Renate @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

animal_love

Re: Renate @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 08:35

Cayenne schreef:
Pff wat een topic weer.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik dit soort topics van Pubelia al vaker heb langs zien komen, en dat er toen ook verschillende keren een modopmerking is geplaatst dat het misschien beter was als ze niet meer een topic zou plaatsen omdat het steeds op dit soort dingen uit loopt en ze dat zelf ook heus wel in de gaten heeft.
Wanneer je een topic plaatst, dan weet je dat je dit soort reacties krijgt, en dan roep je het ook een beetje over jezelf af Lachen

Over het gewicht ga ik niet veel zeggen, maar bedenk wel dat je ook aan je paard moet denken, en in sommige posts geef je aan dat het om je plezier gaat, maar vergeet het dier daarin ook niet.
Ik zou in ieder geval niet meer in deze bak gaan rijden, dat is qua gewicht en zwaarheid van de bak, echt teveel gevraagd van de pony denk ik. Je kunt je afvragen of dit een plezier is voor je pony in combinatie met de enorm zware bak.

hier gaat ik helemaal in mee, kijk dat je rijd op die pony, nou ja oke, maar die bak is veels te zwaar, en je rijd echt zn benen kapot, zal niet gelijk zijn, maar na langere periode wel, en volgens mij is het de bedoeling dat jullie allebij plezier hebben en niet alleen jij een beetje egoistisch

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 08:51

Als jullie de rest hebben gelezen, zullen jullie ook gezien hebben dat er een binnenhal komt met minder zware bodem. Daar wordt dus rekening mee gehouden.
Dan vervolgens : ik vind het belachelijk dat zij geen topic met foto's mag openen. Zij is toch gewoon een persoon die paard rijd. Dacht dat bokt daar voor was. Als niemand een normale opmerking neer kan zetten of tips kan geven voor d'r houding o.i.d.
Er wordt expliciet om gevraagd. Hoeveel moeite is het nou om er gewoon rekening mee te houden? Hou dan je opmerkingen voor je.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 09:13

__KELLY schreef:
ik vind het er netjes uitzien , mischien niet rijtechnisch 100% maar echt geen dingen die niet kunnen Nagelbijten / Gniffelen

Hier ben ik het helemaal eens.

Wat iemand aan max. gewicht op z'n paard wil moet ieder voor zich weten, maar het lijkt me dat je van je eigen paard wel weet wat wel of niet kan. De bak is wellicht te zwaar, maar ik las dat er een andere bak komt en buitenrijden lijkt me ook niet zo'n punt.

Ik denk gewoon dat het allemaal paard-gebonden is, wat een gemiep over gewicht zeg!

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 09:17

Het ziet er leuk uit. Er kan nog veel verbeterd worden, maar ik zie geen dingen waarvan je zegt: Dat kan echt niet.
De galop vind ik er wat slordig uitzien, wat rennerig. Je handen heb je opzich niet echt te hoog, maar je zet ze een beetje wijd en vast hier en daar.
Veel plezier moet oefenen en succes Knipoog

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 09:32

Biieniie schreef:
Als jullie de rest hebben gelezen, zullen jullie ook gezien hebben dat er een binnenhal komt met minder zware bodem. Daar wordt dus rekening mee gehouden.
Dan vervolgens : ik vind het belachelijk dat zij geen topic met foto's mag openen. Zij is toch gewoon een persoon die paard rijd. Dacht dat bokt daar voor was. Als niemand een normale opmerking neer kan zetten of tips kan geven voor d'r houding o.i.d.
Er wordt expliciet om gevraagd. Hoeveel moeite is het nou om er gewoon rekening mee te houden? Hou dan je opmerkingen voor je.

Niemand zegt toch dat zij geen topic met foto's mag openen? Maar dan moet je ook (negatief) commentaar kunnen verdragen.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 10:16

Diablo schreef:
Niemand zegt toch dat zij geen topic met foto's mag openen? Maar dan moet je ook (negatief) commentaar kunnen verdragen.

De hele discussie samengevat in een zin Knipoog

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 10:22

Ja dat is tegenwoordig wel mooi geregeld op bokt he.. "Ja als je een topic opent wéét je dat je finaal de grond ingestampt kan worden."
Dat zie ik nu in heel veel varianten in HAW en ITP topics staan, en het lijkt wel of er een vrijbrief is om anderen maar zo respectloos mogelijk neer te halen.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 10:27

Adil18 schreef:
Diablo schreef:

De hele discussie samengevat in een zin Knipoog

Doe ik ook hoor, maar ik ga niet steeds in de herhalong over, mijn gewicht, over de vliegendeken, over de bak bodem enzv. En dat nu al 8 pagina's lang. Ik heb wel wat beters te doen als in de herhaling te vallen. Ik heb op alles gereageert, dus ik vind dat ik echt wel met negatief commentaar om kan gaan.

