Cynthiaaapje schreef:Sorry maar ik vind dit echt onzin! (Dat mag, maar zo denk ik er over)
Dit heeft niets te maken met de band van Dorage en mij, zoja dan zou het wel heel vreemd zijn dat ik en M1 rij en kringkampioen wordt. (niet echt wat vreemds aan, dat zou ook best kunnen, maar je kunt blijkbaar de spanning er niet afkrijgen omdat hij je waarschijnlijk niet vertrouwd) Dorage is een vreselijk moeielijke pony die ook maar echt niets doet bij iemand anders. (Hij mag zo moeilijk zijn, en eenkennigheid heeft verder weinig met vertrouwen te maken. Ok, die van mij is een allemans vriend op stal, maar met rijden moet je respect tonen anders lig je er naast) En ze is gewoon een dressuur pony, springen vind ze eng crosshindernissen ook (dit komt mede doordat jij het niet doet en het eng blijft, en zo lang ze jouw al niet vertrouwd zal ze er ook nooit overheen gaan. Het is een gewone pony, maar dressuur gefokt) en ga haar niet afmatten door haar te laten crossen, dan zit ik met een pony die paard dagen spierpijn heeft (als je hem laat crossen stelt hij zelf de grenzen wel dat kan hij super zelf doen, zolang hij julie maar niet in gevaar brengt is er niets mis met een stukje crossen)
We gaan haast nooit naar buiten, en ik vind niet dat als ik dan een keer naar buiten ga en ze wat fris is omdat het nu ook koud is en ze niet naar buiten gaan (ga verder niet op in zal wel weer een dome natural zijn) dat ze dan meteen precies het zelfde moet lopen zoals ze dat in de bak doet. (dat zeg ik ook niet, maar ik zie dat je haar behoorlijk in haar mond hangt, zo komt het over)
Alsnog bedoel ik het als advies...
en dit komt voor mij over als afkraken!
je kan dit allemaal wel zeggen dat je denkt dat je t zo goed weet, om te zeggen doe dit en doe dat en dat sommige dingen niet verkeerd zijn. Maar dan zie jij een totaal andere pony in je hoofd dan dat ze werkelijk is!!
En spanning buiten heeft niets te maken met vertrouwen. Want als ik haar flink aanpak en serieus duidelijk maak dat ze normaal moet doen doet ze dat. Maar voorzover zij weet is buiten rijden plezier maken en niet werken. En ze weet heel goed het verschil tussen buiten plezier maken en in de bak hard werken. En het komt over dat je wilt dat ze zo loopt zoals in de bak. Want je zegt meer lengte nou dat is het enigste wat ze in de bak wel doet en buiten niet. En als zij niet luisterd naar mijn teugel hulp ja dan gebruik ook mijn zit. En als jij daar een probleem mee hebt prima! mijn pony en ik krijg harstikke goed les maar ik hoef dat afgekraak van jou echt niet te hebben. misschien dat je dat iemand anders wijs kunt gaan maken! Maar je hoeft mij niet de les te leren.