Wodan ( Negro x Houston) @ work!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Re: Wodan ( Negro x Houston) @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 15:01

Oneindig door blijven gaan heeft weinig zin, laat TS eerst maar weer eens reageren Pling

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 15:04

hoe kun je nu op tegen 170 negatieve berichten en misschien 6 positieve(ik heb ze niet geteld,maar ik denk dat de verhoudingen ongeveer zo liggen....)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 15:05

Dat kun je ook niet het zou me dan ook niets verbazen dat ze niet meer zou reageren maar oneindig door blijven zagen heeft ook weinig effect

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 15:07

je hebt gelijk,dan zijn we nu uitgezaagd en wachten af......

Fennaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 15:08

Ik heb me echt kapot gelachen aan dat sloftelling ROFL

Verder is het volgens mij al gezegd Lachen Maar wat ik nog even wilde zeggen, als mijn pony ervandoor schiet, rent hij gewoon weg. Met slof (is een paar keer gebeurd) en hij schiet dan weg, begint hij te bokken en doet hij zijn hoofd naar beneden.. Nou ik val er het eerste af bij een bokkende pony, en niet bij een rennende...

beenyman

Re: Wodan ( Negro x Houston) ex-hengst eindelijk @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 15:15

Zoro schreef:
Haha wat leuk he die slof hahahaha prachtig! Het kan me niet schelen dat ie wat strak zit, na het ongeluk heb ik een whiplash opgelopen en hij was al paar dagen niet gereden dan rijd ik graag even met een slof ook al zit die te strak.. Want een val van het paard kan ik mij niet perimenteren.Hij moet nog heel erg leren over de rug te lopen, maar dat duurt even en als het even spannend is komt inderdaad de dikke onderhals erop en rug weg.. Maar dat komt allemaal wel goed!

zo zie je maar dat het plezier van de ruiter voor dat van het paard staat!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 15:29

ik mankeer niets ,maar ik denk niet dat mijn paarden blij zijn als ik in een rolstoel terecht kom ofzo,wie moet er dan voor ze zorgen??ik ga trouwens alleen maar op een paard zitten als ik niets mankeer,anders gaan mijn paarden vast raar doen,ze hebben dat feilloos door....

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 15:32

daar zullen je paarden ook vast niet blij mee zijn, maar er zijn wel andere manieren om dat op te lossen.. (andere manieren om te zorgen dat je er niet afvalt)

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 16:05

voor mij is het niet het feit dat er een slof aanhangt wat het plaatje minder fijn maakt, maar het feit dat het paard zijn rug slecht gebruikt. rug en hals zijn vaak weggedrukt op de foto's en de achterhand komt slecht mee.
dat komt allemaal door te weinig lengte in de hals. ik begrijp dat je bang bent om te vallen met een whiplash, maar waarom heb je dan voor dit paard gekozen? kies dan voor een rustiger/betrouwbaarder dier, want het is niet eerlijk voor dit paard, wat ik werkelijk prachtig vind, om hem vast te rijden omdat jij bang bent.

debsterr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 16:37

ik vind het een harstikke leuk paardje! k heb hetzelfde probleem alleen heb geen wiplash Tong uitsteken maar die van mij kan oko aardig bokken en ik rijdt hemook gewoon met slof voor mijn eigen veiligheid en wanneer hij los gaat laten laat ik die slof los.. heel simpel.. maar misschien als hij zijn ergste energie een beetje kwijt is dat je hem een beetje over zijn rug kan laten lopen.. dan gaat hij waarschijnlijk nog beter lopen !!

Succes Haha!

Kendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 17:16

aan de TS haar profiel te zien is ze ook niet meer online geweest na haar laatste opmerking.. misschien kerst aan het vieren? Haha!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 18:37

Krista, ik ben benieuwd naar foto's van je nieuwe troef bij goed daglicht. En anders kom ik je in het buitenseizoen vast wel tegen. Lachen

Fennaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 18:42

Kendera schreef:
aan de TS haar profiel te zien is ze ook niet meer online geweest na haar laatste opmerking.. misschien kerst aan het vieren? Haha!

Ze zal wel schrikken als ze terug komt

corina_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 18:55

Wat een prachtige negro zeg!
Ik heb zelf ook een negro en ik vind t echt een super paard, dus ik wens jou heel veel plezier met je paard in de toekomst en dat moet toch zeker gaan lukken!
Rijtechnisch vind ik dat hij voor een vierjarige nog wel wat langer en lager in de hals moet zijn.

versailles

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 19:06

Ik heb er opzich niks tegen als je met slof rijdt maar wel als hij/zij dan ontspant dat hij/zij nog steeds tegen een slof aan loopt. Ik rijd zelf ook met slof alleen velen malen minder strak zodat als ze lekker loopt de slof los hangt. Bloos
by the way, wel een mooi paardje Haha!

katrien13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 19:56

is dit paard in Opende gefokt??

Deetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 20:01

@ Katrien, Ja is hem wel, dacht ik ook al

aafke_rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 20:16

dit paardje ken ik wel.. hij komt van de stal waar ik ook rij!! zijn moeder is orianca en hij heeft nog een kleinere broer die zorro heet en dan nog allemaal half zusjes.. Haha! .. hoe gaat het met hem?..

MyStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 20:24

Zo wat ik ervan kan zien lijkt het me een leuk paard. Maar ik vind het er zeer gespannen uitzien! Een slof maakt mij niks uit maar je moet deze verstandig gebruiken. Doordat deze slof te strak zit gaat het paard gespannen lopen. Hij drukt zijn rug zeer duidelijk weg en zet zijn achterhand er totaal niet onder. Ik denk dat je dit paard op een hele andere manier moet gaan rijden. Ik vind de ruiter er ook gespannen uitzien. Als je zelf nog te bang bent om te vallen, kun je een jong paard toch nooit op een goede manier trainen?

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 20:27

Zo op het eerste oog lijkt het me een schitterend paard waar je op zit, echt jammer dat de foto’s in de binnenbak zijn genomen, je maakt me wel nieuwsgierig naar hem.

Mij lijkt het voor het paard prettiger om hem iets lager te laten lopen en daar eerst ontspanning op te zoeken, op zich mag je de slof best ‘strak’ houden (immers aan een losse slof heb je weinig), maar daarbij moet je wel steeds op zoek gaan naar de ontspanning en hem daar ook de kans toe geven. Op deze foto’s zie ik spanning in de hals/rug terug komen.

Ik begrijp dat hij fris was en dat je daarom ook met slof reed? Misschien is het dan een tip om hem voor het rijden eerst even los te laten, of eerst wat moe te longeren. Bovendien moet je hem niet de kans geven om te gaan bokken/ rennen door hem bezig te houden met rijden en zijn aandacht op jou te vestigen. Door het los laten/ longeren zal het ergste er waarschijnlijk al af zijn, want aan eens gespannen paard wat op springen staat, en dan ook nog eens strak/gespannen rijden dat is geen goede combinatie, zowel niet voor je sjieke paard als je voor jezelf.

Ben benieuwd naar nieuwe foto’s, lijkt me een fijn paard voor in de toekomst.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 02:09

Jeetje ik ben 1 dag weg, dan scheelt het weinig dat ik gelijk kreeg voor 200 x ...... en slotje, en dan zitten jullie ineeens 3 pagina's verder. Tjongen jonge.
Heb trouwens vandaaag wel hele mooie dressuur paardjes gezien in zuidbroek. Zonder .......!!!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 10:16

potverdikkie schreef:
Jeetje ik ben 1 dag weg, dan scheelt het weinig dat ik gelijk kreeg voor 200 x ...... en slotje, en dan zitten jullie ineeens 3 pagina's verder. Tjongen jonge.
Heb trouwens vandaaag wel hele mooie dressuur paardjes gezien in zuidbroek. Zonder .......!!!

Mwoooaaah..........
Ook eentje mét................. Bloos

En dat hielp al geen fluit. Die hufter banjerde er dwars doorheen. Vandaag gelijk de zak er maar af.

hubba

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 12:12

Kan niet heel erg goed zien hoe het paard eruit ziet op de foto's.. vind ze er ook zeker niet prettig uitzien en ik zou ze ook nooit op bokt zetten want dan komt er altijd gezeur Vork. Maar in je profiel rijd je die paarden harstikke netjes dus ik zal je niet afrekenen op deze fotoshoot. Alleen vind ik wel dat je een erg harde hand hebt.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 13:02

De meeste mensen reageren alleen op moment opnames, en stampen je dan helemaal de grond in , en er volgt meteen een kudde meelopers. Ik wil de mensen de kost niet geven die hulpteugels gebruiken, en beslist ook mensen die negatief erover reageren.
Een foto is en blijft een moment opname.
Prettige jaarwisseling.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 13:03

Leuk paardje hoor! past goed bij je!

maar ik sluit me wel aan bij het commentaar wat je al gekregen heb, errug jammer dat je zo met slof rijdt. Jong paard kun je zo verpesten voor altijd.. Errug jammer. Ookal ben je bang te vallen ga dan niet op zo´n jong paard rijden? Plus het feit dat het paard er niets aan kan doen dat jij bang bent, moet hij het daarom ontgelden Clown

In ieder geval veel succes nog en hoop dat je toch ooit zonder slof gaat rijden en merkt dat het fijner voor het paard is...