@Cayenne: ik geloof dat jij een nieuwe bril aan moet schaffen. De moderators vinden het alleen maar knap dat ik wel steeds weer een topic durf te openen. Als er nml iets op bokt niet goed is in gewicht, lengte of wat dan nog meer, krijg je gelijk heel bokt over je heen. Want dat voldoet niet aan de gemiddelde statistuten, en dan word er gewoon gal op je gespuugt. (dwvs)

Nu graag weer ontopic, en je mag gerust in de herhaling vallen, maar na 8 pagina's ga ik er niet meer op in. mensen die niet in de herhaling vallen en nog wel wat zinvols te vertellen hebben mogen gewoon nog posten hoor.

Ik geef niet op om topics te plaatsen van mij en renate. Ik laat me niet de grond in stampen omdat ik geen maatje 36 heb, en het niet zo'n mooi beeld zou zijn. Ik heb net zo veel rechten hier op bokt, en ok ik rijd geen Z dressuur maar Ik heb teminsten wel lol met mn knol.

StarStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 10:33

Waarom blijf je in die zware bak rijden?
Ik zat net een filmpje te kijken die je vorige keer plaatste,
maar daar zie ik toch echt duidelijk dat hij er moeite mee heeft.
Zie je dat zelf niet? Ach gut

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 10:37

Ezumii schreef:
Ja dat is tegenwoordig wel mooi geregeld op bokt he.. "Ja als je een topic opent wéét je dat je finaal de grond ingestampt kan worden."
Dat zie ik nu in heel veel varianten in HAW en ITP topics staan, en het lijkt wel of er een vrijbrief is om anderen maar zo respectloos mogelijk neer te halen.

Wat een lariekoek....De mensen die lekker rijden krijgen dat meteen te horen, en vooral mensen die na aanleiding van een eerder topic weer een topic openen met foto's waarop te zien is dat ze wat met het commentaar doen worden daarom meteen geprezen...

Maar voor mensen die foto's plaatsen onder het mom van: "Ik wil kritiek maar graag alleen positief want ik vind het niet leuk om de waarheid te horen" kan ik ook niet veel respect hebben...

Paardrijden is een kunst die vele van ons nooit zo onder de knie zullen krijgen als een Anky van Grunsven of een Ludger Beerbaum...Maar mensen die verder willen komen, tegen problemen aanlopen en hulp zoeken in allerlei mogelijke hoeken zullen het het verste schoppen in mijn ogen en zijn fair tegenover hun paard. Een paard rijden is namelijk niet alleen een leerproces voor het paard maar ook voor de ruiter....En hoe kun je nou verwachten dat een ruiter "up to date" blijft en zijn/haar pony/paard nog meer vooruit kan helpen als ze het "negatieve" maar zeker nuttige commentaar gewoon wegwuift?

Iedereen heeft een eigen manier van rijden en verschillende manieren om dingen te bereiken...dat het dan af en toe op een discussie uitloopt is dan logisch! Als je dan zo godsgruwelijks er van overtuigd bent dat niemand jou meer wat leren kan moet je geen foto's plaatsen en dat lekker voor jezelf houden zou ik zeggen...

Nogmaals, de mensen die hier naar waarheid zeggen wat zij zien bedoelen dat goed voor de TS, en het is voor hun dan ook frustrerend om te zien dat de TS na een duidelijke vraag om commentaar het "negatieve" commentaar niet weet te accepteren...!!!

Als de TS als volgt had gereageerd: "Ja jongens, ik weet dat ik wat te zwar ben maar daar wordt al aan gewerkt" waren de reacties veel minder geweest dan zoals nu wanneer gezegd wordt: "Ik heb toch schijt eraan dat jullie me te dik vinden" (een reactie die ik overigens niet snap omdat ik las dat de TS wel bezig is met afvallen...)

Doe ook wat met het wat confronterende commentaar...en doe dat niet alleen voor jezelf maar ook voor je paard, je kunt er alleen maar beter van worden...

