2de keer op Misty!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dobel

Re: 2de keer op Misty!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 18:23

KiWiKo schreef:
= andere instructeur

of even overleggen met de beste man haha

dus nu is het commentaar denk ik wel gegeven door iedereen, dus wachten we even af hoe het vanavond gegaan is Bloos

ni3ki3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 18:34

Wij doen altijd een beugelriem om de hals.. om daar aan vast te houden en zolang we nog longeren houden we de teugels erg los en laten hem eerst aan de longeerlijn lopen, aan dat stuur is die immer gewend.
Dan vindt ik, daarover gesproken. Dat je zelf al aan geeft dat ie het longeren nog niet altijd begrijpt. Ik denk dat een pony eerst dat onder de knie moet hebben. Die commando's moet kennen en daar volledig op moet reageren. Dan pas kun je er iemand op zetten, gewoon voor het gevoel dat er iemand op zit. De longeerder blijft dan gewoon de commando's geven. De ruiter gaat mee met de beweging van het paard, zodat het paard hieraan kan wennen. Vervolgens ga je bijvoorbeeld een beetje kuitdruk uitoefenen wanneer de longeerde het commando geeft om in stap, draf of galop te gaan. Zodat het paard een link gaat leggen met been geven is harder gaan.
Pas wanneer dit duidelijk is, probeer je de teugels er een beetje bij te houden.. en als de longeerder commando geeft voor langzamer kun je een korte ophouding maken.. zodat ie ook hier weer een link gaat leggen.
Ik vind nu dat je erg snel begint, korte teugels, terwijl die nog niet altijd even goed de longeer commando's kent.
Je ziet dan vaak dat paarden in de war raken, doordat er meerdere commando's tegelijk gegeven worden.
Je ziet namelijk veel paarden die door de teugel heen trekken, wanneer de ruiter juist de hulpen geeft om te stoppen. Je ziet ook veel dat paarden juist gaan stil staan en de buik aanspannen als er been wordt gegeven.
Daarom is longeren zo belangrijk, als het paard deze commando's kent, heeft het hier veel steun aan. Het kan hierop terug vallen wanneer het de commando's van de ruiter niet begrijpt..
Veel succes met je paardje.. vind het wel een mooi beestje..

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 21:26

Ik ben vandaag weer met Misty naar de manege geweest en weer les gehad, nou het ging super, ik heb zelfs al een stukje los gereden achter Spetter aan en het ging echt supergoed en ze was heel erg braaf, met het longeren ging het ook veel beter, we hebben geen fotos gemaakt omdat mijn vader een beetje bokkig was, maar volgende keer (zaterdag) maken we echt foto's, maar ik heb echt een hekel aan al die rotreacties hier en ik trek me hier ook niets meer van aan want al dat commentaar op een paar foto's, en ik heb gehoord dat er hier ook veel mensen zijn die het liefst overal op zeiken. dus ik vind het best wat iedereen zegt, maar ik trek me er niks meer van aan en ik ga mooi door met deze instructeur want het komt allemaal wel goed, ik zal over een paar weken nog wel eens foto's plaatsen, dan kijken we nog eens oké?

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 21:33

Ja vooral doen joh :S lekker dr op gaan rijden OMG
Lekker nu al los gaan rijden en lekker achter andere pony aan laten lopen..Goed bezig hoor :S
Maarja vooral doen zou ik zeggen. Je komt er van zelf wel achter.En ga dan ook geen topic plaatsen aub.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 21:34

Lekker verstandig Koe Hoop voor jou heel hard dat je je paardje niet ontzettend verpest...

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 21:35

Het is jammer dat je er niks van aan wilt trekken Sodeletuut, ik zie een paardje op de foto's in het zweet, waar aan alle kanten aan getrokken wordt en te veel ruimte heeft en te veel onrust. Je bent bezig met het plaatsen van de bouwstenen voor het verdere rijden, als de fundering niet goed is zal de rest als een kaartenhuis in storten. Is het niet nu of over een paar weken dan is het later. Het is totaal onnodig. Hoeveel moeite is het om het anders te doen? Behalve dan om toe te geven dat je niet genoeg weet om toe te geven dat het beter kan.

