zappa@home week zadelmak

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Consort

Re: zappa@home week zadelmak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 14:29

Even los van de discussie of je nou hele parcoursen moet gaan springen met een 3-jarige.... Gert van 't Hof (of hoe heet die knakker ook al weer), maakt standaard een sprongetje met een paard dat net een kwartiertje onder het zadel is. Om te kunnen spingen moet het paard zijn rug goed opbollen, waardoor die ff zijn spieren los moet laten en zijn door het rijden opgebouwde spanning moet laten afvloeien. In mijn ogen is dit dus volstrekt acceptabel, mits goed begeleid uiteraard....

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 16:12

Ook ik heb inmiddels de vergrote foto's bekeken, commentaar op het springen heb ik al gegeven, vind het er verder netjes uitzien, je mag wel iets meer rechtop zitten Lachen

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 22:12

Ik vind het best kunnen , als het paard het leuk vind wat is er dan mis mee , jonge paarden vinden het meestal leuk om afwisselende dingen te doen en het is maar een klein sprongetje.

johanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 23:32

Leuk paard! Ik vind dat iedereen voor zich zelf moet weten wat hij of zei met een jong paard doet. En laat daarbij diegene in z'n waarde Knipoog Maar dat is mijn mening Lachen

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 11:06

Mijn mening is dat ik hier iemand zie die goed weet waar ze mee bezig is . Het paard loopt vrolijk met de oortjes erop , ik zie een fijne,zachte hand en een ruiter die vertrouwen uitstraalt , Kortom , ik zie hier eigelijk een topic die ik wel vaker zou willen zien op bokt Haha! !!

Ik denk dat we in de toekomst zeker wat gaan horen van jou en je paardje , hij pakt t nu al super op !!succes verder , je weet beter Knipoog

Edit : Ooit en hengstenkeuring gezien?? Die paarden moeten een volwaardig parcours kunnen springen op 3jaar ..dus gelieve dat onnozele commentaar voor zich te houden , het is een enkele sprong van 50cm , ik zou eigelijk wel een keer een topic willen maken met foto's van voorbereidingen voor hengstenkeuringen Clown ...kijken wat voor een commentaar we dan krijgen Knipoog

Maks_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 13:52

rowo schreef:
Ik snap niet dat sommige van jullie het lef hebben commentaar te hebben op haar manier van aanrijden van haar paard. Als ik sommige van jullie profielen zie zie ik dat soms nog niet eens wedstrijd ervaring of wat dan ook en dan wil je haar gaan vertellen hoe het moet? ROFL
Zelf wel eens paarden zadelmak gemaakt?
En ieder heeft zijn eigen manier van zadelmak maken. De 1 doet er 4 weken over (incl longeren, hangen etc) sommigen leggen er een zadel op en diezelfde dag stappen ze erop en gaan er direct mee het bos in. En ja ik ken mensen die dat laatste doen. Wat is dan overantwoord?

Alsof je wedstrijd ervaring moet hebben om te weten wat goed is voor een paard of niet.
Verder ben ik het wel met je eens hoor, dat er reacties komen van mensen dat je denkt,, oke,,,,
Maar vind niet dta e er wedstrijd ervaring voor moet hebben om te weten hoe of wat Clown

Ontopic; Leuk paardje idd jammer dat ze niet groter zijn, verder vind ik dat je zelf moet kijken wat hij wel en niet aankan.
Pas alleen wel op met overbelasting, kan fout gaan maar ik denk dat je zelf wel weet wanneer het genoeg is Knipoog

Veel plezier en succes verder!

Maks_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 13:55

Rowo; Had niet gelezen dat er al commentaar was gegeven op wat ik net zei Knipoog

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 13:56

Consort schreef:
Even los van de discussie of je nou hele parcoursen moet gaan springen met een 3-jarige.... Gert van 't Hof (of hoe heet die knakker ook al weer), maakt standaard een sprongetje met een paard dat net een kwartiertje onder het zadel is.

Maar wij zijn met zijn allen gert van t hof niet, of wel? En daarbij, Anky rijdt dr paarden ook zng laag/diep/rond met de kin op de borst. Moeten wij dat met zijn allen dan ook maar doen omdat anky het toevallig doet?
Dus als Anky, of die Gert, of weet ik veel wie, in een sloot springt, springen we er allemaal maar als een kip zonder kop achteraan?

