inrijden van 3 hafjes..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Whitepanther

Re: inrijden van 3 hafjes..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 15:15

Deze paarden zijn allemaal eerst al aan de longeerlijn geweest, ook toen er voor het eerst op gezeten werd! maar het is een beetje moeilijk om foto'z te maken als je een paard vast houd want daar moet je volgens mij je volle aandacht bij hebben en niet met een hand een lijn vasthouden en met een andere met een camera staan zwaaien.

Overigens heb je wel gelijk leon op leuke topics reageert niemand en als ergens commentaar op gegeven kan worden dan zijn ze der als de kippen bij. Ik krijg bij mijn foto's van Ilan nooit meer dan 3 a 4 reacties en die komen dan meestal nog van bekenden ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 15:15

haffilover schreef:
__Marloes schreef:
Pff... Te triest gewoon, ik heb hier echt geen woorden voor.. Verdrietig

Ga eerst aub op fatsoenlijke dressuurles dat je een goede basis legt voordat je een paard ingaat rijden. Manege is geen goede basis!!!! Je moet goed kunnen zitten wil je een paard goed in kunnen rijden, je moet weten hoe je een paard ontspannen rijd en je moet weten hoe je moet reageren als je paard wat fout doet en dat kan ik hier echt niet zien..

Je rijd zeker op een handelsstal? Met de manier "rijd ze maar in" en de gedachte "zolang we maar in de advertentie kunnen zetten dat ze zadelmak zijn, dat is meer geld" en dan ook nog met ruiters die er geen of heel weinig geld voor vragen wegens ervaring gebrek.

Wat er allemaal wel niet gebeurt in het paardenwereldje..

Wie is hier triest met zo'n reactie?
Ze weet toch niet wat haflinger 3 kon? En als jij net een hele serie bokken hebt doorstaan zou je dan ook nog perfect zitten? Dacht het niet hè. Geen conclusies trekken over waar ze rijd als je het niet eens zeker weet. Sjonge jonge, denk je bij jezelf: Laat ik mijn foto's eens op bokt zetten! En dan dit? Te onbeschoft voor woorden.

Ik weet dat wel hoor maar als je een pony in wilt gaan rijden moet je gewoon een goede basis hebben, dat is een feit. En als je geen goede basis heb dan kan je nooit ergens op terug vallen. Dat bedoel ik meer met het bericht hier boven. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 15:16

Somebitch schreef:
__Marloes schreef:
Maar het laat wel zien wat ontspannen is invergelijking met jouw hafjes.. Knipoog

Ze is waarschijnlijk nog te onervaren om dat te zien

Clown

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 15:16

Dus jij hebt een goede basis? En wat versta jij onder een goede basis? Lachen

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 15:17

Somebitch schreef:
__Marloes schreef:

Maar het laat wel zien wat ontspannen is invergelijking met jouw hafjes.. Knipoog

Ze is waarschijnlijk nog te onervaren om dat te zien

ROFL

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 15:18

Tegen wie heb je het nu?

Ik versta onder een goede basis dat je een paard goed, ontspannen aan de been er gewoon links en rechtsom doorheen krijgt, en de zit is daarbij heel belangrijk.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 15:18

Ohh hahahaha! Ik dacht dat Martine dat getypt had Clown Laat maar hahaahh!

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 15:19

Whitepanther schreef:
Overigens heb je wel gelijk leon op leuke topics reageert niemand en als ergens commentaar op gegeven kan worden dan zijn ze der als de kippen bij. Ik krijg bij mijn foto's van Ilan nooit meer dan 3 a 4 reacties en die komen dan meestal nog van bekenden ook.

Schijnheilig (Leon)

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 15:20

Wat lopen jullie je gigantisch aan te stellen zeg, als het aan jullie lag zou alleen Anky paarden in mogen rijden. Want je moet mínstens GP rijden voordat je daar goed genoeg voor bent. Rolleyes

Nee joh, jullie zijn allemaal topruiters. Huilen van het lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 15:21

Martine_m schreef:
Whitepanther schreef:

Schijnheilig (Leon)

Woow, dan zijn al mijn topics wel vreselijk positief geweest! Sigaar

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 15:21

Somebitch schreef:
Ohh hahahaha! Ik dacht dat Martine dat getypt had Clown Laat maar hahaahh!

weet je wat je doet...
kom een keertje kijken... dan heb je recht van spreken en kun je een oordeel geven.. nu ben je gewoon dom aan het banketstaaf.. want je weet helemaal niets over mij en de manier hoe ik rij...

je bent welkom!

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 15:22

__Marloes schreef:
Whitepanther schreef:

ja, je vriendinnetjes zeker hier op bokt.. Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 15:22

Redrumfox schreef:
Wat lopen jullie je gigantisch aan te stellen zeg, als het aan jullie lag zou alleen Anky paarden in mogen rijden. Want je moet mínstens GP rijden voordat je daar goed genoeg voor bent. Rolleyes

Nou, ik ben geen topruiter en ik zal het ook nooit worden maar als je een pony in gaat rijden zonder goede begeleiding loop je vast. Als ze zo nog 2 maanden worden gereden dan krijgen ze gewoon rugproblemen, zo erg drukken ze de rug weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 15:23

Martine_m schreef:
__Marloes schreef:

ja, je vriendinnetjes zeker hier op bokt.. Vork

Jaloers ofzo?

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 15:23

Redrumfox schreef:

Go jij! Go jij!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 15:25

Redrumfox schreef:

Nee hoor heb zelf ook paarden in / door gereden en ik ben ook niet een van de beste ruiters, maar zo in een paard zijn mond te zitten doe ik toch niet (uiteraart mét begeleiding).

