Dorage @ M1 dressuurtraining bussloo. [by RobinCera]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lindake

Re: Dorage @ M1 dressuurtraining bussloo. [by RobinCera]

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 22:40

Over het algemeen vind ik het prachtige foto's.
Misschien loopt het paardje op sommige foto's wat gespannen maar paardrijden is in ieder geval niet eenvoudig. Het kost veel tijd om het 100 % goed te doen.

Probeer in ieder geval niet te ver naar achter te hangen en vergeet zeker geen les te nemen.

Veel succes met je prachtig paard, ik vind heel veel foto's prachtig Lachen.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 22:44

Ik heb een opmerking van een heel ander kaliber (over het rijden is alles wel gezegd vind ik, dus daar heb ik het niet over).
Ik vraag me af waar je parkeert als je bij Bussloo gaat rijden? En waar de dressuurbaan is?
Ik ben nieuw in Loenen komen wonen en heb er al een paar keer met de hond gewandeld. Ik parkeerde dan in de buurt van de golfbaan en daar is een soort dubbele slagboom, waar je met je trailer dus niet doorkunt.
Als je daar gaat rijden...waar kun je dan het beste parkeren? En waar rijd je dan?
En ik heb gehoord dat er ook menhindernissen zijn (ik heb voor het springen al hindernissen ontdekt). Waar zijn die dan?
Jij kunt me dat vast vertellen. Ik wil daar ook wel eens rijden!

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 09:58

Ik kan het niet zien, ze verteld het zelf dat ontspannen niet lukt, nogmaals, ik probeer haar niet af te kraken. Dingen om dit op te kunnen lossen, een betere band met je paard opbouwen, veel grondwerken en wandelen en doen, een daarna er pas op gaan zitten. En waarom zou je niet gaan crossen, als jij en vooral je paar dat leuk vinden waarom niet...

* Dressuur is er voor het paard, het paard niet voor de Dressuur *

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 10:33

Weetje wat ik niet zo goed snap.. Als je paard toch zo heet is, waarom geef je 'm dan toch been? Ik vind het niet echt eerlijk voor een paard als jij zegt dat 'ie moet lopen' terwijl je er van voor aan moet hangen.

Kim_Bisous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 11:35

Wauw wat een mooi paardje heb je daar zeg! Het ziet er netjes uit. Ik vind de achtergrond van de foto's ook heel mooi. Ze is inderdaad op sommige fotos een tikkie opgekropt maar dat had je al aangegeven. Daar heb ik de laatste dagen ook last van met mijn hete merrie Nagelbijten / Gniffelen Woei het is nu echt winter Knipoog

Veel succes met haar! Ga zo door

@ Mosh, ik reageer even op je reactie
Een paard hoort toch een voorwaartse reactie op je been te geven en niet te vluchten voor je been? Zo moet je dan ook altijd rijden, ook al maakt je paard van de gelegenheid gebruik om met een been hulp weg te schieten. Dan is het juist zaak om haar op 2 teugels te houden en er met je benen aan te blijven. Als ze iedere keer wanneer ze weg vliegt met been en zit terug gereden wordt vinden ze er opeens niks meer aan. Mijn pony is in de winter ook een vliegmachine maar ik vind dat ze op mij dient te wachten ook al is ze heet..
Laatst bijgewerkt door Kim_Bisous op 18-12-07 11:44, in het totaal 2 keer bewerkt

Mazoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 11:37

Gave foto's zeg!! En van harte gefeliciteerd!

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 11:57

Bisous14 schreef:
Wauw wat een mooi paardje heb je daar zeg! Het ziet er netjes uit. Ik vind de achtergrond van de foto's ook heel mooi. Ze is inderdaad op sommige fotos een tikkie opgekropt maar dat had je al aangegeven. Daar heb ik de laatste dagen ook last van met mijn hete merrie Nagelbijten / Gniffelen Woei het is nu echt winter Knipoog

Een paard hoort toch een voorwaartse reactie op je been te geven en niet te vluchten voor je been? Zo moet je dan ook altijd rijden, ook al maakt je paard van de gelegenheid gebruik om met een been hulp weg te schieten. Dan is het juist zaak om haar op 2 teugels te houden en er met je benen aan te blijven. Als ze iedere keer wanneer ze weg vliegt met been en zit terug gereden wordt vinden ze er opeens niks meer aan. Mijn pony is in de winter ook een vliegmachine maar ik vind dat ze op mij dient te wachten ook al is ze heet..

