Shendie springt aan de hand@work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

P_A_R_Love

Re: Shendie springt aan de hand@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 18:49

merrieveulen schreef:
ik ben het voor een deel met je eens, maar de vergelijking:

saskiakefie schreef:
bedankt voor de 'aardige reacties' zoals die van elinee. Daarom, zoveel paarden worden vroeg ingereden en onder het zadel nog wel gesprongen.

raakt wat mij betreft kant nog wal. je moet niet kijken naar hoe slecht een ander paard het heeft, maar hoe je je eigen paard van het allerbeste kunt voorzien. dat dat betekent dat je bepaalde leuke dingen moet laten liggen zolang je paard jong is lijkt mij wel logisch. bovendien kan je met een 2,5 jarige al een hoop doen, waar je later nog een hoop aan hebt.

ik vraag me gewoon af waarom dit per sé moet, waarom niet nog een jaartje wachten?

lees a.u.b. even wat ik heb gezegd dat we stoppe met springen

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 18:51

merrieveulen schreef:

saskiakefie schreef:
bedankt voor de 'aardige reacties' zoals die van elinee. Daarom, zoveel paarden worden vroeg ingereden en onder het zadel nog wel gesprongen.

raakt wat mij betreft kant nog wal. je moet niet kijken naar hoe slecht een ander paard het heeft, maar hoe je je eigen paard van het allerbeste kunt voorzien. dat dat betekent dat je bepaalde leuke dingen moet laten liggen zolang je paard jong is lijkt mij wel logisch. bovendien kan je met een 2,5 jarige al een hoop doen, waar je later nog een hoop aan hebt.

ik vraag me gewoon af waarom dit per sé moet, waarom niet nog een jaartje wachten?

Voortaan iets beter lezen???

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 18:53

rustig aan zeg... ik was nog aan het typen toen die dingen geplaatst werden denk ik?

ik ben in ieder geval blij dat de adviezen ter harte genomen worden, eerlijk waar. springen kan ze later ook nog leren, en het lijstje wat kleinelinda neergezet heeft is een mooie voorbereiding op het echte werk later. je kunt er gelijk mee beginnen, en zowel jijzelf als de pony zullen er een hoop profijt van hebben!

succes!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 18:54

merrieveulen schreef:

saskiakefie schreef:

bedankt voor je reactie. Natuurlijk moet je het beste voor je paard hebben, absoluut. Maar daarom snap ik niet helemaal dat als je iets doet, wat 'zoveel mensen doen' helemaal wordt 'afgezeikt' en het er op neer komt dat je paarden mishandeld. Nou ja, tenminste aan sommige reacties af te lijden. we gingen een tijdje geleden voor het eerst een sprongetje maken met shandy, en we hadden meteen door dat hij het erg leuk vond, dus zijn we er mee door gegaan. We wisten dan ook niet dat het zo slecht is voor een 2,5 jarige pony, want het was ook los, nou ja niet onder het zadel.

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 18:55

merrieveulen schreef:
rustig aan zeg... ik was nog aan het typen toen die dingen geplaatst werden denk ik?

ik ben in ieder geval blij dat de adviezen ter harte genomen worden, eerlijk waar. springen kan ze later ook nog leren, en het lijstje wat kleinelinda neergezet heeft is een mooie voorbereiding op het echte werk later. je kunt er gelijk mee beginnen, en zowel jijzelf als de pony zullen er een hoop profijt van hebben!

succes!

sorry was niet aanvallend bedoeld

en ik geloof dat ze 1 pagina terug staan

Maudm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 19:54

haay Haha! paardje zit er leuk uit maar jah ik vind het ook een beetje te vroeg voor springen je kan hele leuke andere dingen maar die zijn al op genoemd maar met springen moet je volgens mij altijd peesbeschermes of bandages om doen vooral zal ik dat doen als hij zo jong is enuh je zei dat het gras toch zo nat was dan zal ik helemaal niet springen want op gras glij je zo uit! noujah ik hoop voor je dat de pony later geen problemen krijgt met zijn voeten succes er mee Knipoog

maud

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 20:01

dit is weer zo typich bokt!

kom op zech!
1 keertje springen met een paardje van 2,5 kan heus niet heel veel kwaad.
zolang het maar niet te veel en te hoog word!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 20:02

spuit 11 Clown

twee maal zelfs Haha!

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 20:04

saskiakefie schreef:
en zo jong is het niet, sommige paarden worden met 2 ingereden en moet met 2 en een half onder het zadel springen.. Dat is WEL slecht als je het mij vraagt

Maar het gaat nu niet over die andere paarden,
maar over jou paardje Lachen
Dus andere paarden erbij betrekken heeft niet veel nut..

Nikkaaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 20:32

Nouhja, na alles gelezen te hebben...

Hou ik het maar bij: suc6 en het allebeste met jullie shetjes.

Commentaar geven heeft zo zijn nut niet meer, denk ik.
Na alle tips en adviezen, lijkt mij het wel duidelijk!

Pling.

Demi_Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 20:35

Ik dacht altijd dat je ong vanaf 4 jaar mag springen.
Is dat dan alleen met iemand erop of ook ernaast?

