suuz_horsie schreef:Stef, wat kan jij zeiken zeg. Neem me niet kwalijk dat ik het zo zeg, maar je blijft maar dóórgaan.
LindaV schreef:Pff, ontzettend sneu dat er mensen zijn die je zo de grond in willen boren. Met name Stef.
Stef. Kijk eerst eens naar jezelf en dan pas naar andere. Natuurlijk hoef je geen superruiter te zijn om advies te geven. Maar advies is bij jou ver te zoeken.
Best grappig die quotes, er zijn verschillende die hetzelfde zeggen, en ik ben ineens de zondebok? En erover doorgaan? Ik reageer op mensen (al dan niet TS) die op mij reageren, dat is de bedoeling van een discussie.
LindaV: Waarom zou ik TS de grond in willen boren? Wat is mijn winst daarin? En waarom moet ik naar mezelf kijken? Ik heb (nog) geen start ambitie, omdat ik daar nog niet aan toe ben.
Ik baseer mijn mening op foto's die ik zie. De eerste foto's is duidelijk denk ik, slecht passend zadel, (te) dikke pony, meisje wat er, laat ik het dan zo zeggen, niet zo heel netjes op zit. Dan komen er nieuwe foto's, waar het meisje veel netter opzit, maar pony is nog steeds te dik, en zadel past nog steeds niet.
De vraag in het topic was: Startkaart of niet? Ik geef enkel aan dat het met deze combinatie zonde van je geld is om op dit moment een startkaart aan te vragen. Deze combinatie (waarbij ik niks zeg over wat het meisje op haar andere pony doet, daar gaat het namelijk niet om) is vanaf deze foto's nog niet klaar om te starten. Dan beland ze continu achteraan, en dat is zeker voor een kind zeer demotiverend.
Ik neem aan dat je wedstrijden rijdt omdat je het leuk vind, en dan moet het ook leuk blijven.
Vervolgens geef ik aan dat alvorens een startkaart aan te vragen er een passend zadel moet komen, de pony moet afvallen (moet beide zowiezo) en dat de pony beter rijtechnisch voor elkaar moet zijn. Dat zijn geen dingen (behalve zadel) die van de een op andere dag gebeuren (een pony snel af laten vallen is zelfs gevaarlijk). Ik weet inmiddels dat het meisje wat erop zit 10 is, en veel kinderen krijgen rond de 10/11 jaar een groeispurt. Dat ik dus denk dat eer de alles goed voor elkaar is, de combinatie niet meer past, is naar mijn idee alleen maar een realistische gedachte.
Onderling is natuurlijk een heel ander verhaal en verschilt ontzettend per wedstrijd. Op de ene onderlinge wedstrijd is het nivo betreurend laag, waar ik wel verwacht dat deze combinatie er dan uit zal springen. Op de andere is het nivo gemiddels, waar deze combinatie leuk mee kan draaien, en op de volgende is het nivo relatief hoog, waar deze combinatie niet mee zal kunnen komen (op dit moment).
Had ik nu gereageerd met: Wat een belachelijke combinatie, je bent echt gek dat je starten uberhaubt overweegt... Ja, dan had ik de reacties naar mij toe begrepen. alleen, zo reageer ik niet, dus ik zie het probleem niet.
Naomi: Waarom zouden er jalourse gedachte mee spelen? Ik heb niet de ambitie om (al dan niet met een shet) te starten.....