Supershet o.h.z; Startkaart of niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_mbvd_

Re: Supershet o.h.z; Startkaart of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 21:17

kas_flower schreef:
Weetje massy, om het even kort te houden, ik heb genoeg van je gezeik.
Heb me nu al 7 pagina's netjes gedragen (als zeg ik het zelf) heb nu even geen zin in een of andere penny die even komt vertellen hoe en wat. Ik heb foto's in je profiel gezien, laat ik daar maar niks over zeggen..

ik heb een originele staartriem hoor Vork

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 21:24

Massy, waar ben je in godsnaam mee bezig.
In 1 woord, kinderachtig.
Je valt elke keer in de herhaling, komt terug op dingen die alláng opgelost zijn, en je dramt maar door.

Kom op zeg...

_mbvd_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 21:27

hier word toch een mening gevraagt nou die geef ik. en jah meer mensen hebben die mening dus herhaal ik die misschien ja,,

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 21:27

massy: Jeetej zeg zoek een hobby of zo. Doe neit zo moeilijk, maakt niks uit wat het meisje rijd.

Je geeft geen mening je bent aan het door drammen en treiteren

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-07 21:28

Lekker negeren die hap.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 21:29

Massy, jup, en er hebben ook meer mensen dezelfde mening als mij.
Ik ga verder niet op jouw kinderachtige reacties meer in, je weet nu hoe ik over je denk.
Heel flauw. Door zulke types word Bokt altijd weer een zooitje.

En nu kun je me aanvallen, maar dat doet me verder niets.
Ik vind het echt heel flauw zoals je hier loopt te opperen.

_mbvd_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 21:32

jouw mening Knipoog

Nadisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 21:35

@massy;

Is het niet verstandig om nou maar gewoon even op te houden, ipv steeds je eigen mening te herhalen? Denk dat ze het nu wel weet!

Vind het best een leuk stelletje hoor, en de TS geeft de tips door en dat vind ik erg goed Lachen. Ze heeft het -soms erg botte- commentaar gewoon aangenomen en daar op een nette manier op gereageerd.

Ik denk dat onderlinge wedstrijdjes misschien meer iets is voor haar, maar dat is mijn mening natuurlijk Lachen!
Laatst bijgewerkt door Nadisha op 17-08-07 21:40, in het totaal 2 keer bewerkt

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 21:38

Massy: Misschien kan je eerst eens naar jezelf kijken voordat je andere verwijten gaat maken lijkt me heel verstandig. Verder hoop ik dat je gelukkig bent met jezelf want je maakt op deze manier geen vrienden

Nadisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 21:41

Massy: En trouwens, weet niet wat je allemaal over de TS zegt, maar voor de shet in jou paardenprofiel vind ik je ook aan de grote kant Knipoog.

_mbvd_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 21:42

ik reageer niet in dit topic om vrienden te maken. maar om mijn mening te zeggen Knipoog

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 21:43

Nadisha schreef:
Massy: En trouwens, weet niet wat je allemaal over de TS zegt, maar voor de shet in jou paardenprofiel vind ik je ook aan de grote kant Knipoog.

Ik denk het en jij zegt het. Haha!

_mbvd_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 21:43

Nadisha schreef:

ben ik helemaal met je eens ik rij er opt moment ook niet meer op Knipoog

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-07 21:44

Op 't moment.. Dus over een dagje of twee wel weer?

Ik ga slapen, genoeg van dit gezeur, lees morgen wel weer verder wat onze geliefde massy te vertellen heeft Lachen

xxtesssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 21:45

kas_flower schreef:
Lekker negeren die hap.

