Zorro@wedstrijd 14-10-2007

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Re: Zorro@wedstrijd 14-10-2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 13:19

Wanted2003 schreef:
Nee helemaal niet en dat zeg ik ook niet. Ik zeg alleen dat een heleboel problemen die een paard heeft aan de houding van de ruiter kan liggen. En in dit geval lijkt het me, dat ze bij een fysio loopt met Zorro omdat ze te groot is? Met die opmerking wil ik dus zeggen: wanneer ze niet te groot geweest zou zijn voor Zorro, zou ze die fysio waarschijnlijk niet nodig hebben

DIT is weldegelijk kortzichtig! Waarom denk je meteen dat Zorro wel bij een fysio onder behandeling is, omdat de ruiter te groot is?

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 13:21

My point exactly!

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 13:23

Jullie snappen mijn punt overduidelijk niet, en ik heb ook geen zin om dit nog een keer uit te leggen. Dus bij deze ga ik me hier niet meer mee bezig houden

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 13:24

Ik ben ook aan de grote kant voor mijn shet. En heb er ook regelmatig een fysio bij. Waarom? Omdat hij juist met een klein kindje een keer een flinke glijer gemaakt heeft waardoor hij stokkreupel geweest is. En pony nummer 2 loopt bij de fysio omdat hij een klap gehad heeft op het land. Sindsdien laat ik ze ongeveer 1x per jaar eventjes checken.
Je ent toch ook preventief? Je laat de tandarts toch ook preventief kijken?

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-07 13:25

Zorro is in maart voor het laatst bij de fysio nagekeken, voordat we weer gingen starten. Conclusie fysio: Zorro is soepel en los in zijn lijf en hij vond het niet nodig om hem ergens te behandelen.

Wanted: ik probeer positief te reageren op jou reacties, maar naar mijn mening ben jij degene die constant iets loopt te zoeken waar je me op kan pakken. Jammer komt niet heel volwassen over.

Algemeen: alle reactie zijn welkom, maar onderbouw het dan ook ! Zowel positief als negatief en leg je bij de mening van een ander neer. Ga er a.u.b. niet verder op in.....

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 13:33

ukkiepuk schreef:
Zorro is in maart voor het laatst bij de fysio nagekeken, voordat we weer gingen starten. Conclusie fysio: Zorro is soepel en los in zijn lijf en hij vond het niet nodig om hem ergens te behandelen.

Wanted: ik probeer positief te reageren op jou reacties, maar naar mijn mening ben jij degene die constant iets loopt te zoeken waar je me op kan pakken. Jammer komt niet heel volwassen over.

Algemeen: alle reactie zijn welkom, maar onderbouw het dan ook ! Zowel positief als negatief en leg je bij de mening van een ander neer. Ga er a.u.b. niet verder op in.....

Nee hoor, dat is helemaal mijn bedoeling niet. De reacties die ik geef zijn voornamelijk tegen anderen gericht.

Tegenover jou heb ik mijn punt duidelijk gemaakt: Ik vind het plaatje niet mooi en vind het idee dat je met zo'n kleintje bij de paarden start heel raar.
Daarnaast vind ik persoonlijk een fysio niet nodig wanneer je als ruiter zijnde er voor zorgt dat je een goede houding probeert te creëeren en een goed passend zadel heb.

Dit is het laatste wat ik hierover te zeggen heb

babbeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 14:45

Wanted2003 schreef:
ukkiepuk schreef:

Nee hoor, dat is helemaal mijn bedoeling niet. De reacties die ik geef zijn voornamelijk tegen anderen gericht.

Tegenover jou heb ik mijn punt duidelijk gemaakt: Ik vind het plaatje niet mooi en vind het idee dat je met zo'n kleintje bij de paarden start heel raar.
Daarnaast vind ik [b]persoonlijk
een fysio niet nodig wanneer je als ruiter zijnde er voor zorgt dat je een goede houding probeert te creëeren en een goed passend zadel heb. [/b]
Dit is het laatste wat ik hierover te zeggen heb

het plaatje gaat er niet altijd om er zijn zat mensen wat er voor geen meter op het paard zit en dan ziet het plaatje er ook niet uit... en als zij bij de paarden kan starten waarom niet ... en de fysio is helemaal niks mis mee dat je dat na laat kijken want dat doen er veel meer en helemaal niet eens omdat er zo zeer wat aan de hand is... en het hoeft egt niet alleen maar aan de ruiter te liggen...
onntopic... ik vind het er leuk uitzien en ga zo door
vind het heel stoer dat je bij de paarden rijd met een shet in het L2 .. hihi
veel succes nog !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 15:20