Inderdaad, juist als je je benen afsteekt (zoals ik wel vaak zie), geef je onduidelijke aanwijzingen aan je paard, waardoor hij nog meer het heft in handen neemt. Door je been er aan te houden, sluit je 'm eigenlijk op.

Dorage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-07 12:58

polly2 schreef:
Ik heb een opmerking van een heel ander kaliber (over het rijden is alles wel gezegd vind ik, dus daar heb ik het niet over).
Ik vraag me af waar je parkeert als je bij Bussloo gaat rijden? En waar de dressuurbaan is?
Ik ben nieuw in Loenen komen wonen en heb er al een paar keer met de hond gewandeld. Ik parkeerde dan in de buurt van de golfbaan en daar is een soort dubbele slagboom, waar je met je trailer dus niet doorkunt.
Als je daar gaat rijden...waar kun je dan het beste parkeren? En waar rijd je dan?
En ik heb gehoord dat er ook menhindernissen zijn (ik heb voor het springen al hindernissen ontdekt). Waar zijn die dan?
Jij kunt me dat vast vertellen. Ik wil daar ook wel eens rijden!

De stal waar mijn pony staat is tegen bussloo aan, dus ik stap er altijd heen, dus ik weet niet waar je het beste kan parkeren eerlijk gezegd Bloos

Dorage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-07 12:59

polly2 schreef:
Bisous14 schreef:

Inderdaad, juist als je je benen afsteekt (zoals ik wel vaak zie), geef je onduidelijke aanwijzingen aan je paard, waardoor hij nog meer het heft in handen neemt. Door je been er aan te houden, sluit je 'm eigenlijk op.

idd!
En ik moet ook nog sturen, want anders gaat ze al helemaal d'r eigen weg Knipoog

Dorage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-07 13:01

Cynthiaaapje schreef:
Ik kan het niet zien, ze verteld het zelf dat ontspannen niet lukt, nogmaals, ik probeer haar niet af te kraken. Dingen om dit op te kunnen lossen, een betere band met je paard opbouwen, veel grondwerken en wandelen en doen, een daarna er pas op gaan zitten. En waarom zou je niet gaan crossen, als jij en vooral je paar dat leuk vinden waarom niet...

* Dressuur is er voor het paard, het paard niet voor de Dressuur *

Sorry maar ik vind dit echt onzin!
Dit heeft niets te maken met de band van Dorage en mij, zoja dan zou het wel heel vreemd zijn dat ik en M1 rij en kringkampioen wordt. Dorage is een vreselijk moeielijke pony die ook maar echt niets doet bij iemand anders. En ze is gewoon een dressuur pony, springen vind ze eng crosshindernissen ook, en ga haar niet afmatten door haar te laten crossen, dan zit ik met een pony die paard dagen spierpijn heeft Knipoog
We gaan haast nooit naar buiten, en ik vind niet dat als ik dan een keer naar buiten ga en ze wat fris is omdat het nu ook koud is en ze niet naar buiten gaan dat ze dan meteen precies het zelfde moet lopen zoals ze dat in de bak doet.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 13:05

@dorage: zou je nog een antwoord willen geven op wat ik je vroeg in mijn reactie een eindje verder bovenaan op deze pagina?
Dank je wel.

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 15:03

Mij hoor je toch ook niet zeggen dat ze haar benen af moet steken Verward Maar je benen eraan houden en been geven vind ik 2 verschillende dingen Knipoog