-----------------------------------------------
En ik zie toch hoe je rijd? Ik zie hoe jij aan die teugels trekt. Maar waar is het? Ede is namelijk nogal ver, moet ik even wachten totdat ik op mag voor mijn auto en mijn rijbewijs heb en dan kom ik zeker langs! Maar dan zal je vast al beter kunnen inrijden (hoop ik dan) Scheve mond
Laatst bijgewerkt door Somebitch op 10-10-07 15:27, in het totaal 1 keer bewerkt

haffilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 15:26

Ze weet toch niet wat haflinger 3 kon? En als jij net een hele serie bokken hebt doorstaan zou je dan ook nog perfect zitten? Dacht het niet hè. Geen conclusies trekken over waar ze rijd als je het niet eens zeker weet. Sjonge jonge, denk je bij jezelf: Laat ik mijn foto's eens op bokt zetten! En dan dit? Te onbeschoft voor woorden.[/quote]
Ik weet dat wel hoor maar als je een pony in wilt gaan rijden moet je gewoon een goede basis hebben, dat is een feit. En als je geen goede basis heb dan kan je nooit ergens op terug vallen. Dat bedoel ik meer met het bericht hier boven. Knipoog[/quote]

Pff... Te triest gewoon, ik heb hier echt geen woorden voor.. Verdrietig Kun je misschien ook op een andere manier vertellen? Jou foto's waren ook niet perfect hoor. Kijk maar naar je hakken op de (ik dacht) eerste twee foto's.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 15:27

Je kan nu wel heel blij zijn met de opmerking van Redrumfox, want dat is natuurlijk wat je wil horen, maar wat ga je nu doen met de rest van de berichten?
Kijk,het is natuurlijk hartstikke leuk om een paardje af te richten, maar wat voor ervaring hebben jullie nu eigenlijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 15:27

Pff. Iemand kan ook gewoon zo eigenwijs zijn dat ze tegen al het kritiek van een ander in gaat.. Ik vind het echt verschrikkelijk. Ik zeg hier maar niks meer want TS denkt toch dat ze het beter weet.

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 15:28

__Marloes schreef:
Jaloers ofzo?

Huilen van het lachen
Laatst bijgewerkt door Martine_m op 10-10-07 15:29, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 15:28

haffilover schreef:
Ze weet toch niet wat haflinger 3 kon? En als jij net een hele serie bokken hebt doorstaan zou je dan ook nog perfect zitten? Dacht het niet hè. Geen conclusies trekken over waar ze rijd als je het niet eens zeker weet. Sjonge jonge, denk je bij jezelf: Laat ik mijn foto's eens op bokt zetten! En dan dit? Te onbeschoft voor woorden.

Ik weet dat wel hoor maar als je een pony in wilt gaan rijden moet je gewoon een goede basis hebben, dat is een feit. En als je geen goede basis heb dan kan je nooit ergens op terug vallen. Dat bedoel ik meer met het bericht hier boven. Knipoog[/quote]

Pff... Te triest gewoon, ik heb hier echt geen woorden voor.. Verdrietig Kun je misschien ook op een andere manier vertellen? Jou foto's waren ook niet perfect hoor. Kijk maar naar je hakken op de (ik dacht) eerste twee foto's.[/quote]
Hakken is 1 punt, dat zijn er geen 100.

Ik bedoel eigenlijk meer met een goede houding dat je weet wat je met je benen moet doen en hoe je je gewicht moet verplaatsen enzo Knipoog

Valentijn

Ik heb even goed de foto's bekeken...
Als ik het goed begrijp zijn jullie met Haflinger 1 & 3 net bezig (van de longe af) en Haflinger 3 verder aan het doorrijden.

Aan het rijden op Haflinger 1 kan ik niets verkeerds zien, behalve dat je je handen te laag hebt waardoor je ze sneller vastzet.
Overigens is het voorover zitten niet erg, je moet bij het inrijden juist kleine stukjes normaal lichtrijden.

Bij het rijden op Haflinger 2..tsja, iets minder.
Ook al is hij/zij 9, je gaat niet met een dier dat je nog bezig bent verder te rijden al direct springen.
Daarvoor hoef je niet naar de leeftijd te kijken, maar je kijkt wat mogelijk is voor zo'n dier.
Werk eerst eens lekker aan het ontspannen rijden, als je je paard ontspannen kunt krijgen dan ga je pas beginnen met kleine sprongetjes.

Haflinger 3, daar is helemaal geen ontspannenheid te bekennen.
Dat kan ik snappen want het dier is nog jong en is misschien wat angstig.
Maar ik zie bij Haflinger 3 en dan op foto 2, dat ie gigantisch de rug wegdrukt, was het ''nageeflij'k'' rijden expres of deed hij/zij dat zelf?

Somebitch

Marloes; Ben benieuwd of de TS uberhaubt van plan is om wat met het commentaar te gaan doen. Scheve mond Maar ik heb er zo mijn twijfels over..

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 15:31

Valentijn schreef:

Maar ik zie bij Haflinger 3 en dan op foto 2, dat ie gigantisch de rug wegdrukt, was het ''nageeflij'k'' rijden expres of deed hij/zij dat zelf?

lees ff.. deed ie zelf

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 15:32

Martine_m schreef:
Valentijn schreef:

lees ff.. deed ie zelf

omdat jij die haf van voor probeerde aan de teugel te rijden te trekken bedoel ik.