wat je er echt over kwijt wilde, en daar stond het niet. + dat ik het nogsteeds tegenstrijdig vind, voor een pony is de grens dan erg moeilijk te snappen. Nu mag ik wel klieren en nu niet wat de grens loopt nu hier?

Ik heb trouwens nergens iets negatiefs gezecht, alleen dat ik het niet zo zou aanpakken, de pony niet zo ver zou laten gaan. Nergens gezecht dat je hem verpest of wat?

Edit: iig dat bedoelde ik niet. Vind het alleen niet helemaal verantwoord, tsja das mijn mening dan.
Laatst bijgewerkt door OoappeloO op 07-01-08 18:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 18:20

WildWings schreef:
pharagirlke schreef:
Even voor de mensen die denken dat wij een dominantie probleem hebben, de laatste foto is een foto waarop hij me volgt. Hier is geen filmpje van Lachen Mijn camera stond nl vol Lachen

http://www.youtube.com/watch?v=lgH1wVYwROI

Phara wild? kom op Clown kinderpownie!
Oh ik weet dat het liedje te lang is btw Clown

Sssst, dat wilt bokt toch helemaal niet zien joh Boos!
Dan is er niets meer te zeuren! Haha!

Daar zeg je het!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 18:21

OoappeloO schreef:
Tsja de pony loopt achter je aan.. dus? Ken wel meer paarden die dat doen hoor.
En idd ik lees de pagina's vluchtig door, het belangrijkste deel lijkt mij de begin post, daar staat wat je er echt over kwijt wilde, en daar stond het niet. + dat ik het nogsteeds tegenstrijdig vind, voor een pony is de grens dan erg moeilijk te snappen. Nu mag ik wel klieren en nu niet wat de grens loopt nu hier?

Ik heb trouwens nergens iets negatiefs gezecht, alleen dat ik het niet zo zou aanpakken, de pony niet zo ver zou laten gaan. Nergens gezecht dat je hem verpest of wat?

het gaat me niet zo zeer om de foto, om het feit dat hij volledig ontspannen en doodbraaf rond stapt terwijl mijn gevaarlijke dominante pony me net zo goed (gezien hij uiteindelijk volledig vrij is om te doen wat hij wil) tegen een paal aan kan kwakken, maar nee, de pony blijft rustig bij mij en doet wat ik van hem vraag. Rustig stappen om op adem te komen..

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 18:22

Even een verwijzing naar mijn edit hierboven Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 18:24

Ach, wat veel mensen niet willen of kunnen begrijpen is dat er ook echt andere paarden bestaan als je doorsnee huis tuin en keukenpeerd........ en bij die paarden moet je creatief naar oplossingen zoeken...... Je weet wel, die, die je niet in een boekje terugvind........

Mijn mening, TS Lachen je doet het goed hoor!!

Dit is echt zo een dier, dat als je er op dat moment tegenin gaat, dan gebeuren er ongelukken...... laat hem maar even... lach erom, en ga dan vol goede moed weer verder Lachen

Maar, dat zal je niet in een boek vinden...... zeker weten Lachen

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 18:25

Kath, dat filmpje bezien ze niet eens, dan valt er niks meer te bekritiseren. Ik doe het niet na met Oakland terwijl die helemaal niet zo ""gevaarlijk"" is als Pharaon.

maximee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 18:26

Ik vind dit topic eerder bij Medisch horen als bij HAW!! Knipoog

TS heeft dat beestje al 10 jaar, vertrouwen 100%, waarom zou bokt het in godsnaam allemaal beter weten??

Ondanks het zadel heeft ze een rustige nette houding (om toch maar in de HAW sfeer te blijven) Vork

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 18:28

ik heb niet het hele topic gelezen maar wel het tweede filmpje van de zogenaamde 'makke kinderpony' gezien waar jij op hem zit zonder tuig.

Het verschil in gedrag is volgens mij simpel te verklaren. Op de foto's waar jij zonder zadel maar met hoofdstel en martingaal rijdt is hij zo druk omdat hij door jou met flink wat druk via de martingaal naar beneden wordt getrokken. Gaat hij naar beneden geef jij (blijkbaar) niet mee waardoor hij in verzet komt, vervolgens ga jij drijven maar houdt (blijkbaar) nog steeds vast van voor. Het staartgezwiep verduidelijkt zijn nood. Heel logisch gedrag, hij krijgt tegenstrijdige signalen en wil daardoor ontsnappen. Enerzijds geef jij een signaal voorwaarts aan hem en anderzijds het signaal stoppen want je heb behoorlijke druk op de mond.