Meid , ik vind je gewoon een heel erg leuke shet hebben Lachen .
Je past er gewoon nog op Lachen. .
het plaatje is ook erg ontspannend,
je shetlander loopt gewoon bijna uit zich zelf lijkt het wel .
Het ziet er hartstikke makkelijk uit ! Lachen
En de ontspannenheid zie ik ook .

ik zie dit dus veel liever dan een paard dat in elkaar getrokken wordt en terwijl hij net ingereden is van zijn baasje al een Z proef moet kunnen lopen .
of kinderen die hun shetlander pijn doen door allemaal rare dingen op ze te doen
.
Meid , maak er een mooi seizoen van !

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 15:23

Hij loopt erg netjes !
Maar knaagt er nou echt niks bij je als je dit ziet :

Afbeelding

Als je dit bij iemand anders zo zou zien dan zou jij toch ook zoiets hebben van : Arme pony !!!

Bovendien, als ik in je profiel kijk zie ik genoeg foto's van je waarop je bewijst dat je heus wel met grotere paarden overweg kan.
De vraag komt dan naarboven waarom je niet een talentvol ruitertje zoekt voor een talentvolle pony ?

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 15:28

Simba_ schreef:

Uhm, nee...

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 15:32

Ze past nog prima op die shet, en het gaat super. Ik snap niet waarom die eeuwige discussies altijd nodig zijn. Volgens mij weet ze heel goed waar ze mee bezig is hoor!
En ze rijd op die shet omdat haar andere paard een blessure heeft gehad, lees dit bit maar eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 15:34

Maar als het paardje het nou leuk blijkt te vinden, nog steeds vooruit gaat en geen lichamelijke problemen heeft, wat is nou het probleeM? Ze is te groot, maar dat komt omdat het een shet is, dan ben je snel te groot.

Een klein tenger ding op een groot fors paard vind ik ook niet mooi, maar daar zal je nooit wat van horen, dan zie ik ook ranke paarden met zware mannen met bierbuiken en dat vind ik ook niet mooi en daar valt ook niemand over. Man en vrouw delen paard en doen leuke thuiswedstrijdjes in de manege, niemand die iets zegt, maar het beeld is eigenlijk hetzelfde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 15:37

A10 schreef:
Simba_ schreef:

Nee , Helemaal niks ! Het ziet er geweldig uit , vol vertrouwen gaat de shetlander ervoor.
correctie , zoals ik al eerder zei : dit is veel beter dan mensen die hun paard/pony erin trekken en het beestje pijn doen !

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 15:38

Ik denk dat mening paard jaloers zou zijn op de de manier waarop deze shet wordt gereden. Het ziet er goed uit hoor!

Verder is er geloof ik al gezegd dat je meer naar voren maken kijken, dat was mijn enigste aanmerking.

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 15:40

russel schreef:
Maar als het paardje het nou leuk blijkt te vinden, nog steeds vooruit gaat en geen lichamelijke problemen heeft, wat is nou het probleeM? Ze is te groot, maar dat komt omdat het een shet is, dan ben je snel te groot.

Een klein tenger ding op een groot fors paard vind ik ook niet mooi, maar daar zal je nooit wat van horen, dan zie ik ook ranke paarden met zware mannen met bierbuiken en dat vind ik ook niet mooi en daar valt ook niemand over. Man en vrouw delen paard en doen leuke thuiswedstrijdjes in de manege, niemand die iets zegt, maar het beeld is eigenlijk hetzelfde.

