Een Belsch trekpaard inrijden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Re: Een Belsch trekpaard inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 15:33

welk andere topic dan?
doe mij die link?>

ga ik daar ook even kijken Haha!

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 15:34

ok 1 sec zoek um ff op Knipoog

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 15:36

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 15:36

Flew schreef:
Nou euh, leuk paard, maar als je zo'n verhaal erbij typt stoot je mensen wel af hoor. Nagelbijten / Gniffelen Je verdedigt je al voor iemand überhaupt iets gezegd heeft.

Niks meer aan toe te voegen Bloos

rominy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 15:43

laat ze er eens afvallen dan weet ze gelijk dat ze niet op een 2,5 jarige moet rijden en ook dat ze niet zonder cap moet rijden

geen medelijden mee
maar eigenschuld !

en het zal nog een keer gebeuren
LET OP:

en wie zijn schuld is het dan ?? van de 2,5 jarige merrie die bereden werd zonder zadel "zonder neusriem en andere toebehoren van het hoofdstel, en het zo goed verstandige kind dat zonder cap reed!!

vertel me wanneer het zo is!! Boos!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 15:46

Tjongejonge wat een negativiteit hier weer zeg.
Typisch Bokt.
Een hoop Paladins die allemaal strijden voor ''het goede'' en dat is kennelijk rijden volgens de Engelse rijstijl met de juiste neusriem, een perfect zadel en uiteraard een mooie helm.

Nou ik vind dat TS best lekker bezig mag zijn met haar paard. Tuig heb ik niks op aan te merken, zolang je hem geen pijn doet en allebei lol hebt, moet dat prima kunnen vind ik!

Tja, helm is inderdaad eigen verantwoordelijkheid, maar ook daar hoeft hier niet 8 pagina's lang over gezeken te worden!

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 15:48

dus jij vind dat je een 2.5 jarige paard moet inrijden? de belgen die ik beleerd heb gingen pas op hun 3.5 in het tuig, dus rondjes lopen in de bak etc. pas op 4 jaar sleep en daarna pas inrijden...\

edit: ook door het dorp heen etc. niet alleen in de bak natuurlijk
Laatst bijgewerkt door KarmaChansy op 13-08-07 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 15:49

jee wat overtrokken allemaal zeg...
toen ik 13 was gingen we op de paarden naar school en zetten ze in het fietsenhok neer hahaha Haha!
achterstevoren zaten we op de paarden,zonder zadel,ben er nooit van af gedonderd.

mijn ergste ongeluk kreeg ik juist toen ik wel een cap op had en wel een zadel er op had.
dat dier ging aan de kletter met hoefijzers onder, onderuit in een bochtje, kletterde ik met mijn hoofd op een paaltje.
precies in mijn nek...waar dus geen cap zat.
resultaat 4 dagen intensive care Knipoog

ongeluk zit in een klein hoekje toch?

topicstarter: veel plezier met het dier hoor,komt wel goed
Knipoog

enne kirri: dat dier is nu inmiddels al 3 Knipoog

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 15:50

go dan verandard dat snel in ene paar dagen -.-

rominy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 15:51

Nickeltje schreef:
Typisch Bokt.
Een hoop Paladins die allemaal strijden voor ''het goede'' en dat is kennelijk rijden volgens de Engelse rijstijl met de juiste neusriem, een perfect zadel en uiteraard een mooie helm.

Nou ik vind dat TS best lekker bezig mag zijn met haar paard. Tuig heb ik niks op aan te merken, zolang je hem geen pijn doet en allebei lol hebt, moet dat prima kunnen vind ik!

Tja, helm is inderdaad eigen verantwoordelijkheid, maar ook daar hoeft hier niet 8 pagina's lang over gezeken te worden!

dan vind ik dat je dit hier niet hoort te plaatsen op bokt
kom nou op zeg 2,5 jaar oud he!
als we dan zeggen dat het niet goed is en dat zonder cap gevaarlijk is
is dat dan ook al niet goed maar word alweer aangezien voor GEZEIK
die kinderen moeten eerst maar is verstand gaan scheppen uit de zandbak! en dan terug komen rijden op de merrie wanneer ie 3,5 is
en kom dan terug op bokt!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 15:53

