merrieveulen schreef:ik ben het voor een deel met je eens, maar de vergelijking:saskiakefie schreef:bedankt voor de 'aardige reacties' zoals die van elinee. Daarom, zoveel paarden worden vroeg ingereden en onder het zadel nog wel gesprongen.
raakt wat mij betreft kant nog wal. je moet niet kijken naar hoe slecht een ander paard het heeft, maar hoe je je eigen paard van het allerbeste kunt voorzien. dat dat betekent dat je bepaalde leuke dingen moet laten liggen zolang je paard jong is lijkt mij wel logisch. bovendien kan je met een 2,5 jarige al een hoop doen, waar je later nog een hoop aan hebt.
ik vraag me gewoon af waarom dit per sé moet, waarom niet nog een jaartje wachten?
lees a.u.b. even wat ik heb gezegd dat we stoppe met springen

paardje zit er leuk uit maar jah ik vind het ook een beetje te vroeg voor springen je kan hele leuke andere dingen maar die zijn al op genoemd maar met springen moet je volgens mij altijd peesbeschermes of bandages om doen vooral zal ik dat doen als hij zo jong is enuh je zei dat het gras toch zo nat was dan zal ik helemaal niet springen want op gras glij je zo uit! noujah ik hoop voor je dat de pony later geen problemen krijgt met zijn voeten succes er mee

. 

;) maar ik had dat hier ergens op bokt gelezen dus dacht ik dat