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 21:38

Als je geen commentaar wilt, moet je geen topic openen.
We plaatsen geen reactie om je aan te vallen maar om tips te geven!
En ik neem aan dat je zelf ook wel kunt zien dat het er niet super vriendelijk en lief uit ziet?
Ik begrijp heus wel dat het niet makkelijk is. Maar als er iemand mee rent terwijl je ook nog eens aan de longeerlijn zit, brengt dat meer onrust (naar mijn idee). En ze had beter aan de binnenkant mee kunnen lopen.

Op foto 4 moet ze naar buiten van jou.
Je trekt aan je rechter teugel, je linker teugel hangt slap en je geeft been met je rechtervoet.
Zo hoort het niet meid..

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 21:43

Nou succes dan maar he met die instructeur. Die "rot"reactie's zijn anders wel goed bedoeld, we proberen je alleen maar tips te geven. Achter een andere pony aan rijden vindt ik zelf het slechtste wat je kunt doen. Vindt het erg onverstandig om er nu al op te gaan rijden op deze manier. Ik heb zelf bij een africhtinsstal stage gelopen, en er ging niemand op voordat die basis aan de longe goed was. Hoe wou je nu je beenhulpen enz aan gaan leren....vindt dit een hele aparte manier van een paard in rijden. Maar goed moet je allemaal maar zelf weten.

Ben benieuwd naar je volgende foto's.

_Do_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 21:45

Geef haar een beetje tijd. Ze is echt niet beter als ze over een half jaar alles al kan. Laat haar nog lekker jong zijn en wacht gewoon rustig af totdat ze het longeren door heeft. Anders wordt het rijden ook niet duidelijk voor haar.

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 21:55

Ik geloof niet dat ik hier heel vrolijk van wordt. Lips are sealed

Sodeletuut schreef:
zoals ik hierboven ook schreef: we oefenen er heel erg veel mee en het gaat al steeds bezig, en wij hebben geen longeerbak dus dat word moeilijk..maar ze gaat echt snel vooruit hoor

Je kunt ook gewoon een stukje bak afzetten.
Ze ziet er bang en gespannen uit.
Als ik jou was had ik die 2e foto niet eens durven plaatsen.

Dan ga je erop zitten en rent er iemand mee om aan het hoofd van je paard te plukken.
Houd het de eerste keer gewoon lekker bij stappen met iemand ernaast!
Draven kan altijd nog.
Eerst normaal longeren aanwennen is trouwens belangrijker dan rijden Lachen
Hoe oud is ze als ik vragen mag?

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 21:56

__Marloes schreef:
stef schreef:
marloes, Liannee en fjordjuhs, topic lezen misschien?

Nou, pech. Ik vind dit niet kunnen en om mijn mening te uitte ga ik deze 7 pagina's niet lezen. Knipoog
Edit: ik ben in mijn vorige post hier nog vrij vriendelijk geweest Knipoog

Moderatoropmerking:
__Marloes (en anderen die zich aangesproken voelen):
Dit soort brutale reacties wil ik hier niet zien. Er wordt je vriendelijk gevraagd om even de rest van het topic te lezen, dan is het niet de bedoeling om zo'n grote mond open te trekken. Het is sowieso niet de bedoeling om zomaar te reageren zonder de rest van het topic te lezen.

Hierbij het verzoek aan iedereen om eerst het topic door te lezen en dan pas te reageren. Graag alleen reageren als je iets nuttigs toe te voegen hebt, iets wat al meerdere keren gezegd is, is niet bepaald een nuttige aanvulling.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 21:58

Nou, om iedereen even gerust te stellen, we hebben vandaag de bak afgezet met het longeren;) is iedereen nu blij?

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 22:01

Waarom nou deze sarcastische opmerking?
We proberen je te helpen met tips....