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 10:40

Wat een lariekoek van jóu Knipoog, want ze vraagt wel degelijk om rijtéchnisch commentaar. En commentaar over haar gewicht valt daar niet onder! Is ander commentaar, zal allemaal best gegeven kunnen worden, maar hou er dan ook over op als je merkt dat er toch niks meegedaan wordt.
En ik heb nog bijna niemand met rijtéchnisch commentaar gezien, dus het is onzin dat ze daar niet op reageert!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 10:42

Ezumii schreef:
Wat een lariekoek van jóu Knipoog, want ze vraagt wel degelijk om rijtéchnisch commentaar. En commentaar over haar gewicht valt daar niet onder! Is ander commentaar, zal allemaal best gegeven kunnen worden, maar hou er dan ook over op als je merkt dat er toch niks meegedaan wordt.
En ik heb nog bijna niemand met rijtéchnisch commentaar gezien, dus het is onzin dat ze daar niet op reageert!

Haar gewicht ligt gerelateerd aan het rijtechnische, want ik zie een ruiter die haar zelf in de weg zit en ik denk dat dit verandert wanneer ze een paar kilo afvalt...

Puk_SuperHaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 10:49

Diablo schreef:
Biieniie schreef:

Nee, ze vraagt al of mensen daar niet over willen beginnen enz. en ik vind dat als je zelf al weet dat het niet aardig overkomt dat je het dan gewoon niet moet opschrijven. Ik kreeg ook een keer commentaar op een foto:

Leuke pony, alleen het rijden ziet er niet uit.

Ik vroeg om tips, die zij niet geeft, en Tommy is een leuke pony, maar ik vind dit niet leuk, dan moet ze zeggen waarom ze het er niet uit vind zien, en als mensen gaan doorzagen over haar gewicht o.i.d. dan vind ik dat geen commentaar, maar wel heeeel negatief!

Zo dat moest er even uit!

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 10:51

Ik zou als ik jou was zolang er geen betere bak is gewoon alleen maar lekker buitenritjes maken met je paardje. Veel rechte stukken stappen en draven op hardere ondergrond is ook goed om je paard wat sterker te maken.
Als je dan een betere bak hebt zul je zien dat het met galop straks ook een stuk beter zal gaan.

En je kunt haar natuurlijk wel longeren in de bak. Als ze geen ruiter op haar rug heeft is het een stuk minder zwaar voor haar. En van longeren wordt ze ook sterker.

Veel succes.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 11:16

aisie schreef:
Ik zou als ik jou was zolang er geen betere bak is gewoon alleen maar lekker buitenritjes maken met je paardje. Veel rechte stukken stappen en draven op hardere ondergrond is ook goed om je paard wat sterker te maken.
Als je dan een betere bak hebt zul je zien dat het met galop straks ook een stuk beter zal gaan.

En je kunt haar natuurlijk wel longeren in de bak. Als ze geen ruiter op haar rug heeft is het een stuk minder zwaar voor haar. En van longeren wordt ze ook sterker.

Veel succes.

Ik heb idd in de buurt geen betere bak, waar ik een paar keer in de week zomaar in mag rijden. En in de bak rijden met renate is juist belangrijk om haar onder de duim te kunnen houden. In de bossen is ze nml vaak veel drukker, en ik leer in de bak hoe ik haar onder controle kan houden. En ik heb gisteren een heerlijke buitenrit gemaakt, ze was een keer rustig, en ga zaterdag weer een buitenrit maken. Ik overigens ook verder kijken naar bakken maar ik weet niet of ik zo snel aan een bak kan komen in de omgeving. Ik moet er nml heen kunnen stappen, want wij mogen geen trailer trekken, en we hebben ook geen trailer.

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 11:16

Kun je dan niet op een stukje wei trainen?

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 11:23

Bonnie_Theun schreef:
Kun je dan niet op een stukje wei trainen?

Ik zal het eens overleggen, is miss ook een goed idee.

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 11:27

succes Knipoog

MissJeanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 11:35

pubelia schreef:
aisie schreef:

Veel succes.

Ik heb idd in de buurt geen betere bak, waar ik een paar keer in de week zomaar in mag rijden. En in de bak rijden met renate is juist belangrijk om haar onder de duim te kunnen houden. In de bossen is ze nml vaak veel drukker, en ik leer in de bak hoe ik haar onder controle kan houden. En ik heb gisteren een heerlijke buitenrit gemaakt, ze was een keer rustig, en ga zaterdag weer een buitenrit maken. Ik overigens ook verder kijken naar bakken maar ik weet niet of ik zo snel aan een bak kan komen in de omgeving. Ik moet er nml heen kunnen stappen, want wij mogen geen trailer trekken, en we hebben ook geen trailer.