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 15:49

Sorry maar ik vind dit echt onzin! (Dat mag, maar zo denk ik er over)
Dit heeft niets te maken met de band van Dorage en mij, zoja dan zou het wel heel vreemd zijn dat ik en M1 rij en kringkampioen wordt. (niet echt wat vreemds aan, dat zou ook best kunnen, maar je kunt blijkbaar de spanning er niet afkrijgen omdat hij je waarschijnlijk niet vertrouwd) Dorage is een vreselijk moeielijke pony die ook maar echt niets doet bij iemand anders. (Hij mag zo moeilijk zijn, en eenkennigheid heeft verder weinig met vertrouwen te maken. Ok, die van mij is een allemans vriend op stal, maar met rijden moet je respect tonen anders lig je er naast) En ze is gewoon een dressuur pony, springen vind ze eng crosshindernissen ook (dit komt mede doordat jij het niet doet en het eng blijft, en zo lang ze jouw al niet vertrouwd zal ze er ook nooit overheen gaan. Het is een gewone pony, maar dressuur gefokt) en ga haar niet afmatten door haar te laten crossen, dan zit ik met een pony die paard dagen spierpijn heeft (als je hem laat crossen stelt hij zelf de grenzen wel dat kan hij super zelf doen, zolang hij julie maar niet in gevaar brengt is er niets mis met een stukje crossen)
We gaan haast nooit naar buiten, en ik vind niet dat als ik dan een keer naar buiten ga en ze wat fris is omdat het nu ook koud is en ze niet naar buiten gaan (ga verder niet op in zal wel weer een dome natural zijn) dat ze dan meteen precies het zelfde moet lopen zoals ze dat in de bak doet. (dat zeg ik ook niet, maar ik zie dat je haar behoorlijk in haar mond hangt, zo komt het over)

Alsnog bedoel ik het als advies...

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 15:58

Wat een gezeur allemaal weer. Nou ja niet allemaal maar wel veel.
Sommige paarden hebben wat meer pit dan anderen en deze lijkt redelijk vlot te zijn.
Ts zou misschien af en toe wat strenger door mogen komen om daarna weer mee lucht te kunnen geven maar soms is dat moeilijk en zeker in een situatie waarin het paard niet in de vertrouwde omgeving is.
Misschien een idee om wat vaker naar buiten te gaan want je pony vind het overduidelijk erg leuk.

Marieke__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 16:00

Ik denk dat het beter is als dit topic sluit. De ts heeft niet gevraagd om dit zulk disccusies en veel schiet je niet op, want blijkbaar heeft iedereen zijn eigen mening.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 16:20

Marieke__ schreef:
Ik denk dat het beter is als dit topic sluit. De ts heeft niet gevraagd om dit zulk disccusies en veel schiet je niet op, want blijkbaar heeft iedereen zijn eigen mening.

Waarom dat nou weer....gewoon negeren...dan houdt het wel op...en de zinvolle dingen wel aandachtig lezen.

Dorage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-07 16:20

Cynthiaaapje schreef:
Dit heeft niets te maken met de band van Dorage en mij, zoja dan zou het wel heel vreemd zijn dat ik en M1 rij en kringkampioen wordt. (niet echt wat vreemds aan, dat zou ook best kunnen, maar je kunt blijkbaar de spanning er niet afkrijgen omdat hij je waarschijnlijk niet vertrouwd) Dorage is een vreselijk moeielijke pony die ook maar echt niets doet bij iemand anders. (Hij mag zo moeilijk zijn, en eenkennigheid heeft verder weinig met vertrouwen te maken. Ok, die van mij is een allemans vriend op stal, maar met rijden moet je respect tonen anders lig je er naast) En ze is gewoon een dressuur pony, springen vind ze eng crosshindernissen ook (dit komt mede doordat jij het niet doet en het eng blijft, en zo lang ze jouw al niet vertrouwd zal ze er ook nooit overheen gaan. Het is een gewone pony, maar dressuur gefokt) en ga haar niet afmatten door haar te laten crossen, dan zit ik met een pony die paard dagen spierpijn heeft (als je hem laat crossen stelt hij zelf de grenzen wel dat kan hij super zelf doen, zolang hij julie maar niet in gevaar brengt is er niets mis met een stukje crossen)
We gaan haast nooit naar buiten, en ik vind niet dat als ik dan een keer naar buiten ga en ze wat fris is omdat het nu ook koud is en ze niet naar buiten gaan (ga verder niet op in zal wel weer een dome natural zijn) dat ze dan meteen precies het zelfde moet lopen zoals ze dat in de bak doet. (dat zeg ik ook niet, maar ik zie dat je haar behoorlijk in haar mond hangt, zo komt het over)

