Merrie met veulen van 4 maand vrijspringen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

merrieveulen

Re: Merrie met veulen van 4 maand vrijspringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 22:02

veulenbenen zijn wel degelijk kwetsbaarder voor klappen, ik neem aan dat je geen zin hebt in benen vol schiefels?
als ik mijn kleintje laat springen (vierjarige shet merrie), neem ik kleinere balkjes. deze zijn niet alleen kleiner, maar ook lichter dan 4 meter lange 'paardenbalken'. aangezien mijn shet ook een stuk minder weegt dan een groot paard en ook evenredig minder kracht heeft, vind ik zware balken teveel risico meebrengen.

het idee van de strobaal vind ik ook niet echt je van het, maar een veulen dat al over heiningen springt gaan stimuleren om te springen vind ik onverantwoord.

snoeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 22:02

Ben het wel eem beetje met jolliegirl eens... Vooral zon teer veulen beentje moet goed beschermd worden bij springen. Een veulen laten springe, hmm klinkt toch erg vreemd in de oren..

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 22:04

Knap veulentje wat beter in de manieren springt dan de moeder vind ik. Wat voor bloed zit erachter?

snoeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 22:05

Bestje kan er wel schik in hebben (dat zie je aan de foto's) maar dan is het aan jou de verantwoording om hem tegen zichzelf te beschermen, en hem dus niet te laten springen..Dat is mijn mening..

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-07 22:06

Ok wat wouden jullie voor bescherming om doen dan bij een veulen?Bandages? Peesjes?
En in hoeverre stimuleer ik het veulen om te gaan springen.
Niet vind ik namelijk.
Ze had de vrije keus en werd er niet voor gezet.
En sja over dingen heen springen blijft ze toch wel doen.
@ anne_gti: het is een Mermus X Legaat merrietje.

snoeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 22:08

Ik geloof dat de keus bij jou lag om haar mee te nemen naar de bak om te springen?? Jij heb de hindernis neergezet hoor, en als je een veulen heb die graag springt kan je er donder op zeggen dat ze gaat springen, dus de verantwoordelijkheid lag wederom bij jou.. Kijk een veulen snapt niet dat het slecht is, die ziet alles als een spelletje, jij zou beter moeten weten...

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-07 22:09

Ja en ik vind dat het niet zo slecht is als het een eenmalige actie was, dus die verantwoording neem ik sowieso.

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 22:11

Kan ook geen kwaad.
Maar Avelien tis wel een heerlijk topic voor de bokkers om hun frustraties kwijt te kunnen.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-07 22:12

Ja ik vind het ook wel prima.
Ik heb de verantwoording genomen immers, en vind jij het ook zo slecht?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 22:13

Bojangles schreef:
Maar Avelien tis wel een heerlijk topic voor de bokkers om hun frustraties kwijt te kunnen.

Jammer deze opmerking, lijkt een beetje alsof je de boel wil opjutten.
Tot nu toe is het namelijk een normale discussie waarbij niemand frustraties heeft of deze uit.

snoeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 22:14

Avelienvd schreef:
Ja en ik vind dat het niet zo slecht is als het een eenmalige actie was, dus die verantwoording neem ik sowieso.

Onderhand snap je wel wie het ermee eens is en wie niet.. Je snapt ook wel (hoop ik) dat als je zulke foto's plaats je ook deze reacties kan verwachten.. Verder wil ik wel zeggen dat dat veulen een goeie springer word, zoals je nu kan zien, en de merrie is ook een zeer leuk paardje. Dus hopelijk blijft het bij 1x want anders blijft er weinig over van dit mooie veulen.. Verder discussieren (?) heeft geen zin, komt alleen maar ruzie van,, Succes met je meiden!!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 22:15

ThePast03 schreef:
Bojangles schreef:

Jammer deze opmerking, lijkt een beetje alsof je de boel wil opjutten.
Tot nu toe is het namelijk een normale discussie waarbij niemand frustraties heeft of deze uit.

Pling nog niemand tegengekomen, ik zit ook rustig achter de pc hoor Ja

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-07 22:17

Dat heb ik al meermalen gezegd in dit topic dat dit een eenmalige actie was puur om te kijken wat ze op een sprong doet!

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 22:17

Oh nee ik wil helemaal niet opjutten, maar zo gaat het hier op Bokt gewoon zo.
Maar sommige opmerkingen die gemaakt worden zijn gewoon erg dwaas.
Overal worden dingetjes gezocht om op te merken, en wordt er een antwoord gegeven dan wordt er nog wel even iets anders gezocht om als tegenwoord te geven. En sommige dingen slaan kant nog wal. Maar dat gaat in de meeste topics toch zo.

Ik was erbij, en ik ben echt een miep qua paarden en omgang e.d. (ik ben het altijd maar met weinig dingen eens die de 'gewone' paardemensen doen, maar dit was echt leuk en spelenderwijs.