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 21:05

Demi_Donna schreef:
Ik dacht altijd dat je ong vanaf 4 jaar mag springen.
Is dat dan alleen met iemand erop of ook ernaast?

ik weet niet mij is verteld 2½ of 3
ik denk dat met ruiter erop later is omdat er meer gewicht dan is maar ik zou voor ruiter niet weten

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 21:18

ruitje schreef:
Kleinelinda, ben t gedeeltelijk met jouw post eens. Maar er zijn ook onderzoeken waar uit komt dat lange stukken rechtuit op een harde ondergrond trainen juist goed zijn voor het jonge paard Lachen .
En nog even een kleine correctie van mijn kant: lang niet alle dravers lopen hun eerste wedstrijden op 2 jarige leeftijd Lachen . helaas gebeurt het nog véél ste veel naar mijn zin, maar das een ander verhaal Clown

Dankje dit verhaal kreeg ik op mijn site toen ik te horen kreeg dat het lognerren niet erg goed was voor je paard. Trouwens mijn paard is 15-05-2005 geboren en ik longeer haar nog niet eens daar ben ik mee gestopt omdat ik ook vna alles kreeg te horen ik wil over 2 maand weer met haar beginnen met longeren. Maar ik cvind het goed dat jullie het advies heb opgevolgd

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 21:19

lottehorse schreef:

kom op zech!

het was geen 1 keertje

linda_walter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 21:20

chanora schreef:
Vind het er niet echt heel leuk uit zien. Ik vind 2 jaar ook wel erg vroeg om te springen

nou als die beestjes het leuk vinden wat maak jou dat dan uit Clown

het ziet er leuk uit hoor heel netjes Haha!

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 21:25

linda_walter schreef:
chanora schreef:
Vind het er niet echt heel leuk uit zien. Ik vind 2 jaar ook wel erg vroeg om te springen

nou als die beestjes het leuk vinden wat maak jou dat dan uit Clown

het ziet er leuk uit hoor heel netjes Haha!

bedankt

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 21:25

kleinelinda schreef:
lottehorse schreef:

kom op zech!

het was geen 1 keertje

nee klopt

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 21:31

Zal niets zeggen over springen en jonge leeftijden, daar is al genoeg over gezegd.

Maar even over die balken..... Mocht je nogmaals gaan springen of balkjes lopen, haal dan die punten er even af. Ik heb ooit een paard op zo'n balk zien gaan staan en de punt zich een weg zien banen door het been. Niet fijn. Kijk paps even lief aan, of je even die zaag uit de garage een middagje meemag en je probleem is opgelost!

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 21:59

maaikemuis schreef:
Zal niets zeggen over springen en jonge leeftijden, daar is al genoeg over gezegd.

Maar even over die balken..... Mocht je nogmaals gaan springen of balkjes lopen, haal dan die punten er even af. Ik heb ooit een paard op zo'n balk zien gaan staan en de punt zich een weg zien banen door het been. Niet fijn. Kijk paps even lief aan, of je even die zaag uit de garage een middagje meemag en je probleem is opgelost!

bedankt voor de tip

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 22:12

Leg anders gewoon een balke in de wei als hij zin heeft kan hij zelf gaan springen. Leg ze anders op een steen dan ligt hij iets hoger en los en kan hij zelf uitvogelen wat hij wil

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 22:17

Er is al genoeg gezegd, ik wil nog één ding toevoegen

"Heel veel paarden worden op 2 jaar ingereden en daar wordt op 2,5-jarige leeftijd mee gesprongen hoor!"

Dat het gebeurt, wil nog niet zeggen dat het goed is.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 19:25

pennylivurd schreef:
haay Haha! paardje zit er leuk uit maar jah ik vind het ook een beetje te vroeg voor springen je kan hele leuke andere dingen maar die zijn al op genoemd maar met springen moet je volgens mij altijd peesbeschermes of bandages om doen vooral zal ik dat doen als hij zo jong is enuh je zei dat het gras toch zo nat was dan zal ik helemaal niet springen want op gras glij je zo uit! noujah ik hoop voor je dat de pony later geen problemen krijgt met zijn voeten succes er mee Knipoog

maud

daarmee ben ik het niet met je eens, zowel bandages en beenbeschermers zijn slecht voor paarden. De temperatuur van het been, het stuk waar de bandage ofwel de beenbeschermer omheen zit, wordt heel warm en komt dicht bij de gevarenzone. hierdoor kunnen er alleen maar meer blessure's ontstaan. Bovendien hebben die dingen bijna geen nut. Knipoog

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 19:29

lisaamor schreef:
Narya schreef:
Ja, je ment ook met een 2-jarige Nors opkijken

wie zegt dat Clown

Jij.

lisaamor schreef:
gereden, nee
mennen ja
daar zijn we ook al mee bezig met een anderen pony.http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=880514&hilit=
en we zjin ok niet zo opeens zo hoog gegaan

Daar zeg je dat je nog niet op deze pony hebt gereden, maar er wel al mee aan het mennen bent.

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 19:31

Jij.

lisaamor schreef:
gereden, nee
mennen ja
daar zijn we ook al mee bezig met een anderen pony.http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=880514&hilit=
en we zjin ok niet zo opeens zo hoog gegaan

Daar zeg je dat je nog niet op deze pony hebt gereden, maar er wel al mee aan het mennen bent.[/quote]

ooh sorry dat is een spelfout dan omdat dat is niet waar
ik bedoelde dat we met debbie bezig zijn

Maudm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 19:38

daarmee ben ik het niet met je eens, zowel bandages en beenbeschermers zijn slecht voor paarden. De temperatuur van het been, het stuk waar de bandage ofwel de beenbeschermer omheen zit, wordt heel warm en komt dicht bij de gevarenzone. hierdoor kunnen er alleen maar meer blessure's ontstaan. Bovendien hebben die dingen bijna geen nut.

jah daar heb je gelijk in Tong uitsteken;) maar ik had dat hier ergens op bokt gelezen dus dacht ik dat Tong uitsteken sorry foutje !