en dit komt voor mij over als afkraken!
je kan dit allemaal wel zeggen dat je denkt dat je t zo goed weet, om te zeggen doe dit en doe dat en dat sommige dingen niet verkeerd zijn. Maar dan zie jij een totaal andere pony in je hoofd dan dat ze werkelijk is!!
En spanning buiten heeft niets te maken met vertrouwen. Want als ik haar flink aanpak en serieus duidelijk maak dat ze normaal moet doen doet ze dat. Maar voorzover zij weet is buiten rijden plezier maken en niet werken. En ze weet heel goed het verschil tussen buiten plezier maken en in de bak hard werken. En het komt over dat je wilt dat ze zo loopt zoals in de bak. Want je zegt meer lengte nou dat is het enigste wat ze in de bak wel doet en buiten niet. En als zij niet luisterd naar mijn teugel hulp ja dan gebruik ook mijn zit. En als jij daar een probleem mee hebt prima! mijn pony en ik krijg harstikke goed les maar ik hoef dat afgekraak van jou echt niet te hebben. misschien dat je dat iemand anders wijs kunt gaan maken! Maar je hoeft mij niet de les te leren.

nathalie16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 16:27

mensen kunnen best commentaar hebben, maar wat er hier allemaal neer wordt gezet is toch wel hee overdreven! Dat het dierenmisshandeling is?? haha ik denk dat je die mensen zelf dan is op zo'n heet paard of pony moet zetten om te kijken of ze dr zelf zo goed mee om kunnen gaan Knipoog
ik vind er echt niet veel mis met het rijden en de zit van Dorage.. ze zou af en toe misschien wat minder in het bit kunnen gaan hangen, maar als zo'n pony/paard je half uit het zadel terkt mag je best is een ophouding terug maken denk ik zo Knipoog

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 16:45

Sprekend paard, en loopt correct zeg!

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 16:47

Cynthiaaapje schreef:

Sow overdrijven is toch ook een kunst he. Mens, als je advies wil geven doe dat dan, zeg haar wat ze het beste kan doen als haar pony heet is met buiten rijden. En laat het daar bij. Daar gaat het toch uiteindelijk over.
Wat moet je nou met het "advies" wat jij geeft? Ik zie nergens advies staan, alleen commentaar...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 17:51

Sommige mensen hebben denk ik nog nooit op een paard gezeten dat buiten vreselijk heet is..
Kijk; je kan ook gewoon niet die fotos erop zetten, alleen maar omdat je paard af en toe gespannen loopt.. maar dat is onzin, toch?
Nu weet iedereen de reden waarom ze op sommige fotos opgekropt loopt, ik denk dat als de TS er wat aan zou kunnen doen, ze dat zeker had gedaan...

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 18:16

Jeetje wat een topic.. Bloos!
Jen laat ze maar hoor jij weet wel beter, Dorage ís een fantastisch dier en kom ze mag ook wel een keer heet zijn omdat ze met dr blote billetjes buiten is toch?

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 18:20

Je ziet idd dat ze heet was. Ik vind de nek op foto 2 en 9 wat opgekropt, maar dat zal dan ook wel daardoor komen. Mooi front wel! Ik vind foto 4 echt geweldig. Let wel op dat je recht blijft zitten. Verder leuke combi, en mooie plaatjes!

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 18:26

Ik vind jullie een mooie combinatie. Paard is zeer actief, zowel achteraan als vooraan, hij mag inderdaad soms wat minder opgekropt lopen vooraan in de hals, hierdoor verdwijnt het ontspannen beeld een beetje en het is toch in elke klasse de bedoeling dat je een ontspannen beeld laat zien. Maar goed, hier is genoeg over gezegd en ik denk dat ze het zelf ook wel weet aangezien ze het zelf al aanhaalde in het begin.
Ik denk dat het misschien ook wel nuttig kan zijn om vaker buiten te rijden, je pony vindt het duidelijk heel erg leuk dus waarom niet? En zo wordt ie misschien ook iets minder druk en krijg je wat meer ontspanning in de hals. Spanning in de hals kan namelijk er ook voor zorgen dat het paard z'n rug te weinig gaat gebruiken. En dat wil niemand natuurlijk Knipoog
Maar ik vind het er wel goed uitzien hoor.

Dorage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-07 18:28

Ik denk dat dat mens zelf eens er op moet klimmen dan zal ze wel anders denken!

Bedankt loes, en idd blote billen is niet haar favoriete iets Huilen van het lachen

Ik zou er op letten dat ik recht blij zitten bedankt Haha!

Ik rij niet zo vaak buiten omdat dan die spanning juist naar boven komt snapje? Maar misschien helpt het om vaker buiten te rijden en dan leert ze het idd wel Ja