Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Jibbel schreef:_joellover_ schreef:Hee nou gister gereden effe goed in gereden met lange teugel
en draf en toen langzaam op gepakt
Ze was erg goed aan mijn been maar ookal was ze zo goed had ik moeite om mijn been stil te houden iemand daar nog tips op ?
Probeer je tenen naar binnen te draaien, net alsof je met platte voeten op de grond staat. Hierdoor komen je knieen dichter/ aangesloten aan het zadel en blijven je onderbenen van het paard af. Dat je beweegt is normaal, je paard beweegt ook en die beweging wordt doorgevoerd naar jou. Je moet het alleen kunnen reguleren.
Je houding zal ook iets veranderen door het naar binnendraaien, je kantelt je bekken iets waardoor je met je zit ook een 'voorwaartse' houding gaat aannemen en zal ze nog vlotter lopen.
Succes!

lodo schreef:je zadelkussens zijn volgens mij keihard.
lodo schreef:je zadelkussens zijn volgens mij keihard.

_joellover_ schreef:Figo van dat met die handoek ik snap dat niet echt

Figo schreef:Een theedoek oprollen en over de neus van je voet leggen (leg hem zo ver dat hij tegen de beugel aankomt)
De theedoek blijft alleen liggen als
- Jij je kuit aangesloten aan je paard houd en de neus van je voet naar voren wijst (omdat je dan het uiteinde van de theedoek als het ware tegen je paard aan houdt) als je je been, kuit en voet van je paard afhoud (afsteekt) valt de theedoek
EDIT: dit klopt bij jou denk ik niet helemaal, bij jou komen je voeten nml. onder je paard uit en dan heb je niks om de theedoek ergens tegenaan te klemmen omdat daar geen buik van je pony meer zit..
- Je je hak uitdrukt ( als jij je hak optrekt valt de theedoek over je voet heen naar voren, als je je hak uitdrukt blijft de theedoek tegen de beugel aanliggen)
EDIT: dit klopt wel, als jij je hak nml. optrekt krijg je dit effect(linker hokje):
En als jij je hak uitdrukt krijg je het rechter hokje
- Je je been stil houd Als je heel druk bent ben je been (en dus drijft met je hak of bijv. meer schopt) valt de theedoek. Als jij kuithulpen geeft hoort je been niet te bewegen en valt de theedoek dus niet)
EDIT: verder nog een tip voor je hak uitdrukken; Probeer te doen alsof jij in het zand staat en alsof je je voet een beetje ingraaft in het zand.
Als je paard niet goed aan je been is, veel tempowisselingen gaan rijden in stap draf en galop en consequent zijn (daarmee bedoel ik dus; jij geeft been, luistert je paard niet gelijk? geef je een klein tikje met je zweep achter je kuit. Gaat hij voorwaarts? beloon je. Gaat hij niet voorwaarts? Geef je een scherpe(harde) tik (je mag best een flinke pets geven hoor, dan leert hij snel genoeg). Luistert hij? beloon je. Als je zo blijft volhouden weet hij snel genoeg dat hij op een lichte kuithulpt
voorwaarts moet gaan)
Ook vooral veel blijven belonen als hij iets wel goed doet he, al is het maar iets kleins. Van alleen maar straffen en doen leert je paard niet wat hij wél moet doen en wat wel goed is. Alleen wat niet goed is dus..
_joellover_ schreef:lama figo ik zie het al ik snapten iet hoe ik hem neer moest leggen.
Kafue vind jij mij te groot voor mijn pony?
mja misschien snap je het zo iig wat beter..

Up_to_Date schreef:Het geeft geen fijn beeld, wat anderen ook al aangeven.
Je paard heeft bijna iedere keer de oren in de nek, het halve bit trek je uit de mond.
Aan je voeten moet je nog hard werken![]()
De teugels mogen wat korter.
Zolang je je benen niet goeg weet te plaatsen, kun je de sporen beter even achterwege laten.
_joellover_ schreef:Up_to_Date schreef:Het geeft geen fijn beeld, wat anderen ook al aangeven.
Je paard heeft bijna iedere keer de oren in de nek, het halve bit trek je uit de mond.
Aan je voeten moet je nog hard werken![]()
De teugels mogen wat korter.
Zolang je je benen niet goeg weet te plaatsen, kun je de sporen beter even achterwege laten.
Sorry hoor maar je ziet nu al 8 pagina's lang dat dit zelfde commentaar is waarom zeg je precies het zelfde?
Dankje Figo!
petje af! ben wel benieuwd naar die beloofde nieuwe foto`s!

_joellover_ schreef:Dat snap ik maar iedereen is me nu aan het helpen en dan krijg ik oppeens nog een commentaar die ik al heel vaak heb gehoord