Dat vind ik niet echt helemaal fair klinken, ze heeft moeite met het lopen in de bak, daarom gaat ze langzamer, dat is het probleem niet wegnemen. Ik zou op een andere manier dit probleem aanpakken. Samen aan de slag, mijn quater liep in het begin ook vreselijk snel, buiten ook wel maar in de bak net zo. Een paar had ik ook wel zin om een stang in te hangen of hulpteugels eraan te gooien, maar dat vind ik niet fair. En dat heb ik dus ook niet gedaan.
Ik heb niet opgegeven, ben netjes met trensje zonder hulpteugels gewoon door blijven rijden, tegen hem praten enz enz.
En het gaat nu al steeds beter.

Geduld is een schone zaak, het komt vanzelf wel op deze manier lost het niks op, want als je dan ergens gaat rijden waar het niet zwaar is gaat ie gewoon weer hard. Dat schiet niks op.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 11:41

findira schreef:
Dat vind ik niet echt helemaal fair klinken, ze heeft moeite met het lopen in de bak, daarom gaat ze langzamer, dat is het probleem niet wegnemen. Ik zou op een andere manier dit probleem aanpakken. Samen aan de slag, mijn quater liep in het begin ook vreselijk snel, buiten ook wel maar in de bak net zo. Een paar had ik ook wel zin om een stang in te hangen of hulpteugels eraan te gooien, maar dat vind ik niet fair. En dat heb ik dus ook niet gedaan.
Ik heb niet opgegeven, ben netjes met trensje zonder hulpteugels gewoon door blijven rijden, tegen hem praten enz enz.
En het gaat nu al steeds beter.

Geduld is een schone zaak, het komt vanzelf wel op deze manier lost het niks op, want als je dan ergens gaat rijden waar het niet zwaar is gaat ie gewoon weer hard. Dat schiet niks op.

In de bak als ik haar laat gaan gaat ze nog net zo hard als dat ik op het gras rijd. Ze is nml heel erg angstig, en of ik nou in deze zware bak rijd of in de wei, ze gaat nog even hard als ze angstig is. Ik heb ook geen hulpteugels, oid. Ga ik ook niet aan beginnen, het probleem moet opgelost worden, en niet door er iets aan te hangen waardoor ze niet meer snel kan gaan te doen.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 12:52

hoi pubelia, je verbeterde rijstijl viel me meteen al op, renate kan het goed aan volgens mij Ja
wat me verder opviel was idd ook de zwaarte van de bak, maar dat is al rondom besproken zie ik Lachen

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 13:11

Pellie schreef:
hoi pubelia, je verbeterde rijstijl viel me meteen al op, renate kan het goed aan volgens mij Ja
wat me verder opviel was idd ook de zwaarte van de bak, maar dat is al rondom besproken zie ik Lachen

Dank je wel pellie.

Ik pas een filmpje van toen ik haar net had en een maand of 2 geleden gekeken en idd er zit progressie in. Ja

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 13:23

Adil18 schreef:
Elysha schreef:
Sure. Ben heel benieuwd hoe slank jij bent.

Edit: ik weet natuurlijk niet hoe het met de TS is, maar ik ken heel wat mensen die te zwaar zijn die al jaren en jaren een tevergeefs gevecht met hun kilo's - of zo simpel gezegd: met een bosje selderij - leveren. Het is allemaal niet zo simpel hoor!

Sure it is:
sporten, sporten en nog eens sporten. 3 maal daags normaal maar vooral gezond eten en veel water drinken. Ga mij niet zeggen dat dit onmogelijk is want ik doe dit nu al een jaar. Mijn doel was eerst om af te vallen....ik heb er twaalf kilo af en train nu voor marathons. Met pinksteren mijn eerste duurloopwedstrijd gehad (10 km) en voel me sterk en super lekker!!!
Met 80 kilo kon ik niet meer leven...(ook al ben ik 1.84m en zag het er niet vreselijk uit...ik vond het vreselijk!!!) ik ben gaan eten toen ik even in een dip zat...Toen zag ik mezelf op een aantal rijfoto's en ik kon wel huilen. Dat heb ik drastisch verandert....oke, ik geef toe, het gaat bij mij nu wel een beetje in het extreme....ik wordt bloedchagerijnig als ik niet mijn rondje gelopen heb....Maar wat ik wil zeggen; iedereen die de wilskracht heeft krijgt er een paar kilo's af, langzaamwerkend verteringsstelsel of niet (geloof me, ik ben "gezegend" met mijn vaders bouw, ik heb echt aanleg om wat grover te zijn, maar ik heb het nu onder controle!)