Op het filmpje waar je geen tuig om hebt kan hij ontspannen, loopt mooi met een lange hals en het neusje eruit. Hij heeft geen druk in de mond en krijgt geen tegenstrijdige signalen.

Wat ik hier zie is een pony die tegenstrijdige signalen krijgt en door zijn amazone wordt misverstaan.
En een pony kwakt je niet uit 'n plezier en door z'n vrijheid tegen een paal, dat is vermenselijking van gedrag.

Succes met je pony, ik hoop dat je ziet dat dit geen normaal gedrag is en dat jij daar iets aan kan veranderen, al dan niet de oorzaak (of een van de oorzaken) bent Lachen

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 18:30

KiWiKo schreef:
Dit is echt zo een dier, dat als je er op dat moment tegenin gaat, dan gebeuren er ongelukken...... laat hem maar even... lach erom, en ga dan vol goede moed weer verder Lachen

Maar, dat zal je niet in een boek vinden...... zeker weten Lachen

Ik denk ook dat er dit zowel voor mensen als dieren geldt... je hebt een soort van standaard-omgang maar een handleiding bestaat er niet. Af en toe springt er eentje uit die speelser is, die actiever is... Die wordt vaak als vreemd gezien... en dat is jammer.

Pharaon is een leuk beestje met een aparte manier van spelen. Maar als ie zich kan uitleven, waarom niet Lachen
Maar dat zal je inderdaad in geen enkel boek of voorschrift lezen...

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 18:31

Volgens mij rijdt Kathleen al haar paarden zoals Pharaon hoor. Dus dan zouden Pretty Woman en Explosion net zo reageren wat niet het geval is. Pony vindt dressuur gewoon niet leuk, en brengt leven in de brouwerij.

Kathleen ik heb nog nooit 8pgs volgekregen in HAW hoor Clown felicitaties Haha!

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 18:31

Wou net een reactie plaatsen, maar ben het eens met Ilsemarie..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 18:32

Oh Ilsemarie alleen uit die ene zin al;
Citaat:
Wat ik hier zie is een pony die tegenstrijdige signalen krijgt en door zijn amazone wordt misverstaan.
En een pony kwakt je niet uit 'n plezier en door z'n vrijheid tegen een paal, dat is vermenselijking van gedrag.

dat jij werkelijk nog nooit echte probleempaarden gezien hebt, laat staan er mee gewerkt hebt Knipoog Er zijn heus wel paarden die je met alle plezier tegen een omheining kwakken.

De martingaal hangt nagenoeg los maar als jij je er beter door zou voelen wil ik hem er voor de volgende foto's zelfs af halen Knipoog hij zit er meer voor versiering rond (bij wijze van spreken) dan omdat ik hem nodig heb Knipoog

KiWiKo: die dingen vind je alleen in boeken terug die jij zou schrijven Clown geen schrijversambities?

oakland: ik rijd inderdaad al mijn paarden zelf, komt nooit een andere ruiter op Knipoog enkel een ''gelegenheidsruiter'' die even komt testen (Annash bv) en ik ook niet Clown is de 1ste keer! Phara ziet het groots *LOL* (de pony niet ik *LOL* )

maximee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 18:32

8 pagina's is zeker goed Haha!

Rooos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 18:33

op de manier dat deze pony begint te "spelen" kan ik niet bij.. er kunnen best ongelukken gebeuren met jou, maar ook met je pony. ik geloof best dat een super lieve pony is, maar wat ik hier zie is niet helemaal goed.