Helemaal mee eens Russel! Pling

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 16:02

Ik vind jullie een geweldige combinatie, heb met veel plezier het artikel in BIT gelezen Lachen

Ik ben zeker geen voorstander van grote mensen op kleine pony's, want ik zie veel mensen die de schouder belemmeren met hun been. Maar bij jou is dat niet het geval (voor zover ik op de foto's zie.) Het shetje lijkt er echt veel plezier in te hebben, Knipoog
Het plaatje is misschien minder mooi, maar zoals al eerder gezegt is, lijkt het ook niet mooi om een rank figuur op een groot, breed paard te zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 16:02

En ik heb de foto's weer bekeken .
Op álle foto's is er ontspanning , en zijn ze een hecht team .
Deze shetlander is eigenlijk geen shetlander zoals sommige denken .
Sommige mensen denken dat die gewoon een pony is waar een meisje probeert mee op te scheppen , terwijl ze veelste lang is Knipoog.

Maar ik zie dat het niet zo is ( aan de foto's , en heb je zien rijden op een wedstrijd. )

Zorro de shetlander loopt gewoon voro zijn plezier zo netjes, en doet alles voor zijn baasje.

Zijn baasje doet hem geen pijn , Knipoog

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 16:31

Vind het trouwens érg apart dat een prof als Seth dit goedkeurd, en op zijn minst niet in een deuk ligt Clown

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 16:35

En daarmee bedoel je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 16:35

Simba_ schreef:
Vind het trouwens érg apart dat een prof als Seth dit goedkeurd, en op zijn minst niet in een deuk ligt Clown

Vind je het nou niet gemeen wat je nu zegt??
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-11-07 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 16:40

ik vind het er super uitzien veel hier moeten het maar eens voor elkaar zien te krijgen. wordt je niet vaak benaadeeld door de jury? heel veel plezien er nog mee.

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-07 17:11

Simba_ schreef:

Seth heeft ons zover gebracht Knipoog Zonder hem hadden wij niet zover gekomen. Het is een topinstucteur en niet zo kortzichtig. HIJ ziet liever mij serieus rijden met Zorro dan iemand die maar wat rondhobbeld en zijn paard op alle mogelijke manieren in de weg zit.

Op www.ophetland.tv en www.horses.nl staat een filmpje van ons. Ik denk dat Seth daar zijn mening heel goed duidelijk maakt. Vork

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-07 17:16

Simba_ schreef:
Hij loopt erg netjes !

*foto*

Als je dit bij iemand anders zo zou zien dan zou jij toch ook zoiets hebben van : Arme pony !!!

Bovendien, als ik in je profiel kijk zie ik genoeg foto's van je waarop je bewijst dat je heus wel met grotere paarden overweg kan.
De vraag komt dan naarboven waarom je niet een talentvol ruitertje zoekt voor een talentvolle pony ?

Ik voel een pony onder me, die plezier heeft in het lopen en graag nieuwe dingen wil leren, dus er knaagt aan mij niets nee Haha!

Talentvol ruitertje mag eind volgend jaar schitteren in de dressuurring. Als je het topic had doorgelezen had je kunnen lezen dat ik dat al gezegd had Haha!

Ik kan ook heel goed met grotere paarden overweg, maar die paarden zijn niet van mij en Zorro wel. Tijd voor twee paarden heb ik niet en Zorro gaat nooit weg. Eind volgend jaar stop ik met rijden en hoop dan een leuke combinatie te mogen begeleiden....
Laatst bijgewerkt door ukkiepuk op 01-11-07 17:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 17:44

Ik vind jullie een super combinatie. Het ziet er heel ontspannen uit en volgens mij vind Zorro het helemaal geweldig. Ik zie een pony die het naar zijn zin heeft! Menig "paarden" ruiter zou jaloers op je zijn. Ik zie vaak zat mensen stuntelen op hun paard die misschien wel met gemak 10 keer hun gewicht kan dragen. Maar die paarden zien er echt niet gelukkig uit hor. En die worden alleen maar in de weg gezeten door degene die erop zit. Dat zie ik bij jou absoluut niet!

Petje af dat je gewoon het lef hebt om met jouw topshet tussen de paarden te gaan starten. Ik vind het top!

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 19:53

Had deze kleine zwarte ook al gespot op het Friezenforum. Knap om met een Shetlander mee te komen tussen de paarden. Met een Haflinger en Fjord is het vaak al een hele toer, maar een Shetlander?
Een niet alledaagse combinatie, maar waarom ook niet?
Het ziet er ontspannen uit, en op het filmpje was te zien dat deze combinatie zeer goede begeleiding krijgt.