Nogmaals, ik voel me nu super en zit met een goed geweten op de paarden die ik rij Haha! Het is moeilijk maar als je eenmaal die knop om hebt gaat je leven er anders uitzien!!!

Een paar kilo's - okee. Mijn zus is ook wat zwaarder dan gemiddeld en heeft ontzettend haar best gedaan om er wat kilo's af te krijgen. Toch lukt het haar niet. Sporten, dieten, begeleiding... en ze blijft (fors) zwaarder dan gemiddeld. Dus nee, niet 'sure it is simple...' want dat was het dan misschien voor jou, maar niet voor iedereen. Je kunt dus niet ijskoud tegen iemand zeggen dat hij maar met een bosje seldrij moet gaan zitten en anders maar niet meer moet gaan paardrijden!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 13:41

Als je bak echt te zwaar is, zou ik er gewoon niet meer in rijden. Heel jammer, maar je kunt niet koste wat kost doorgaan, vind ik. Het moet wel fair blijven naar je paardje. Je zegt dat je wel moet omdat je je paard onder de duim moet krijgen, maar wacht er dan mee tot je een geschikte plek hebt.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 13:56

Elysha schreef:
Een paar kilo's - okee. Mijn zus is ook wat zwaarder dan gemiddeld en heeft ontzettend haar best gedaan om er wat kilo's af te krijgen. Toch lukt het haar niet. Sporten, dieten, begeleiding... en ze blijft (fors) zwaarder dan gemiddeld. Dus nee, niet 'sure it is simple...' want dat was het dan misschien voor jou, maar niet voor iedereen. Je kunt dus niet ijskoud tegen iemand zeggen dat hij maar met een bosje seldrij moet gaan zitten en anders maar niet meer moet gaan paardrijden!

Ik zeg ook helemaal niet dat ze moet stoppen, ik zeg alleen dat het voor haar en haar paard optimaler zou zijn...

Ik vind het ondoordacht om te zeggen dat het voor mij simpel was/is!!! Zal ik je dan ong. vertellen hoe "simpel" het is om zo te blijven als ik nu ben? Oké, komt ie: Ik loop ELKE DAG minimaal 7 km hard, maximaal 17 (meer red ik nog niet op dit moment, dan loop ik m'n spieren naar de knoppen)!! Ik snoep (bijna) niet, eet niet elke dag vlees meer (en ik was een onwijze vleeseter, ben er gek op), ik drink smerige kruidenmengsels (op aanraden) en drink verder bijna alleen water! Een glas cola drink ik niet, wanneer wel dan light. Alcohol raak ik niet meer aan (hooguit af en toe een glaasje rode wijn) Ik doe al anderhalf jaar geen suiker en melk meer in mijn koffie en de koekjes bij de koffie is ook sinds dien al afgelopen. Mijn schaaltje met vla is ingeruild voor een klein bakje magere yoghurt. Ik eet geen aardappels en alleen het gezondste brood wat je maar krijgen kan. Verder veel DROGE rijst (dus geen sausjes etc.) omdat ik toch sport en wel een paar koolhydraatjes nodig heb. Het komt zelden voor dat ik na 'savonds 6 uur eet en alle op fiets haalbare afstanden pak ik ook met de fiets (zo is het voor mij nu heel normaal om even naar mijn oma te fietsen die 23 km verderop woont). Must I continue...?

Ga mij geen les lezen over wat wel en niet makkelijk is wat I've been there and I'm still there! Het gaat om discipline en wilskracht, absolute controle van de geest...Het is zo'n gigantische kick om zo sterk te zijn, je zo te kunnen beheersen en prestatie te kunnen leveren wat je voorheen nooit had verwacht...!Ik vraag hier niet om bewondering, maar ik wil alleen laten zien dat het niet onmogelijk is! Je moet alleen willen...!

(Overigens, als jullie nu denken dat ik ofwel eruit zie als een bodybuilder of als een anorexia-patient hebben jullie het mis, zie er heel normaal uit Knipoog Heb zelfs nog steeds een grove bouw (nu alleen spier en geen spek Haha! ))