Sietsss__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 22:20

tegenwoordig zeuren die mensen teveel hoor, wat denk je in het wild wat die veulens deden, een beetje stil staan de hele dag..
kvind dat het wel kan hoor Haha!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 22:21

Bojangles schreef:
Overal worden dingetjes gezocht om op te merken, en wordt er een antwoord gegeven dan wordt er nog wel even iets anders gezocht om als tegenwoord te geven. En sommige dingen slaan kant nog wal. Maar dat gaat in de meeste topics toch zo.

Ik was erbij, en ik ben echt een miep qua paarden en omgang e.d. (ik ben het altijd maar met weinig dingen eens die de 'gewone' paardemensen doen, maar dit was echt leuk en spelenderwijs.

Als we dan over dwaas spreken: Nu al testen om te zien of je deze aan wilt houden terwijl de vorige nog in de maak is vind ik ook niet echt logisch klinken, zeker niet als je zegt dat deze zeker nog 2 jaar blijft. Knipoog Het spijt me maar dat slaat ook kant nog wal.
Dat je benieuwd bent naar de manieren kan ik me voorstellen, maar dat heeft dan helemaal niets te maken met een veulen wat volgend jaar (hopenlijk) geboren moet worden lijkt me.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-07 22:22

En jolanda ik vraag het nog 1 keer: zoek alsjeblieft een ander topic op.
Inderdaad, als er 1 miep op bokt is dan ben jij dat wel joyce Tong uitsteken
Maar zelfs jij hebt geen problemen met hoe dit ging.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 22:23

als ik mijn merrie liet vrijspringen zette ik haar veulen in de stal
naja, het zijn jouw dierenartskosten

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-07 22:24

@ ThePast03: ja dat doe ik zodat ik bij het volgende veulen als die deze leeftijd heeft hetzelfde kan doen, en dan kijken we toch welke het beste deed.
Mag je slecht vinden: jouw mening.
Waarom veulen in de stal?
In stal heeft ze meer stress hoor, daar staat ze achter een stroomdraad omdat ze anders over een 1.20 hoge muur gaat.

*edit En dan staat ze dus niet rustig stil
Laatst bijgewerkt door Avelienvd op 05-08-07 22:25, in het totaal 1 keer bewerkt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 22:25

Avelienvd schreef:
En jolanda ik vraag het nog 1 keer: zoek alsjeblieft een ander topic op.

Volgens mij is het niet nodig om persoonlijk te gaan worden en heeft iedereen recht om zijn mening hier te posten. Zelfs als die mening jouw mening niet is. Knipoog

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-07 22:26

Dit is een zaak die ik haar op msn ook al heb uitgelegd, en ze weet wat ik er mee bedoel.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 22:26

Avelienvd schreef:
@ [*olduser*]: ja dat doe ik zodat ik bij het volgende veulen als die deze leeftijd heeft hetzelfde kan doen, en dan kijken we toch welke het beste deed.
Mag je slecht vinden: jouw mening.

Geen woorden in mijn mond leggen die ik niet heb gebruikt, ik heb nergens gezegd dat ik het slecht vind ik zie alleen de meerwaarde niet.
Verder zeg je dat dit veulen hoe dan ook nog 2 jaar blijft, ook al doet het volgende veulen het beter dus logisch klinkt het voor mij nog steeds niet.

Zeg dan gewoon dat je ze wilt vergelijken op de leeftijd van 4 maanden.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 22:27

Avelienvd schreef:
Dit is een zaak die ik haar op msn ook al heb uitgelegd, en ze weet wat ik er mee bedoel.

Hou het dan op msn.
Ook zij heeft het volste recht om hier te reageren en haar mening te geven lijkt me.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 22:27

Hou er dan over op avelien, ik ga hier niet op commando weg.

ik accepteer je mening en dat weet je, ik zeg alleen ff dat ik niét een van de frustrerende bokkers ben.maar dat ik alles netjes meelees uit belangstelling!

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 22:28

ThePast03 schreef:
Bojangles schreef:

Als we dan over dwaas spreken: Nu al testen om te zien of je deze aan wilt houden terwijl de vorige nog in de maak is vind ik ook niet echt logisch klinken, zeker niet als je zegt dat deze zeker nog 2 jaar blijft. Knipoog Het spijt me maar dat slaat ook kant nog wal.
Dat je benieuwd bent naar de manieren kan ik me voorstellen, maar dat heeft dan helemaal niets te maken met een veulen wat volgend jaar (hopenlijk) geboren moet worden lijkt me.

Als je even leest is dit niet mijn paard, heb ik verder ook niks met dit paard te maken, maar was ik even op bezoek bij Avelien's stal.
En daarom geef ik ook mijn mening in dit topic.
Dus je antwoord klopt dan ook niet echt.