Nou idd Ja ik vind het echt super dat jij je zo kunt inhouden en alle commentaar zo goed aanneemd en er wat mee doet! OK dan!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 21:50

@ Figo, ja idd. Ja

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 22:01

massy schreef:
jewel want een L1 ruiter houd geen zadel vast,,

zucht ..

lieve schat ..

zelfs ik als 35jarige heb vd week even mijn zadel vast gehouden Haha!
en uh .. L1 ben ik al een beetje gepasseerd .. Bloos

dus al had de dame daar heel even haar zadel vast , SFW ?

de tip die karoliena jou gaf lijkt me wel een strak plan Knipoog

ts vind dt je netjes reageert en ben blij dat je iets aan neemt van de vele gegeven tips
zou het persoonlijk bij onderlinge en open wedstrijdjes houden Knipoog
denk dat dat voor deze combinatie leuk genoeg is
iig veel succes daarmee Vork

Nadisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 22:05

nickyu schreef:
massy schreef:
jewel want een L1 ruiter houd geen zadel vast,,

zucht ..

lieve schat ..

zelfs ik als 35jarige heb vd week even mijn zadel vast gehouden Haha!
en uh .. L1 ben ik al een beetje gepasseerd .. Bloos

dus al had de dame daar heel even haar zadel vast , SFW ?

de tip die karoliena jou gaf lijkt me wel een strak plan Knipoog

ts vind dt je netjes reageert en ben blij dat je iets aan neemt van de vele gegeven tips
zou het persoonlijk bij onderlinge en open wedstrijdjes houden Knipoog
denk dat dat voor deze combinatie leuk genoeg is
iig veel succes daarmee Vork

Idd, dat ligt toch zeker niet aan het niveau van de ruiter.

Ik doe dat soms ook wel eens, als m'n verzorgpony met d'r gemene bokken begint, gewoon voorhet kleine beetje extra grip. Knipoog

naomi1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 22:15

TS Ik vind het ontzettend knap van je dat je rustig blijft! Je bent bezig met de dingen die moeten veranderen. Het overgewicht van de pony vindt ik persoonlijk zo op de foto best meevallen, we zitten volop in het "gras seizoen" Mijn shet merries zijn op het moment ook vrij stevig en hebben op de exterieur keuring van de shetlandmanifestatie veschillende 1e premie merries achter zich gelaten, dus dat overgewicht raakt ze vanzelf kwijt (en ze bezwijkt echt niet onder haar gewicht, ik heb dit topic gevolgd en in een paar profielen gekeken maar de mensen met commentaar hebben ook geen topatleetjes in het land staan)

Ook geloof ik direct dat je ruiter L2 is, mijn shetten worden ingereden door mijn buurmeisje van 12 zij is Z1 en op en shet lijkt dit ook heel anders dan op haar E-pony. Ik denk dat er iets wat jaloerse gedachten meespelen.

Het is een leuke pony en jullie zijn goed bezig!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 22:17

Nadisha zoiets had ik ook , net ff zeker maken dat ik er niet afging
zonder het paard te hinderen .. was niet eens mijn eigen jonkie

Citaat:
Het is een leuke pony en jullie zijn goed bezig!

meer dan eens Knipoog

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 09:15

suuz_horsie schreef:
Stef, wat kan jij zeiken zeg. Neem me niet kwalijk dat ik het zo zeg, maar je blijft maar dóórgaan.

LindaV schreef:
Pff, ontzettend sneu dat er mensen zijn die je zo de grond in willen boren. Met name Stef.

Stef. Kijk eerst eens naar jezelf en dan pas naar andere. Natuurlijk hoef je geen superruiter te zijn om advies te geven. Maar advies is bij jou ver te zoeken.

Best grappig die quotes, er zijn verschillende die hetzelfde zeggen, en ik ben ineens de zondebok? En erover doorgaan? Ik reageer op mensen (al dan niet TS) die op mij reageren, dat is de bedoeling van een discussie.
LindaV: Waarom zou ik TS de grond in willen boren? Wat is mijn winst daarin? En waarom moet ik naar mezelf kijken? Ik heb (nog) geen start ambitie, omdat ik daar nog niet aan toe ben.