Moderatoropmerking:
Ik wil jullie nog even wijzen op de laatste BBB, waarin duidelijk vermeldt staat:
Citaat:
'Anti-penny'

Als laatste nog een toevoeging op het BBB van 1 juli. We hebben toen aangegeven dat we streng op zullen treden tegen mensen die onder een schaduwaccount verzonnen verhaaltjes op Bokt zetten. Wat we aan jullie nog willen vragen is of jullie als je zo'n topic tegenkomt willen temmen en het voor de rest links laten liggen. De negatieve reacties die dat soort topics vaak aantrekken leidt tot een sfeer die we niet graag zien op Bokt. Het is de afgelopen tijd ook gebeurt dat jonge meisjes die op een leuke manier met hun pony bezig zijn en misschien ietwat onhandige foto's of tekst op bokt zetten compleet worden afgefakkeld en worden uitgemaakt voor fantast, leugenaar en penny. Ook hier treden we streng tegen op: Bokt is nu eenmaal een site waar ook jonge gebruikers zitten en ook zij verdienen het om in hun waarde gelaten te worden.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 15:54

Als je iets verder lees dan het eerste bericht, dan verbeterd te TS zichzelf, hij is ove 3 weken 3 jaar oud.
En zo'n sterk gebouwd paard kan het dan echt wel hebben af en toe met een lichte ruiter op zijn rus rond te lopen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 15:55

Nickeltje schreef:
Als je iets verder lees dan het eerste bericht, dan verbeterd te TS zichzelf, hij is ove 3 weken 3 jaar oud.
En zo'n sterk gebouwd paard kan het dan echt wel hebben af en toe met een lichte ruiter op zijn rug rond te lopen.

PUNT Knipoog

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 15:56

ja dat heb ik ook gedaan, maar eerst is hij 3.5 dan weer 2.5 en dan word hij ineens weer bijna 3 erg ongeloofwaardig, maar afin zoals mod al zegt, ik ga er geen woord meer aan vuil maken.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 16:16

Nickeltje schreef:
Typisch Bokt.

Dan ben ik iemand die het hier wel weer mee eens is.

Op de foto's zie ik een meisje die gewoon op d'r belg een beetje rondstapt.
Ik denk dat 'inrijden' een beetje grof in de mond is genomen.
Ze schrijft dat ze over 2 weken 3 wordt.. Dus zoveel kwaad zal het niet doen.
Ze is denk ik nog geen 40 kilo.. denk dat het paard het nauwelijks voelt.

Er zit geen eens een zadel op, das dan toch weer een pluspunt.
Over 3 jaar zal het paard heus geen rugproblemen hebben omdat ze 2 weken voor dat die officieel 3 is een paar keer erop heeft gezeten zonder zadel.

De ene keer word er 'gezeurt' dat er teveel tuig aan hangt .. en als er minder aan hangt is het ook niet goed..

*edit: Typo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 17:05

is dat bit btw niet een beetje aan de kleine kant?
voor al die laatste foto

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 17:07

Ik vind het er op de andere foto's aan beide kanten van de mond prima uit zien.
Waarschijnlijk stuurt Ts het paard net een bocht in op de laatste foto en is het bit iets verschoven ofzo...

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 17:11

Bokt moet soms wat beter lezen voor ze oordelen!

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 17:55

sorry, maar ik vind dit geen verhaaltje van een stel meiden die leuk(een beetje onhandig misschien) met hun paard bezig zijn,
ik vind dit een stel irritantjes die de boel opstelten proberen te krijgen,
lees nou die begin post, ze doen het er gewoon om:ik rij een bijna 3 jarige bels in zonder zadel en zonder cap want als je niet bang bent val je niet. en die in het andere topic zit alles wat zij hier zegt tegen te spreken,
dan is mijn mening dat het een stal aandachtszoekers zijn.

mandy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 18:17

wouw Wow!