Was ze braaf met longeren?
Weleens een bitstukje geprobeerd?
Dat is handiger.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 22:02

het was niet sarcastisch bedoelt, gewoon omdat heel veel mensen zeiden dat het beter was om het af te zetten, hebben we de raad opgevolgd, en we hebben ook een halster er onder gehouden, dus ik heb wel geluisterd:)

en ze was braaf met longeren, het ging zo goed dat ik zelfs al even los heb gereden:)

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 22:06

Nou, gefeliciteerd ! Lachen

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 22:09

Netjes Haha! Blij dat je de tips opgepikt hebt Knipoog
En ik denk dat ik voor iedereen spreek als ik zeg dat niemand het gemeen bedoeld, maar juist om te helpen. Hoewel niet iedereen het zo brengt Knipoog

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 22:11

RianneH schreef:
Netjes Haha! Blij dat je de tips opgepikt hebt Knipoog
En ik denk dat ik voor iedereen spreek als ik zeg dat niemand het gemeen bedoeld, maar juist om te helpen. Hoewel niet iedereen het zo brengt Knipoog
ben k met je eens Knipoog word soms best op een rare manier gebracht.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 22:11

Ja het is idd de manier waarop het gebracht word, wan tik weet wel dat het nog niet perfect gaat, maar ik volg de raad wel op en ik doe heel erg mijn best, ik weet wel dat het is om te helpen, maar van al dat negatieve zovan: jij doet dit fout, jij doet dat fout. daar word ik onzeker van..

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 22:12

Sodeletuut schreef:
Ja het is idd de manier waarop het gebracht word, wan tik weet wel dat het nog niet perfect gaat, maar ik volg de raad wel op en ik doe heel erg mijn best, ik weet wel dat het is om te helpen, maar van al dat negatieve zovan: jij doet dit fout, jij doet dat fout. daar word ik onzeker van..
daarom, je doet je best, maar iedereen overvalt je met het zelfde. 1 of 2 personen is genoeg. Knipoog

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 22:12

Met goede begeleiding kom je heel ver.
En geef je pony ook de tijd om alles te leren.
Hoe oud is ze eigenlijk?

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 22:14

Fijn dat er nu ook wat leuke reacties komen, dat stelt me gerust. ik doe echt mijn best om het misty zo fijn mee te laten maken en het gaat ook al echt heel goed:) ze is nu ongeveer 3,5 jaar of ietsje ouder inmiddels.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 22:16

Sodeletuut schreef:
Ik ben vandaag weer met Misty naar de manege geweest en weer les gehad, nou het ging super, ik heb zelfs al een stukje los gereden achter Spetter aan en het ging echt supergoed en ze was heel erg braaf, met het longeren ging het ook veel beter, we hebben geen fotos gemaakt omdat mijn vader een beetje bokkig was, maar volgende keer (zaterdag) maken we echt foto's, maar ik heb echt een hekel aan al die rotreacties hier en ik trek me hier ook niets meer van aan want al dat commentaar op een paar foto's, en ik heb gehoord dat er hier ook veel mensen zijn die het liefst overal op zeiken. dus ik vind het best wat iedereen zegt, maar ik trek me er niks meer van aan en ik ga mooi door met deze instructeur want het komt allemaal wel goed, ik zal over een paar weken nog wel eens foto's plaatsen, dan kijken we nog eens oké?

Snap best dat je niet zo blij bent met de reacties, en zoals ik nu in je latere reacties lees doe je ook wel wat met de tips, maar het berichtje hierboven klonk behoorlijk anders!

Succes nog, en ik hoop dat je instructeur het ook wat verstandiger aan gaat pakken...

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 22:19

Sorry van die rare reactie, maar ik was echt eventjes boos op iedereen.. maar dat snap je wel.. maar ik heb de goede raad die er tussen zat echt opgevolgd (Halster onder hoofdstel houden, goed longeren, bak afzetten)
en het helpt wel hoor:)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 22:23

Hardstikke mooi meid! Joh, we bedoelen het echt niet zo rot hoor Lachen
Ik hoop echt voor je dat je hier een leuk paardje aan overhoud Lachen

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 22:26

Mag ik je een tip geven?
Haal uit dit topic de dingen waar je echt wat mee kunt. Opbouwende kritiek zeg maar, en de goede tips. En laat de rest gewoon langs je heen gaan. Niet iedereen is even charmant in het geven van feedback. Dat zegt ook wat over mensen.... Knipoog Ik wens je veel succes met je paardje. Het komt vast goed!