En daar komt bij ik denk dat ze het doet uit verveling wat jij zegt, maar ook om domweg gewoon onder z'n werk uit te komen en niet op een goede manier Knipoog ik zou begeleiding gaan zoeken die je kan helpen om haar van dat steiger gedrag af te komen, ik zeg dit namelijk omdat ik zelf een paard gereden heb die door zulk gedrag mijn neus heeft gebroken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 18:34

Er is in tien jaar niets gebeurt. Ik heb altijd zulke paarden en krijg ze ook altijd aangeboden om te rijden van andere mensen. Deze pony doet helemaal niets gevaarlijk Knipoog Hij komt in de verste verte niet in de buurt van omklappen oid. Bovendien is het een hij. Lachen

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 18:36

Lees hier trouwens in dit topic dat je pony niet van dressuren houd,
maar in je profiel staan foto's en eronder:
"maar ook dressuur gaat hem niet slecht af zoals je ziet ".

?

phaser

Pharaon gaat ook niet tot op z'n grens...

Een paar pagina's geleden werd al gezegd dat HIJ maar de helft steigert van wat hij zou kunnen. Hij kan verder gaan maar doet dit niet. Hij kent de grens van zichzelf als van de ruiter.

Hij is al 11 jaar daar... waarom nu plots veranderen, er is nog niets gebeurd, toch?

Ik denk dat het ook belangrijk is om gewoon de reden van het steigeren te bekijken en niet het steigeren op zich.

Als steigeren voor hem spelen is, en als het niet écht gevaarlijk is, waarom dan afleren?
Als het was uit dominantie, pijn of iets dergelijks verandert de zaak, maar dat is hier niet het geval...

maximee

pharagirlke schreef:
Er is in tien jaar niets gebeurt. Ik heb altijd zulke paarden en krijg ze ook altijd aangeboden om te rijden van andere mensen. Deze pony doet helemaal niets gevaarlijk Knipoog Hij komt in de verste verte niet in de buurt van omklappen oid. Bovendien is het een hij. Lachen

Kortom, als we al die paarden op HAW zouden zetten, dan zou er geen een paard meer goed zijn??? Verward

92smartie92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 18:37

Pfff, waarom moet bokt altijd commentaar hebben Boos! Bloos Ik vind het een leuke pony Knipoog En dat die pony bokt en steigert dat weet je zelf het best wat je ermee aanmoet. En het lijkt mij dat een dierenarts die vreselijk veel gestudeerd heeft het beter weet dan bokt! Dit wordt natuurlijk weer een discussie topic. Vork

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 18:39

Whaha.. ik ga echt niet alle 8 de pagina's doorlezen, maar ik vind hem geweldig.
Hij doet lekker zijn ding, schijt aan alles en al helemaal aan dat dressuur-serieus-doe-ding.

Ook onze boy is en was altijd een draak. Hij is ouder geworden en aanhankelijker, maar streken heeft ie nog steeds.

Naja.. als de da zegt dat hij ok is, jij ziet dat hij lekker in zijn vel zit, who care's?
Hij hoeft geen dagelijks dressuurwerk te doen, hoeft geen wedstrijden te doen en als hij lekker gek wil doen, doet hij lekker gek.. volgens mij past er geen pony of paard beter bij jou phara.. Knipoog Haha! !

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 18:44

ReJo schreef:

?

wil je zeggen dat het slecht uit ziet daar? Het is niet omdat hij het kán dat hij het leuk vind. Het is niet omdat ik goed ben in iets datik het ook graag doe Clown

Jnien;ik trek enkel zo'n dieren aan *LOL*

smartie weet idd goed wat ik er mee moet Lachen

maximee; wat bedoel je daar precies mee?

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 18:52

pharagirlke schreef:
ReJo schreef:

?

wil je zeggen dat het slecht uit ziet daar? Het is niet omdat hij het kán dat hij het leuk vind. Het is niet omdat ik goed ben in iets datik het ook graag doe Clown

Zeg ik dat dan, als je goed leest typ ik: "Lees hier trouwens in dit topic dat je pony niet van dressuren houd,".
daarom vroeg ik dat Lachen

maximee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 18:53

Daar bedoel ik mee, dat bokt niet moet denken dat alles slecht is terwijl ze de achtergrond van iets nog niet kennen....

Edit; was beetje een kromme zin Vork

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 18:54

waarom zet je dan die zin er bij Lachen het gaat hem ook helemaal niet zo slecht af. Knipoog

maximee: op die manier. Ach dingen die ze niet weten kunnen ze natuurlijk ook niet over oordelen Lachen