wil je mijn paard rijden? hij bokte en je viel niet eens! Huilen van het lachen

niet vervelend bedoeld ofzo Tong uitsteken

leuk dat je hem zelf inrijd, ik ben er geen fan van zonder zadel, maar als het goed gaat: veel suc6! leuk paard hoor. je cap is een eigenkeus, maar houd goed in je achterhoofd dat eigen keuzes niet per direkt de beste keuzes zijn Knipoog

het is een leuk paard hoor, hoop dat het straks allemaal goed komt (niet dat het nu slecht gaat ofzo) en dat je er dan goed mee kan rijden. plaats anders straks nog een keer foto's Knipoog ben benieuwd hoe het paard eruit komt met deze methode (begrijp me goed: ik bedoel het uit nieuwsgierigheid, niet van dit is super slecht en je verpest hem)

mandy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 18:21

ellepel schreef:
jee wat overtrokken allemaal zeg...
toen ik 13 was gingen we op de paarden naar school en zetten ze in het fietsenhok neer hahaha Haha!
achterstevoren zaten we op de paarden,zonder zadel,ben er nooit van af gedonderd.

mijn ergste ongeluk kreeg ik juist toen ik wel een cap op had en wel een zadel er op had.
dat dier ging aan de kletter met hoefijzers onder, onderuit in een bochtje, kletterde ik met mijn hoofd op een paaltje.
precies in mijn nek...waar dus geen cap zat.
resultaat 4 dagen intensive care Knipoog

ongeluk zit in een klein hoekje toch?

topicstarter: veel plezier met het dier hoor,komt wel goed
Knipoog

enne kirri: dat dier is nu inmiddels al 3 Knipoog

DUS?

ik vind dit een ongeloofelijke slechte reactie! jij zegt hier met andere woorden dat een cap niet echt nodig is omdat het niet genoeg beschermd! als je van je paard valt en je breekt je been zeg je toch ook niet: die cap zat daar niet, wat heb ik er eigenlijk aan? je cap is om je hoofd te beschermen, niet je nek! ik vind dat je met deze reactie kinderen er op aandrijft dat een cap je niet goed kan beschermen Boos!

EDIT: IK BEN VERGETEN ER BIJ TE ZETTEN DAT IK HET NIET BOOS BEDOEL, IK WEET DAT HET ZO OVERKOMT, MAAR IK SCHROK MEER VAN DEZE REACTIE EEN BEETJE Bloos IK WIL ABSOLUUT NIET DEZE BOKKER AANVALLEN o.i.d.
Laatst bijgewerkt door mandy13 op 13-08-07 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 18:24

Is het nou echt zo moeilijk om ON topic te blijven?
En misschien een klein beetje vriendelijker?

Jaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 18:27

leuk maar je zegt dat je je paard vertrouwd
en daarom geen cap draagt.
ik draag altijd cap en de enigste keer dat ik met
met hoofd ergens ben tegengevallen, was omdat mijn paard
viel en daarom viel ik ook.
Je paard kan dan nog zo lief zijn, het paard kan
daar zelf niet aandoen dat het valt en daardoor
kon ik wel een hoofdletsel oplopen.
gelukkig had ik een cap aan Haha!
en het heeft niets te maken dat je paard lief en braaf is.
ongelukken kunnen altijd gebeuren. Verdrietig
nog veel plezier met je paard:d
ze ziet er leuk uit.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 18:31

Citaat:
ik vind dit een ongeloofelijke slechte reactie! jij zegt hier met andere woorden dat een cap niet echt nodig is omdat het niet genoeg beschermd! als je van je paard valt en je breekt je been zeg je toch ook niet: die cap zat daar niet, wat heb ik er eigenlijk aan? je cap is om je hoofd te beschermen, niet je nek! ik vind dat je met deze reactie kinderen er op aandrijft dat een cap je niet goed kan beschermen Boos!

EDIT: IK BEN VERGETEN ER BIJ TE ZETTEN DAT IK HET NIET BOOS BEDOEL, IK WEET DAT HET ZO OVERKOMT, MAAR IK SCHROK MEER VAN DEZE REACTIE EEN BEETJE Bloos IK WIL ABSOLUUT NIET DEZE BOKKER AANVALLEN o.i.d.

nee hoor, ik bedoel juist dat een ongeluk altijd gebeuren kan...met of zonder cap..met of zonder zadel.
paarden blijven paarden er kan altijd wat gebeuren of ze nou net 3 zijn of 15 Knipoog

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 18:31

whahaha hoor t penny alarm rinkelen Nagelbijten / Gniffelen