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-07 00:01

stef schreef:
Consort schreef:
Even los van de discussie of je nou hele parcoursen moet gaan springen met een 3-jarige.... Gert van 't Hof (of hoe heet die knakker ook al weer), maakt standaard een sprongetje met een paard dat net een kwartiertje onder het zadel is.

Maar wij zijn met zijn allen gert van t hof niet, of wel? En daarbij, Anky rijdt dr paarden ook zng laag/diep/rond met de kin op de borst. Moeten wij dat met zijn allen dan ook maar doen omdat anky het toevallig doet?
Dus als Anky, of die Gert, of weet ik veel wie, in een sloot springt, springen we er allemaal maar als een kip zonder kop achteraan?

Wat wil je hier eigenlijk mee zeggen? commentaar op consort of vind je mijn manier niet goed, en waarom wel of niet? Scheve mond

lolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 02:23

stef schreef:
Consort schreef:

dit is vrij onredelijk comentaar aangezien je de helft van der bericht weg hebt gelaten
ze geeft een goede uitleg waarom Gert dat doet
denk niet dat Anky er een goede rede voor heeft om der paard zo te rijden (voor het paard lichamelijk bedoel ik dan Knipoog ) Haha!

ontopic: ik vind dat je je paard vriendelijk rijdt en kan me wel vinden in je methode van inrijden
voor elk paard is het verschillend of hij al genoeg evenwicht heeft om te springen na een week maar wat ik van de foto's zie loopt jou paardje goed in balans

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 09:27

SuperLiesje schreef:
Ook ik heb inmiddels de vergrote foto's bekeken, commentaar op het springen heb ik al gegeven, vind het er verder netjes uitzien, je mag wel iets meer rechtop zitten Lachen

Als je een paard inrijdt is het heel normaal dat je iets verlicht zit, zodat je de rug niet gelijk teveel belast.

Tja, over het springen... Ik zou het niet doen met een paard wat zijn balans nog niet heeft gevonden met een ruiter op z'n rug en nog weinig spieren heeft, maar goed, dat is mijn mening. Als je die foto's op bokt plaatst, dan kun je wachten op negatieve reacties daarop.

Consort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 13:33

stef schreef:
Consort schreef:

Dat zeg ik ook niet. Ik wil alleen maar zeggen dat het niet per definitie fout is een net beleerd paard een sprongetje te laten maken. Maar eh... Ik roep maar meteen de hele hel en verdoemenis van Bokt over me af: TS komt op mij over als een ervaren amazone die weet wat ze doet en ik vind het mooi om te zien dat ze creatief is in het proces van beleren. En daarnaast ook nog eens goed aanvoelt dat een klein sprongetje een functie kan hebben in de africhting van haar paard. Ik zou zeggen: ga lekker zo door! Ja

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 08:33

Bedankt allemaal voor de ook nog positieve en opbouwende kritieken.. Knipoog

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 08:54

Maar hoe kun je nou andere paarden vergelijken met de jouwe. Als iemand anders zijn paard een week niet voert betekend dat dat jij dat ook zomaar kunt maken?
Sprongetje oke maar daar zou ik persoonlijk nog even mee wachten tot ie zijn balans goed heeft gevonden en blabla. Maar anderzijds kan ik me wel vinden in malloesje d'r bericht, t is alleen niet mijn manier.
Vind het rijden er verder wel heel goed uit zien, lekker aktief!
Pling

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 12:25

Tessebes schreef:
SuperLiesje schreef:

Als je een paard inrijdt is het heel normaal dat je iets verlicht zit, zodat je de rug niet gelijk teveel belast.

Niet aanvallend bedoeld oid, maar als het paard zo in balans loopt dat het een sprongetje kan maken, kun je naar mijn mening ook wel recht op zitten Lachen dit is niet meer of minder belastend dan dat sprongetje Lachen

mhtimmerwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 12:52

jonge paarden maken vaker een sprongetje met de nadruk op tje net als wat jij doet.
ik geloof er niets van dat het schadelijk is of onverantwoord.
idd er zijn 3 jarige die al hele parcours af moeten leggen dat vindt ik pers pas onverantwoord.
ik denk qau jou ervaring dat je heel goed weet waar je mee bezig bent hoor.heel veel succes, vindt het een leuk dier.