Paard onredelijk behandelen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Loowis

Re: Paard onredelijk behandelen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 14:59

ok maar bij mij springen ze nu ook gewoon en ik doe het heel anders. Met verschillende paarden Knipoog
tijdens een parcour zou ik me paard ook niet tikken gaan geven hoor Bloos! een paard probeert mensen niet elke keer weer opnieuw uit hoor. Knipoog dan zou er toch wat anders moeten zijn.
als je paardje nog niet goed een parcour rijd zou ik ook nog niet een parcour gaan rijden.. maja is mijn mening Knipoog

@ Yamcha: oh wat jammer... maja misscihen zie je hem wel weer een keer Knipoog zou wel leuk zijn Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 15:01

Misschien wel.
Het zou wel leuk zijn... Ja

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 15:15

Ja, maar dan zal ik nooit parcoursen rijden, want Mandour probeert je wel elke keer opnieuw uit Knipoog En als je paard vuil weigert ( lees: voorbeen optillen, jij gaat mee omdat je paard omhoog gaat, en op het moment dat hij zijn achterhand af moet zetten, blokkeert ie totaal en gaat vol in de noodrem, zodat jij over zn hals heen op je rug keihard op de hindernis valt) dan geef jij je paard geen tik? ( ik kan deze stops gelukkig uitzitten tegenwoordig ) Maar mn pony is er wel gewoon klaar voor, anders zou ik het ook niet doen. Maar hij is gewoon heel vervelend, niet makkelijk, en vooral heel erg lui.. Dus met geduld schiet je niet zo veel op. Tuurlijk ram ik m niet gelijk in elkaar. Maar elke nutteloze stop krijgt ie ook te weten dat het echt niet nodig was. ( En ik weet dat je over het algemeen met geduld meer opschiet dan met geweld ( zo een heb ik er namelijk ook onder mn kont Knipoog ) Maar de uitzondering bevestigt de regel Knipoog

Loowis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 17:15

ok nu snap ik je beter. Lachen ja soms zjin ze idd vervelend aan het doen. Is jou pony/paard misschien niet beetje onzeker? dat hij daarom soms de sprong stopzet omdat hij toch af entoe angs heeft? zeg maar wat he Tong uitsteken

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 18:47

Dat zou je denken uit mn verhaal ja.. Maar t is gewoon een hufter.. Hij probeert je iedere keer dat je er op zit weer uit. Maar hij heeft er 10 mnd uitgelegen.. En nu ben ik weer terug bij af.. Maar gisteren met springles ging het heel goed! Lachen Hij heeft alleen 2 a 3 keer geweigerd omdat ik fouten maakte. Wilde wending mooi uitrijden, maar had te weinig begrenzig, kwam helemaal links van de hindenis uit, toen ging ik zelf veel te veel twijfelen, en toen stopte die, maar dat kon je aan zien komen van een afstand, en dit was mijn fout, dus dan vind ik het niet zo erg, daar leer ik juist weer van Lachen Maar ik ga 4 november 2 oefenparcoursjes doen (70 en 80) En dat kan ie makkelijk, heb in de les gister namelijk sowieso wel een meter gesprongen Lachen ( oxer met alleen grondbalk en bovenste balk, geen schuine balk ofzo er nog onder, vrij pittig dus ) En ik hoop dat het goed gaat komen..