Ik baseer mijn mening op foto's die ik zie. De eerste foto's is duidelijk denk ik, slecht passend zadel, (te) dikke pony, meisje wat er, laat ik het dan zo zeggen, niet zo heel netjes op zit. Dan komen er nieuwe foto's, waar het meisje veel netter opzit, maar pony is nog steeds te dik, en zadel past nog steeds niet.
De vraag in het topic was: Startkaart of niet? Ik geef enkel aan dat het met deze combinatie zonde van je geld is om op dit moment een startkaart aan te vragen. Deze combinatie (waarbij ik niks zeg over wat het meisje op haar andere pony doet, daar gaat het namelijk niet om) is vanaf deze foto's nog niet klaar om te starten. Dan beland ze continu achteraan, en dat is zeker voor een kind zeer demotiverend.
Ik neem aan dat je wedstrijden rijdt omdat je het leuk vind, en dan moet het ook leuk blijven.
Vervolgens geef ik aan dat alvorens een startkaart aan te vragen er een passend zadel moet komen, de pony moet afvallen (moet beide zowiezo) en dat de pony beter rijtechnisch voor elkaar moet zijn. Dat zijn geen dingen (behalve zadel) die van de een op andere dag gebeuren (een pony snel af laten vallen is zelfs gevaarlijk). Ik weet inmiddels dat het meisje wat erop zit 10 is, en veel kinderen krijgen rond de 10/11 jaar een groeispurt. Dat ik dus denk dat eer de alles goed voor elkaar is, de combinatie niet meer past, is naar mijn idee alleen maar een realistische gedachte.
Onderling is natuurlijk een heel ander verhaal en verschilt ontzettend per wedstrijd. Op de ene onderlinge wedstrijd is het nivo betreurend laag, waar ik wel verwacht dat deze combinatie er dan uit zal springen. Op de andere is het nivo gemiddels, waar deze combinatie leuk mee kan draaien, en op de volgende is het nivo relatief hoog, waar deze combinatie niet mee zal kunnen komen (op dit moment).

Had ik nu gereageerd met: Wat een belachelijke combinatie, je bent echt gek dat je starten uberhaubt overweegt... Ja, dan had ik de reacties naar mij toe begrepen. alleen, zo reageer ik niet, dus ik zie het probleem niet.

Naomi: Waarom zouden er jalourse gedachte mee spelen? Ik heb niet de ambitie om (al dan niet met een shet) te starten.....

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 09:29

stef omdat vaak in elk 'shetland'rijtopic te vinden bent om je commentaar te leveren.. en er over door blijft gaan 1x is gewoon wel genoeg.
tevens zijn dit foto's heb jij de combi in echt zien rijden wie weet zijn ze dan wel beter en je kan nooit voorspelen hoe ze op wedstrijden doen.. mischien doen ze wel mee voor de lol ?
laat iedereen veder gewoon in z'n waarde de ts doet onwijs veel met tips en zal de pony vast goed genoeg kennen om te weten wat ze doet Lachen

tevens massy misschien moet je is ophouden was jij niet degene die full dekjes/pads op je shet propte... ? (als setje) en denk jij niet dat je beetje te zwaar ben voor je shetje ?
Clown

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-07 13:02

Ik vind dat deze discussie wel eens over mag zijn. Ieder heeft zijn zegje gedaan, bedankt voor de tips, de leuke en de minder leuke reacties.
Ik heb hier weer wat van geleerd en we gaan gewoon ons best doen en kijken waar we uitkomen.

naomi1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 13:09

Stef die opmerking was niet aan jou gericht, maar aan de mensen die aan het doorzagen zijn op het nivo van de ruiter.

Meisje kan blijkbaar leuk rijden, en met name Massy blijft hier over doorzeuren vandaar dat ik denk dat haar probleem op dit vlak ligt.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 13:15

(heeft niet het hele topic gelezen...)

die springfoto *LOL* OK dan!